2000
|
|
Eta begien hertsi ireki batean pulpería jendez hustu eta, beren arteko diferentzien deliberatzeko, borrokan hasi ziren Joxe Aberasturi, zeina baitzen, hainbatetan erran bezala, ezpatari ezin trebeagoa, eta zaldun gaztelau hura, zeinari Lorenzo Cortés baitzeritzan... Ordea, borroka hark
|
ez
zuen historia luzerik izan, zeren, hasi bezain sarri, lehenengo entseiuan zauritu eta akabatu baitzuen Joxe Aberasturik, eta hala gelditu zen eskarnio egin ustea eskarniatua eta odol isurle ustezkoa odolustua, lurrean etzanik, bere kapelu hegal zabala —baita ile-ordea ere— burutik kanpoan eta bere iduri irrigarri harekin, zeren halakoa baitzen haren begitarterat bildurikako keinua, eta ... Eta joan ziren zaldunaren lagunak lurrean zetzan kidearen laguntzan, eta ikusi zuenean haietarik batek ezen hura hilik zetzala, ezpata maginatik deblauki atera eta bizkaitarraren aitzinean paraturik, erran zion ezen koldar bat zela, jaun Lorenzo Cortési kasik denborarik eman ez ziolako bere lekuan jartzeko eta konbaterako behar bezala prestatzeko; baina bizkaitarra ez zen isiltzekoa, eta ihardetsi zion ezen hura gezurra zela eta bere ohorearen kontrako falta, gezurti deitzen ari zitzaiolako eta koldar, eta erran zion, halaber, ezen, baldin gizona bazen, egin zezala urrats bat aitzina berak ere, zeren munduko denbora guztia emanen baitzion bai bere lekuan jartzeko eta bai bertze prestakuntza guztien egiteko ere, nahiz eta aitzinetik jakinarazten zion ezen bere lekua, handik gutirat, hilen lekua izanen zela eta bere lagun hil berriaren lekua.
|
2004
|
|
nola eutsiko diogu mundu ñabarrari, mundua mundu denez gero, ñabardura horren jabe izan bada? Ez gara berezko eskubide eta berezko izaera kontu zale, historiaren kumetzat baitaukagu den oro; guztiarekin ere,
|
ez
dugu historiaren ezpatak moztutako herri nortasunen etnozidiorik besterik gabe onetsiko. Egungo hizkuntzen eta kulturen kondaira bera jarriko baitigu auzipean, indarraren ezpatak milaka herriren mihiak errotik moztuak dituelako.
|
2006
|
|
Historia, esango genuke gaur apika, izpirituarena da definizioz: motibo fisiko edo materialek han ez dute substratu eta baldintzena beste esanahirik; baina substratu fisiko eta baldintza materialik gabe izpirituak
|
ez
du historiarik. Arazoa, Ortega-k daukan substratu fisikoaren kontzeptu arraziala da, eta ondorioz, izpirituarena ere bai.
|
2007
|
|
Hegel-ek, Herder hagitz hedatuz, historia unibertsalaren filosofian kokatuko du herri gogoa, eta herri gogoaren historikotasuna garaundu du: izpiritua esentzialki historikoa da; naturak, aldiz,
|
ez
du historiarik. Alderantziz, Savigny k eta Eskola Zuzenbide Historikoak, berriro Montesquieu-rengana itzulirik, herri gogoa zuzenbidearen arloan soil kokatu dute, eta horiena Volksgeist naturala, beti bera, kontrairaultzaile eta kontserbakoia izanen da?
|
|
–Guk
|
ez
dugu historiarik, ez dugulako etxerik.
|
|
Arrazoi zuela iruditu zitzaidan. Nik
|
ez
nuen historiarik. Guk ez genuen historiarik.
|
|
Nik ez nuen historiarik. Guk
|
ez
genuen historiarik. Hutsetik hasi beharra genuen historiaren jabe egiteko.
|
2009
|
|
ez dago arraza katalanik, ez dago espiritu katalanik (espiritu, judua? ez bada,, los hombres del Debe y Haber?), ez dago nortasun eta kultura katalan berekirik, Kataluniak
|
ez
du historiarik, argudiatuko du berdin berdin Barojak abertzaletasun katalanaren aurka orobat. Eta historiarik badu ere, berdin da:
|
2010
|
|
Izan ere, horma inguratzea —itxura egitea eta disimulatzea, alegia— eraginkorragoa izan daiteke, edo, besterik gabe, itxarotea, denbora hobeak etor daitezen.
|
Ez
dut Historiara pasatu nahi, hitz handiak —Aberria, Erregea eta Jainkoa— pipiak jandakoak iruditzen baitzaizkit. Nahiago dut neure historia txikia bizi:
|
2011
|
|
Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du;
|
ez
du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
|
2012
|
|
Problema: erreboltak gizon emakumea nobletzen du;
|
ez
du historia nobletzen. Historia bere horretantxe uzten du.
|
2014
|
|
morala beti bera da, guretzat morala edo immorala denak grekoentzat edo egiptoarrentzat ere morala edo immorala izan behar zuen. Alabaina Voltairerentzat arrazoimena ere berbera zen orain nahiz mila urte lehenago (arrazoimenak
|
ez
zuen historiarik, Kantentzat ere oraindik ez), eta instintu moral natural bat suposatzen zitzaion gizakiari. Renan, ordea, Herder eta Hegelen ondotik dator, hots, arrazoimena historiko bilakatu eta gero, eta horien jarraituntzat dauka bere burua.
|
|
Euskal Herria ez da nazioa, nazioa Espainia da. Nazioa, izan ere, ez da naturaren emaitza, historiaren ekarpena baizik, eta Euskal Herriak
|
ez
du historiarik. Ortegari asko zor badio, puntu honetan Primo de Riverak Unamunori jarraitzen dio:
|
|
Gaur
|
ez
dugu historia berdin pentsatzen eta Herderren teologia hura neuk Isaiah Berlinek baino gupidagabeago kritika nezakeen, gaiaren mugetan tokatu balitz. Ez nuen egin beharra zegoenik uste izan (gure artean Herder aski kondenatua erreibindikatu dago egin beharra).
|
|
Behialako konkistaren ondorioz izango zen, noski.
|
Ez
du historiak zeresanen bat, hortaz. Aspaldiko ala orainagokoa izan.
|
2015
|
|
Galdetzen dion orori erantzuten dio, Palestinari buruzko hitzaldiak ematera joaten da, deitzen diotenean. ?
|
Ez
dut historia kontatzen, egia kontatzen dut?. Euskal Herria Palestina elkartasun Sarearekin kolaboratzen du, Israelekiko boikot, desinbertsio eta zigorren mundu mailako BDS kanpaina zabaltzen.
|
|
Ez zebilen famaren atzetik,
|
ez
zuen historian sartzeko asmorik ere. Aski zuen Urliaren zehar aipamen txiki bat, gogoeta samur bat paragrafo kriptiko baten erdian, eta bien arteko zorra kito geldituko zen, hamar urteko harreman sutsua erabat justifikatua.
|
2017
|
|
Niri ez didak ziri hori sartuko?, pentsatu zuen on Antoniok. . Hori
|
ez
duk historia osoa. Bestela, zertara etorri da arratsaldeko jende saldo hori guztia bentara?
|
|
Ez nuen gehiegi ibiltzerik izan R hartan. Beharbada aitak arrazoi zuen
|
ez
nuela Historia ikasi behar, ez bainintzen ikasteko behar bezala kontzentratzen, eta horrela ezin azterketak gainditu. Gainditu gabe ere ez da batere txarra ikaslearen bizimodua, baina etxean esan zidaten ez zegoela horrela segitzerik:
|
2018
|
|
–Ez,
|
ez
du historial psikiatrikorik.
|
|
Ez, gaizki ari naiz,
|
ez
du historia ezabatzen, alde erantzira, historia ekarri egiten du bere osin beltzetik ikuslearen gogora, ikusleari harra sortzen zaio, argazkia bere horretan ikusita sortuko ez litzaiokeen jakin mina: nor da hori, zer dago hor, zer jartzen ote du han?
|
2023
|
|
Simone de Beauvoir idazleak esan zuen pertsona zoriontsuek
|
ez
dutela historiarik; bada, Izaro Andres Zelaietak 28 urte zituen Donostiako belodromoa (6.000 ikusle) bete zuen estreinako emakumezko abeslari euskalduna izatea lortu zuenean. Eta Izaroren ahoan zoriontasuna oso osorik kabitzen da.
|