Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Eta begien hertsi ireki batean pulpería jendez hustu eta, beren arteko diferentzien deliberatzeko, borrokan hasi ziren Joxe Aberasturi, zeina baitzen, hainbatetan erran bezala, ezpatari ezin trebeagoa, eta zaldun gaztelau hura, zeinari Lorenzo Cortés baitzeritzan... Ordea, borroka hark ez zuen historia luzerik izan, zeren, hasi bezain sarri, lehenengo entseiuan zauritu eta akabatu baitzuen Joxe Aberasturik, eta hala gelditu zen eskarnio egin ustea eskarniatua eta odol isurle ustezkoa odolustua, lurrean etzanik, bere kapelu hegal zabala —baita ile-ordea ere— burutik kanpoan eta bere iduri irrigarri harekin, zeren halakoa baitzen haren begitarterat bildurikako keinua, eta ... Eta joan ziren zaldunaren lagunak lurrean zetzan kidearen laguntzan, eta ikusi zuenean haietarik batek ezen hura hilik zetzala, ezpata maginatik deblauki atera eta bizkaitarraren aitzinean paraturik, erran zion ezen koldar bat zela, jaun Lorenzo Cortési kasik denborarik eman ez ziolako bere lekuan jartzeko eta konbaterako behar bezala prestatzeko; baina bizkaitarra ez zen isiltzekoa, eta ihardetsi zion ezen hura gezurra zela eta bere ohorearen kontrako falta, gezurti deitzen ari zitzaiolako eta koldar, eta erran zion, halaber, ezen, baldin gizona bazen, egin zezala urrats bat aitzina berak ere, zeren munduko denbora guztia emanen baitzion bai bere lekuan jartzeko eta bai bertze prestakuntza guztien egiteko ere, nahiz eta aitzinetik jakinarazten zion ezen bere lekua, handik gutirat, hilen lekua izanen zela eta bere lagun hil berriaren lekua.
2004
‎nola eutsiko diogu mundu ñabarrari, mundua mundu denez gero, ñabardura horren jabe izan bada? Ez gara berezko eskubide eta berezko izaera kontu zale, historiaren kumetzat baitaukagu den oro; guztiarekin ere, ez dugu historiaren ezpatak moztutako herri nortasunen etnozidiorik besterik gabe onetsiko. Egungo hizkuntzen eta kulturen kondaira bera jarriko baitigu auzipean, indarraren ezpatak milaka herriren mihiak errotik moztuak dituelako.
2006
‎Historia, esango genuke gaur apika, izpirituarena da definizioz: motibo fisiko edo materialek han ez dute substratu eta baldintzena beste esanahirik; baina substratu fisiko eta baldintza materialik gabe izpirituak ez du historiarik. Arazoa, Ortega-k daukan substratu fisikoaren kontzeptu arraziala da, eta ondorioz, izpirituarena ere bai.
2007
‎Hegel-ek, Herder hagitz hedatuz, historia unibertsalaren filosofian kokatuko du herri gogoa, eta herri gogoaren historikotasuna garaundu du: izpiritua esentzialki historikoa da; naturak, aldiz, ez du historiarik. Alderantziz, Savigny k eta Eskola Zuzenbide Historikoak, berriro Montesquieu-rengana itzulirik, herri gogoa zuzenbidearen arloan soil kokatu dute, eta horiena Volksgeist naturala, beti bera, kontrairaultzaile eta kontserbakoia izanen da?
‎–Guk ez dugu historiarik, ez dugulako etxerik.
‎Arrazoi zuela iruditu zitzaidan. Nik ez nuen historiarik. Guk ez genuen historiarik.
‎Nik ez nuen historiarik. Guk ez genuen historiarik. Hutsetik hasi beharra genuen historiaren jabe egiteko.
2009
‎ez dago arraza katalanik, ez dago espiritu katalanik (espiritu, judua? ez bada,, los hombres del Debe y Haber?), ez dago nortasun eta kultura katalan berekirik, Kataluniak ez du historiarik, argudiatuko du berdin berdin Barojak abertzaletasun katalanaren aurka orobat. Eta historiarik badu ere, berdin da:
2010
‎Izan ere, horma inguratzea —itxura egitea eta disimulatzea, alegia— eraginkorragoa izan daiteke, edo, besterik gabe, itxarotea, denbora hobeak etor daitezen. Ez dut Historiara pasatu nahi, hitz handiak —Aberria, Erregea eta Jainkoa— pipiak jandakoak iruditzen baitzaizkit. Nahiago dut neure historia txikia bizi:
2011
‎Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du; ez du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
2012
‎Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du; ez du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
2014
‎morala beti bera da, guretzat morala edo immorala denak grekoentzat edo egiptoarrentzat ere morala edo immorala izan behar zuen. Alabaina Voltairerentzat arrazoimena ere berbera zen orain nahiz mila urte lehenago (arrazoimenak ez zuen historiarik, Kantentzat ere oraindik ez), eta instintu moral natural bat suposatzen zitzaion gizakiari. Renan, ordea, Herder eta Hegelen ondotik dator, hots, arrazoimena historiko bilakatu eta gero, eta horien jarraituntzat dauka bere burua.
‎Euskal Herria ez da nazioa, nazioa Espainia da. Nazioa, izan ere, ez da naturaren emaitza, historiaren ekarpena baizik, eta Euskal Herriak ez du historiarik. Ortegari asko zor badio, puntu honetan Primo de Riverak Unamunori jarraitzen dio:
‎Gaur ez dugu historia berdin pentsatzen eta Herderren teologia hura neuk Isaiah Berlinek baino gupidagabeago kritika nezakeen, gaiaren mugetan tokatu balitz. Ez nuen egin beharra zegoenik uste izan (gure artean Herder aski kondenatua erreibindikatu dago egin beharra).
‎Behialako konkistaren ondorioz izango zen, noski. Ez du historiak zeresanen bat, hortaz. Aspaldiko ala orainagokoa izan.
2015
‎Galdetzen dion orori erantzuten dio, Palestinari buruzko hitzaldiak ematera joaten da, deitzen diotenean. ? Ez dut historia kontatzen, egia kontatzen dut?. Euskal Herria Palestina elkartasun Sarearekin kolaboratzen du, Israelekiko boikot, desinbertsio eta zigorren mundu mailako BDS kanpaina zabaltzen.
‎Ez zebilen famaren atzetik, ez zuen historian sartzeko asmorik ere. Aski zuen Urliaren zehar aipamen txiki bat, gogoeta samur bat paragrafo kriptiko baten erdian, eta bien arteko zorra kito geldituko zen, hamar urteko harreman sutsua erabat justifikatua.
2017
‎Niri ez didak ziri hori sartuko?, pentsatu zuen on Antoniok. . Hori ez duk historia osoa. Bestela, zertara etorri da arratsaldeko jende saldo hori guztia bentara?
‎Ez nuen gehiegi ibiltzerik izan R hartan. Beharbada aitak arrazoi zuen ez nuela Historia ikasi behar, ez bainintzen ikasteko behar bezala kontzentratzen, eta horrela ezin azterketak gainditu. Gainditu gabe ere ez da batere txarra ikaslearen bizimodua, baina etxean esan zidaten ez zegoela horrela segitzerik:
2018
‎–Ez, ez du historial psikiatrikorik.
‎Ez, gaizki ari naiz, ez du historia ezabatzen, alde erantzira, historia ekarri egiten du bere osin beltzetik ikuslearen gogora, ikusleari harra sortzen zaio, argazkia bere horretan ikusita sortuko ez litzaiokeen jakin mina: nor da hori, zer dago hor, zer jartzen ote du han?
2023
‎Simone de Beauvoir idazleak esan zuen pertsona zoriontsuek ez dutela historiarik; bada, Izaro Andres Zelaietak 28 urte zituen Donostiako belodromoa (6.000 ikusle) bete zuen estreinako emakumezko abeslari euskalduna izatea lortu zuenean. Eta Izaroren ahoan zoriontasuna oso osorik kabitzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia