2011
|
|
Odoleko hemoglobina desaktibatzen du. Hala, odolak
|
ezin
du oxigenoa garraiatu CO ak ordezkatzen duelako, eta, ondorioz, zelulak anoxiaz hiltzen dira.
|
|
Bilketako onila: airea sistemara sartzeko, 3 cm-ko ahoa duen inbutua erabiltzen da, gehienetan plastikozkoa izaten dena; inbutu hori iragazkiari lotzen zaio, gehienez 6 m luze den plastikozko hodi malgu baten bitartez; hodiaren bihurguneek
|
ezin
dute 5 cm baino gutxiagoko erradioa izan (airearen fluxuak oztoporik izan ez dezan); onilaren kokapenak honako kondizio hauek bete behar ditu:
|
|
|
Ezin
du egon lurzorutik 1,5 m baino gutxiagora (3 m tik gora jartzea aholkatzen dugu).
|
|
gas kanpaiaren barnean lan egin behar da nahitaez. Zianuro disoluzioak
|
ezin
du, inondik inora, disoluzio azidoekin kontakturik izan. Arbendol garratzaren usainak HCN a sortzen ari dela adierazten du, eta oso substantzia toxiko eta arriskutsua da hori.
|
|
EHEk
|
ezin
dute instalazio hartzailea banaketa sarera konektatu, baldin eta dagokion autonomia erkidegoak bideratutako instalazio ziurtagiriaren kopia entregatzen ez badute.
|
|
Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratu.Behar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu.? Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratu.Lanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak
|
ezin
baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten.. Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin diren begiratu behar du, eta lanak amaitu direla jakinarazi ustiaketa arduradunari.?
|
|
Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratuBehar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu? Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratuLanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak
|
ezin
baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten. Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin direla egiaztatuko du, eta lanak amaitu direla jakinaraziko dio ustiaketa arduradunariUstiaketa buruak behar diren neurriak hartu behar ditu, instalazioa ustiatze egoera aproposean uzteko
|
|
Eskema horretan, fase masaren edo fase lurraren lehen akats bategatiko intentsitatea nahikoa baxua da eta
|
ezin
du kontaktu tentsio arriskutsurik sortu.
|
|
Esan berri dugun legez, tentsio irabazia horren handia denez eta A.O.ak sarrera seinaleen arteko aldea anplifikatzen duenez (V1 V2), tentsio diferentzia horrek balio txiki txikia duenean ere, irabazi handi horrekin biderkatuta, irteera tentsio izugarri handia lortuko da; muga, baina, elikadura iturriak ezartzen du; bada, irteerako tentsioak
|
ezin
du Vcc tentsio zuzena baino handiagoa izan: kasu honetan, 15 V ekoa.
|
|
Horrenbestez, egoera hori suertatzen denean, irteerako tentsioa mugatuta geratzen da elikatze tentsioa baino maila txikixeago batera, bai zentzu positiboan bai negatiboan; muga hori asetasun egoera da hain zuzen, eta gailuak
|
ezin
duela harago jo esan nahi du horrek, alegia, ase dagoela.
|
|
egoera anomaloa da, itxura batean, une bakoitzean transistoreetako batek bakarrik aritu behar duelako eroaten. Hori, baina, ez da horrela; izan ere, 3 atalean azaldu dugun horixe gertatzen da; alegia, horren azkar aritzen dira keinuka, non begiak
|
ezin
baitu keinurik hauteman.
|
|
Egoera horretan, sarrerako zikloerdi positiboan baino
|
ezin
du eroan Q1ek,+ 15 V ko iturritik elikatzen baita.
|
|
Zikloerdi negatiboan, berriz, Q2k
|
ezin
du eroan, Q1 eten egoeran dagoela elikatze iturritik isolatuta geratzen baita.
|
|
ZI honetan, bitarretik hamartarrerako bi deskodetzaile daude.
|
Ezin
dute aldi berean eta bakoitzak bere kabuz lan egin, biek erabiltzen baitituzte A eta B sarrera bitarrak.
|
|
Baina oso maiztasun altuan egiten dute hori; izan ere, ate bakoitzaren atzerapen denborak zehazten du maiztasuna, eta denbora hori oso baxua da, nanosegundoen (ns) ordenakoa. Giza begiak
|
ezin
du igarri, ikusmen iraunkortasuna dela eta.
|
|
Bi sarrerak aldi berean aktibatzen direnean, kontrako bi agindu ari gara ematen sistemari, hots, 0 egoeran jartzeko agindua eta 1 egoeran jartzekoa.Hala diseinatuta daudelako, hori gertatzean bi sarrerek egoera logiko bera hartzen dute, eta horrek ez luke gertatu behar, osagarriak dira eta. Gainera, gero bi sarrerak batera desaktibatzen baditugu,
|
ezin
dugu aldez aurretik jakin irteerako egoera berria zein izango den, biegonkorra osatzen duten ateen erantzuteko abiaduraren araberakoa izango baita, azkarrenak ezarriko du irteeraren egoera?.
|
|
Egoera horretan, zirkuitu biegonkorrak SR sarreretatik jasotzen dituen aginduak betetzen ditu, bere egia taulan edo egoera taulan agertzen den moduan. Sinkronizazio sarrera desaktibatuta dagoenean, biegonkorrak
|
ezin
du lanik egin, eta, beraz, irteeran zuen azkena gelditzen zaio memorizatuta.
|
|
Slave a gaitzen denean, master ak memorizatutako egoera kanpora pasatzen da, eta sarrerek eskatutako aldaketa eragiten du. Orain, master a blokeatuta dago, eta
|
ezin
du beste agindurik jaso edo bete.Berriro gaituta egon arte itxaron behar du.
|
|
Kontagailu asinkronoetan, lehenengo biegonkorrak bakarrik jasotzen du kontaketa seinalea bere sinkronizazio seinalean.Gainerako biegonkorrek beste biegonkor baten edo batzuen irteerako seinalea jasotzen dute sarrera horretan, zenbait ezaugarriren arabera: kontaketa kodea, kontaketa noranzkoa. Adibidez, kontagailu asinkrono bitar batean, lehenengo biegonkorrak izan ezik beste guztiek aurreko biegonkorraren irteera seinalea jasotzen dute beren sinkronizazio sarreran.Hori dela eta,
|
ezin
dute aldi berean aldatu egoera; zain egon behar dute, harik eta aurretik dituzten biegonkorrek egoera aldatzen duten arte (eta, gainera, aktibatzen dituen saihetsean egin behar dute).
|
|
Maiztasun txikikoa denean, LEDak argi keinukaria egiten du. Maiztasun handiagokoa denean, argia intentsitate gutxiagokoa da baina etengabea dirudi, giza begiak
|
ezin
baitu igarri argia keinuka dabilenik halako abiaduran.
|
|
Espainia Europako Batasuneko eta Nazio Batuen Erakundeko kide da, eta, ikusi dugunez, horrek ondorioak ditu politika eta zuzenbide gaietan. Hori dela eta, Espainiako legediak, bai estatukoak, bai autonomikoak,
|
ezin
du ukatu ez Giza Eskubideen Aldarrikapena, ez berretsi duen nazioarteko beste edozein itun edo akordio, ezta haien kontrakoa egin ere.
|
|
Praktikan, esan nahi du Espainian Hitzarmena erreferentziatzat hartuta babestu behar direla haurrak; horrek esan nahi du Espainiako legediak zehaztu dezakeela eskubideak errespetarazteko modua, bai eta eskubide horiek zabaldu ere hutsuneak edo gabeziak topatuz gero, baina
|
ezin
ditu inoiz ukatu edo mugatu. Izan ere, hitzarmenak berak zera adierazten du 41 artikuluan:
|
|
Kuratelaren helburua da kuradoreak esku hartzea, baina adingabeak edo pertsona ezinduak bere kabuz egin
|
ezin
dituen ekintzetan bakarrik.
|
|
19 artikuluak adierazten duenez,, babesgabetasun egoeran egoteagatik tutoretzapean dauden adingabeak zaintzeaz gain, erakunde publikoak bere gain hartu ahal izango du zaintza(?) gurasoek edo tutoreek
|
ezin
badute adingabea zaindu, edo epaileak hala adosten badu legalki dagozkion kasuetan?.
|
|
Adopzio aurreko familia harrera. Benetako eta egiazko adopziorako prestakuntza denboraldia da, eta
|
ezin
du iraun urtebete baino gehiago.
|
|
Familiako kide bakoitzak paper bat du. Batzuk berariazkoak dira (adibidez, gurasoen papera
|
ezin
dute seme alabek bete); beste batzuk, ordea, partekatu egin daitezke.
|
|
Hala ere, batzuetan, arazoak handiak direnean edo haiei aurre egiteko gaitasunik ez dagoenean, konpontzen zaila den egoera batera eraman dezakete pertsona, eta horrek krisia eragin diezaioke. Kasu horretan, norberak
|
ezin
du bere kabuz oreka leheneratu.
|
|
Beharrezkoa da adieraztea, oro har, jaio ondoko tratu txarrei buruz ari garela, hau da, haurra jaio ondoren gertatzen direnei buruz. Baina
|
ezin
dugu ahaztu tratu txarrak jaio aurrekoak ere izan daitezkeela. Azken horren barruan sartzen dira amaren alkoholismoa edo beste ohitura toxiko batzuk, medikuaren jarraipenik gabeko haurdunaldiak, elikadura eskasa?
|
|
Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak
|
ezin
dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
|
|
Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri
|
ezin
dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu gaur egun familia asko gizarte eta hezkuntza errealitate oso desberdinak dituzten herrialdeetatik datozela; beraz, gure herrialdeko hezkuntza errealitatean kokatu behar dugu familia, eta eskura dauden baliabide eta zerbitzuen berri eman behar diogu. Behar izanez gero, osasun zerbitzuekin, gizarte zerbitzuekin eta abarrekin koordinatu dugu.
|
|
Baliteke seme alabek frustrazio edo erruduntasun sentimenduak adieraztea, gurasoen nahiak bete
|
ezin
dituztelako.
|
|
Gogoan izan! Haur hezkuntzan, koherentzia da elementu garrantzitsuenetako bat; izan ere, eskolan esaten eta egiten denaren eta etxean esaten eta egiten denaren arteko kontraesanak indargabetu egiten du araua; hala, arau hori ez da betetzen, edo gezurra esatera eramaten du.Haur hezkuntzak
|
ezin
ditu onartu familiek eskolen lanean parte hartzea ukatzen duten jarrerak,, hezitzaileen lana zailtzen dutelako?; izan ere, etapa horretan, ekarpen hori ezinbestekoa da. Koherentziaz jokatzeko, bai hezitzaileek eskolan, bai familiek etxean, segurtasunez eta kontraesanik gabe jokatu behar dute, eta ezagutzak hartzea eta sendotzea errazten duten planteamenduetan irizpide batzuk eta jarraitutasuna erakutsi behar dituzte.
|
|
Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean,
|
ezin
dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte hartzea ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
|
|
El Royoko haurraDiego Lucas, jaioberritan, harrera zentro batean sartu zuten, haren amak. Margarita Bernalek?
|
ezin
baitzuen zaindu, buruko nahasmen bipolar bat izateagatik.1999an, 5 hilabete zituela, adoptatu aurreko erregimenean hartu zuten Raquel Gómezek eta Carlos de Franciscok, Soriako El Royo herriko senar emazte batzuek; haiekin 16 hilabetez bizi izan zen. Ama biologikoak neurriaren aurkako helegitea aurkeztu zuen, eta Salamancako 6 Zenbakiko Epaitegiak ebatzi zuen, 2000ko urrian, Margaritaren egoera mentalerako onuragarria izango zela semearengandik hurbilago egotea.
|
|
a) Zerbitzu koefiziente orokorra (C) horniketaz arduratzen den enpresa banatzaileak erabilitakoa izango da, oro har, eta inolaz ere
|
ezin
du izan 2tik beherakoa.
|
|
Hala, gas naturalak, butanoak eta propanoak asfixia eragin dezakete haien kopurua arnasa hartzea eragozteko adinakoa bada. Baina
|
ezin
dute pozoitzerik eragin, ez baitute karbono monoxidorik (CO).
|
|
–Sutea C motakoa soilik denean, itzaltzeko sistema aldatu egiten da, eta komenigarria izan daiteke, agian, sua ez itzaltzea beste arreta batzuk hartu aurretik; adibidez, gas ihesa eteteko aukera izatearen segurtasuna izatea. Gas ihesa eten
|
ezin
badugu, sua itzaltzean ihesak bere horretan jarraituko luke, eta giro leherkorra sortuko litzateke. Beti hobe da sute bat kontrolatua izatea kontrolatu gabeko giro leherkor bat izatea baino.
|
|
Kasu gehienetan,
|
ezin
dugu objektu bat irudikatu bista bakarra izanda, eta, beraz, bat baino gehiago erabili dira.
|
|
...gitea.Kasu honetan, egin dezake, enpresak 6 langile baino gutxiago baititu, enpresaren jarduera ez baita arriskutsua (I. eranskinean deskribatzen dira jarduera arriskutsuak) eta enpresariak lan zentroan bertan lan egiten baitu.Enpresariak lan arriskuen prebentzioari buruzko trebakuntza ikastaro bat egin luke, aurrera eramango dituen prebentzio funtzioei dagozkien gaitasunak eskuratzeko.Enpresariak
|
ezin
ditu ardura batzuk bete; adibidez, osasunaren zaintza. Kasu horretan, kanpoko erakunderen bat kontratatu behar du hori egiteko.Langileren batek prebentzio zereginak betetzeko gaitasuna badu, enpresariak funtzio hori eslei diezaioke.Enpresariak beharrezko bitarteko materialak eta denbora eman behar dizkio prebentzio jarduera egoki betetzeko.
|
|
Gainera, 250 eta 500 langile artean ditu enpresak, eta horregatik bete behar du prebentzio zerbitzu propioa izatearen araua.Prebentzio funtzioak soilik izango dituen langile talde bat osatu behar du enpresak, eta funtzio horiek aurrera eramateko instalazio propioak eta bitarteko material egokiak behar ditu.Prebentzio zerbitzu propioak prebentzio plana diseinatzeko eta ezartzeko zereginak bete ahal izango ditu.
|
Ezin
badu prebentzio jardueraren bat egin, kanpoko prebentzio zerbitzu batera edo gizarte segurantzako lan istripuen eta gaixotasun profesionalen mutualitate batera jo dezake.
|
|
Eta prebenitzeko eta langileak babesteko neurriak aurrera eramatearen arduradunak dira.Demagun elikagaiak banatzen dituzten biltegi bateko langileek kargak manipulatzen dituztela. Litekeena da langileek lesioren bat izatea arrisku faktore horren eraginez.Laneko medikuntzak prebentzio lan bat egingo du, langileei mediku azterketak eginez, gaixotasun bat agertzea saihesteko.Baina kontrol horiek
|
ezin
dute saihestu langile batek orkatila bihurtzea karga gaizki manipulatu duelako. Kasu horretan, mediku zerbitzura joko du langileak, zainketa jasotzeko, eta lehen laguntzak emateko teknikak erabiliko ditu medikuak.
|
|
Zaurituak beren kabuz ibil daitezkeen edo ez kontuan hartuta sailkatzeko ere erabiltzen da. Hasteko, beren kabuz ibili
|
ezin
dutenak artatu behar dira.
|
|
Beste presio bat ere badu:
|
ezin
du erabaki okerrik hartu, ondorio larriak izango bailituzke enpresan.Ahalegin fisikoak (jardunaldiagatik eta jarreragatik) neke fisikoa eragin dezake, eta neke sentsazioa eta muskuluetako minak. Egoera hori luzatu egiten bada, neke fisikoa kroniko bihur daiteke.
|
|
Erizaintzako zainketa osagarrietako teknikari bat Farmaziako prestakuntza zikloan matrikulatu da, puntu gehiago izateko bere probintziako lan poltsan, eta, hartara, bere lan egoera hobetzeko.Ikasteaz gainera, txandaka lan egiten du anbulatorio batean, eta asteburuetan, adindun bat zaintzen du.
|
Ezin
ditu lan horiek utzi, etxe bat erosi baitu, eta ordaindu egin behar baitu.Ikasturte hasieran, ongi darama martxa hori, baina, pixkanaka pixkanaka, arrisku faktoreak bere osasunari eragiten ari zaizkio: batetik, txandaka lan egitea; bestetik, ezegonkortasuna, ordezkapen kontratu bat baitu, eta azkenik, lanak eta ikasketek eragindako lanaldiaren gogortasuna.Denboraren poderioz, agresibitatea, suminkortasuna, antsietatea, insomnioa eta arazo digestiboak ditu.Laneko baja batzuk ere izan ditu, eta ikasketak utzi behar izan ditu amaitu aurretik.
|
|
Oinera erori zitzaion, eta erre egin zion. Rosa saiatu da nagusiari esaten beste langile bat kontratatzeko, hiru langileek
|
ezin
dutelako lan guztia egin. Baina nagusiak ez du amore ematen.
|
|
Gizakiaren begiak ikusi
|
ezin
dituen eta osasunean arrisku gutxi asko handia eragin dezaketen izaki bizidunei agente biologiko deritze.
|
|
Gazte bat hil da lanean 10 metroko garaieratik eroritaGazte bat hil zen atzo lanean hamar metroko garaieratik erori ondoren.Biktimak 20 urte zituen, eta lehen laneguna zuen. Trebakuntza kontratu batekin ari zen lanean.Sindikatuek diote istripu hori irregulartasunen pilaketa baten eta lan arriskuen prebentzioan gutxieneko arloak bete ez izanaren ondorio dela.Hildako langilea trebakuntza kontratu batekin ari zen lanean, eta horrenbestez,
|
ezin
zuen lanik egin garaieran.
|
|
Endoskopioa
|
ezin
du ultrasoinuekin garbitu, malgua denez kabitazio prozesua ez delako egokiro burutuko eta, beraz, garbiketa ez delako egokia izango.
|
|
hepatitisa eragiten duen birusak gibela kaltetzen du. Hori dela eta, organo horrek (funtsezkoa)
|
ezin
du behar bezala funtzionatu.
|
|
Erizaintzako laguntzaileak lagina bere kabuz biltzeko aukera eman behar dio pazienteari, aldez aurretik behar diren jarraibideak eman eta harengandik gertu egonez, laguntzarik behar badu edo. Pazienteak
|
ezin
badu prozedura hori bere kasa egin, erizaintzako laguntzaileak hartu behar du lagina, betiere aurrez pazienteari azalduta zer egin behar dioten.
|
|
Azaldu pazienteari ez hartzeko zurrustaren hasierako txiza, arrasteak uretra garbi dezan. Ontzi esteril batean jaso behar da gernua.Pazienteak lagundu
|
ezin
badu, erizaintzako laguntzaileak erabili eta botatzeko eskularruak jarri eta gaixoari oheontzia edo botila jarri behar dio, lehen zurrusta jaso eta botatzeko. Gainerako gernua jasotzeko, ontzi esteril bat jarri behar zaio.Estali ontzia; jarri etiketa eta errotulua.Jaso gela, txukundu dena eta eroso jarri gaixoa.Erantzi eskularruak eta garbitu eskuak.Idatzi prozedura erizaintzako orrian.Bidali lagina laborategira, ahalik eta azkarren, edo hotzean gorde.Gernu lagina hartzenemakumezko bati.
|
|
Erdiko zurrustaren gernua nola jaso behar duen azaldu behar zaio pazienteari, horretarako gauza baldin bada, eta txiza egiten utzi, haren intimitatea eta autonomia errespetatuz. Pazienteak
|
ezin
badu lagina hartu, edo zundaturik badago, erizaintzako laguntzaileak jaso behar du.
|
|
Pazientea korderik gabe badago, argibideak ulertzen ez baditu edo lagundu
|
ezin
badu, erizaintzako diplomatuak jaso behar du lagina, material hauek erabiliz:
|
|
Okupaturiko ohea egiteko, komeni da beste laguntzaile baten laguntza izatea. Pazienteak
|
ezin
badu lagundu, ezinbestekoa da beste laguntzaile bat.
|
|
Salmonellaz kutsatutako paziente gaztea da Jon. Ana, erizaintzako laguntzailea, harengana joan denean, Jonek galdetu dio zergatik
|
ezin
duen urezko koltxoi bat eduki. Izan ere, Jonen aitonari koltxoi horietako bat ipini omen zioten, aldaka hautsi eta ospitaleratu zutenean.
|
|
Haizagailu mekanikoa: pazientearen biriketara airea sarrarazten du, eta haietatik irtenarazten, hark
|
ezin
badu luzaroan bere kabuz arnasa hartu. Arreta intentsiboko unitateetan erabiltzen da, baita konorterik gabe edo sedaturik dauden pazientekin ere.
|
|
·
|
Ezin
ditugu sartu edukiontzi itxiak.
|
|
·
|
Ezin
dugu materiala pilatu erretiluan.
|
|
·
|
Ezin
ditu esterilizatu turbinak edo kontraangeluak.
|
|
Kalean egoten da, onibarraren kanpoaldean, eraikinaren ondoan. Hargune hodia enpresa hornitzailearen eskumenekoa denez, hark baino
|
ezin
du erabili.
|
|
Balbula horiek tapa bat dute urari igarotzen uzteko, zuzeneko norabidean doanean (irudiko balbulan, geziak adierazten duen hori); aldiz, presioa jaitsi eta likidoaren zirkulazio norabidea aldatzen bada, uraren presioak berak tapa bultzatu eta asentuaren kontra eramaten du. Hori dela eta, likidoak
|
ezin
du atzera egin.
|
2012
|
|
Depilatzeko ez ezik, orbanak eta hodi txikiak kentzeko ere balio du, erabiltzen diren iragazkien arabera. Tratamendu horiek, ordea, medikuek baino
|
ezin
dituzte eman; estetizistek ez dute horretarako baimenik. Ezin dugu ahaztu ekipamendu bat erostean inbertsio bat egiten ari garela, eta inbertitutako dirua lana egiteko dela; kasu honetan, ez gara ari inbertitutako diru guztiari etekina ateratzen, argi pultsatuaren aukera batzuk ezin baitira estetikan erabili.
|
|
Tratamendu horiek, ordea, medikuek baino ezin dituzte eman; estetizistek ez dute horretarako baimenik.
|
Ezin
dugu ahaztu ekipamendu bat erostean inbertsio bat egiten ari garela, eta inbertitutako dirua lana egiteko dela; kasu honetan, ez gara ari inbertitutako diru guztiari etekina ateratzen, argi pultsatuaren aukera batzuk ezin baitira estetikan erabili.
|
|
Laserra erabiltzen badugu, uhin luzera bakarra erabil dezakegu; argi pultsatura jotzen badugu, berriz, aldatu dezakegu. Hau da, demagun ile argiak depilatu behar ditugula; argi pultsatuaren ekipamendua badugu, luzera laburrak aukeratu ahal izango ditugu, eta laserrarekin, aldiz, isurpena areagotu besterik
|
ezin
dugu egin.
|
|
Elkarrekin egiten dute lan eta harreman adeitsua dute, lankidetzan eta enpresarekiko leialtasunean oinarritua. Bi emakumeak ere oso lanpetuta daude, eta, hortaz,
|
ezin
dute denborarik galdu oso mezu luzeekin eta zehaztu gabeekin, akatsak eta hainbat interpretazio dituzten mezuekin. Ez dute metakomunikaziorik erabiliko; izan ere, elkar ezagutzen dute eta ez dute beren harremanean gaizki ulerturik izaterik nahi.
|
|
Askotariko organigramak dauden arren, organigrama bakar batek
|
ezin
du berez antolakunde baten datu guztiak adierazi; aldiz, testu batez osatu behar dira, organoen arteko harremanak, organo bakoitzaren izaera edo funtzioak edo zereginak aipatzen dituen testu batez, alegia.
|
|
– Bezeroak irteteko oztopo legala du;
|
ezin
du konpainia utzi denbora tarte jakin bat igaro arte; ildo horretan, bezeroa leiala dela esan daiteke, ez du beste erremediorik. –
|
|
Enpresarekin gustura egonik ere harekin lotura handia ez duten bezeroak, eskaintza onena egiten dien enpresara erraz aldatzen direnak. c) Bahituak. Gustura ez dauden bezeroak, irteteko oztopoak direla-eta enpresa utzi
|
ezin
dutenak. d) Aurkariak. Ez daude gustura eta enpresa utzi eta harekiko lotura galdutakoan, etengabe kritikatzen dute.
|
|
– Bere komunikazio kanpainak bezeroen itxaropenetara egoki ditzake, eta ez du sortuko bete
|
ezin
duen itxaropenik. –
|
|
Kontsumitzaileak azaldu
|
ezin
dituenak
|
|
Kaixo, TERDISA enpresaren erantzungailu automatikoa da hau. Une honetan,
|
ezin
zaitugu artatu; baina, seinalea entzundakoan mezua uzten baduzu, lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin.? –
|
|
zenbakira deitu duzu. Une honetan,
|
ezin
zaitugu artatu. Utz ezazu mezua seinalea entzundakoan, eta lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin.
|
|
–Kaixo, ARBULGIROA SL enpresaren erantzungailu automatikoa da hau. Une honetan,
|
ezin
zaitugu artatu; baina, seinalea entzundakoan mezua uzten baduzu, lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin., c) Teknikariaren erantzungailuan utzitako mezua honelako izan daiteke:
|
|
6 Imajina ezazu telefonoz deitu behar duzula eskari bat bertan behera uzteko, hornitzaileak entregarekin atzeratzen ari direlako eta enpresa hornitzailez aldatzea erabaki duelako zure enpresak.
|
Ezin
duzu adeigabe jokatu; bai, ordea, irmo eta seguru. a) Nola prestatuko zenuke deia, b) Zer argudio, nagusiak eta bigarren mailakoak?
|
|
|
Ezin
ditugu ahaztu bakoitzak taldeko gainerakoen inguruan duen pertzepzioak, esaterako, lan eremuaren ingurukoa, eragindako oztopoak.
|
|
Elkarrizketa amaitzean ere kontuz ibili behar dugu; izan ere,
|
ezin
dugu elkarrizketa bat batean moztu, ezta, nola amaitu ez dakigula-eta, gehiegi luzatzen utzi ere.
|
|
Lide Garmendia Manterolak 450, ko jostailu elektronikoa erosi du kontsumoko arbitraje sistemari atxikita ez dagoen establezimendu batean. Jostailua ez dabil ondo eta produktua saldu dioten merkataritza establezimenduan esan diote hori ez dela beraien arazoa eta
|
ezin
dutela ziur jakin produktua hondatuta zegoen ala ez establezimendutik atera zenean. Lidek arbitraje eskaera egin dio bere herriko kontsumoko arbitraje batzordeari.
|
|
Masiboa da, iragarleak ahalik eta jende gehienarengana iristeko igortzen baitu mezua. Eta inpertsonala da,
|
ezin
baititu ezagutu mezua jasotzen duten pertsona guztiak. –
|
|
luzera+ altuera+ zabalera= 90 cm.
|
Ezin
dute izan 60 cm baino gehiagoko alderik.
|
|
Bestela esanda, artikulu horrek aldarrikatzen du korrespondentzia
|
ezin
duela hartzailea ez den inork ireki, ezta irakurri ere; hartzaileak baimena emanda edo epaileak edo auzitegi batek baimena emanda soilik irakur dezakete hartzailea ez direnek.
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu zenbaitetan ez dutela janari jakin batzuk jan nahiko, eta garai batzuetan jateko gogo gutxiago izango dutela. Hezitzaileek tolerantziaz tratatu dituzte egoera horiek.
|
|
Ikuspegi integratzailea oinarri duen haur eskolak
|
ezin
du uharte bat izan: bere ingurune fisiko eta sozialarekin interakzioan jardun behar du.
|
|
Eskola planak
|
ezin
du finkoa izan, berregin eta egokitu behar da haur bakoitzaren arabera. Eta horrek irakasleen etengabeko prestakuntza eskatzen du.
|
|
Curriculum ofizial bat dagoen testuinguruetan, gurea kasu, oreka hori bermatzeko premia nabarmenagoa da. Curriculumaren presioak inola ere
|
ezin
du ordezkatu haurren autonomia eta ekimenaren balio hezigarria. Baina, aldi berean, curriculum proposamenean agertzen diren gaitasun zehatzak garatu ahal izateko bideratzen den lana planifikatu behar dute hezitzailek.
|
|
Haur eskola guztiek, jolasteko patio bat izan behar dute sei unitateko edo frakzioko. Ikastetxeak baino
|
ezin
du erabili, eta, gutxienez, 150 metro karratu izan behar ditu (1 zikloan, 75 m2). Patioa korrika, saltoka eta jolasean libre ibiltzeko lekua da, eta higiene egoera egokietan mantentzeko eta segurtasunez erabiltzeko moduko elementuak izan behar ditu.
|
|
|
Ezin
ditugu parekatu naturari behatzea (kalean, talde handian eta denbora epe jakin batean) eta nik bultzatutako dorrea nola erortzen den ikustea (gelan, segundo bat hainbat aldiz errepikatua ikasturtean zehar, neuk bakarrik).
|
|
Eskolara joan
|
ezin
duten haurrei eskaintzen zaien zerbitzua da. Helburu hauek ditu:
|
|
Erronka izan daiteke, izan ere, lankidearen iritzia kontuan hartu behar baita proposamen bat edo eguneroko lan bat antolatzeko. Hau da, batek, bakarrik ari ez denez,
|
ezin
du espazioa, errutinak eta abar lantzean norberaren ikuspegitik soilik abiatu. Eta horrek, sarritan, talka egitea edo ikuspegi eta iritziak aurrez aurre jartzea dakar.
|
|
Bestalde, ez dugu ahaztu behar haur hezkuntza banakoa dela.
|
Ezin
dugu ekintza bera pertsona guztietan indar beraz erabili, zeren etapa honetan haur bakoitzaren nerbio sistema desberdin heltzen baita. Gainera, kontuan hartu behar da garapen psikologikoaren eta neurologikoaren prozesuan aldaketa eta erritmo desberdinak izaten direla.
|
|
Haur hezkuntza, eta haren barruan lehen zikloa, bereziki, laguntza emateko da. Gurasoek
|
ezin
dutenean edo familian gabeziak daudenean haur txikiak zaindu behar izateak haur horiek hartzeko lekuak sortzeko gizarte premia eragin du.
|
|
Haur eskolan metodo pedagogikoek duten garrantzia eta hezitzailearen eragina aztertu ondoren,
|
ezin
dugu ahaztu, familia, hezkuntzari dagokionez, elementu motibatzailea dela. Eskolak, ingurunearekiko agente dinamizatzaile eta elkarrizketatzaile gisa jardunda, gurasoak eta gainerako sektore sozialak parte hartzera bultzatu behar ditu.
|
|
Eduki globalizatuen arabera planteatu behar dira.
|
Ezin
dugu garapen arlo bakarra landu. Adibidez, mugimendua lantzeari lehentasuna eman nahi badiogu, haurrekin ezin ditugu psikomotrizitate jarduera hutsak erabili; komunikazioa eta ingurunearen ezagutza ere kontuan hartu behar ditugu.
|
|
Ezin dugu garapen arlo bakarra landu. Adibidez, mugimendua lantzeari lehentasuna eman nahi badiogu, haurrekin
|
ezin
ditugu psikomotrizitate jarduera hutsak erabili; komunikazioa eta ingurunearen ezagutza ere kontuan hartu behar ditugu. Ekintza guztiek zentzuzkoak eta engranajearen parte izan behar dute.
|
|
Energia hori
|
ezin
dugu areagotu esku hartzeen bidez, eta, beraz, ahalik eta ondoen zaindu eta babestu behar da. Energia horrek yin atal bat du, erreserbakoa, eta yang atal bat haren inguru osoan.
|
|
Denak bibratu egiten du, eta dena kolorean agertzen da. Gure zentzumenek
|
ezin
dituzte zenbait bibrazio hauteman, azkarregiak edo motelegiak direlako. Kolorea gure begiek bakarrik hautematen duten bibrazioa da, baina gure gorputz osoak ezagutzen duena.
|
|
egiten da. Gurpilduna erabiltzen da erabiltzaileak
|
ezin
duenean taka taka altxatu. Erabiltzaileak aurreko gurpilak poliki aurreratu behar ditu.
|
|
Erabiltzaileak
|
ezin
duenean oin bat lurrean bermatu. Martxa hiru puntutan, taka taka finkoaren laguntzaz.
|
|
Aktiboak lagunduta. Gaixoak hanka edo beso indartsua bere kabuz mugitu
|
ezin
duen bestea aktibatzeko erabiltzen du.
|
|
Dependentzia egoeran dagoenak ezaugarri psikologiko eta fisiko batzuk ditu eta gure teknika eta lan egiteko moduak horren arabera egokitu ditugu,
|
ezin
baitugu berdin jokatu depresioa duen pertsona batekin, ultzera bat duenarekin edo hemiplegia duenarekin. Lehenengo kasuan, erabateko garrantzia du pazientearekin hitz egiteak eta animoak emateak; bigarren kasuan, ultzera duen aldearekin kontu handiz ibili dugu, eta hemiplegia duen pertsonarekin, zer alde ezin duen mugitu jakin dugu, prozedurak behar bezala egiteko,
|