Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2001
‎Mozkorrak galanki harrapatu aitzineko orduetan, berotzearen eta erretzearen leize hegi horretan hain zuzen, Joanes istorio kontatzen ari zen usu, ostatuko kontuarrean bizkarra bermatuz. Irria ezpainetan, zioen, behin izendatuko ez dudan unibertsitate bateko laborategi erraldoira eraman zuela jakintsu batek –honen izena halaber gordean atxikitzera behartua naiz–; analisia franko egin zizkioten han: odola, burezurra, mihia, ahots sokak, papoa, belarriaren malguak, aire hartzeko haragizko hodiak, eskuetako eta oinetako eri puntak izartu eta zenbakiak oro ordenadoreetan sartu, neurtzera utzi ez zuen behereko txistu teleskopikoarenak salbu, hau denboraren botereaz herdoilak jana izan arren.
2002
‎Hau da, oro har, jendeari kosta egiten zaio literatur hizkuntzara hurbiltzea. Hizkuntzaren maila dezente altxa da, baina euskarazko irakaskuntza oso gaurko kontua da, herriak oraindik ere ez du unibertsitatearen tradizio sendoa bereganatu, beraz, oraindik urteak eman ditugu jendea hizkuntza literario horretara hurbiltzen joan dadin.
‎haietako gehienen ama hizkuntza ez da euskara, agnostikoak dira, ideologiaz abertzale berritzaileak eta jarrera politiko askotarikoak. Bestalde, taldea osatzen dutenen artean kultura unibertsal zabala duten kideak nagusi badira ere, gehienek ez zuten unibertsitate ikasketarik egin eta autodidaktak izan ziren. F. Krutwig, A. Irigoien, G. Aresti, J. San Martin, J. L. Alvarez Enparantza" Txillardegi", T. Peillen eta J. Mirande sartzen ziren talde hartan; haien asmoa zen euskal literatura eguneratzea, europar literaturen proposamen modernoak gureari txertatuz, baina batez ere euskal literatura morrontza politiko, erlijioso edo folklorikotik askatzea, azken finean funtzio estetikoa nagusi zedin literaturan.
‎Zoritxarrez, milatan frogatu den legez, oso zaila da gaurko unibertsitateetandagoen euskarazko unibertsitate errealitatea ezagutzea, eta oso neketsua da euskarazko irakaskuntzaren eta ikerkuntzaren datuak biltzea,, euskal unibertsitatearen, kontzeptua ez baitute unibertsitate kudeatzaile gehienek aintzakotzat hartzen, alegia, ez baitiote berezko errealitatea aitortzen.
‎Gehiengo absolutualortu zutenean, sozialistak bere plangintza gauzatzen hasi ziren, behar ziren legeaketa tresna politikoak sortuz. Talde eskuindarrek ez zuten unibertsitate berriarensorrera begi onez ikusi, Nafarroan beste unibertsitate bat baitzegoen eta kaltegarrigerta baitzekiekeen. Halaber, hainbat protesta egin ziren abertzaleen aldetik, euskalbarruti bakarraren proiektua zapuztuko baitzen horrela.
2003
‎Uste barik hain saltsa handian sartu zen ezen, ardura berri horrek ikasketa kurtso oso bat galdu eragin ei zion3 Horregatik bada, badirudi gudu aurrean ez zituela unibertsitate ikasketak burutu. Garai horretan ezagutu bide zuen Madrilen Jon Bilbao, gero gudari kapitaina izango zena.
‎Urte berean argitaratutako 9 Formazio koadernoa n gaiaren azterketa sakonagoa egin zuen ETAk. Azterketa horren arabera, unibertsitatea berrikuntza gunea eta abertzaletasun gunea izan ohi da, eta horrexegatik ez zuen unibertsitaterik gure herriak. Euskal Unibertsitatea eta euskal lurraldeko unibertsitatea bereizten ziren txostenean; Francoren diktadurak iraun bitartean ezinezkoa zen lehena abian jartzea, baina bai bigarrena, eta horren aldeko apostua egin behar zen, unibertsitate faltaren hutsuneak betetzeko.
‎Joxe Azurmendi, Gurutz Ansola, J. L. Lizundia, A. Lertxundi, G. Bidart, J. R. Etxebarria eta abar49 Irakasle askok ez zuen unibertsitatearekin harreman zuzenik. Guztira 31 hitzaldi eman ziren; beraz, ez zen programa osoa bete, eta, egitarauan egon ez arren, Madalen Jauregiberrik beste bi hitzaldi eskaini zituen.
‎Eta horiek birrintzera heltzen ez bada ere, zientziaren edozein historialarik eman dezake testigantza: departamentuan jardunean dagoen liburutegitik erabilerarik ez duen unibertsitateko deposito orokorrera eramaten ditu. Egunean dauden obrek hartu dute haien lekua, eta horiek dira zientziaren ondoko garapenak eskatzen duen guztia.
2004
‎Nik gaur egun ez dut unibertsitatearekin lehen nuen lotura estua eta hezkuntzaren soziologia, soziolinguistika edo antzeko gaiak erakusten direnean horren berri ematen den ez dakit. Baina beldur naiz... ezetz esango nuke, ze aspaldi ez diot inori ez entzun ez irakurri horretaz.
‎Azken batean guk ez dugu unibertsitate handietan omenduak izateko anbiziorik. Miguel de Unamuno eta Pio Parojak proposaturiko asimilazio bidea ez dugu hartuko.
2005
‎Wikipediaren paradoxa Era askotako gaiei buruzko milioi eta erdi artikulu ditu Wikipediak, eta, seguru asko, Interneten egin den ideiarik handiena eta iraultzaileena da. Online entziklopedia honetan, artikuluak ez dituzte unibertsitate ospetsuetako akademikoek sartzen, kontsulta metodo gisa erabiltzen duten erabiltzaileek berek baizik. Wikipedia jakintza parte hartzailearen ataria da, eta edozein internautak idatz dezake nahi duena eta nahi duena; sistemak dena onartzen du.
2007
‎Titulazio bikoitzek konbinazio asko onartzen dituzte, eta normalean lan munduan maiz elkarreragiten duten irakasgaiak elkartzen dituzte: bi lizentziatura, lizentziatura bat eta diplomatura bat, bi diplomatura, lizentziatura eta masterra, lizentziatura eta ingeniaritza teknikoa, goi mailako ingeniaritza eta ingeniaritza teknikoa… Ikasketak amaitu ondoren, Hezkuntza Ministerioak homologatutako bi titulu ofizial jasotzen dituzte Estatu osoan, edo, bestela, homologazio ofizialik ez duten unibertsitateko tituluak. Titulazio bikoitza aukeratzea hausnartu eta baloratu beharreko erabakia da.
2008
‎Eskaera handiegirik gabeko unibertsitate titulu bat eskuratzeko ez da probarik egin behar Probarik gabe sartzea: LHko tituludunek, baldin eta plazen eskaintza baino eskari handiagoa ez duen unibertsitate tituluren bat eskuratu nahi badute, ez dute aldez aurreko probarik egin beharrik sartzeko. Matrikulazio prozedura sartu nahi den unibertsitatean ezarrita dagoen bezala baino ez dute hasi behar.
2009
‎Jennifer Aniston: Institututik atera zenean ez zuen Unibertsitatera joateko asmorik erakutsi eta Manhattaneko hanburgesategi batean egon zen lanean. Geroago, Los Angelesen, harreragilea, mezularia eta telefono bidezko saltzailea izan zen.
‎Datorren ikasturtetik aurrera, eskatutako titulazio akademikorik ez duten unibertsitateko izangaientzako aukerak zabaldu egingo dira. 25 urtetik gorakoentzako sarbide proba tradizionalaz gain, ikasturtean berariazko proba bat ezarriko da, errazagoa, 45 urte bete dituzten eskatzaileentzat.
‎Uste dut astelehenera arte itxaron behar genuela klasera itzultzeko. Zalantzarik ez dut unibertsitatea goitik behera garbitu dutela, baina etortzeko hartu behar izan dugun metroaz... Mexikon garraio publikoa ez da tokirik garbiena.
2010
‎Baina, Ipar Euskal Herriaren berezitasunak ulertzeko, hainbat osagai gogoan izan behar dira: (1) ez daukala izaera politiko administratiborik Voynet legeak (1997) onartzen dion herri izaera izan ezik, esan nahi baita ez daukala eskumen eta aurrekontu propiorik berak erabakitako politika publikoak osatzeko eta gauzatzeko, (2) ez duela unibertsitate berezirik Paueko Unibertsitateko anexoaz aparte, enplegu kalifikatuen sorrera eta sustraitzea galaraziz, (3) historikoki garapen ekonomiko guneetatik urrun kokatu dela, industria baten garapena zailduz, ala (4) Estatu zentralizatu bateko partaide dela non administrazio publikoa oso kohesionatua den eta non gizarte politikak modu uniformean gauzatuak diren.... Une berean, muga egoera batean izateaz gain, beste lurraldeekin ongi komunikatuta dago eta bizi kalitate oparoa eskaintzen du.
‎Fakultate bakoitzak badu bere curriculuma berezia. AEKko fitxak ez du unibertsitate diplomaz galderik egiten edo iragan dituzten urteez; ikasleen ikasketa maila aski desberdin izan daiteke.
‎Topikoa da esatea Euskal Herriak ez duela unibertsitaterik izan duela oso gutxira arte, eta horrek esplikatzen duela gure hainbat arazo, horietako bat, adibidez, historialari abertzaleen mitozaletasuna eta prestaketa akademiko eskasa. Hori egia den ala ez, ez dut gaur eta hemen eztabaidatuko.
‎Hamasei urte inguru nituen idazle izan nahi nuela erabaki nuenean. Hamazazpi urterekin unibertsitateko ikasketak hautatzeko ordua iritsi zitzaidanean, ez nuela unibertsitatera joan nahi jakinarazi nion aitari, idazle izan nahi nuela. Aitak, berak ere gaztetan idazle izan nahi zuela aitortu zidan.
2011
‎Ildo horretan, POSSE Foundation erakundeak bazter auzoetan gazteak bilatzen ditu eta unibertsitate onenetan titulua lortzeko behar dituzten laguntzak ematen dizkie. POSSEn badakite, testuinguru kaltetuenetan gazteek maiz ez dutela unibertsitatera bakarrik joan nahi," koadrilarekin" bai, ordea, eta horregatik programak talde osoa biltzen du. Estrategia horrek arrakasta izan du:
‎Deustuko Unibertsitatea XIX. mendearen bukaeran sortu zuten jesuitek, baina 1963ra arte ez zuen unibertsitate izendapena lortu. Tartean itxita ere egon zen, Errepublika garaian hain zuzen (1932) eta 1940 urtean berriz ireki.
‎EAJko Karlos Garaikoetxea izan zen lehendakaria eta Pedro Miguel Etxenike Hezkuntza sailburua. Dena den, Etxenikek unibertsitatean ezer gutxi egin zezakeen, Espainiako gobernuak ez baitzuen unibertsitate eskuduntza 1985 urtera arte transferitu. Orduan ere, osorik ez zuen transferitu, unibertsitateko irakasleria estatuaren esku geratu baitzen.
‎UEUren helburua euskara eta unibertsitatea uztartzea izan da, osorik euskaraz funtzionatuko zuen Euskal Unibertsitatearen alde. UEU sortu zenean 70eko hamarkadaren lehen erdialdean, Euskal Herria unibertsitate barruti desberdinetan sakabanatuta egoteaz gainera, euskararen presentzia, arestian aipatu dugunez, hutsala zen, ez zuen unibertsitate bizitzan inongo entitate ofizialik.
‎Lagina alboratuta dago amen eta aiten ikasketa mailari begiratuz gero, zeren unibertsitate mailako ikasketak dituzten gurasoen ehunekoa askoz handiagoa baita laginean gizartean baino, non populazio helduaren% 21, 5ek2 baino ez baititu unibertsitate mailako ikasketak (EUSTAT, 2001). Bada beste alborakuntza bat euskararen ezagutza eta erabileraren inguruan Euskal Herri osoan euskara% 21,3ren lehen hizkuntza eta bikoteen% 11ren ohiko hizkuntza baino ez baita Euskadiko Autonomia Erkidegoan (Eusko Jaurlaritza, 2008).
‎Erraz sartzen zitzaidan eskola, horixe da egia. Baina ez nuen unibertsitaterako gogorik batere. Aita, berriz, egoskortuta zegoen.
2012
‎IEEk nabarmendu duenez, azken urteotan nabarmen hazi da unibertsitate ikasketak dituzten emakumeen ehunekoa UE unitatean. Hala, 2003an, emakumeen% 20,3k baino ez zuen unibertsitate prestakuntza; 2011n, berriz, ia% 28ra iritsi da. Espainiaren kasuan, 2003an %24, 7 ziren tituludun emakumeak, eta 2011n %32, 8 Emakume tituludun gehien dituen herrialdea Finlandia da (%45, 7), Europako batez bestekoa baino %17, 9 gehiago.
2013
‎Zenbaitetan, inon ematen ez den doktorego titulu baten jabe direla nabarmentzen dute, edo inork ezagutzen ez dituen unibertsitateak aipatzen dituzte.
‎Inurri batek filosofia ikasi nahi zuen ez zekielako nor zen, nondik zetorren eta nora zihoan. Baina ez zuen unibertsitatean sartzeko froga gainditu eta bizitzen jarraitu zuen.
2014
‎Besteak beste, adituen arabera klaustroa kontsultarako baino ez da izango eta dekanoak errektoreak izendatuko ditu zuzenean. Errektorea bera ere jada ez luke unibertsitate barruko norbait izan Unibertsitate Kontseiluak erabakiko luke, eta kontseilu honetan unibertsitatetik kanpoko jendeak hartuko luke parte autonomia erkidego bakoitzeko gobernuak hautaturikoak;" enpresa munduko" jendea eta" pertsona ospetsuak" gomendatzen dituzte adituek. Txostenak azpimarratzen du errektorea izatea ez dela bateragarria politikan, sindikatuetan edo funtzionaritzan aritzearekin, baina ez du ezer esaten enpresari izateaz, eta fakultate ikusi dugu unibertsitateak gobernatzeko kanpoko jendea sartzen joan diren heinean, enpresaburuen esku geratu direla sarri.
‎Herri honek ez zuen unibertsitate propiorik eta iruditu zitzaidan hori lortzeko modurik onena zela kanpora ateratzea eta beste unibertsitateak ikustea. Unibertsitatearen aldeko ahalegina oso urrutitik zetorren.
‎Nolanahi ere, UPVko arduradunek ez gaituzte unibertsitatean berronartu nahi, ez gure egoera berezia eta funtsezko eskubideak onartuko dizkigun negoziazio baten bidez behintzat. Horren ondorioz, gure egoerak printzipio eta eskubideen urraketa etengabean dirau.
2015
‎Besteak beste, Cabri erabiltzeko lizentzia behar da, eta, aldiz, GeoGebra software askea da. Horrela, ikasleek ez dute unibertsitateko instalazioetara zertan etorri eta programarekin euren kabuz egin dezakete lan. Horrez gainera, teknikoki, GeoGebra erabilerraza da.
2016
‎Solasaldi luzea egin genuen, oso luzea; umetan harreman samurrak eduki arren, hamar bat urte igaro ondoren elkarretaratze zintzo garbi bat baino egin nahi ez duten unibertsitate ikasle heldu biren arteko berriketaldi normal, ironiko eta orokor baten tonua izan zuen, Micòli esker batez ere.
‎Kritika artikulu arruntak egunkarietarako idazten zituen, eta gauza luzeagoak eta sakonagoak aldizkari espezializatuetarako. Oso hasieratik ohartu zen ez zuela literatura sortzeko zaletasunik edo gaitasunik, eta nahiago zuela besteek idatzitako gauzez izkiriatu, betiere oso garbi izan zuen bezala ez zuela unibertsitatean, eta are gutxiago bigarren hezkuntzan, literatura irakatsi nahi.
2017
‎ezagutza arloa, gurasoen ikasketamaila, GMI sailkapena, AF, tabako eta alkohol kontsumoa eta bizilekua (P< 0,05). Gure laginan, emakume gehiagok ikasten zuen osasun zientzietako graduak (emakumeak, %25, 5; gizonak, %13, 3; P= 0,011), eta emakumeen portzentaje, zeinen gurasoetako inork ez zuen Unibertsitateko ikasketak, gizonena baino altuagoa izan zen (emakumeak, %60, 7; gizonak, %49, 5; P= 0,011). GMI rensailkapenari dagokionez, neurrizko pisuan emakumeen portzentaje gizonena baino altuagoa izan zen (emakumeak, %89, 8; gizonak, %78, 6; P< 0,001).
2018
‎16 urterekin hasi zen lanean, Lanbide Heziketa ikasi bitartean. Berak ez zuen Unibertsitatetik ezer nahi, baina jakin bazekien nire ametsa medikua izatea zena, eta aita amen soldata ez zen nahikoa gure gastu guztietarako, baina gehiegizkoa zen bekarik jasotzeko, bestalde. Ez ginen inoiz bat etorri ideia politikoetan, baina beti egin zuen nire alde.
‎Gizonezko ikasle haiek emakume ederrari (edo neska lagunari) egotzi zioten beren kitzikadura, neurri batean, eta oso erakargarria iruditu zitzaien. Baina bazen beste talde bat ere, aurrez kitzikatu ez zituzten unibertsitateko ikasle gizonezkoek osatutakoa, eta haiengan emaitza oso bestelakoa izan zen: askoz ere epelago jokatu zuten emakume ederraren gaineko iritzia ematean.
2020
‎Zorioneko batxilergoa bukatu nuenean, gurasoei esan nien ez nuela unibertsitatera joateko kemenik. Ezin niola jende ezezagun pilo bati aurre egin, ezin nuela erruki irribarre gehiago sufritu.
‎10:00 Larunbata izanda, ez dut unibertsitateko lanak egiteko gogorik, baina, orain egin ezean, beste momenturen batean egin ditut. Beraz, gutxi falta zaidan lan horri ekin diot.
2021
‎Baina laster desagertu zen, inork ez zuelako hartan sinesten. [Miguel] Unamunok, berriz, hemen ez genuela unibertsitaterik behar esan zuen. Unamunok!
‎Ez dezatela ulertzeko zailak diren hitzekin hitz egin, gehiago hurbil daitezela; denok ez ditugu unibertsitateko karrerak, denok ez ditugu ulertzen erabiltzen dituzten ekonomia hitzak. (Elkarrizketa.
2022
‎Batez beste 40 urte inguru dituzte Gaztenpresara jotzen duten eskatzaileek. Aurreko lan egoerari dagokionez, %44 langabezian zeuden, eta hiru laurden inguruk ez dute unibertsitate titulurik. Ekintzaileen %44 emakumeak dira; %56, gizonak.
‎Ordea, ez du zehazten funts horiek nola jasoko dituzten, ezta unibertsitate publikoei bideratuak izango diren ere. «Doakotasunerako ibilbidea aurreikusten badute ere, argi dago legeak ez duela unibertsitate publikoen aldeko hautua egiten», salatu du LABek.
‎Kontrastea Elkano bezalakoak dira, profesional trebeak zirenak. Dakigula, ez zuen unibertsitate ikasketarik, baina garaiko ezagutza enpirikoak bazituen, esaterako, kosmografiari edo astronomiari buruzkoak. Kartografiaren hastapen hastapen haietan, ludia irudikatzeko globo bat egin zuen.
‎Nabarmenki, xix. mendean Europan positibismoa nagusitu zenean, ideologia burges eta liberal gisa, Euskal Herria kanpoan geratu zen. Unibertsitatea ez zen euskal lurraldera sartu, eta, ondorioz, euskarak ez zuen unibertsitaterako sarbiderik topatu. xix. mendeak ez zizkigun euskara eta zientzia ezkondu.
‎Karlista batzuek, esaterako, jaXIX. mendean Europan positibismoa nagusitu zenean, ideologia burges eta liberal gisa, Euskal Herria kanpoan geratu zen. Unibertsitatea ez zen euskal lurraldera sartu, eta, ondorioz, euskarak ez zuen unibertsitaterako sarbiderik topatu rrera antizientifiko hori bere egingo dute, euskal purutasun katolikoaren bandera antimoderno eta antiindustrial moduan, Mendebaldearen ustelkeria moralaren aurka bertakotasunaren defentsa egiteko. xviii. eta xix. mendeetan, zientzia eta teknologia mehatxagarri sentitu dira euskal lurraldeetan. Historia ezagun horrek badu sinplifikaziotik, salbuespenak esanguratsuak eta nabariak direlako, batez ere xviii. mendean (Azurmendi 2020:
2023
‎Institutu garaia atzean utzi zuten eta, bidegabekeriez hizketan hainbestetan entzuteagatik edo, Ametsek Bilbon zuzenbidea ikastea erabaki zuen, egunero haraino autobusa hartuta. Igonek ez zuen unibertsitatera joateko asmorik, eta zaintzaile izateko ikasketak hasi zituen eskualdean bertan. Hala ere, denbora luzeagoa ematen zuen historia liburu eta gisakoetan murgilduta, bere klaseko apunteetan baino.
‎Ipar Euskal Herriak ez du unibertsitate berezkorik, Pauekoari edo Bordelekoari lotua da. Ez da beharrik sentitu?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia