Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2008
‎Amaren su eta aitaren etxearen arteko gure lehia sinboliko horretan, suari ematen diot nik ere lehentasuna, eta sua mantendu ahal izateko, aterpe bezala alegia, agertzen dut nik ere aitaren etxearen aldeko interesa, gaurko mundu eta Europako egoeran. Alta, ezin dut berdin erran alderantzizkoa, hau da, ez dut euskara nazio eraikuntzaren tresnatzat hartzen, baizik eta, euskaraz ari banaiz, euskararen alde baldin banago, euskararen baitan, edozein hizkuntzatan bezala, ikusten ditudan balioengatik da, eta are gehiago nire egin dudan heinean.
‎Areago ere egin du: «Euskararen Legeak ez du euskararen garapena inoiz eragotzi».
‎«Euskararen Legeak ez du euskararen garapena inoiz eragotzi»
‎Eragileek sudurra altxatu dugu eguneroko ildoen kudeaketatik etorkizunaz arduratzeko. Ofizialtasunak ez du euskara salbatuko, baina ofizialtasun ezak ehortziko du. Gure esku dago.
‎Apple etxearen sistema eragilearen kasua bitxia da benetan. Apple ek berak ez zuen euskararako interfaze paketerik eskaintzen, baina lokalizazioak egiteko aukera ematen zuen. Hori ikusita, uskal maczale batzuek euskaratu eta sarean guztientzat eskuragarri jarri zuten.
‎Gaitasunak ez dira eskolan bakarrik lortzen. Eskolatik ateratzean, ikasleek ez badute euskaraz jarduteko modurik, non praktikatuko dute. Eskolak berea egin dezake, baina gizartearen eta kalearen kontra ez du irabaziko.
2009
‎Hauteskundeak gerturatu ahala sozialisten mezua lausotzen ari dela uste du Egibarrek. Ez dute euskaran, ekonomian, bakean edo normalizazio politikoan sakontzen.
‎Patxi Lopez PSE EEko lehendakarigaiak Hauteskunde Batzordearen aurrean salaketa jarriko duela iragarri du, baimenik gabe hizketaldiak erabiltzeagatik. PSE EEren politikak ez duela euskararen inposaketarekin zer ikusirik gaineratu du: Euskaldun izateko ez da beharrezkoa euskara jakitea, baina euskaldunek euskaraz aritzeko eskubidea dute erkidego elebiduna izanik.
‎Euskarazko literatura futuristarik onena Koldo Izagirrek itzulitako Maiakovskiren poemak dira, Sarasolaren iritziz. Euskal literatura ez zen garaiz iritsi abangoardia historikoetara; horregatik ez dugu euskarazko jatorrizko literatura abangoardistarik, azaldu du Sarasolak.
‎Horrenbestez, erdaldunek ez dituzte Euskararen Herrian hizkuntz eskubide mugagabeak, euskaldunok ez ditugun bezalaxe, beren hizkuntz komunitate ezberdinetan. Printzipio hori elkarrekikoa da, joan etorrikoa.
‎Erdarakadak bazkaltzen dituen euskara, ti ta, esanahiaren mamia bilatzen duena, koplarik gabe. Hamasei urterekin Bermeo utzi nuenetik ez dut euskara hori egunero entzuten (ez zen inoiz neure neurea izan, etxean beste doinu batzuk nituen-eta; baina haiekin nahastu zen, ezinbestean, zorionez, Arteagakoekin, Mundakakoekin, ikastolako bizkaierarekin, institutuko batuarekin). Orain, ostera, Bermeotarrak gara gu izeneko diskoan barre ufadaka berreskuratu dut euskara jostaria, gaiztoa, bizia, lizuna.
‎Oteitzan (Nafarroa), herriko haurrak atera ziren kalera korrika egitera, gehien bat. Herri hartako haurrek ez dute euskaraz ikasteko aukerarik. Herrigunearen sarrerako pintaketa batek salatzen du hori:
‎Lege horrek ez ditu euskara eta euskal kultura bultzatzen, aitzitik gure kulturaren berreskurapenaren alde ibili diren erakunde orori kalte egin die. Nafarroa aniztasunaren herrialdea leloak etxekoak ahantzi eta urrundik datozenei ireki dizkiete ateak.
2010
‎Alderdi horien diskurtsoan beste amarru batzuk ere badaude. Baten arabera, euskararen balorazioa oztopo oso larria omen da herritar gehienentzat, ez baitute euskara ama hizkuntza. Nolabait, Euskal Herrian erkidego bitan banatuta gaudela aldezten duen ideiari eutsi nahi diote.
‎Konstituzioak ez digu askatasunik ematen: guztiok gaztelania jakin behar dugu, baina inork ez du euskara jakiteko betebeharrik. Egoera ideala da PP eta PSOErentzat.
‎Jazzaldiaren hasiera ekitaldian, gainera, hondartzako inguruneak edota kontzerturako denbora mugatuak behartuta, ez zuen poesiarik errezitatu, eta ihes egin zien xehetasun populistei. Ez zuen euskaraz hitzik esan, ez zuen Realaren kamiseta jantzi, eta ez zion, hala esanda bazuen ere, Till Victory kantua Espainiako futbol selekzioari eskaini. Hori bai, hirian duela hiru urte eman zuen kontzertutik abiatuta, inprobisatzera ausartu zen une batean, euriari ere dei eginez.
‎Saio horiek egiteko, euskararen aldeko jarrera izan arren, portaerak nekez aldatzen dituzten langileengana jotzen dute. Izan ere, iruditzen zaigu horrelako tipologiako jendeak normalean ez duela euskararen normalizazioaz hitz egiten, eta pentsatzen dugu behar beharrezkoa dela. Astelehenetan normalean zeri buruz hitz egiten dugu?
2012
‎Euskara gordetzeko eta bilakatzeko, oso garrantzitsua da euskararekin gozatzea. Batzuetan, ez dugu euskararekin gozatzen, apur bat sufritzen dugu. Guk euskararen alde egiteko modu bat da ikusleari barrea eta harridura eragitea.
‎Lehen aipatu dugun moduan euskara herri honen berezko hizkuntza bada, jarduna bukatzear duen Jaurlaritza ez genuke herri honen gobernutzat jo behar. Jaurlaritzak, oro har, ez du euskara berezko hizkuntza moduan erabili, ez du euskaraz ezer sortu. Itzulpengintzarako hizkuntzatzat utzi du.
‎Bada, uste dut jada hori bera kasu askotan betetzen dela Osakidetzan. Osakidetzako zerbitzu askotan, erabiltzaileek ez dute euskaraz arreta jasotzeko aukerarik. Eskubidea egon badago; baina baliabiderik ez.
‎Eta bestetik, programazioa honela osatzea proposatzen da: gaztelaniazko emisioak ez du euskarazko emisioaren aurrekontua bahituko; ETB2 ez da ETB1en lehiakide izango entretenimenduan; uko egingo zaie emisio eskubideetan dirutzak xahutzen dituzten kirol ekitaldiei; behar beharrezkoak dira zuzeneko magazinak; behar beharrezkoak analisi programak; kalitatezko dokumentalak; nerabeentzako eskaintza; umeentzako fikzioa; eta euskal gizarteko ekitaldi bereziak euskarazko kanal batean em... Zalaparta gehien bederatzigarren proposamenak eragin du, ordea:
2013
‎Bikaintasun helburuak lortzea bilatzen da, gaitasun txikiagoak dituzten ikasleak hezkuntza sistematik kanpo utziaz. Ez, ez dugu Euskara ahaztu, baina arlo honetan batere zehaztasunik ez duen aurreproiektuari Wertek ñabardurak egin ahala, helburua kritika guztiak arlo honetara zuzentzea izan den susmoa handituz doakigu, curriculumaren eremuan egindako eraso zentralista eta zentralizatzailea eztabaidaren muina izan ez dadin. Hala ere, ez dugu ahaztu eta salatu gabe utzi behar euskara bigarren mailako hizkuntza bihurtzen duela, eta hizkuntza arloan LOMCEk egiten duen planteamenduak «B» eredu baterantz garamatzala, gure helburua ikasle euskaldun eleaniztunak sortzea dela oso argi dugunean.
‎« Etre utile aux Basques qui voudroient apprendre le françois». Jarraikitzen du erranez badakiela arrotzek ez dutela euskararen ikasteko gutiziarik, eta ez dutela ere euskaldunek atzerriko hizkuntzen ikasteko xederik, baina sal-erosketetako eta kormertzioko komeni dela kanpoko hizkuntzen jakitea, ez badute bederen euskaldunek «eskelarien etxera bide laburrenetik» iritsi nahi.
‎Hala jardutera animatu nahi ditut euskaldunak. Batez ere Abanto, Alonsotegi, Balmaseda, Etxebarri, Gueñes, Muskiz, Ortuella, Trapaga eta Zallakoak, eurenean ez baitute euskaraz egiteko aukerarik, baina baita Bilbo, Getxo, Barakaldo edo Basauri bezalako herrietakoei, kopuru sinbolikoetan baitabiltza.
‎Lan horretan ibili zen Anaje Narbaiza enpresako metodologia arduraduna (Bergara, 1960). Elay taldeak jadanik ez du euskara planik. Ez du behar.
2014
‎«Euskarazko ikasgai gehiago ez eduki izana ere pena da. Gazteak ginenean ez genuen euskaraz ikasteko aukera izan, eta orain horretarako aukera dagoela, Esperientzia Geletan ikasgai gehiago jarri lituzkete euskaraz. Lau urte hauetan bakarra izan dugu, eta espero dut hori aldatzea».
‎Kontua da badagoela zenbait jende erabat aparte bizi dena euskaratik, inongo beharrik ez daukana eta euskara inon ikusten ez duena. Guk ez badugu euskara presente egiten, ez badugu plazara ekartzen, haiek bizi diren plazara?, asko ez dira konturatu ere egiten. Adibide bat:
‎batetik, migrazioaren bidean euskararen munduko mapa zeharkatzeko; eta, bestetik, itzulerako bidaia ere egingo du bigarren bidean. Japonian, Australian, Italian, Mexikon zein Ameriketako Estatu Batuetan Euskal Herriarekin harremanik ez duten euskara ikasle ugari daude, eta horien lekukotzak ere jasoko ditu dokumentalak. Korima Filmsek eta Traola Komunikazioak ekoitzi dute Euskara munduan. 75 minutuko iraupena du, eta trailerra www.euskaramunduan.com webgunean ikus daiteke.
2015
‎Ikerketa eta euskara uztartzeko ekimen ausarta eta interesgarria izan da, zalantza handirik gabe.Hala ere, kongresuaren egitaraua begiratzen ari nintzela, laino beltz batzuek sortu ziren nire buruan, arteari buruzko ikerketarik ez zegoelako hain erakargarria zen egitarau askotariko eta goi mailakoan.Nire iritziz, hiru izan daitezke aurrean aipatutako hutsune horren arrazoiak: bat, artearen alorrean ez da euskaraz ikertzen; bi, euskaraz ikertzen zen, baina orain gazteek ez dute euskaraz ikertzen; eta hiru, euskaraz ikertzen da, baina ikerketa hori ez dago euskal komunitate zientifikoarekin harremanetan, eta, horregatik, ikusezina bihurtzen da horrelako ekimenetan.Baliteke beste arrazoiren bat ere egotea Ikergazteko gabezia azaltzeko, baina hiru hipotesi horiekin nahiko tristatu nintzenez, ez nuen gogorik zaurian gehiago sakontzeko. Egia da hiru aukerak etsipen handia adierazten dutela, batez ere hirurek dutelako egiatik zerbait.
‎Garcia Blasco errektorea zela egin zen lehena, 1992 urtean; horren ondoren, Pérez Prados errektorearekin, beste hiruzpalau; eta Burillo errektorearekin beste bat gutxienez. Bakar batek ere ez zuen euskararendako aurrerapen txiki bat ere ekarri.Aurrekari horiekin, duela zortzi urte euskararen plangintzaren ardura hartu genuenok argiro ikusi genuen ez genuela hitz handiko plan arranditsurik egin behar, argi baikenuen gero gobernu organoetan ez zela onartua izango edo, onartzen bazen, ez zela garatuko. Garbi ikusi genuen isilean lan egin behar genuela euskarak aurrera egitea lortuko bagenuen.
2017
Ez dut euskaraz argitaratu den guztia irakurri eta, beraz, aukeraketa hau mugatua da.
2019
‎Gasteizko zinemetan euskarazko eskaintza ote dagoen, edo alderik ote dagoen Logroñoko edo Gasteizko merkataritza gune handietan... Edonola ere, argi dago Logroñora joanda ez dutela euskararik aurkituko, eta Logroñok betetzen ditu gazteen aisialdi behar asko. Uste dut beste zerbait falta dela:
2020
‎Azaldu zuenez, euskaraz soilik aritzen da taldea, «Balmasedatik Muskildiraino doan merkatu txikia» da haiena, eta ikuskizunak «berehala iraungitzen» zaizkie. «Guk ate guztiak jotzen ditugu, baina errealitatea da antzoki guztiek ez dutela euskaraz programatzen; eta, gero, euskaraz programatzen dutenen artean, logikoa den bezala, batzuek aukeratzen zaituzte eta beste batzuek ez». Hala, urte eta erdi edo bi urte igarota obrak taularatzeko aukerak amaitu egiten zaizkiela azaldu zuen, eta, horregatik, ia urtero zerbait berria aurkezteko «beharrizan handia» izaten dutela esan zuen.
‎jalgi hadi etxera. Baina konfinamenduan lagungarri ditudan gauzarik gehienak ez ditut euskaraz. Etxealdia ala euskaraldia?
‎Izan ere, bi rol dituzte mintzalagunen taldeetan: bidelariek euskara praktikan jartzeko jo ohi dute mintzalagun taldeetara, ez dutelako euskaraz hitz egiteko espaziorik inguruan, normalean; eta euskaraz maiz hitz egiten dutenek, bidelagunek, bidea egiten laguntzen diete bidelariei. Baina Agirrek argi utzi du zein den euren rola:
‎Mendigorriko auziari dagokionez, Bilbaok azaldu du «datozen ikasturteetan ereduko lerroa zabaltzeko adina ikasle» izanen direla, baina aurtengo aurrematrikulazioan bi ikasle falta izan direla gutxieneko ratiora iristeko: «Gobernuak ez du euskarazko lerroa bermatu nahi izan bi ikasleren gorabeherengatik, etorkizunean bideragarria izango den arren». Erabakia «oso larria» dela esan du Kontseiluko idazkari nagusiak:
2021
‎Akatsak egingo ote nituen beldur nintzen. Nire euskara ez da perfektua, baina erakutsi dugu inork ez duela euskara perfektua, eta oso ondo ulertzen dugula elkar». Lehen atala grabatu zutenetik azken atalera, euskararen hitz jarioan aldea sentitu du aurkezleak.
‎euskaldunenak, etorkinenak, aberatsenak... Finean, euskara errealki hedatzeko apustua hezkuntza ez segregatzailean egin behar dela uste dut; hizkuntza ereduen egungo funtzionamendua baztertu —jakina baita ereduak ere ez duela euskara jakitea eta erabiltzea bermatzen— eta unibertsala, doakoa eta kalitatezkoa den hezkuntza eraiki, proletariotzak euskaraz ikasi dezan bermea.
‎2020an, Administrazioan Euskaraz Taldeak salatu zuen Iruñeko Udalaren sozietate publiko batek ez zuela Euskararen Ordenantza betetzen, eta Nafarroako Administrazio Auzitegiak, 2020ko martxoaren 10ean, 569 Ebazpenaren bidez, esan zuen ez zuela eskumenik sozietate publikoen gainean. Sei orrialdetan argudiatu zuen eskumen eza.
‎Badu zentzua esaldiak. Ez zuten euskaraz baizik idatzi nahi; ez zen bertze gisaz izaten ahal», azpimarratu du Martinek. Alta, esaldiari gezi ttipi bat dario, peko aldean:
‎Bernat Etxepare lizeoko irakasle gisara ere «euskalduna izateak berekin dakartzan balioak» erakusten dizkie nerabeei: «Ikusarazten diet euskarak mundu bat duela, aliantzak dituela eta gutxietsiak diren beste hainbat identitaterekin enpatia izan behar dutela; bestela, ez dute euskara maitatuko».
‎Duela bi hilabete Osakidetzako Zuzendaritzak mahai sektorialean gauden sindikatuoi Kontratazio Akordio berri baterako proposamena helarazi zigun. Proposamen honek ez du euskara arloan aurrerapauso irmorik ematen, behin behineko kontratazio gehienetan ez baitu euskararen ezagupena bermatzen.
2022
‎Izan ere, gaixotu ostean ere, ez zuen ohiko borrokarako sena galdu. AFAGI Alzheimerra edo beste dementziaren bat duten pertsonen senitartekoen eta lagunen Gipuzkoako elkartean, esaterako, kexua azaldu zuen ez zutelako euskaraz eskaintzen memoria lantzeko tailerrik, eta haren eskeari lotuta jarri zuten abian zerbitzua. Hizkuntza Eskubideen Behatokiak eredutzat hartu zuen Rekalderen aldarria, eta bideo bat egin zuen 2015ean eskabide horren gainekoekin:
‎Gurasoek gehienetan kontziliazioagatik gertutasuna lehenesten dutela dio Otxoak: «Asko estimatzen da gertutasuna, eta funtsezkoa da; ez baduzu euskara gertu, militantzia da, eta batzuetan militante izan nahiko luketenek ere badauzkate zailtasunak». Lekunberri bat dator horrekin:
‎Atzerrira duela hogei urte joan nintzenean Hegoaldean talde kultural handi bi genituen; bat euskalduna, bestea gazteleraduna. Ez orduan eta ez orain, ereduko ikasle guztiek ez zuten euskara maila berbera. Ikasle etorkinen eta orokorrean erdaldunen kopurua (etxetik euskararik ez dakartenena) hazi egin da ereduko sare publikoan, eta gaztelera bilakatu da harreman hizkuntza nagusi eta ia bakar.
‎ereduan ikasleak euskalduntzeko gero eta zailtasun handiagoak ageri direlarik (ikasleen %40k ez du euskarazko nahikotasun maila eskuratzen), nola nahi dute ikasleek B2 maila eskuratzea, gaztelera eta ingelesa ere irakas hizkuntza izango dituen eredu eleaniztun batean?
‎Erantzuna ez zitzaion gustatu, nonbait: horixe dela legezkoa, hizkuntzak baloratzen direnean, euskara ere baloratzea, Nafarroako hizkuntza propioa baita, eta ez ingelesak ez frantsesak ez baitute euskarak duen estatus legalik Nafarroan (Nafarroako Kontseiluaren 2/ 2020 irizpena). Txibitek ez zion kasurik egin, eta merezimenduen foru dekretuaren proiektuan aurreikusten da eremu ez euskaldunean baloratuko direla ingelesa, frantsesa eta alemana, lanpostuaren arabera, eta euskara inoiz ez.
‎Bilbaok gogora ekarri du gaur egun Hezkuntza Departamenduko irakasleen postuak aintzat hartu gabe funtzio publikoko lanpostuen %3k baino ez duela euskararen derrigorrezko ezagutza. Horren aurrean merezimenduen dekretuak bere mugak ditu, besteak beste hizkuntzen ezagutza baloratzen duelako hiru deialdi motatan:
‎Gaur egun, funtzio publikoko lanpostuen %3k baino ez dute euskararen derrigorrezko ezagutza, Hezkuntza Departamentuko irakasleen postuak alde batera utzita. Errealitate hori aldatzeko bidean, merezimenduen dekretuak ez dio eragiten funtzio publiko osoari, eta, horregatik, mugak ditu; hau da, hiru deialdi motatako hizkuntzen jakintza arautzen du —hala nola oposizio lehiaketena, lekualdatze lehiaketena eta mailaz igotzeko lehiaketena—.
‎Eta gabeziak euskararen arloan ere: «Lege aurreproiektu honek ez du euskara erdigunean jartzen».
‎Eta gabeziak euskararen arloan ere: «Lege aurreproiektu honek ez du euskara erdigunean jartzen». Hori ikusita, ez dute baztertu mobilizazioak egiteko aukera.
‎Gaztelera hutsez omen «gehiengoarekin komunikatu ahal izateko». Eta bai, horretarako aski du inposatu diguten hizkuntzan jardutearekin, ez du euskararen beharrik.
‎«Enpresek euskara sustatzen dutenean ez dute euskara bakarrik sustatzen, uste dut euskara planekin beste onura askoz gehiago eta abantaila gehiago jasotzen dituztela», ohartarazi du Baldak. Izan ere, planak martxan jartzean, langileek lantzen dituzte, besteak beste, talde lana, lidergoa, berrikuntza, ekintzailetasuna eta antzeko beste hainbat konpetentzia.
‎Aktiboak direlarik, anitzek ez dute denborarik euskararen ikasteko, nahiz eta euskarak irudi on bat izan. Eta erretretadunek ez dute euskararen menperatzearen beharra.
2023
‎Batzuk euskara ikasten dute Argentinako euskaldunekin batera, lazkaotarra omen da irakaslea, eskolak online egiten dituzte. Beste batzuk ez dute euskaraz berba egiten, baina euskal izenak ipintzen dizkiote beraien seme alabei; harrotasunez, bertoko izen eta abizen gabeko Baska izeneko andre batek bere biloba Elur deitzen zela kontatu zidan. Historia politak eta samurrak:
‎Horrekin ere, nire susmoa handitzen doa: ez du euskaraz dudan eskubidea onartzen. Agenteak nire identifikazioa eskatu dit, eta nik ezetz esan diot, eta berea emateko niri.
‎Nahi baino gehiagotan, zaila izaten da zerbitzu edo produktu bat euskaraz aurkitzea. Den dena ez dugu euskaraz lortzerik. Bila ibili behar izaten dugu, alor pribatuan zein profesionalean, produktuak edo eta zerbitzuak euskaraz eskainiko dizkiguten hornitzaileen bila.
‎Eta hori dena Europako hizkuntza zaharrenean. Tira, azalpenak eta izenak ez ditugu euskaraz emanen, ETBko kate horrek 1 zenbakia eraman arren ez baita lehena, audientzia datuek hagintzen ei dute, baina hori garrantzirik gabeko xehetasuna da: ikusi eta entzungo gaituztela, hori da inportanteena.
‎Nahi duten produktua lortu arte. «Programa gehienek ez dute euskara hizkuntza moduan sartuta. Baina pertsona baten audio bat grabatuta, errepikatu egiten du esandakoa».
‎Bertan azaltzen denez, herriko apaiza lekualdatu zutenean –Asterainera (Nafarroa) – bertze apaiz baten bila hasi ziren. Hautagaietako bat ezeztatu zuten herritarrek, ez zuelako euskaraz «hitz bakar bat ere egiten». Eta hizkuntza horretan mintzo zen apaiz bakarraren alde egin zuten.
‎Euskal Elkargoaren lehen urteko bilana egiteko orduan, euskararen gaia hizpide izan du Nicole Etxamendi Bil Gaiten taldeko eledunak: «Eskolatuak direnen %68k ez dute euskararik. Behar dira zinezko finantzaketak egunerokoan lan konkretua egiten dutenak babesteko».
‎Eta ehun ordurekin ikasturte batean ez duzu ezer aurreratzen. A eredukoek A eredukoekin egiten dute kuadrilla, erdara hutsean ari dira denbora guztian, eta ez dute euskararekin ezelako harremanik, ezta euskal kulturarekin ere. Hau da, oso baztertuta daude, sistemak berak baztertzen ditu.
‎Jabetu ziren ingurua erdalduntzen zuen sektore bat zirela eta, lanketa handi bati esker, Arrasateko euskara neurketek baino datu hobeak lortu zituzten. Gaur egun, Fagorrek ez du euskaraz funtzionatzen, asko falta da horretarako, baina esfortzuak emaitzak eman ditu.
‎Esate baterako, hainbat urtez larunbat eta igande gaueko gaztelaniazko albistegia askoz luzeagoa zen euskarazkoa baino. 2020ko udaberrian aldatu zen hori, koronabirusaren krisialdian —bi kateetako albistegien ikusle datuek gorantz egin zuten nabarmen— Bolada luze batean, bestalde, astegunetako saskibaloi partiden eraginez ez zuten euskarazko albistegia ematen, edo atsedenaldian egiten zuten, labur labur.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia