Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 145

2003
‎Eta jarrera aktibo horrek ez luke bakarrik haiekiko elkartasun kontu huts bat izan behar. Gure bake eta gure askatasunagatik ere bai. Aurrekariak ikusirik mundu mailako segurtasunarentzat arrisku bat ere bada, eta horregatik Nazio Batuen Erakundeak zilegitasun politiko eta juridiko osoa du desarmea exijitzeko, eta eskaturikoa bete dadin ziurtatzeko bitartekoak eta neurriak hartzeko ere bai.
‎ez lehen, ez gaur. Alper alperrik gabilz, gure askatasun osoa, gure salbamen betea beste nunbaiten edo beste norbaitegan bilatu gurean bagabilz. Eta bai atzo, bai gaur, eta bai bihar eta beti (Eleiza Amak argi ta garbi irakasten deuskunez), Jesus gure Salbatzaile hori aurkituteko biderik ziurrena, laburrena, gozoena, badakizue zein dan:
‎Atsegin dut maitasuna gure askatasunean
2004
‎Soina gure bizitzaren baldintza osoa da, ez dugu gure bizitzaren adigairik soinaren bidez ez bada, eta gure askatasunaren erabilera soinaren bidez soilik gauza daitekeenez, ikusten dugu soina norberaren zatia dela.
‎Gure nahimena, gure askatasuna, orduan, gure arrazoimena baino harago joan daiteke, arrazoimenean sartzen ez dena burura dezake eta gure askatasun mugagabeaz baliatuz bururatutakoa egia dela sinetsi. Errua emango da zerbait nahikoa argitasunez agertu gabe, nire askatasunaz baliatuz, nire iritzia ematera ausartzen naizenean, irizpen bat ematen dudanean.
‎Gure nahimena, gure askatasuna, orduan, gure arrazoimena baino harago joan daiteke, arrazoimenean sartzen ez dena burura dezake eta gure askatasun mugagabeaz baliatuz bururatutakoa egia dela sinetsi. Errua emango da zerbait nahikoa argitasunez agertu gabe, nire askatasunaz baliatuz, nire iritzia ematera ausartzen naizenean, irizpen bat ematen dudanean.
2005
‎Egitura horiek ideiak, pentsamendu eskemak, iritziak eta portaerak baldintzatzen dituzte. Eta gauzak horrela, nolako maniobra aukera dugu?, zein da gure askatasun maila egungo degradazio dinamikak edo hauetara garamatzaten antolamendu egiturak alderanzteko unean?
2006
‎Epailearen aurretik pasa gabe utzi gintuzten libre baina, hori gure atxiloketaren bidegabekeria ozenki aitortzea litzatekeenez, fidantza txiki bat jarri eta baldintzapean askatu gintuzten, hamabostean behin gure herriko ertzain etxean sinatzera agertzeko aginduarekin. Inkomunikazioaren amaiera, lagunak ikustea eta gure askatasunaren berri entzutea, dena batera gertatu zen.
2008
‎“Gure negozioak, gure etxeak, azken batean, gure bizitzak begirada lotsagabeen mende geratzen dira. Gu babesteko gure askatasunak eman ditugu, baina, egia esan, segurtasun sentsazioa eraikitzen dugu”, esan zuen Pedro Martínez Madrilgo Auzitegi Nagusiko fiskalak. Teknologiaren erabilera arduragabean datza guztiaren jatorria, “abantailei bakarrik begiratzen zaie, baina ez dira jabetzen haren arriskuez”, erantsi zuen Martinezek, zeinak datuak babesteari buruzko legedia aplikatzeko zehaztasun handiagoa eskatu baitzuen.
‎Artikulu hau hastean, independentismoaren posizio politikoa defendatzeko arrazoibideetan sartzeko tentazioa izan dut, Nafarroako historia, euskaldunena, gure borrokak eta porrotak, gure askatasuna, subiranotasuna eta eskubideen etengabeko galera bat ere ezagutzen ez dituen talde baten aurrean. Baina zaila da arrazoiez eta ideiez argudiatzea, aurkaria fantasia interesatuetan, ustekeria magikoetan eta kontakizun fabulatuetan oinarritzen denean.
‎Azaroaren 25eko diskurtsoan esaten genuen bezala, emakumeoi pazientzia bukatzen ari zaigu indarkeria matxistaren inguruan jendarteko estamentuek hartzen dituzten erabaki eta jarreren aurrean. Nazkatuta gaude gai hau beharrezko orokortasunarekin ez lantzeaz, hartzen diren konpromisoak bete gabe ikusteaz, komunikabideek egiten duten erabilera morbosoaz egunero gure askatasuna mugatzen duten jarrerak jasaten jarraitzen dugun bitartean.
‎Nazkatuta gaude gai hau beharrezko orokortasunarekin ez lantzeaz, hartzen diren konpromisoak bete gabe ikusteaz, komunikabideek egiten duten erabilera morbosoaz egunero gure askatasuna mugatzen duten jarrerak jasaten jarraitzen dugun bitartean
‎Patu tragikoz, seguru, libre gaude, baina, Hume bide, edozein kausalitate susmatzera beharturik gaudelako. Gure askatasunaren truke pagatzen dugun prezioa kontingentzia da, zeina absurduaren mugan ibiltzen baita beti. Izatea filosofikoki eraisten da, politikoki afirmatzen den une berean; enpirismoak sentsazio jario nahasi bihurtu du, sentimentalismoak intuizio emozional, materialismoak erreflexu mekaniko, Deskartesek izpirituzko substantzia ukiezin eta Kantek enigma ezagutezin (Terry Eagleton, Sweet Violence.
2009
‎izan gaitezen geu apal horixe. Horretan datza gure askatasuna, nortasuna.
‎Nik espetxe fronte honetan jarraitzen dut borrokan, betiere zu eta ondoan dituzun eusko gudari guztiak lagun, zuek baitzarete nire/ gure askatasun haizea. Eta, Malcom X k zioen bezala, iraultzaileak garen heinean ezinbestekoa dugu zintzotasuna eta umiltasuna egunerokoan present izatea, hain zuzen balore hauek egiten baikaituzte iraultzaile.
‎Gutxitan egiten dugu gure inguruko espetxeetan bizi diren errealitateen dokumentalak edo artelanak. Sarritan urruti dauden kartzelak aukeratzen ditugu presoen bizi baldintza latzak azaltzeko, gure artean askatasun gabe bizi direnak egoera samurragoan bizi balira bezala.
‎Hobeto esanda, sekula ez zaigu ahaztuko: zazpi lagun atxilotu gintuzten, Egunkaria itxi zuten; bost egunez inkomunikatu eta torturatu gintuzten; kartzelan sartu gintuzten, Xabier Oleagak zortzi hilabete egin zituen, I, aki Uriak urte eta erdi eta Xabier Alegriak urte eta bederatzi hilabete; gure ondasunak bahituta dituzte, gure askatasunak murriztu dituzte. Sei urte eta erdi hauek gogorrak izan dira guretzat eta gure familientzat.
‎Beraz, lehenengo gauza, demokrazia eta autodeterminazioa eskuratzea izan behar da. Espainiak, espainiar legeak eta marko autonomikoak ez dute gure askatasuna onartzen; beraz, autonomismoa baztertu behar da, eta Estatutua hila dagoela esatetik beste marko bat nola eraiki esatera pasatu behar da. Euskal estatu bat nahi dugunok antolatu egin behar dugu, eta estrategia eraginkor bat bilatu.
‎boterea bere eskuetan jartzeko eskatu dio Michelettiri: ? Gure askatasuna eta demokrazia berreskuratu behar ditugu?. Herritarrei, bide batez, eusten jarraitzeko deia egin die eta militarrei eta poliziei, fusilekin herritarren kontra destatzeari uzteko?.
‎Ama Euskal Herria, Ama Euskara, Ama Lurra, Ama Nafarroa. Euskal Biziaren lauburua, gure Askatasunaren kiribila.
‎–Auzipetuei elkartasuna erakustera etorri gara hona, eta gure protesta adieraztera horrelako desmasia bat egiteagatik. Adierazi nahi dugu, gainera, gaur egun oraindik hemen nola dauden adierazpen askatasuna eta oro har gure askatasunak?, laburbildu zuen Xabier Letona Argia ko zuzendariak.
‎Baina mehatxu hori, txertoetan bezala, indargabetuta dago, egokituta, hobeto esanda. Hala bada, aginduen zigorraren eta mugen akuiluaren helburua heriotzari aurre egiten irakastea da; hau da, heriotzaren aurrean, burua makurtu beharrean, zutik eta tente jartzen, gure askatasuna eta gure aberria defendatzeko prest. Horrela zigorraren eta akuiluaren bidez aginduen eta mugen sareak osatzen doaz.
‎Euskaldunok, euskaldun izateagatik, ez dugu inoiz onartuko eta onetsiko beste Estatu nazional baten mendean egotea. Ez gara dogmatikoak, nazionalistak bezala, forma politiko bakar bat inposatuz, baina inoiz ez dugu onartuko, are gutxiago onetsi, gure identitatea, gure askatasuna eta gure aberria ukatzen duten Espainiako eta Frantziako Estaturik. Inoiz ez, ez eta inolako egoeran ere.
2010
‎Batasunak egin dituen bi agerraldi publikoetan beste urrats batzuk eman behar direla esan du, beraien hizketa kriptikoan. Dudarik gabe, guk askatasun gehiago dugu hitz egiteko gauza hauetaz haiek dutena baino. Ulertu behar dena da haiek ere urrats gehiago eman nahi dutela.
‎Une hori iristen denean, Patxi Lopezek esan du ez dituztela ahaztuko hildakoak, erasoak jasan dituztenak edo mehatxupean egon direnak, gure askatasunaren parte izango baitira. Eskaintza onena emango diegu:
‎Askoz gehiago nahi dugu; ETA desagertzea nahi dugu eta, bien bitartean, terrorismoaren aurkako borrokan irmo jarraitu behar dugu, adierazi du lehendakariak, eta ez diola gure askatasuna zaintzen utziko esan dio ETAri.
‎Luis Mari Bandresen esanetan,. Euskal Eskola Publikoaren Legea onartzeko atarian, EAJren diskurtso ofiziala zen hiru hezkuntza sare zeudela hemen, eta bazela garaia egoera normalizatzeko, egoera politikoa bera normalizatzeko. Guk askatasuna defendatzen genuen, oso egoera ezberdina bizi zelako Amezketan edo Eibarren, esaterako. Bi sareen defendatzaileak ginen, eta bakoitzak ikusi behar zuen non kokatu bere burua.
‎Adimenaren argia, gauzak ulertzea, gorputzaren indar fisikoa, denak du muga, eta ezin dugu muga hori gainditu. Horren arabera, gure askatasuna ere ez da guk nahiko genukeen hainbertzekoa. Edota, bai. Behar bada, maiteago dugu askatasun mugatua.
‎Harrezkero, hainbat belaunaldi gehitu gara Euskal Herriaren aldeko borrokara, oztopoak oztopo, bidean geratu diren gudariak eredu hartu eta geuk ere ahal dugun guztia eman asmoz. Baina larrutik ordainarazten digute gure askatasun nahia, asko baitira, kalean, espetxean, ihesean eta sasian bizitza galdu duten kide, lagun eta senideak.
‎Non daude gure askatasun pertsonalak, gure igualitarismo politikoak eta gure autodeterminazioak. Antzinatean ahaide nagusien oligarkia zen soberanoa, gero erregea izan zen soberanoa, gero herriak izan behar zuen soberanoa.
‎Eta testuaren garrantzia nabarmendu du: Plana urrats inportantea izango da gure askatasunerako, ETAren terrorismoarekin amaitzeko eta euskal gizartearen barne elkartasuna indartzeko.
‎Ikerne Badiola EAko Komunikazio arduradunaren arabera ere, EAko kargudun publikoek beren kasara erabakitzen dute joan edo ez joan. Guk askatasuna ematen diegu, dio. Nolanahi ere, egia da herri gehienetan usadioak maiz lotuta daudela erlijioarekin, eta ekitaldi horietara joaten direla kargudun publikoak usadio moduan.
2011
‎Xedea? Gure askatasuna murriztea haiena handitzeko. Etikaren aldarrikapena eta barkamen eskaera ez dira boterearen eskaera besterik; Euskal Herriaren politikan, berriz, mendekotasuna biribildu nahirik, Euskal Herri intsumisoa suntsitzeko operazioaren azken pausoa.Egun, mugimendu politiko handi samarren artean, espainolismo mota guztiak aldarrikatzen ari dira euskal arazoak alde etiko bat duela eta erruak garbitu behar direla.
‎Badakite, hala ere, euskal hiritarra soilik izan nahi duen jendea badagoela. Eta horregatik erabiltzen dituzte gure artean, hemen bezainbeste inon erabiltzen ez diren pluraltasuna eta transbertsalitatea hitzak.Herri bat existitzen da, botere bat duela erakusten duen artean; gureak askatasun gosea du, eta horrek, botere bat duela adierazten du.Zergatik, beraz, askatasuna edo autodeterminazio eskubidearen ordez, erabakitzeko eskubidea eta estatus politiko berria bezalako terminoak hain maiz erabiltzea gure artean. Arerioak urtetan sartu digute buruan, gu «pluralak» garela eta «transbertsalitatea» behar dugula.
‎Eta Espainiak ez zuen akordio «transbertsal» bat, menperatzaileen beto eskubiderik, onartu. Nahikoa izan zuen espainiarren askatasun nahia, independentzia gerra bat egiteko.Zergatik diote, orduan, independentzia nahi dugunok, nahi ez duenari inposatzen ari garenik. Beste herri aske guztietan bezalaxe, gurean askatasuna daukagunean, «transbertsalitatea» ez da beharrezkoa izango; eta pluraltasuna hitzak, herri aske horietan duen zentzu berdina izango du.Bertolt Brechten antzezlan batean, morroiak esaten zion ugazabari: «zu eta ni ez gara gu».
‎Hori adierazten duenean, eta modu kontsekuentean jokatzen duenean, boterea duela nabarmentzen ari da. Ez ordea, «pluraltasunaren» eta «transbertsalitearen» izenean, independentziaz gain, beste egoera batzuk onartzeko prest agertzen denean, «erabakitzeko eskubidearen» eta «estatus politiko berri» baten bidez. Inoiz ez gaituzte errespetatuko munduan herri gisa, beste baten menpe bizi gaitezkeela erakusten dugun artean.Gu herri bat bagara, ez dugu auzitan jarri behar gure askatasuna. Askatasuna ez da erabakitzen den zerbait.
‎30, 40, 50 urtetik aurrera pertsona batek merezi duen aurpegia duela esaten da askotan. Gure askatasuna erabilita, gure jokabideen araberako aurpegia eraikitzen dugu. Ideia hori izaera biologikoki determinatuta dagoela dioenaren aurkakoa da.
‎Ama izan nahi baduzu, horrek prezio bat izango du, ez baduzu izan nahi ere prezioa izango du, lesbiana izan nahi baduzu, ordaindu egin duzu, senarrak adina eskubide nahi badituzu, bidesaria izango da... Ezin dugu inozoak izan, gure askatasunak prezioa du oraindik, eta oso garestia. Kolektibo gisa odolez ari gara gure askatasuna eta eskubideak ordaintzen, eta odol hori gelditzen ez den bitartean ez dugu eskubiderik irabazi, trukea baino ez da, eskubideak odolaren truke.
‎Ezin dugu inozoak izan, gure askatasunak prezioa du oraindik, eta oso garestia. Kolektibo gisa odolez ari gara gure askatasuna eta eskubideak ordaintzen, eta odol hori gelditzen ez den bitartean ez dugu eskubiderik irabazi, trukea baino ez da, eskubideak odolaren truke. Odola geratzen denean esan ahal izango dugu eskubideak irabazi ditugula.
‎Barru barruraino sartuta daukagu inposaketa, eta gure eskubide oinarrizkoenak aldarrikatzea ere pasatzea iruditzen zaigu sarri. Mina ematen dit gure askatasun eta eskubideen truke hainbeste odol ordaindu behar izateak. Eta gainera, lortzen ditugun eskubideak oso ahulak izaten dira arlo guztietan, segituan ezabatzeko modukoak.
‎Günter Grassek zalantzan jartzen zuen gaur egun demokrazia parlamentarioak soberaniarik ote duen. Gure askatasunaren oinarria den ekonomia burtsako merkatuan erabakitzen denean, zein da politika aurrerakoi baten zeregina. Hor ikusi nahi dugu ezkerraren borondate eta zuhurtzia politikoa.
2012
‎Aldundiak, altxamenduari laguntzeko eta" erlijioa, bake materiala eta gure askatasun foralak babesteko", maileguak eman zizkion Mola jeneral militarrari, hiriko buru militarra zenari eta altxamenduaren gakoetako bat izan zenari; horrez gain, boluntarioen familientzako diru-laguntzak sortu zituen, eta herritarren artean harpidetzak egin zituen probintziako soldaduentzat.
‎Ez dut uste, baina badakizu, libertatea beti da behin behinekoa, beti bada mehatxatuko duen norbait, eta etengabe gure askatasun eta eskubideak defendatzera behartuak gara. Bizi dugun krisi honen erdian, nork pentsa dezake euskararen aldeko laguntzak ez direla apalduko?
‎Helburua, Patxi Lopez lehendakariaren ahotan: «Urrats inportantea izango da gure askatasunerako, ETAren terrorismoa amaitzeko eta euskal gizartearen barne elkartasuna indartzeko». ETAren indarkeria izan da ardatz, eta haren biktimak.
‎Neuromarketina mehatxutzat hartu behar dugu? Guregan horrenbesteko eragina duten enpresek gure askatasuna arriskuan jar dezakete, gu manipulatu gaitzakete eta. Arg. © Robodread/ 123RF
‎Nik ezetz uste dut. Botako bagenitu kultura horren osagarri guztiak, erabat askatuko bagina, beste kontzientzia bat edukiko genuke, gure askatasunaren kontzientzia, askoz ere mugagabeagoa litzatekeena, sanoagoa eta aberatsagoa. Osasuntsuagoak izango ginateke zentzu guztietan.
Gure askatasun eremua erraietara murrizten da.
‎Modu batera ala bestera,, el fin del estado es, pues, verdaderamente la libertad?, laburbiltzen du Spinozak (XX, 12). Gure askatasuna zaintzeak justifikatzen du Estatua, eta gure askatasunaren zainketa bezala bakarrik zaintzea ordena soziala eta ondasunak.
‎Modu batera ala bestera,, el fin del estado es, pues, verdaderamente la libertad?, laburbiltzen du Spinozak (XX, 12). Gure askatasuna zaintzeak justifikatzen du Estatua, eta gure askatasunaren zainketa bezala bakarrik zaintzea ordena soziala eta ondasunak.
‎Nolanahi ere, orientazioa oso garbia da. Espainiako eta Frantziako estatuetatikgure eguneroko bizitzan ezartzen diren demokraziek gure garapena eragozten dute, eta kateez lotzen dute gure askatasuna. Haien iturrien urak ez du balio gure egarriaasetzeko.
‎nagusia hautatzeko. Horrela, nagusiak ezarri duen ordenak gure askatasunaren ordena ematen du.
‎Turkiako mapa handi bat ekarri zuen turkiarrak eta geografia azalpen orokorrak eman zituen, Marmarako itsasoa, Istanbul Konstantinopla zela, Otomandar Inperioa. Kurduari utzi zion txanda ondoren, eta honek hatzarekin markatu zuen bere herriaren eremua, maparen hegoaldean, eta mapatik kanpora ere luzatuz," hemen Irak dago, baina hau Kurdistan ere bada, eta hemen Siria legoke eta hor ere kurduak bizi gara eta baita ere hemen Iranen, eta leku guztietan gaude jazarriak, hizkuntza bera ere debekatuta duen herri zanpatua gara eta gure askatasunaren alde borrokatzen gara, armak eskuetan, Öcalan gure buruzagiaren ildoari zintzoki jarraikiz". PKK-k herria askatzeko egiten duen borroka armatuaren alde egin zuen tolesgabe.
‎Egia askoz zabalago eta nahasiagoa da. Edozein nazionalismok biltzen ditu hoberena( gure askatasuna babesteko nahikundea) eta txarrena (besteenganako mespretxu eta oldarkortasuna). Horrek ez du kentzen zanpatuek beren askatasunaren alde borrokatzeko duten eskubide naturala.
2013
‎Beste guztiek onartzen dituzte inperialismoak jarritako arauak eta erakundeak, eta horien barruan nahi dute jokatu. Horiek onartzen badira, ordea, ezinezkoa da gure askatasuna lortzea; boterean daudenen alde sortutako erakunde eta arauak baitira, gu menderatzeko egindako arauak.
‎Lekukoa izan, natura, lurra ulertu, zaindu, usaindu, eta hortik eraiki. Ez omen zen guztiz hola, irakasleak esaten zion moduan, baina interpretazioa, gure askatasunik pertsonalena... Ama lurraz egin zuen gogoeta.
‎Legendak zioen: " Beteranoen eguna dela eta, Estatu Batuetako Armadan gure askatasunaren alde borrokatu direnak ohoratzen ditugu, eta eskerrak ere ematen dizkiegu".
2014
‎Aske izateko eskubidea dugu, berez. Gure askatasuna ez da bozkatzen. Inork ez du gu mendean hartzeko eskubiderik, gu baino gehiago izan arren.
‎Arrazoiak, besterik ezean, ez gaitu aske egingo, baina arrazoiari uko eginda, ezinezkoa izango da. Gure askatasuna bozkagai bihurtzeak inperialismoak inoiz amestutako bukaerarik perfektuena dakar. Gure oinarri soziala nahi adina aldatu ondoren (bonbardaketak, fusilamenduak, deportazio masiboak, immigrazioa, hezkuntza eta propaganda monopolioen doktrinatzea...) galtzeko arriskurik ez dutela uste dutenean, orduan agian bai, orduan baimenduko dizkigute nahi adina kontsulta (horra hor Quebec, Gibraltar eta Malvinak), eta inperialismoak inoiz amesturiko epitafiorik ederrena idatziko du gure hilarrian:
‎Proposamen horrek demokrazia bizitza politikoan eta sozialean txertatu nahi du, hasi iraganeko politiken ikuskaritza sakonetik eta Nafarroaren estatus politiko berriaren diseinuraino. «Uste dugulako gure askatasuna bahituta egon dela. Gure eskubideak giltzapean izan dituzte; erabakitzeko eskubidea aspaldian lapurtu ziguten nafarroi ate eta leiho horien atzetik».
Gure baitako askatasun apur kuzkurtua askatasun gehiagoren bila dabil. Filosofia apur bat behar da zentzu horretan eta, aldi berean, filosofia ez da nahikoa, kartzela eta babes aldi berean diren harresiak edo mugak abandonatzeko ausardia (beldurra gainditzen duen gogoa) behar da, eta plana ere behar da, errealista eta zehatza.
‎Martxoak 8, gure askatasuna borrokatuz
Gure askatasuna borrokatuz … BORROKA FEMINISTA!
gure askatasunetan.
‎Formazioan ezarriak, eskuak gibelean, adi dituen semeen aitzinean, mintzaldi bat egin du Bertrand Riand jaunak. " Orena heldu da kuraia guzia ager dezazuen", erran die fermuki," nazioaren independentzia eta batasuna bermatzeko, gure etxeak eta gure askatasuna, Errepublika bera, bermatzeko!". Koronel izana bera ere, erretreta harturik hamar urte lehenago, Rhin ibaian prusianoek inguratuak zituzten hiru soldadu frantsesei gertatuak gogorat ekartzen ari da Bertrand Riand zaharra, bihotz altxagarri izan dadin gerlarat doazkion semeentzat, non eta korrika ttipian agertu den Marie Riand, alaba bakarra.
2015
‎Ondorioz, sistema demokratiko batean gaudela onartzen dugu. Aldiz, herri okupatua garela onartzen badugu, ezin ditugu zapaltzen gaituzten estatuak demokratikotzat hartu eta okupatzaileari ezin diezaiokegu gure askatasunaren gaineko erabakimenik eman. Okupatzailearekin batera bozkatzea onartzen dugu, eta askatasuna gure etorkizunerako aukera bat baino ez da.
‎Estetika da gure askatasuna
‎Determinismoek oro har ez dute ekarpen handiegirik egiten. Gure askatasun eta justizia mailak guk lor ditzakegun, azpimarratuta, mailak dira, eta lorpen horiek garatu ditzakegun ibilbideen menpe daude.
‎Posthumanistek, beraz, mundu kementsu berri bat eki diteko modu hoberena hauxe dela diote: gure askatasun mor fologikoa eta ugalgarria munduko ustezko kontrolatzaile «osasuntsu eta moralen» aurrean defendatzea. Historiak argi erakutsi digu zein arriskutsua den askatasun horiek gobernuen esku uztea.
‎Operazioa egin baino egun batzuk lehenago, ileordeak eta kamuflatzeko betaurrekoak erostera joan ginen elkarrekin, eta eguneroko zanpaketa eta gizarteari zerion kaka usaina izan genituen hizpide. Ezin genuen gure askatasun indibiduala ahalegin kolektibo hartatik kanpo ulertu.
‎eustea, gure askatasunaren kontra doala iruditzen zaigulako. Zenbait herrialdek, gehienetan
‎Kristau izatea Kristo Jesusekin bizitzea da. Bera gure bide lagun dogula, bere pentsaera gure pentsaera, bere sentimenduak gure sentimendu, bere maitasuna gure maitasun, bere askatasuna gure askatasun, bere parkamena gure parkamen, bere otoitza gure otoitz, bere arnasa gure arnasa, bere santu tasuna gure santutasun bihurtuz. Eta hori ez aldi baten, bizitza guztian baino.
‎Horri dagokionez, 3.0 NAN aurkeztean, egungo barne ministroak aurreratu zuen, dagoeneko, prestazio berberak dituen pasaportea garatzen ari dela. Hasierako helburua da azkar identifikatzea mugimendu terroristekin edo gaizkile bandekin loturak izan ditzaketen bidaiariak, baina inork ez du bermatzen datu horiek gure askatasunen aurka beste egoera batzuetan erabil daitezkeela. Era berean, zure smartphone tik, Polizia edo Guardia Zibileko agente batek gure historia osoa jakin ahal izango du gure Nana 3.0 hurbiltzearekin.
‎Interesatzen zaion nazioa eta askatasuna ere Ez Estatuarena da. Autodeterminazioa akto gisa, euskal Estatua, eragozten zaigunez, gure askatasuna eta subirania ‘komunitate nazionalaren’ egintza gisa planteatu behar dugu.
‎Orain inork ez daki zertxobait zekien hura nor zen, non gelditu edo non galdu den. Beharbada gutako bat zen, agian ni neu; agian banekien nondik doan gure askatasuneranzko bidea, baina nekien hori ahaztu dut eta hura banekiela ere ahaztu egin dut. Taldeko buru nindoan eta orain azkenengoa naiz, ia somnanbulu.
‎Ihesaren hurrengo eguna. Jazarleek bigarren urte tnunfcdci duten moduan, guk gure askatasunaren aitzineko eguna, edo askatasunaren bilaketaren estreinako eguna.
‎Horregatik ere ba gaude gaur gure askatasunen sinbolo den Gernikan, adierazteko ez dela une egokia bere konpromisoak betetzen ez dituen eta gure herri eskubideak onartzen ez dituen Estatu bateko ordezkari gorenaren bisitarako.
‎Askatasunerako bidaiarako gida argi bat behar duenak, Michelin edo Wikitravel moduko bide erakusle bat nahi duenak, barkatuko dit orain, ez dakit zenbat orrialderen bueltan aitortzen badiot ni ere basoan galduta nabilela harpetik zuhurtasunik gabe irten zen antzinako gizakia bezala, ‘bidean galdua’ nabilela blues zaharreko beltzak New Orleanseko kaleko desorduan bezala, blues zaharreko beltzak bezain beltz. Askatasunari dagokionez, nire inpresioa da gure askatasuna hodeiertzean dagoela oraindik, duela berrogei urte bezala, baina ez beti hodeiertzean bakarrik, geure oinetako zolen azpian ere badaudela materia arraro eta eder horren birrinak.120, 121
2016
‎osasun gaietan, konplexutasun handiko predikzio ereduetan, adibidez, eguraldia?, hizkuntza teknologietan... aurrerakuntza handiak egin ahal izango dira seguruenik.Albistea batzuentzat propagandistikoa da, beste batzuentzat iraultzailea, askorentzat beldurgarria; ez ahaztu GOa bera gizakiok asmatu genuen bezala, AlphaGO ere gizakiok asmatu eta programatu dugula. Beldurtu baino, hobe genuke GOak duen filosofian apur bat barneratzea, hori ere gure arlo askotarako balia baitaiteke; zein dira gure askatasunak, nola defendatuko ditugu, nola eskuratu berriak, nola erdietsi eremu berriak... GOazen beste horretan pentsatzera.
‎Ikusi berri dugunez, beti ez gatoz bat lege guztiekin, zenbaitetan horien helburua, esaterako, ordenari eustea, gure askatasunaren kontra doala iruditzen zaigulako. Zenbait herrialdek, gehienetan herrialde ez demokratikoek, herritar askoren aurkako legeak egiten dituzte.
‎Errespetu falta ikaragarria: gure nortasunari (herri bezala gure askatasunari) egiten zaion errespetu faltatik hasi, eta gure gorputzari (pertsona bezala gure askatasunari) egiten zaion eraso eta begirune falta izugarriraino. Legeak nortasuna ukatzen digu eta ezjakintasunak, kulturarik ezak, gorputza erasotzen digu.
‎Errespetu falta ikaragarria: gure nortasunari (herri bezala gure askatasunari) egiten zaion errespetu faltatik hasi, eta gure gorputzari (pertsona bezala gure askatasunari) egiten zaion eraso eta begirune falta izugarriraino. Legeak nortasuna ukatzen digu eta ezjakintasunak, kulturarik ezak, gorputza erasotzen digu.
‎Ez diogu utzi behar gure nazio handia pozoitzen gure askatasunak lapurtuz.
‎Orain ikusten dut, esklabotasuna babesteko erabiltzen duten bertset bakoitzeko, beste batek gure askatasuna exijitzen du.
Gure askatasunaren babeslea.
Gure askatasunaren babeslea".
2017
‎" Zeruan eta lurrean diren indar guztiak ditugu gure askatasunari eusteko" pentsatu zuen Antsok. Leireko abadearekin mintzatu eta gero otoitz egitera sartu ziren zaldunak, bedeinkazioaren bila.
gure askatasunaren truke.
‎Keparen heriotzak egoeraren irakurketa zorrotzagoa egitera behartu gaitu.Ezker abertzalea edota gure kontzientzia politikoa gure egoera bidegabearen erantzule direla sinetsarazi nahi dute. Zigortuak izateko indibidual bihurtzen duten erantzukizuna kolektibo bilakatzen dute gure askatasun zeruertza urruntzeko. Haurrak loarazteko ipuinak kontatzen dizkigute gure egoeraren alde egiten omen dutena hauspotuz, zinez sakabanaketa eta deserriratzea kudeatzen jarraitzeko eginahalak egiten ari direnean.Presoon Euskal Herriratzerako baldintzak aspalditxotik ongi beteak daudela deritzogu.
‎Moral judu kristauan, hobe da bortxaz harrapatu zaitzaten, ezen ez urdangatzat hartu, nahikoa bider errepikatu digute. Emakumeengan bada aldez aurretik halako joera bat masokismorako gure hormonetatik ez datorkiguna, ezta leize zuloen garaietatik ere, baizik eta kultur sistema zehatz batetik, eta trabak jartzen dizkio gure askatasunez baliatzeko ahalmenari. Lizuna eta kitzikagarria izan daiteke, baina baita kaltegarria ere:
‎Azken urteetan Freuden ideiekiko bestelako adostasun maila erakutsi arren, sormenean antzematen zuen ideologietako irteera eta dio" Geure baitan den hitlerianismo subkonstzienteaz jabetzen saiatu behar gara; erasotzeko, mendean hartzeko eta esklabizatzeko grina da". Eta geroago" Gizonei beste aukera batzuk eman behar zaizkie bere sormen ahalmenak garatzeko, eta horrek ere gure askatasunaren aldeko borrokaren parte izan behar du. Gizonen armen galeran konpentsatu egin behar da".
‎Orain bazekien zer esan behar zien gerrillariei. Gu... gu nafarrak gaituk!, geure buruaz arro, eta gure askatasuna maite diagu. Gu geure askatasunagatik borrokatzen gaituk!, ez gorrotoz, ez mendekuz, maitasunez baizik.
Gure askatasunaren ateak bezala, eta halere
‎" Zuekin gaude", erran du, Kartaluniako herritarrei mintzatuz: " Zuen borroka gure borroka da; zuen etorkizuna gure etorkizuna da; eta zuen askatasuna gure askatasuna da".
2018
‎Ez al da bizitza pribatua gure askatasunaren parterik handiena. Ez al gara informazio gehiegi ematen ari?
‎Gure herrian armak ekoiztu eta esportatzen direla badakigu, eta arma horien helmugak, industria militarrak behin eta berriz elikatzen dituen gatazkak dira. Feminismoak ez duelako emakumeok, gure gorputzak, gure bizitzak, gure askatasuna eta gure lurraldeak zapaltzen dituen eredu sozialik gura".
‎Noiz datorkikegu gure askatasuna?
‎Estatuaren aparatu instituzionalaren aldean, gizarte zibila dago. Guk ziudadaniaren kontzientzia dugu, gure askatasunak geure esku egon behar duela. Erakunde edo instituzioak behetik gorakoak ere izan daitezke, ziudadanian oinarritutakoak.
‎Hitlerrek giderrak eskuetan daukala jakinda, uste duzu errespetatuko dituela gure askatasuna eta independentzia?
2019
‎Zertaz ari da Tilly? herritartasuna zabaltzeaz –eskubideen eta berdintasunaren eremua zabaltzeaz–, agintarien eta erabaki publikoen herritarrekiko erantzukizuna sendotzeaz –gure erabakitzeko gaitasuna sendotzeaz, alegia–, eta erakundeen jarduera mugatzeaz, gure askatasunen eremua irmoki babesteaz, alegia. demokratizazioaren prozesuaren oinarrian hiru azpiprozesu historiko biltzen dira, gurean aski ezagunak ditugunak:
‎musikariak lortu nahi lukeen askatasuna; langintza honetan ari garen guztiok grinaz bilatzen duguna nahitaez inperfektua izan behar duen askatasuna izanagatik. Baina horixe da gure askatasuna, musika maite dugun guztiona –egile nahiz entzule huts garelarik, denok akastunak garela onartuz: mainguak, miopeak edo eroak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 118 (0,78)
Gure 20 (0,13)
Guk 2 (0,01)
Gure baitako 1 (0,01)
guk 1 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gureak 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu askatasun borrokatu 5 (0,03)
gu askatasun nahi 5 (0,03)
gu askatasun mugatu 3 (0,02)
gu askatasun babesle 2 (0,01)
gu askatasun bide 2 (0,01)
gu askatasun eman 2 (0,01)
gu askatasun ere 2 (0,01)
gu askatasun eremu 2 (0,01)
gu askatasun ez 2 (0,01)
gu askatasun ikur 2 (0,01)
gu askatasun indibidual 2 (0,01)
gu askatasun joan 2 (0,01)
gu askatasun lortu 2 (0,01)
gu askatasun murriztu 2 (0,01)
gu askatasun parte 2 (0,01)
gu askatasun pertsonal 2 (0,01)
gu askatasun politiko 2 (0,01)
gu askatasun zaindu 2 (0,01)
gu askatasun abesti 1 (0,01)
gu askatasun ahuldu 1 (0,01)
gu askatasun aitzineko 1 (0,01)
gu askatasun alde 1 (0,01)
gu askatasun apur 1 (0,01)
gu askatasun arrisku 1 (0,01)
gu askatasun ate 1 (0,01)
gu askatasun babestu 1 (0,01)
gu askatasun bahitu 1 (0,01)
gu askatasun baliatu 1 (0,01)
gu askatasun berri 1 (0,01)
gu askatasun beste 1 (0,01)
gu askatasun borroka 1 (0,01)
gu askatasun bozkagai 1 (0,01)
gu askatasun defendatu 1 (0,01)
gu askatasun eduki 1 (0,01)
gu askatasun egon 1 (0,01)
gu askatasun erabakimen 1 (0,01)
gu askatasun erabilera 1 (0,01)
gu askatasun erabili 1 (0,01)
gu askatasun erreal 1 (0,01)
gu askatasun eskatu 1 (0,01)
gu askatasun eutsi 1 (0,01)
gu askatasun exijitu 1 (0,01)
gu askatasun foral 1 (0,01)
gu askatasun gabe 1 (0,01)
gu askatasun galdu 1 (0,01)
gu askatasun gehiago 1 (0,01)
gu askatasun geu 1 (0,01)
gu askatasun gose 1 (0,01)
gu askatasun guzti 1 (0,01)
gu askatasun hain 1 (0,01)
gu askatasun haize 1 (0,01)
gu askatasun hauskor 1 (0,01)
gu askatasun hautu 1 (0,01)
gu askatasun hodeiertz 1 (0,01)
gu askatasun jabe 1 (0,01)
gu askatasun kiribil 1 (0,01)
gu askatasun kontzientzia 1 (0,01)
gu askatasun lapurtu 1 (0,01)
gu askatasun maila 1 (0,01)
gu askatasun maite 1 (0,01)
gu askatasun mor 1 (0,01)
gu askatasun mugagabe 1 (0,01)
gu askatasun neurri 1 (0,01)
gu askatasun ohore 1 (0,01)
gu askatasun oinarri 1 (0,01)
gu askatasun onartu 1 (0,01)
gu askatasun ordena 1 (0,01)
gu askatasun oso 1 (0,01)
gu askatasun pagatu 1 (0,01)
gu askatasun prezio 1 (0,01)
gu askatasun proiektu 1 (0,01)
gu askatasun sinbolo 1 (0,01)
gu askatasun suntsitu 1 (0,01)
gu askatasun urratu 1 (0,01)
gu askatasun zainketa 1 (0,01)
gu askatasun zeruertz 1 (0,01)
gu askatasun zorrotz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia