Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2000
‎Ohituta baina ez erabat etsita. Gure trazarik ez duen historiaren zirrikituetan orainaren zantzuak igertzera ere iritsiak ginen.
‎Eta begien hertsi ireki batean pulpería jendez hustu eta, beren arteko diferentzien deliberatzeko, borrokan hasi ziren Joxe Aberasturi, zeina baitzen, hainbatetan erran bezala, ezpatari ezin trebeagoa, eta zaldun gaztelau hura, zeinari Lorenzo Cortés baitzeritzan... Ordea, borroka hark ez zuen historia luzerik izan, zeren, hasi bezain sarri, lehenengo entseiuan zauritu eta akabatu baitzuen Joxe Aberasturik, eta hala gelditu zen eskarnio egin ustea eskarniatua eta odol isurle ustezkoa odolustua, lurrean etzanik, bere kapelu hegal zabala —baita ile-ordea ere— burutik kanpoan eta bere iduri irrigarri harekin, zeren halakoa baitzen haren begitarterat bildurikako keinua, eta ... Eta joan ziren zaldunaren lagunak lurrean zetzan kidearen laguntzan, eta ikusi zuenean haietarik batek ezen hura hilik zetzala, ezpata maginatik deblauki atera eta bizkaitarraren aitzinean paraturik, erran zion ezen koldar bat zela, jaun Lorenzo Cortési kasik denborarik eman ez ziolako bere lekuan jartzeko eta konbaterako behar bezala prestatzeko; baina bizkaitarra ez zen isiltzekoa, eta ihardetsi zion ezen hura gezurra zela eta bere ohorearen kontrako falta, gezurti deitzen ari zitzaiolako eta koldar, eta erran zion, halaber, ezen, baldin gizona bazen, egin zezala urrats bat aitzina berak ere, zeren munduko denbora guztia emanen baitzion bai bere lekuan jartzeko eta bai bertze prestakuntza guztien egiteko ere, nahiz eta aitzinetik jakinarazten zion ezen bere lekua, handik gutirat, hilen lekua izanen zela eta bere lagun hil berriaren lekua.
2001
‎Xenofobia ere berenezkoa du nazionalismo honek. Herri txikiek ez dute historia nazionalik. Printzipioz.
2002
‎Alegia, ez dut uste garrantzia erabakigarria duenik, eta bertako populazioaren artean ez da Biltzarraren kontzientziarik; jende askok ez daki zer den ere. Biltzarrak egun ez du historian izan zuen garrantzia. Biltzarra ez ezik Biltzarrak ziren antzina; gainera, egungo Biltzarra ez da handia.
‎Esandakoak esanda, gure kultur baldintzak eta Euskal Herrian dauden unibertsitateen zirkunstantziak xehetasun gutxirekin deskribatzea zaila bada ere, ez dahain zaila egoeraren larritasunaz ohartzea, gabeziak nabarmenak baitira, bai Unibertsitateari bai, oro har, kultur arloaren eraketari dagokienez. Euskal Herriak, eraketa politikorik ez izatean, ez du historia modemoan euskarazko eskola sistemabateratu eta propioa sortzea lortu. Euskal, euskarazko?
‎Arin, norberak gura duena jakin eta lortu ostean, eskuarteko goxokia kentzeko. Arin, oraindik paparra guztiz handia ez duen zezentxo bat eta berak baino lekukotu ez duen istoria haizeak eramateko. Arin.
2003
‎Hemengo eliteei itunaren ideia sustraitzea interesatzen zitzaien, baina foruak ez ziren itunaren ondorio, eta ituna inposaketaren mozorroa izan da. Dena den, batzuetan itunaren fikzioa zapalkuntzari aurre egiteko ere erabili da; hau da, itunaren ideia defendatu duten guztiek ez dute historia manipulatu nahi, eta itunaren tresna egoerara egokitzeko bide gisa erabili dute, hori ere horrela da. Hauen pentsamendua agian honakoa zen:
2004
‎nola eutsiko diogu mundu ñabarrari, mundua mundu denez gero, ñabardura horren jabe izan bada? Ez gara berezko eskubide eta berezko izaera kontu zale, historiaren kumetzat baitaukagu den oro; guztiarekin ere, ez dugu historiaren ezpatak moztutako herri nortasunen etnozidiorik besterik gabe onetsiko. Egungo hizkuntzen eta kulturen kondaira bera jarriko baitigu auzipean, indarraren ezpatak milaka herriren mihiak errotik moztuak dituelako.
2005
‎alde batetik askatasun indibidualak ditugu, adierazpen askatasunetik hasi eta tortura galaraztera iritsiz; eta bestetik multzo zabalago bat, bertan baitira osasunerako eskubidea, etxebizitzarako eskubidea, etab. Horrela, eta eskubide multzoa handitzera joz gero mugimenduaren eraginkortasuna, oro har, ahulduko ote zen beldurrez, halako errefus moduko bat ikusten da ingurumena giza eskubidetzat hartzeko unean, nahiz itun biek berariaz aipatzen duten natur ingurunea. Ingurumen egokiak, Lurreko pertsonen bizitzarako funtsezko eskubide gisa, ezagu  tzarik lortu ez duelarik historian zehar nazioarteko zuzenbidean, ingurumenaren babesa eta planetaren beraren mugak saihestu egin dira nolabait.
2006
‎Historia, esango genuke gaur apika, izpirituarena da definizioz: motibo fisiko edo materialek han ez dute substratu eta baldintzena beste esanahirik; baina substratu fisiko eta baldintza materialik gabe izpirituak ez du historiarik. Arazoa, Ortega-k daukan substratu fisikoaren kontzeptu arraziala da, eta ondorioz, izpirituarena ere bai.
‎Zuk galaraziko didazu, zuk? Nik ezagutzen ez nuen historia bat laburbiltzen zuen destaina hark, eta zurrunbilo zakar batetik itzurita nengoela iruditzen zitzaidan: oso hurbil egon nintzen errealitate gordin baten sakoneko egia ezagutzetik.
2007
‎Hau da, eskoletako testuliburuetan Almansa ez da agertzen valentziarrak garaituak izan ziren eta Katalunia eta Aragoiko Erresumaren gainbeheraren hasiera markatu zuen eremu fisiko bezala. Gertaera honen osagai politikoa desagertu egin da eta orainaldiarekin edo geroarekin zerikusirik ez duen historiaren pasadizo bat bezala azaldu da. Gauza bera Orreagarekin edo Nafarroarekin...
‎Hegel-ek, Herder hagitz hedatuz, historia unibertsalaren filosofian kokatuko du herri gogoa, eta herri gogoaren historikotasuna garaundu du: izpiritua esentzialki historikoa da; naturak, aldiz, ez du historiarik. Alderantziz, Savigny k eta Eskola Zuzenbide Historikoak, berriro Montesquieu-rengana itzulirik, herri gogoa zuzenbidearen arloan soil kokatu dute, eta horiena Volksgeist naturala, beti bera, kontrairaultzaile eta kontserbakoia izanen da?
‎–Guk ez dugu historiarik, ez dugulako etxerik.
‎Arrazoi zuela iruditu zitzaidan. Nik ez nuen historiarik. Guk ez genuen historiarik.
‎Nik ez nuen historiarik. Guk ez genuen historiarik. Hutsetik hasi beharra genuen historiaren jabe egiteko.
2009
‎ez dago arraza katalanik, ez dago espiritu katalanik (espiritu, judua? ez bada,, los hombres del Debe y Haber?), ez dago nortasun eta kultura katalan berekirik, Kataluniak ez du historiarik, argudiatuko du berdin berdin Barojak abertzaletasun katalanaren aurka orobat. Eta historiarik badu ere, berdin da:
‎Ibiltarik zioenez, Heideggerrek" Logika" liburuan azaltzen duen historiari buruzko teoria gogoratuz," historia, haiek egiten dute eta gu bertsolarien istoriotxoekin konformatu behar dugu. Beltzek bezala, ez dugu historia egiteko ahalmenik". Izan ere, liburu horretan Heidegger filosofoak beltzei ukatzen die historia egiteko ahalmena.
‎Bestelako jainkoilo batzuek, eta tamaina bereko harrokeriaz, asmo bera agertu izan dute, baina aspalditik dautza belar xumeen artean. Arrazoimen mesianikoak ez du historia amaitzeko asmorik, ez ditu etorkizunean superreraikuntza handiak begitantzen, hausturak, trantsizioak eta iraganbideak baizik.
2010
‎Nire historiaren filosofia egiteko manera honelakoa da. Ni jakitun naiz ez dudala historia universala abarkatzen nire teoriarekin. Nik hipotesis bat hartzen dut abiapuntutzat.
‎Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako. Eta praktikoak izan behar gara derrigorrean, eta etika da lehen zientzia praktikoa, eta etika soziala, edo politika, bigarren zientzia praktikoa.
‎204). Bestalde, Marxek erakutsi zuenez, gizakia ez da egiten duenaren eta etorkizunaren jabe, ez duelako historia bere kontzientziaren arabera egiten, behar objektiboek eginarazten dion modura baizik. Modernitatean bereziki, XVIII.etik aurrera argiago, arrazionaltasun teknikoa nagusitu da, utilitarista, moralik gabea, eragingarritasuna baitu xede.
‎Izan ere, horma inguratzea —itxura egitea eta disimulatzea, alegia— eraginkorragoa izan daiteke, edo, besterik gabe, itxarotea, denbora hobeak etor daitezen. Ez dut Historiara pasatu nahi, hitz handiak —Aberria, Erregea eta Jainkoa— pipiak jandakoak iruditzen baitzaizkit. Nahiago dut neure historia txikia bizi:
‎Museo batek historia sortzen du, zenbait gauzei iraunaren pribilegioa ematen die beste batzuen kaltean. Dantzak ez du historiarik, bai museo bat ordea. Denontzat irekia dago museo horretan gorde behar ditugun historiak zehaztea.
‎Hortik haratago, badago dantzaren natura honetan oso erakargarria den beste puntu bat: ez du historia idatzirik. Musikak ez bezala, dantzak ez du idazkera sistema orokorrik garatu.
‎94. Meskitekiko kristauen errespetugabekeriak ez zuen historia laburra. Esate baterako, Joaquin Lizarragak hauxe utzi zuen idatzirik Elkanon eman zuen Sermo XXXIII, De irreverentia in templo izeneko platika edo hitzaldian:
‎Garai hartan gazte oletarrak ez zuen kirol erreferenterik: Kontuan izan kirol honek ez duela jarraipenik, ez duela historiarik gure artean, eta mutilen artean berria bada, are gehiago nesken artean. Aurretik izan ez bazuen atzetik ere borroka praktikatzen duten emakume kopurua eskasa da.
2011
‎Beraz, berrirakur ditzagun testuak emakumeek ematen dituzten testuekin. Guk ez dugu historia irakurri, guri tokatzen zaigu beste begirada batekin gauzak kontatzea".
‎Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du; ez du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
‎(antieuropartzat). Mendebalearen patua berak erabakitzen duela dirudien gerra hori, Asiarekin (Asiak ez du historiarik), orain Alemaniak jarraitzen du (GA 39: 134).
2012
‎Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du; ez du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
‎Onurak Eragozpenak Benetako objektuak dira Estatikoak dira Bisitari bakoitzak bere erritmoa ezar dezake Ez dute historia osoaren berri ematen Garraiatu egin daitezke Ez diete galdera zehatzei erantzuten Mantentze kostua txikia da Normalean ezin dira ukitu
‎Dena dela, ez dut historia testuen ikuspegi simplista eman nahi, eta argi utzi nahidut testuotan bertan aurki daitezkeela diskurtso subordinatzaileei aurre egingodieten proposamenak ere. Oso iradokitzailea iruditzen zait, adibidez, Sarasolak60ko hamarkadako euskal literaturaren iraultzaz hitz egitean, hurrengo ezaugarriaproposatzea:
‎Dena dela, ez dut historia testuen ikuspegi simplista eman nahi, eta argi utzi nahidut testuotan bertan aurki daitezkeela diskurtso subordinatzaileei aurre egingodieten proposamenak ere. Oso iradokitzailea iruditzen zait, adibidez, Sarasolak60ko hamarkadako euskal literaturaren iraultzaz hitz egitean, hurrengo ezaugarriaproposatzea:
2014
‎Eta hor liderraren figura derrigorrezkoa da. (...) Ez dut historian kasu bakar bat aurkitu non nazio nortasun bat berreraiki den lider baten pertsonalitatea eta irudia gabe".
