Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎UEUren jardunaldietan hasieran (gogoan erabil bedi 1987.urteko proposamen hura) eta ELE aldizkarian geroago (1992) nekaezin ibili da Txillardegi euskal azentueraren arazoa plazaratzen eta ingurukoak kinatzen. Azkenaldion laneskerga horren emaitzak, neurri handi baten, trapazeri, ei esker, ikusten hasi gara; bidehonetan lehen urratsak baino eman ez ditugula jakin arren.
‎–Betiko biribilketa amaigabea da. Inoiz ez dugu jakingo zeinek egiten duen bere nahia arinago; ez dugu jakingo, entzuleriak zerbitzu jakin bat eskatzen dion irrati estazioari egiten ote dion, aurretik eragin diolako, edo estazioak zerbitzu hori ematen ote dion manipulatzeko inolako asmorik gabe, entzuleriak jaso nahi duena horixe dela uste duelako.
2002
‎Balizko estatu beharrizanak direla-eta informazio edukietan eragin zuzena duen neurri baten aurrean gaude; gobernuak zenbait informazio gai sekretutzat jo ditzake eta, bide batez, komunikazioaren profesionalen lan eremu horretatik aparte utzi. Kazetariak ezin ditzake landu gobernuaren ustez sekretu ofizialak direnak, eta publikoak ez du jakiterik gobernuaren ibilbide ilunen berri. Adierazpen askatasuna kolokan jartzen duen neurri administratiboa da sekretuena.
2004
‎Baina funtsean arima bera ez da substantzia, hori arimareneta gorputzaren konposaketa baita. Haserre gaudenean, gorputzez eta arimaz gaude haserre.Platon dugu berriro gogoan, Aristotelesek ez dituelako jakitearentzat oztopo legez ikustensentikortasuna eta irudimena. Ez dago jakiterik irudirik gabe:
2008
‎Vicente Aldekoa, Pedro Argiano, Emeterio Baskaran, José Anitua, Manuel Martinez, Domingo Manuel Baskaran, José Joaquín Agirre, Salvador Etxeberria bera eta Manuel Antonio Murua. Ez dugu jakiterik lortu Buruzagi Politikoak hautesleak izendatzeko bozketa ontzat eman zuen ala ez. Baina hauteskundearen emaitzak ikusita, Etxeberriak, neurri batean behintzat, bere helburua lortu zuela esango genuke.
2011
‎Lantaldeak unibertsitateko irakasleen konplizitaterik ez zuela bazekien, unibertsitateko irakasleetako asko euskararen erabileraren kontra zeudelako edota besterik gabe ez zutelako ikasiko, are zenbaitetan beronen sarrera oztopatuko baitzuten. Beraz, irakasleria euskalduna prestatzeko bide azkar bakarra, kontratazioarena zen, bai aipatutako irakasgai berrietarako irakasle berriak kontratatuz, bai irakasle plaza bat hutsik geratzean euskaldunei lehentasuna emanez.
‎Identitate krisi gogorra bizi izan zuen, Aitaren Izenaren muga edo Ordena Sinbolikoaren legea falta baitzitzaion harreman sexual normalak edukitzeko. Amarekin lotura sinbiotikoa bizi izan zuen; bere anaia hilarekin bikote nartzisiko bat osatu izan zuen beti; inoiz ez zuen jakin ispiluan bere burua ala anaia ikusten zuen; bere etxean inoiz ez zen Aitaren Legea ezarri eta ama beti bere esanetara eduki zuen, bere desirak eta premiak asebetetzeko prest; ez zen bere etxean triangelu sinbolikorik eratu; hizkuntzaren bitartekotzaren beharrik ezean, harreman zuzena zuen bere amarekin. Hizkuntzaren munduan adierazleak eta adieraziak edo esanahiak marra batez bereiziak daude, eta adierazleen sarean integratzean, gabezia eramaten ikasten du haurrak eta subjektu moduan eratzen da.
‎Dalí ren etxean inoiz ez zuten onartu desagertutako anaiak utzitako hutsunea. Salvador etorri zen hark utzitako hutsunea betetzera eta inoiz ez zuen jakin haren identitate propioa zein zen, beti anaiaren tokia betetzen egon baitzen. Gurasoek beti zalantzan jarri zuten haren identitatea, eta berak ere bai.
‎Schopenhauer-en arabera nahimena kontzientziaren aurretik dago. Adimen kontzienteak inoiz ez du jakiten zer egosten den nahimen inkontzientearen lapikoan. Horretan Freud-en aitzindaria da.
2012
‎* Auzitegi Gorenak epaituko ez zuela jakin ondoren Botin bankari ezagunak agertutako aldartea azaltzen zuten irudiak («Artxiboko irudiak» direla zehaztuz).
2014
‎Asko ezkonduak izaten dira, eta emaztearekin bizi dira, baina ezkongabeak ere badira. Bortxatzaile askok ez dute gaitasunik emakumeek bidaltzen dizkieten seinale negatiboak deskodetzeko; arazoak dituzte laguntasun portaera eta sedukzio portaera bereizteko; emakumeek bidalitako seinaleak ez dituzte ongi interpretatzen; baina beste batzuk emakumea derrigortzera doaz zuzenki, emakumeak harremanik nahi ez duela jakinda ere. Bortxatzaile batzuek auzo eta kale bakartietan erasotzen dute; beste batzuek, apartamenduetan, igogailuetan edo beren etxean bertan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia