Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Edozein ekonomiatan moneta merkantzien patroi numeriko hutsa da: ezein ekonomiak ezin ditu bere produktuak neurtu, monetaren bidez ez bada. Denbora luzeanuste izan da ezen balioen patroi bat bazegoela, berak beste objektuetan neurtzeaahalbidetuko lukeen balioa zeukana.
2001
‎Ikasleak ikasten duenneurrian jarriko du praktikan eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa; eta guk komunitate euskalduna aktibatuko dugu, ikasleei prozesua errazteko. Komunitatearenkontzeptua ezin dugu bere zentzurik zabalenean aplikatu, beste gauza batzuen artean, ikasleek egin beharrekoak prozesu pertsonalak direlako eta gizarte proiekziorikinoiz eskuratzen ez dutelako. Hori dela eta, ingurune hurbila erabiltzen dugu.
‎Nazioarteko harreman monetarioei dagokienez, transakzioak etxekotzat edo nazioartekotzat klasifika daitezke, nazio moneten eta kanpo moneten arteko bereizketaren arabera. Are gehiago, argi dago ezen, merkataritza superabitik egon ezean, inongo herrialdek ezin dituela bere erreserba monetarioak gehitu.
2002
‎Irritsetan murgildurik eta josirik bizioek zapalduta. Ezin dute beren baitara hurbildu. Inoiz ustegabeko barealdirik badator, itsaso sakonean bezala, haizetzaren ondoren gorabeherak izaten diren antzera, batean hona bestean hara, inoiz ez dute beren irritsetan atseden aldirik.
2003
‎Une honetan, neoliberalen globalizazioan hori ezin da izan. Herri batek ezin ditu bere elikadura, kontsumo ereduak eta abar babestu.
‎Adierazgarria da bide horretan, Baionako ikastaroei erreferentzia egiterakoan Bakaikoak, bi toki desberdinetan zertxobait hitza erabiltzea, ahaleginaren mugez jakitun. Erakunde publikoen diru-laguntzen urritasunaren ondorioz, UEUk ezin zituen bere langileak eduki eta, neurri batean, beste erakunde batzuen menpe zegoen118 UEUko kide gehienak EHUko irakasleak zirenez, unibertsitate horretan gertatutakoek eragin zuzena zuten UEUren bizitzan, hurrengo urteetan ikusiko zenez. Bestalde, egoera bitxia sortu zen.
2004
‎Eta ezindaiteke beste modu batera izan, zientzia ekonomikoaren paradigma1 ofizial edoortodoxoak (hots, paradigma neoklasiko neoliberalak) bere azterketak egitekoerabiltzen dituen balio eta hipotesiak kontuan izanik, adibidez: pertsonen jardueraegoismo hutsak gidatzen du, gizartearen antolakuntza merkatuak gidatu behar du, politikak jarduera ekonomikotik at egon behar du, desberdintasunak ezinbestekoakdira, etab. Alde horietan oinarritzen den paradigma batek ezin ditu bere baitanbildu ekonomia sozialaren muina diren eta bere jarduna gidatzen duten ezaugarrifuntsezkoenak: demokrazia, partaidetza eta elkartasuna.
2005
‎Zer esanik ez, mugak daude hemen ere: animalia batek ezin du bere bolumena nahi beste handitu, zelula gehienek kanpoarekiko ukipena mantendu behar baitute. Metazoo primitiboek zelulen parakerarekin jokatuz gainditu dute arazoa neurri batean; horretarako, kanpo ingurunerainoko distantzia zaindu beharrean aurkitu dira zelula guztiak.
‎Ehun mota bakar batez osotuta egoteagatik organoak antzekoak baldin badira baina lana independenteki egiten badute, orduan, sistemaz hitz egiten da. Beraz, aparatu batean parte hartzen duten organoak ez dira independenteak, hau da, ezin dute bere kabuz bete aparatu horren funtzioa. Aitzitik, sistema baten osagaiak independenteki aritu ahal dira.
2006
‎Baina, 1455eko testuan ikus dezakegunez, hori zen errege gaztelarraren politika, zigortzea, alegia. Lapurtarren kontra ezin zuen bere justizia aplikatu, ezin zuen Ermandadearen bidez egoera normalizatu. Baina, bai ordea, eskubidea eman edozeini justizia aplikatzeko, hots, frantsesen aldekoak erailtzeko eskubidea eman zien.
‎Arerioen irudia aipatzekoa da: ohorerik gabekoa, eraso eta ihesean doana, beraz, Karlomagnok ezin du bere gizonen heriotza mendekatu. Kontuan hartu behar dugu, baskoien deskribapen hori Erdi Aroko balioen sistemaren baitan txertatua dagoela, non nobletasunaren gakoa gerra den (dirusarreren, ohorearen eta boterearen iturria), beraz, gerran ohorea beharrezkoa dugu:
‎Ikuspegi horri jarraiki, zientzia modernoak ezin du bere ekinbidea autojustifikatu zentzuz hornitutako praktika gisa (zentzu pragmatiko teknikoz bai, baina ez bestelako zentzuz). Esfera zientifikoari darion arrazionaltasuna, arrazionaltasun formal tekniko kalkulistikoa da, eta esfera horren aurrerapena ziurtatuko duen zentzu bakarra bizitza natural eta sozialaren menderatze tekniko pragmatikoa da.
‎Horregatik esaten da Zuzenbidea dela bidea marka dezakeen bakarra; eta bide horretatik kanpo egiten den publizitatea ez da bidezkoa izango, arau juridikoen interpretazio prozesu zorrotz baten arabera. Egia da epaimahaiak ezin duela bere gain hartu legezko arauen aplikazio zuzena, baina esan dezake indarrean dauden arau juridikoak urratzea publizitatearen etikaren aurkako jokabidea dela, zeren, iragarki bat etikotzat jotzeko, iragarki hori hedatzen duen herrialdean indarrean dagoen legedia bete baita beste ezer baino lehen. Beraz, publizitatea egiteko eskubideari mugak jartzea ere arau etikoak interpretatzeko prozesu baten barruan sar daiteke, eta printzipio etikoen mailara igo daiteke legezko aginduak eta Konstituzioaren balioak errespetatzeko eta betetzeko eskaera.
2007
‎Era horretakoak dira Europako mahai gainean ditugun benetako galderak: herriak ezin duenean bere kultura eta autogobernua garatu kokatua dagoenestatuak, edo estatuek eragozten diotelako, nola deitzen zaio horri. Zer jarrerahartu behar dute nazioarteko erakundeek?
‎izena). Nork ezin du bere burua zuzenean esperimentatu, besteenbidez eta elkarrekintzetan jasotako sinboloen bidez egingo du. Argi dago, beraz, komunikazioa dela norberaren jatorria eta ondorioz gizartearen ezinbesteko egitura.
‎Orobat, bestemaila batean, antzera gertatzen zaio euskara ahozko komunikazio huts gisa, edoeuskara ikasketarako tresna formal huts moduan darabilenari. Euskaldungoaren zatirik handienak ere ezin du beraz bereganatu nazio izaera hori edozein erdaldunekegiten duen moduan eta neurrian. Maizter etxean egoera nazional hori baldin badaukagu euskaldunok, nola azal dezakegu gaur egungo espainiar totalitarismoarenjazarpena?
‎Biologikoki arrazoizkoa dena nazioarteko zuzenbidean oraindik ez da legezko bihurtu. Horregatik maizterrak, norbanakoaedo giza taldea izanik ere, ezin ditu bertan gauza batzuk egin jabe juridikoaren baimenik gabe. Autonomietan edo estaturik gabeko herrietan duguadibide gartsuena.
2008
‎Baina kontuan hartzen badugu, bai Gipuzkoan bai Bizkaian, Batzar Orokorretara zihoan ordezkariak herri guztiaren izenean, edo hobeto esanda, herriko su guztien izenean bozkatzen zuela, bizkaitarren prebentzioneurriak ez zaizkigu hain atzerakoiak irudituko. Zeren, herri bateko biztanleen iritzia gai baten inguruan erdibituta egon arren, Batzar Orokorretara zihoan ordezkariak ezin zituen bere udalerriari zegozkion suak erdibitu bozketa baten aurrean, udalerri bezala bozkatu behar zuen, batera edo bestera. Horren ondorioz, Gipuzkoan, populazio gehien zeukaten 6 udalerrietako ordezkariek ahalmena zuten beren iritzia gainerakoei inposatzeko, aurretik elkarrekin ados jartzea lortzen bazuten, noski.
2010
‎Estatuak eta autonomia erkidegoek elkarri laguntzeko beharrak ezartzen dituKonstituzio Auzitegiak, autonomia erkidegoek estatuko legedia exekutatzendutenean. Behar horiek intentsiboagoak dira, estatuak ezin baitu bere erantzukizuna ukatu, berak onartutako araudia interpretatu eta aplikatzeko orduan15 Koordinazioaren kontzeptu horretan oinarritzen da lan hau.
‎Aplikazio horretan lortzen dena legegileak aurreikusitakoaren isla hobea edo txarragoa da. Beraz, sistema bera eta bere elementuak baloratzen hasi orduko, horietatik kasuan kasuko ondorioak ateratzeko, argi geratu behar du bide jurisdikzionalak ezin duela bere burua eraldatu, berritu, edo erreformatu. Botere Legegileak eta Betearazleak bide jurisdikzionala antolatzeko eta egituratzeko ematen dituzten legeek bakarrik alda dezakete, eta oraindik garrantzitsuagoa, hobe dezakete bide hori.
2011
‎Haurrak jarrera autista hartzen du eta ez du bere burua amarengandik ezberdin den objektu moduan kontsideratzen. Ama eta haurra ez dira osoak eta haurrak ezin du bere burua amarengandik bereizita ikusi. Aitaren absentzia osagai garrantzitsua da antolamendu psikotikoan.
2012
‎Independentzia etainterdependentzia uztartzeko modua ezbaian, dependentzia guztiz bazterturik.Gogoan daukat Alemaniako soziologo ezagun Ulrick Beck ek (arriskuaren gizarteazohartarazten lehenetarikoa) dioena, herri estatuek barne politika globala behardutela; barnekoaz erabaki eta barnekoa kudeatzeko burujabetasuna, eta horrekinuztarrian kanpokoaz erabakitzeko burujabetasun partekatua. In (ter) dependentzia.Izan ere, Euskal Estatu batek ezin ditu bere baitatik konponbidean jarri munduglobalizatu honek (non globalizatzaileak eta globalizatuak diren) dituen arazo larriglobalizatuak, izan sozioekonomikoak (gosetea, migrazio fluxuak, merkataritzabidegabea, baliabideen agortzea.) izan aurrekoen ondorio diren sozioekologikoak (klima aldaketak bil ditzakeenak). Euskal Estatuak ahalmenez eta gaitasunez (ezbaitira gauza bera) jokatu behar du bere txokotik berea egiteko arazo globalizatuakbehin betiko konponbidean jartzeko, baina modu partekatuan egin behar du, ezinbestean.
‎Horietariko bat, Mitxelena bera. Mitxelenak haize berri haiekulertzen edo onartzen zituen, baina ezin zituen bere egin, bere munduaren ikuskerabeste bat baitzen, bera Euskal Herri zaharraren parte zen, nahi ala nahi ez.
‎Horregatik esaten da Zuzenbidea dela bidea marka dezakeen bakarra; eta bide horretatik kanpo egiten den publizitatea ez da bidezkoa izango, arau juridikoen interpretazio prozesu zorrotz baten arabera. Egia da epaimahaiak ezin duela bere gain hartu legezko arauen aplikazio zuzena, baina esan dezake indarrean dauden arau juridikoak urratzea publizitatearen etikaren aurkako jokabidea dela, zeren, iragarki bat etikotzat jotzeko, iragarki hori hedatzen duen herrialdean indarrean dagoen legedia bete baita beste ezer baino lehen. Beraz, publizitatea egiteko eskubideari mugak jartzea ere arau etikoak interpretatzeko prozesu baten barruan sar daiteke, eta printzipio etikoen mailara igo daiteke legezko aginduak eta Konstituzioaren balioak errespetatzeko eta betetzeko eskaera.
2014
‎Mirenen deskribapena psikologikoa da nagusiki. Alderdi fisikoa agertzendenean, bere konplexuekin lotutako pasarteetan da; ezin du bere ilea menderatuaskotan, izerdia botatzea, zintz egitea eta negar egitea ez zaio gustatzen, lotsatu egitenda eta urduri jarri zatartu egiten dutelako bere ustez, eta, horren ondorioz, egoerahoriek saihesten ahalegintzen da. Hasieran ematen zaigun lehen informazioarenarabera, oso erromantikoa da.
2015
‎3) Telebistaren kontsumoarekin lotutako trebezia, helburu, estrategia eta azturakezberdinak dira adin taldeen artean informazio eta komunikazio teknologienerabileraren abilezia, hedabideetan alfabetatze maila eta agenda sozial eta pertsonalezberdinen eraginez. Hala ere adinak ezin ditu bere horretan telebistarekiko aisiazkoharremanen ezberdintasunak azaldu. Adin tarteek ezberdintasun nabarmenak agertzendituzte telebistarekiko aisiazko harremanei dagokienez, baina belaunaldiarekikopartaidetza indartsuagoa den kasuetan kokapen subjektiboa telebistarekikoharremanarekiko adierazle hobegagoa da (hipotesia baieztatu da, abileziaren inguruanikerketa gehiago behar den arren).
2019
‎6), testua, aktoreekin bide guztia egitearen ondorioz modu organikoan sortzenbaita pertsonaien ahoetatik. Honetarako, Leigh ek, sortzaile bezala, materialaren kontrol osoaeduki nahi du, eta sortu nahi duena, emaitzan gauzatzeko edo behintzat, ahalik eta gehienhurbiltzeko, aktoreak hasiera hasieratik zuzendu behar zituela aspaldi ulertu zuen, horregatik, Leigh ek, aktorea hasiera hasieratik gidatzen du pertsonaiaren sorkuntzan, badakielako berehelburu artistikoak lortzeko ezin duela bere lana aktoreak bere kabuz aurkeztuko zuen emaitzarenzuzenketetara murriztu. Eta hau da azken finean, aktoreen zuzendaritzaren gakoa, edo aktoreakhasieratik sorkuntza prozesu guztiaren zehar zuzendu eta gidatu, edo aktoreei gidoia bidali eurenkabuz presta dezaten eta gero errodajean, hauek aurkeztutako emaitzari zuzenketak planteatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia