2001
|
|
Mozkorrak galanki harrapatu aitzineko orduetan, berotzearen eta erretzearen leize hegi horretan hain zuzen, Joanes istorio kontatzen ari zen usu, ostatuko kontuarrean bizkarra bermatuz. Irria ezpainetan, zioen, behin izendatuko
|
ez
dudan unibertsitate bateko laborategi erraldoira eraman zuela jakintsu batek –honen izena halaber gordean atxikitzera behartua naiz–; analisia franko egin zizkioten han: odola, burezurra, mihia, ahots sokak, papoa, belarriaren malguak, aire hartzeko haragizko hodiak, eskuetako eta oinetako eri puntak izartu eta zenbakiak oro ordenadoreetan sartu, neurtzera utzi ez zuen behereko txistu teleskopikoarenak salbu, hau denboraren botereaz herdoilak jana izan arren.
|
2002
|
|
Hau da, oro har, jendeari kosta egiten zaio literatur hizkuntzara hurbiltzea. Hizkuntzaren maila dezente altxa da, baina euskarazko irakaskuntza oso gaurko kontua da, herriak oraindik ere
|
ez
du unibertsitatearen tradizio sendoa bereganatu, beraz, oraindik urteak eman ditugu jendea hizkuntza literario horretara hurbiltzen joan dadin.
|
|
haietako gehienen ama hizkuntza ez da euskara, agnostikoak dira, ideologiaz abertzale berritzaileak eta jarrera politiko askotarikoak. Bestalde, taldea osatzen dutenen artean kultura unibertsal zabala duten kideak nagusi badira ere, gehienek
|
ez
zuten unibertsitate ikasketarik egin eta autodidaktak izan ziren. F. Krutwig, A. Irigoien, G. Aresti, J. San Martin, J. L. Alvarez Enparantza" Txillardegi", T. Peillen eta J. Mirande sartzen ziren talde hartan; haien asmoa zen euskal literatura eguneratzea, europar literaturen proposamen modernoak gureari txertatuz, baina batez ere euskal literatura morrontza politiko, erlijioso edo folklorikotik askatzea, azken finean funtzio estetikoa nagusi zedin literaturan.
|
|
Zoritxarrez, milatan frogatu den legez, oso zaila da gaurko unibertsitateetandagoen euskarazko unibertsitate errealitatea ezagutzea, eta oso neketsua da euskarazko irakaskuntzaren eta ikerkuntzaren datuak biltzea,, euskal unibertsitatearen, kontzeptua
|
ez
baitute unibertsitate kudeatzaile gehienek aintzakotzat hartzen, alegia, ez baitiote berezko errealitatea aitortzen.
|
|
Gehiengo absolutualortu zutenean, sozialistak bere plangintza gauzatzen hasi ziren, behar ziren legeaketa tresna politikoak sortuz. Talde eskuindarrek
|
ez
zuten unibertsitate berriarensorrera begi onez ikusi, Nafarroan beste unibertsitate bat baitzegoen eta kaltegarrigerta baitzekiekeen. Halaber, hainbat protesta egin ziren abertzaleen aldetik, euskalbarruti bakarraren proiektua zapuztuko baitzen horrela.
|
2003
|
|
Uste barik hain saltsa handian sartu zen ezen, ardura berri horrek ikasketa kurtso oso bat galdu eragin ei zion3 Horregatik bada, badirudi gudu aurrean
|
ez
zituela unibertsitate ikasketak burutu. Garai horretan ezagutu bide zuen Madrilen Jon Bilbao, gero gudari kapitaina izango zena.
|
|
Urte berean argitaratutako 9 Formazio koadernoa n gaiaren azterketa sakonagoa egin zuen ETAk. Azterketa horren arabera, unibertsitatea berrikuntza gunea eta abertzaletasun gunea izan ohi da, eta horrexegatik
|
ez
zuen unibertsitaterik gure herriak. Euskal Unibertsitatea eta euskal lurraldeko unibertsitatea bereizten ziren txostenean; Francoren diktadurak iraun bitartean ezinezkoa zen lehena abian jartzea, baina bai bigarrena, eta horren aldeko apostua egin behar zen, unibertsitate faltaren hutsuneak betetzeko.
|
|
Joxe Azurmendi, Gurutz Ansola, J. L. Lizundia, A. Lertxundi, G. Bidart, J. R. Etxebarria eta abar49 Irakasle askok
|
ez
zuen unibertsitatearekin harreman zuzenik. Guztira 31 hitzaldi eman ziren; beraz, ez zen programa osoa bete, eta, egitarauan egon ez arren, Madalen Jauregiberrik beste bi hitzaldi eskaini zituen.
|
|
Eta horiek birrintzera heltzen ez bada ere, zientziaren edozein historialarik eman dezake testigantza: departamentuan jardunean dagoen liburutegitik erabilerarik
|
ez
duen unibertsitateko deposito orokorrera eramaten ditu. Egunean dauden obrek hartu dute haien lekua, eta horiek dira zientziaren ondoko garapenak eskatzen duen guztia.
|
2004
|
|
Nik gaur egun
|
ez
dut unibertsitatearekin lehen nuen lotura estua eta hezkuntzaren soziologia, soziolinguistika edo antzeko gaiak erakusten direnean horren berri ematen den ez dakit. Baina beldur naiz... ezetz esango nuke, ze aspaldi ez diot inori ez entzun ez irakurri horretaz.
|
|
Azken batean guk
|
ez
dugu unibertsitate handietan omenduak izateko anbiziorik. Miguel de Unamuno eta Pio Parojak proposaturiko asimilazio bidea ez dugu hartuko.
|
2005
|
|
Wikipediaren paradoxa Era askotako gaiei buruzko milioi eta erdi artikulu ditu Wikipediak, eta, seguru asko, Interneten egin den ideiarik handiena eta iraultzaileena da. Online entziklopedia honetan, artikuluak
|
ez
dituzte unibertsitate ospetsuetako akademikoek sartzen, kontsulta metodo gisa erabiltzen duten erabiltzaileek berek baizik. Wikipedia jakintza parte hartzailearen ataria da, eta edozein internautak idatz dezake nahi duena eta nahi duena; sistemak dena onartzen du.
|
2007
|
|
Titulazio bikoitzek konbinazio asko onartzen dituzte, eta normalean lan munduan maiz elkarreragiten duten irakasgaiak elkartzen dituzte: bi lizentziatura, lizentziatura bat eta diplomatura bat, bi diplomatura, lizentziatura eta masterra, lizentziatura eta ingeniaritza teknikoa, goi mailako ingeniaritza eta ingeniaritza teknikoa… Ikasketak amaitu ondoren, Hezkuntza Ministerioak homologatutako bi titulu ofizial jasotzen dituzte Estatu osoan, edo, bestela, homologazio ofizialik
|
ez
duten unibertsitateko tituluak. Titulazio bikoitza aukeratzea hausnartu eta baloratu beharreko erabakia da.
|
2008
|
|
Eskaera handiegirik gabeko unibertsitate titulu bat eskuratzeko ez da probarik egin behar Probarik gabe sartzea: LHko tituludunek, baldin eta plazen eskaintza baino eskari handiagoa
|
ez
duen unibertsitate tituluren bat eskuratu nahi badute, ez dute aldez aurreko probarik egin beharrik sartzeko. Matrikulazio prozedura sartu nahi den unibertsitatean ezarrita dagoen bezala baino ez dute hasi behar.
|
|
Errusiarrekin batera borrokatzen diren osetiarrak hiltzaile eta kriminalak dira.
|
Ez
ditut unibertsitateko ikasketak egin, baina badakit bereitzen osetiarrak defendatzen dituztenen eta beren handinahi gaizbeherak asetzeko erabiltzen dituztenen artean. Osetiarra eta georgiarra naiz, eta ez dut nire jaioterria utzi nahi, nire herrialdea ere badelako.»
|
2009
|
|
Jennifer Aniston: Institututik atera zenean
|
ez
zuen Unibertsitatera joateko asmorik erakutsi eta Manhattaneko hanburgesategi batean egon zen lanean. Geroago, Los Angelesen, harreragilea, mezularia eta telefono bidezko saltzailea izan zen.
|
|
Datorren ikasturtetik aurrera, eskatutako titulazio akademikorik
|
ez
duten unibertsitateko izangaientzako aukerak zabaldu egingo dira. 25 urtetik gorakoentzako sarbide proba tradizionalaz gain, ikasturtean berariazko proba bat ezarriko da, errazagoa, 45 urte bete dituzten eskatzaileentzat.
|
|
Uste dut astelehenera arte itxaron behar genuela klasera itzultzeko. Zalantzarik
|
ez
dut unibertsitatea goitik behera garbitu dutela, baina etortzeko hartu behar izan dugun metroaz... Mexikon garraio publikoa ez da tokirik garbiena.
|
2010
|
|
Baina, Ipar Euskal Herriaren berezitasunak ulertzeko, hainbat osagai gogoan izan behar dira: (1) ez daukala izaera politiko administratiborik Voynet legeak (1997) onartzen dion herri izaera izan ezik, esan nahi baita ez daukala eskumen eta aurrekontu propiorik berak erabakitako politika publikoak osatzeko eta gauzatzeko, (2)
|
ez
duela unibertsitate berezirik Paueko Unibertsitateko anexoaz aparte, enplegu kalifikatuen sorrera eta sustraitzea galaraziz, (3) historikoki garapen ekonomiko guneetatik urrun kokatu dela, industria baten garapena zailduz, ala (4) Estatu zentralizatu bateko partaide dela non administrazio publikoa oso kohesionatua den eta non gizarte politikak modu uniformean gauzatuak diren.... Une berean, muga egoera batean izateaz gain, beste lurraldeekin ongi komunikatuta dago eta bizi kalitate oparoa eskaintzen du.
|
|
Fakultate bakoitzak badu bere curriculuma berezia. AEKko fitxak
|
ez
du unibertsitate diplomaz galderik egiten edo iragan dituzten urteez; ikasleen ikasketa maila aski desberdin izan daiteke.
|
|
Topikoa da esatea Euskal Herriak
|
ez
duela unibertsitaterik izan duela oso gutxira arte, eta horrek esplikatzen duela gure hainbat arazo, horietako bat, adibidez, historialari abertzaleen mitozaletasuna eta prestaketa akademiko eskasa. Hori egia den ala ez, ez dut gaur eta hemen eztabaidatuko.
|
|
Hamasei urte inguru nituen idazle izan nahi nuela erabaki nuenean. Hamazazpi urterekin unibertsitateko ikasketak hautatzeko ordua iritsi zitzaidanean,
|
ez
nuela unibertsitatera joan nahi jakinarazi nion aitari, idazle izan nahi nuela. Aitak, berak ere gaztetan idazle izan nahi zuela aitortu zidan.
|
2011
|
|
Ildo horretan, POSSE Foundation erakundeak bazter auzoetan gazteak bilatzen ditu eta unibertsitate onenetan titulua lortzeko behar dituzten laguntzak ematen dizkie. POSSEn badakite, testuinguru kaltetuenetan gazteek maiz
|
ez
dutela unibertsitatera bakarrik joan nahi," koadrilarekin" bai, ordea, eta horregatik programak talde osoa biltzen du. Estrategia horrek arrakasta izan du:
|
|
Deustuko Unibertsitatea XIX. mendearen bukaeran sortu zuten jesuitek, baina 1963ra arte
|
ez
zuen unibertsitate izendapena lortu. Tartean itxita ere egon zen, Errepublika garaian hain zuzen (1932) eta 1940 urtean berriz ireki.
|
|
EAJko Karlos Garaikoetxea izan zen lehendakaria eta Pedro Miguel Etxenike Hezkuntza sailburua. Dena den, Etxenikek unibertsitatean ezer gutxi egin zezakeen, Espainiako gobernuak
|
ez
baitzuen unibertsitate eskuduntza 1985 urtera arte transferitu. Orduan ere, osorik ez zuen transferitu, unibertsitateko irakasleria estatuaren esku geratu baitzen.
|
|
UEUren helburua euskara eta unibertsitatea uztartzea izan da, osorik euskaraz funtzionatuko zuen Euskal Unibertsitatearen alde. UEU sortu zenean 70eko hamarkadaren lehen erdialdean, Euskal Herria unibertsitate barruti desberdinetan sakabanatuta egoteaz gainera, euskararen presentzia, arestian aipatu dugunez, hutsala zen,
|
ez
zuen unibertsitate bizitzan inongo entitate ofizialik.
|
|
Lagina alboratuta dago amen eta aiten ikasketa mailari begiratuz gero, zeren unibertsitate mailako ikasketak dituzten gurasoen ehunekoa askoz handiagoa baita laginean gizartean baino, non populazio helduaren% 21, 5ek2 baino
|
ez
baititu unibertsitate mailako ikasketak (EUSTAT, 2001). Bada beste alborakuntza bat euskararen ezagutza eta erabileraren inguruan Euskal Herri osoan euskara% 21,3ren lehen hizkuntza eta bikoteen% 11ren ohiko hizkuntza baino ez baita Euskadiko Autonomia Erkidegoan (Eusko Jaurlaritza, 2008).
|
|
Erraz sartzen zitzaidan eskola, horixe da egia. Baina
|
ez
nuen unibertsitaterako gogorik batere. Aita, berriz, egoskortuta zegoen.
|
2012
|
|
Gabiria ez zen unibertsitatea, eta Urretxu ere ez!
|
Ez
nuen unibertsitate mailako agiririk, nahiz eta baliokidetzaren bat eman zidaten. Lana behar nuen, bizitzen hasi behar nuen 38 urtetan, sostengu ekonomikorik gabe.
|
|
Orain dela 40 urte zuek zeundeten bezala gaude gu orain Ekuadorren. " Hitz egidazu kristauera… Zuen hizkuntzak ez du deusetarako balio… Laborarien hizkuntza da…
|
Ez
du unibertsitaterako balio…" Oinarrizko hezkuntzan ez da kitxuarik irakasten, lau herri egunkari ditugu eta batek ere ez du kitxuaz publikatzen, 50 irrati emisore ditugu baina bakarra elebidun ezta kitxua hutsez ere!, lau telebista kate eta batek ere ez du saiorik kitxuan… Horregatik esan dizut orain dela 40 urte zuek zeundeten bezala gaudela. Eta, naski, zuek orain duzuen egoera dugu helburu.
|
|
IEEk nabarmendu duenez, azken urteotan nabarmen hazi da unibertsitate ikasketak dituzten emakumeen ehunekoa UE unitatean. Hala, 2003an, emakumeen% 20,3k baino
|
ez
zuen unibertsitate prestakuntza; 2011n, berriz, ia% 28ra iritsi da. Espainiaren kasuan, 2003an %24, 7 ziren tituludun emakumeak, eta 2011n %32, 8 Emakume tituludun gehien dituen herrialdea Finlandia da (%45, 7), Europako batez bestekoa baino %17, 9 gehiago.
|
2013
|
|
Zenbaitetan, inon ematen ez den doktorego titulu baten jabe direla nabarmentzen dute, edo inork ezagutzen
|
ez
dituen unibertsitateak aipatzen dituzte.
|
|
Inurri batek filosofia ikasi nahi zuen ez zekielako nor zen, nondik zetorren eta nora zihoan. Baina
|
ez
zuen unibertsitatean sartzeko froga gainditu eta bizitzen jarraitu zuen.
|
2014
|
|
Besteak beste, adituen arabera klaustroa kontsultarako baino ez da izango eta dekanoak errektoreak izendatuko ditu zuzenean. Errektorea bera ere jada
|
ez
luke unibertsitate barruko norbait izan Unibertsitate Kontseiluak erabakiko luke, eta kontseilu honetan unibertsitatetik kanpoko jendeak hartuko luke parte autonomia erkidego bakoitzeko gobernuak hautaturikoak;" enpresa munduko" jendea eta" pertsona ospetsuak" gomendatzen dituzte adituek. Txostenak azpimarratzen du errektorea izatea ez dela bateragarria politikan, sindikatuetan edo funtzionaritzan aritzearekin, baina ez du ezer esaten enpresari izateaz, eta fakultate ikusi dugu unibertsitateak gobernatzeko kanpoko jendea sartzen joan diren heinean, enpresaburuen esku geratu direla sarri.
|
|
Herri honek
|
ez
zuen unibertsitate propiorik eta iruditu zitzaidan hori lortzeko modurik onena zela kanpora ateratzea eta beste unibertsitateak ikustea. Unibertsitatearen aldeko ahalegina oso urrutitik zetorren.
|
|
Nolanahi ere, UPVko arduradunek
|
ez
gaituzte unibertsitatean berronartu nahi, ez gure egoera berezia eta funtsezko eskubideak onartuko dizkigun negoziazio baten bidez behintzat. Horren ondorioz, gure egoerak printzipio eta eskubideen urraketa etengabean dirau.
|
2015
|
|
Besteak beste, Cabri erabiltzeko lizentzia behar da, eta, aldiz, GeoGebra software askea da. Horrela, ikasleek
|
ez
dute unibertsitateko instalazioetara zertan etorri eta programarekin euren kabuz egin dezakete lan. Horrez gainera, teknikoki, GeoGebra erabilerraza da.
|
2016
|
|
Solasaldi luzea egin genuen, oso luzea; umetan harreman samurrak eduki arren, hamar bat urte igaro ondoren elkarretaratze zintzo garbi bat baino egin nahi
|
ez
duten unibertsitate ikasle heldu biren arteko berriketaldi normal, ironiko eta orokor baten tonua izan zuen, Micòli esker batez ere.
|
|
Kritika artikulu arruntak egunkarietarako idazten zituen, eta gauza luzeagoak eta sakonagoak aldizkari espezializatuetarako. Oso hasieratik ohartu zen ez zuela literatura sortzeko zaletasunik edo gaitasunik, eta nahiago zuela besteek idatzitako gauzez izkiriatu, betiere oso garbi izan zuen bezala
|
ez
zuela unibertsitatean, eta are gutxiago bigarren hezkuntzan, literatura irakatsi nahi.
|
2017
|
|
ezagutza arloa, gurasoen ikasketamaila, GMI sailkapena, AF, tabako eta alkohol kontsumoa eta bizilekua (P< 0,05). Gure laginan, emakume gehiagok ikasten zuen osasun zientzietako graduak (emakumeak, %25, 5; gizonak, %13, 3; P= 0,011), eta emakumeen portzentaje, zeinen gurasoetako inork
|
ez
zuen Unibertsitateko ikasketak, gizonena baino altuagoa izan zen (emakumeak, %60, 7; gizonak, %49, 5; P= 0,011). GMI rensailkapenari dagokionez, neurrizko pisuan emakumeen portzentaje gizonena baino altuagoa izan zen (emakumeak, %89, 8; gizonak, %78, 6; P< 0,001).
|
2018
|
|
16 urterekin hasi zen lanean, Lanbide Heziketa ikasi bitartean. Berak
|
ez
zuen Unibertsitatetik ezer nahi, baina jakin bazekien nire ametsa medikua izatea zena, eta aita amen soldata ez zen nahikoa gure gastu guztietarako, baina gehiegizkoa zen bekarik jasotzeko, bestalde. Ez ginen inoiz bat etorri ideia politikoetan, baina beti egin zuen nire alde.
|
|
Gizonezko ikasle haiek emakume ederrari (edo neska lagunari) egotzi zioten beren kitzikadura, neurri batean, eta oso erakargarria iruditu zitzaien. Baina bazen beste talde bat ere, aurrez kitzikatu
|
ez
zituzten unibertsitateko ikasle gizonezkoek osatutakoa, eta haiengan emaitza oso bestelakoa izan zen: askoz ere epelago jokatu zuten emakume ederraren gaineko iritzia ematean.
|
2019
|
|
|
Ez
dut Unibertsitateko mutil batekin igaro nuen gaua, baina ez genuen ezer gehiago egin.
|
2020
|
|
Zorioneko batxilergoa bukatu nuenean, gurasoei esan nien
|
ez
nuela unibertsitatera joateko kemenik. Ezin niola jende ezezagun pilo bati aurre egin, ezin nuela erruki irribarre gehiago sufritu.
|
|
10:00 Larunbata izanda,
|
ez
dut unibertsitateko lanak egiteko gogorik, baina, orain egin ezean, beste momenturen batean egin ditut. Beraz, gutxi falta zaidan lan horri ekin diot.
|
2021
|
|
Erabaki politikoak dira nagusi: "
|
Ez
dut unibertsitatearen aldeko apustua egingo, Haur Hezkuntzan saiatuko naiz". Adibidez.
|
|
Baina laster desagertu zen, inork ez zuelako hartan sinesten. [Miguel] Unamunok, berriz, hemen
|
ez
genuela unibertsitaterik behar esan zuen. Unamunok!
|
|
Ez dezatela ulertzeko zailak diren hitzekin hitz egin, gehiago hurbil daitezela; denok
|
ez
ditugu unibertsitateko karrerak, denok ez ditugu ulertzen erabiltzen dituzten ekonomia hitzak. (Elkarrizketa.
|
2022
|
|
Batez beste 40 urte inguru dituzte Gaztenpresara jotzen duten eskatzaileek. Aurreko lan egoerari dagokionez, %44 langabezian zeuden, eta hiru laurden inguruk
|
ez
dute unibertsitate titulurik. Ekintzaileen %44 emakumeak dira; %56, gizonak.
|
|
Ordea, ez du zehazten funts horiek nola jasoko dituzten, ezta unibertsitate publikoei bideratuak izango diren ere. «Doakotasunerako ibilbidea aurreikusten badute ere, argi dago legeak
|
ez
duela unibertsitate publikoen aldeko hautua egiten», salatu du LABek.
|
|
Kontrastea Elkano bezalakoak dira, profesional trebeak zirenak. Dakigula,
|
ez
zuen unibertsitate ikasketarik, baina garaiko ezagutza enpirikoak bazituen, esaterako, kosmografiari edo astronomiari buruzkoak. Kartografiaren hastapen hastapen haietan, ludia irudikatzeko globo bat egin zuen.
|
|
Karlos Santamariaren belaunaldiak artean jaiotakoek, esaterako, ez zeukan Euskal Unibertsitatea buruan.2
|
Ez
zuten unibertsitate erakunderik sortzeko asmorik, indarrik edo ahalmenik; 36ko gerraren ‘galtzaileek’, traumatizatuta, diktadura ankerrenaren zapatapean, ezer gutxi egin zezaketen. Euskal Herri derrotatuaren maldan beherako horretan, Akademia ibiltaria eta Aranzadi sortu zituzten 50eko hamarkadan, helburu xume xumeekin:
|
|
Nabarmenki, xix. mendean Europan positibismoa nagusitu zenean, ideologia burges eta liberal gisa, Euskal Herria kanpoan geratu zen. Unibertsitatea ez zen euskal lurraldera sartu, eta, ondorioz, euskarak
|
ez
zuen unibertsitaterako sarbiderik topatu. xix. mendeak ez zizkigun euskara eta zientzia ezkondu.
|
|
Karlista batzuek, esaterako, jaXIX. mendean Europan positibismoa nagusitu zenean, ideologia burges eta liberal gisa, Euskal Herria kanpoan geratu zen. Unibertsitatea ez zen euskal lurraldera sartu, eta, ondorioz, euskarak
|
ez
zuen unibertsitaterako sarbiderik topatu rrera antizientifiko hori bere egingo dute, euskal purutasun katolikoaren bandera antimoderno eta antiindustrial moduan, Mendebaldearen ustelkeria moralaren aurka bertakotasunaren defentsa egiteko. xviii. eta xix. mendeetan, zientzia eta teknologia mehatxagarri sentitu dira euskal lurraldeetan. Historia ezagun horrek badu sinplifikaziotik, salbuespenak esanguratsuak eta nabariak direlako, batez ere xviii. mendean (Azurmendi 2020:
|
2023
|
|
Institutu garaia atzean utzi zuten eta, bidegabekeriez hizketan hainbestetan entzuteagatik edo, Ametsek Bilbon zuzenbidea ikastea erabaki zuen, egunero haraino autobusa hartuta. Igonek
|
ez
zuen unibertsitatera joateko asmorik, eta zaintzaile izateko ikasketak hasi zituen eskualdean bertan. Hala ere, denbora luzeagoa ematen zuen historia liburu eta gisakoetan murgilduta, bere klaseko apunteetan baino.
|
|
Ipar Euskal Herriak
|
ez
du unibertsitate berezkorik, Pauekoari edo Bordelekoari lotua da. Ez da beharrik sentitu?
|