‎Costa Rica bera ere talde zaila da. Presiorik gabe aritzen dira, ez dutelako historiarik atzean munduko kopetan. Beste biak munstroak dira:
‎morala beti bera da, guretzat morala edo immorala denak grekoentzat edo egiptoarrentzat ere morala edo immorala izan behar zuen. Alabaina Voltairerentzat arrazoimena ere berbera zen orain nahiz mila urte lehenago (arrazoimenak ez zuen historiarik, Kantentzat ere oraindik ez), eta instintu moral natural bat suposatzen zitzaion gizakiari. Renan, ordea, Herder eta Hegelen ondotik dator, hots, arrazoimena historiko bilakatu eta gero, eta horien jarraituntzat dauka bere burua.
‎Euskal Herria ez da nazioa, nazioa Espainia da. Nazioa, izan ere, ez da naturaren emaitza, historiaren ekarpena baizik, eta Euskal Herriak ez du historiarik. Ortegari asko zor badio, puntu honetan Primo de Riverak Unamunori jarraitzen dio:
‎Gaur ez dugu historia berdin pentsatzen eta Herderren teologia hura neuk Isaiah Berlinek baino gupidagabeago kritika nezakeen, gaiaren mugetan tokatu balitz. Ez nuen egin beharra zegoenik uste izan (gure artean Herder aski kondenatua erreibindikatu dago egin beharra).
‎Behialako konkistaren ondorioz izango zen, noski. Ez du historiak zeresanen bat, hortaz. Aspaldiko ala orainagokoa izan.
2015
‎Galdetzen dion orori erantzuten dio, Palestinari buruzko hitzaldiak ematera joaten da, deitzen diotenean. ? Ez dut historia kontatzen, egia kontatzen dut?. Euskal Herria Palestina elkartasun Sarearekin kolaboratzen du, Israelekiko boikot, desinbertsio eta zigorren mundu mailako BDS kanpaina zabaltzen.
‎Ez zebilen famaren atzetik, ez zuen historian sartzeko asmorik ere. Aski zuen Urliaren zehar aipamen txiki bat, gogoeta samur bat paragrafo kriptiko baten erdian, eta bien arteko zorra kito geldituko zen, hamar urteko harreman sutsua erabat justifikatua.
‎Ez da antirrazionala, ez irrazionala, historia nobelatzea, mitifikatzea. Unibertsoa nola beztitzen dugun, hala janzten gaitu berak; mundua eginez egiten dugu geure burua ikasten duguna da, herriek ez dutela historiatik deus ikasi", etsitzen zuen Hegelek). Ez da antirrazionala, ez irrazionala, kaleak artelanez eta floraz edertzea, hiriak ekologiaz bizigarritzea, mendiak poesiaz beztitzea, errekak ipuinez, iragana legendaz, etorkizuna utopiaz.
2016
‎«Ez gara sekula lotsatuko Turkiaren historiagatik. Politikariek ez dute historia idatzi behar», adierazi zuen atzo. Armeniako genozidioa Armeniako holokausto izenaz ere ezaguna da.
‎stoo geenak aurreko mendeetakoak baziren ere, VII. mendeko Judako Erreuko egoera sozio-politikora begira idatzi ziren. Horrek ez du esan nahi antzinako Israelek ez zuela historiarik, baizik eta zehazki garai horretan kontakizun horiek bilduma batean batuak eta moldatuak izan zirela (Finkelstein, 2003: 26).
‎1469ko lur eroste akta batekin, non gauza harrigarriak badiren espainol zaharrean idatziak. Horrek ez du erran nahi etxeak aurretik ez duela historiarik, baizik eta mementoko ez dugula horren egiaztabide idatzirik. Orain, Ameztoiko koralean ikus daiteke harri handi bat, 1469ko datarekin, jabe berrietarik batek ezarria, urte hori aipatu niolako.
2017
‎Esan zieten gizonak zirela mundua gobernatzeko kapaz zirenak, eta, bizirik irauteko, onartu egin behar izan zuten. Ez zuten historiarik idatzi, eta ez dakigu haietatik zenbat izan ziren lehen lerroko gudariak, politikariak, medikuak, artistak, alkateak... guk dakiguna idatzi zutenek ez zituzten kontuan hartu, eta orain guk ez dakigu haietaz ia ezer. Ezizenak asmatu zituzten liburuak edo prentsa artikuluak sinatzeko, ez zegokielako halako lanik.
‎Ez. Ez ditut historia egin duten emakume guztiak maite, historia egin duten gizon guztiak maite ez ditudan bezala. Ez dut Hollywoodek izorra nazan nahi, ez dut burdinaren atzean haragirik ikusi nahi.
‎Historia ez da errepikatzen. Baldin eta ez dugun historiaren ikuspegi fetixista bat. Baldin eta ez dugun historia mito bat bezala ulertzen.Aurten ere Susan Buck Morss en liburuak ezinbesteko tresna intelektual bat izango dira, esango nuke gure garaia hobekien ulertu duen pentsalari bat dela eta, beraz, urtero irakurri dugula, berdin Islama edo China ulertzeko, edo XX. mendeko eta egungo artearen bidegurutzeak ulertzeko?.
‎Baldin eta ez dugun historiaren ikuspegi fetixista bat. Baldin eta ez dugun historia mito bat bezala ulertzen.Aurten ere Susan Buck Morss en liburuak ezinbesteko tresna intelektual bat izango dira, esango nuke gure garaia hobekien ulertu duen pentsalari bat dela eta, beraz, urtero irakurri dugula, berdin Islama edo China ulertzeko, edo XX. mendeko eta egungo artearen bidegurutzeak ulertzeko?. Epifaniaz epifania, ideien estasian sartuta irakurtzen da The Dialectics of Seeing (gazteleraz Dialéctica de la mirada).
‎Niri ez didak ziri hori sartuko?, pentsatu zuen on Antoniok. . Hori ez duk historia osoa. Bestela, zertara etorri da arratsaldeko jende saldo hori guztia bentara?
‎Ez nuen gehiegi ibiltzerik izan R hartan. Beharbada aitak arrazoi zuen ez nuela Historia ikasi behar, ez bainintzen ikasteko behar bezala kontzentratzen, eta horrela ezin azterketak gainditu. Gainditu gabe ere ez da batere txarra ikaslearen bizimodua, baina etxean esan zidaten ez zegoela horrela segitzerik:
2018
‎–Ez, ez du historial psikiatrikorik.
‎Ez, gaizki ari naiz, ez du historia ezabatzen, alde erantzira, historia ekarri egiten du bere osin beltzetik ikuslearen gogora, ikusleari harra sortzen zaio, argazkia bere horretan ikusita sortuko ez litzaiokeen jakin mina: nor da hori, zer dago hor, zer jartzen ote du han?
‎Euskara galtzen ari gara, euskara galtzen bada Euskal Herria galduko da, Euskal Herria galtzen bada euskaldunok galduko gara. Euskarak egiten gaitu, euskara da gure identitatearen funtsa, euskararik gabe ez gara, ez dugu lurrik, ez dugu historiarik.
‎Nazio txipi eta pobrea, gure arteko zatiketek gure ahultasuna handitzen dute. Ez dugu historia orokorrik eta gure auzoko herri handiek plazer hartzen dute gu gutiestean, luzaz haiekin gerlan ari izan ginen eta. Oi!, zer ezpata aski azkarrek, zer adimen aski handik, mendekatuko ditu barbaroen erresumagatik Aitorren haurrek mendeetan pairatu dituzten gertakariak?
2019
‎" Urte batzuk badauzkat eta ikusia dut pendulua mugitzen batzuetan aurreraka eta bestetan atzeraka. Zalantzarik ez dut historiak jasoko duela kazetaritzarentzako Wikileaksek daukan garrantzia izugarria. Ordurako Julian edo ni joanak izango garen ez dakit, baina bai Wikileaksi aitortza egingo zaiola".
‎Partiduak ez zuen historiarik izan, Carles Marcoren taldeak ez zuelako lehiatzeko betarik izan. “Beltzezko gizonek” kanpotarrei ia erasoezina suertatu zitzaien defentsa jarri zuten eta erasoan joko alai eta ordenatua erabilita aurkariaren gainetik pasa ziren, uste baino errezago agian.
2020
‎Palestinarrek, esate baterako, iraultzaile bilakatu behar izan dute ezinbestean, edo kurduek... baina horrek ez du Historiarekin zerikusirik, bizitzaren bilakaerarekin baizik.
‎Literaturak, berez, bere genesia badu ere, ez du historiarik; izatekotan egileen historia egin ohi da, eta, bere funtsean, historiarik gabeko literatura egitea da erronka. Hornidurarik gabeko testu soilak.
‎Baina ez dira alderdiko iritziak. [...] Euskaldunok ez dugu historia ofizialik. Orain ari gara gure buruari kontatzen.
‎Orain ari gara gauza horiek kontatzen, etxean kontatzen zen hori era publikoan. [...] Herri txikiek edo minorizatuek edo kolonizatuek ez dute historia ofizialik. Beraien historia egin behar dute, eta gu horretan ari gara.
‎Beharbada Muruamendiarazek berak ere ez zuen historiako ezagutza handirik izango, eta herrian entzundako kontu zahar batzuk hartu izango zituen oinarri ipuin hartarako, ukaezina baitzen ipuin hartan herri kontakizunen lurrina. Gainera, XIX. mendeko literatura erromantikoan indarrean zeuden Erdi Aroko pertsonaiak eta giroak, eta haiek erabili nahi izango zituen berari gertatutakoen isla zen ipuin hura idazteko, eta bide batez bere buruaz beste egiteko bere asmoa ere kontakizuneko giroan txertatzeko.
‎Mohammed, demontre, ez dugu historia lekziorik behar.
2021
‎Guri ukatu egin zaigu gure iragana, gure historia. Sinetsarazi zaigu ez dugula historiarik egin, eta hori emakumeen eginkizuna gutxiestea da. Gainera, esango nuke ez duela erraztu kontzientzia feminista eraikitzen, zuk uste duzulako zure rolak historian ez duela garrantzirik izan eta erreferenterik ez duzulako.
‎" Lokuzioek ez dute historia lineal bat, ez logika bat, ez psikologia bat ere gordetzen muinean; gehiegitan dira hizkuntzaren kasualitate posibilitateaz, bihurkeriaz eta motelkeriaz ere baliatzen diren hizkera moldeak. Hizkuntzakeriak, esan genezake".
2022
‎Numantziak ere ez du historia makala: lau bider jokatu du gorenean, 21 aldiz maila bat beherago, eta hirutan iritsi da Kopako final laurdenetara.
‎Kanadan, beste estatu multinazionaletan bezala, errelato historiko kontrajarriak daude. Historialari batzuek diote Kanadak ez duela historia nahikorik, beste batzuek iradokitzen dute ez duela bere historia ezagutzen, batzuek historia gehiegi biltzen dituela esango lukete, eta beste batzuek, aldiz, historia berri bat idatzi nahiko lukete, iraganeko aztarnak ezabatu nahian.
‎izena ere Sabino Arana Goirik asmatua da XIX. mende bukaeran. Gure arbaso hurbilek, munduko lehen gerlaraino(), kantonamendua zuten beren egiazko patria edo matria, zuberotarrek gehienetik ere Zuberoa, anitzek oraino" Uskal Herria" deitzen duten lurralde txikia Beraz ez dugu historia nazionalista bat idatzi behar, baina historia nazional bat, ez baita ber gauza.
2023
‎ez zegoela batere kontentu historiak zeraman bideaz eta berari jokatzea suertatu zitzaion paperaz. Bigarren mailako pertsonaia zen; taldeekintza ba tzuetan parte hartzen zuen eta esaera dibertigarriren bat edo beste botatzen zuen, baina gertakizunen nondik norakoan ez zuen pisurik, ez zuen historia aldarazten, jende guztia arnasa rik gabe uzten zuten uneetan inoiz ez zen agertzen. Mundu berri baterantz abiatu behar zenean, justujustu agertzen zen kaian pilatzen zen jendearen artean; maitale gazteak ilargiaren argitan neska ederra beso artean estutzen zuenean, bera ohe ratuta egoten zen, hotza harrapatuta.
‎Simone de Beauvoir idazleak esan zuen pertsona zoriontsuek ez dutela historiarik; bada, Izaro Andres Zelaietak 28 urte zituen Donostiako belodromoa (6.000 ikusle) bete zuen estreinako emakumezko abeslari euskalduna izatea lortu zuenean. Eta Izaroren ahoan zoriontasuna oso osorik kabitzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia