Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2008
‎Oso pozgarria zait, gainera, ikustea zelako herri eder eta egokia dugun kanpoko umeek berton goza eta disfruta dezaten. Baina Eak, bere eguneroko bizitzan, ez du eskolarik; eta bertoko umeak, 3 urtetik aurrera, egunero Barrutiaraino egin behar izaten dute hamalau kilometroko bidea, beste hainbeste bueltan. Bertoko umeek ere, kanpokoen antzera, tarteka baino ezin disfrutatu gure herriaz!
2009
‎Eredu elebidunean errespetatu behar da oren parekotasuna, eta Frantziako Hezkuntzak usu urratzen du hori. Batzuetan arrazoirik ez duten eskola ixteak agintzen ditu, bertze batzuetan irakasle erdaldunak bidaltzen ditu amatasun oporretan edo lan geldialdian dauden langileak ordezkatzeko. Baina, oroz gain, ez du kontuan hartzen lehen mailatik ateratzen diren ikasleak ez direla osoki euskaldunak; beraz, ez dira elebidunak.
‎–Maitasun istorio bat kontatu nahi izan dugu, ikusten duen edonor protagonista izateko gogoz geratuko dena?, azaldu du Patricia Lopez, bigarren taldeko zuzendari artistikoak. Artistek azaldu moduan, ez dituzte eskola teorikoak eman,, denen artean, erabakitako proiektuak izan dira.
‎Cassavetesek ez zuen manifestu ideologikorik, ez zuen bere teorien berri emateko agerkaririk, ez zuen eskola sortzeko asmorik ere: Filmak egiten hasi nintzenean, Frank Caprak egiten zuenaren tankerako gauzak egin nahi nituen.
2012
‎Ez zen hautu artistiko baten kontua, ordea, praktikotasun kontua baizik. Egun erromanikoa deitzen dugun estiloko eraikinak egiten zituztenek ez zuten eskola horren parte izatearen kontzientziarik, baina Europa osoa hartzen duten ildo batzuk badaude. Pareta sendoak, atarien dekorazio elementuak, kanoi erdiko gangak eta horma pinturaren erabilera.
‎Baina, zoritxarrez, elizan ez dirudi gauzak pertsonek erabakitzen dituztenik; hierarkia beti hor da, diziplina eta obedientzia. Orain elizak 72 ordu eman dizkie (gutxiago izango dira hau argitaratzerako), eta ez badute eskola husten, polizia bidaliko dute, jendea modu bortitzean ateratzeko, ateak eta leihoak blindatzeko eta, auskalo, agian zuzenean dena lurrera botatzeko. Ni ez naiz kristaua, baina badakit kristauek komunitatea osatzen dutela, eta batzuek ez dute ondo ikusten elizaren jarrera bortitz, absurdo eta espekulatzailea (azken finean, jabetza nahi dute, erortzen uzteko bada ere).
‎Irakasle ikasketak egiten ari diren estudianteak protestan dira NUP Nafarroako Unibertsitate Publikoan. Izena eman ondoren, unibertsitateak jakinarazi die goizean ez dutela eskolarik izango, arratsaldez joan dutela guztiek. Ikasleen haserrea eragin du horrek, eskolak hasi baino egun batzuk lehenago soilik abisatu dietelako.
2014
‎«Baina inguruko gainerako herrietan egoera ezberdina da», aitortu du. «Horietako bederatzik badute eskola publikoa, eta besteek ez dute eskolarik. Ikasleak hurbileko herrietara garraiatuak dira».
2015
‎Familiak eskolaz arduratzea Tximeletaren indarguneetako bat da, Gonzalezen ustez. «Modu horretan umeak ez du eskola familiatik kanpoko zerbait bezala ikusten».Tximeletan erabakiak batzarrean hartzen dituzte. Guztiek parte hartzen dute, heldu zein haur. «Umeek ados jartzen ikasten dute, argudioak ematen, eta besteen iritziak errespetatzen».
2022
‎Gezurra da kartzelak inor erridimitzen duela, sendotu egiten zaitu zure uste eta sinesteetan. Dozena erdi izango ginen gu kartzelan, ni hogeiren bat egun egon nintzen han, ez genuen eskolarik, ez hitzaldirik, ez gisakorik antolatu, baina barruko zaletasunak heltzera egin zuen. Handik irten eta hasi ginen andrea eta biok ikastola muntatzen Agurainen.
‎Bere burua mila aldiz birpentsatu ondoren, digitalizazio, alfabetizazio, hezkuntza, parte hartze, laneratze eta pentsamendu esparruak lantzen ditu. Digitalizazioak dena zeharkatzen du eta robotika edo teknologia aurreratuekin esperimentatzeko aukera gehiegi ez duten eskola publikoekin lan zuzena egiten dute adibidez; balio anitzeko robot txiki eta programagarri pedagogiko bat ere garatu da bertan. 24 orduz irekita dagoen ikasketa eta lanerako espazio bat ere badute herritar orori irekita.
‎Lehenengoari dagokionez, euskararen murgiltze eta mantentze sisteman oinarrituriko ikaseredu bakarra ezarri behar dela diote, hizkuntza ereduak gaindituta. Halaber, uste dute legez jaso behar litzatekeela baldintzak betetzen ez dituzten eskolei ituna kenduko dietela.
2023
‎Eurek adostutako legea, guztion artean ordaindutako baliabideak eta burokraziaren nagia alde dituztela, erraza da eurentzat egoera luzatzea. Azken batean, esan berri du Bildarratz sailburuak familia gutxi batzuei baino ez diela eragiten erabaki honek, eta men egiten ez duten gurasoen seme alabek ez dutela eskola espedienterik izango, gurasoek aukeratutako eskolan jarraitzea erabakitzen badute.
‎«Lege proiektuak ez du eskola publikoa lehenesten». Kritiko mintzatu zen atzo Euskal Eskola Publikoaz Harro plataforma Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Hezkuntza Lege proiektuaz.
‎Jon Errea eta Elena Cardenas Euskal Eskola Publikoaz Harro plataformako kideek hartu dute hitza. Erran dute lege proiektu berriak «publiko pribatu sistema duala betikotu» nahi duela, bi sareak berdinduz; eta, beraz, ez duela eskola publikoa sistemaren erdigunean kokatzen, ez duela eskola publikoa «lehenesten».
‎Jon Errea eta Elena Cardenas Euskal Eskola Publikoaz Harro plataformako kideek hartu dute hitza. Erran dute lege proiektu berriak «publiko pribatu sistema duala betikotu» nahi duela, bi sareak berdinduz; eta, beraz, ez duela eskola publikoa sistemaren erdigunean kokatzen, ez duela eskola publikoa «lehenesten».
‎Eskola abstraitu egiten dut. Hor dago, gauza fisiko bat, arkitektura, aretoa, gela, hori bai; baina nik ez dut eskolarik ematen, ez dut irakasle esperientziarik. Jardun erregular bakarra izan nuen, eskola saiakera batean:
‎«Ez da euskal eskola publikoak behar duena; sendotu ordez, ahuldu egiten baitu». Izan ere, esan dutenez, «publiko pribatu sistema duala» betikotu egiten du, ez du eskola publikoa lehenesten, eta ez du euskalduntzea bermatzen, besteak beste.
‎Titulartasuna bera da bat. Plataformaren irudiko, testuak ez du eskola publikoa hezkuntza sistemaren «muinean» kokatzen, eta «publiko pribatu sistema duala» betikotu egiten du. Kontrako bidea defendatzen dute:
‎Ordu laurden bat lehenago, haurrak eta gurasoak gelara hurbiltzen hasiak ziren, irria ezpainetan, eta ipuinak entzuteko gogoz. Asteazkena zen, eta haurrek ez zuten eskolarik; orduan, saldoa bildu zen auditoriumean; mediatekako Euskara Saileko langile Nora Arbelbidek eta Miarritzeko euskara teknikari Renaud Davantek egin zieten harrera. Ikusgarria hastear zela, azken haur saldo handia iritsi zen:
‎Ikastetxe pribatuen finantziazioari dagokionez, salatu dute «%100ekoa» izango dutela, «trukean inolako baldintzarik eskatu gabe». Finean, salatu dute lege proiektuak ez duela eskola publikoa lehenesten, eta, haien ustez, testuak «protagonismoa» aitortzen dion arren, praktikan publikoa «merkatuaren logikan» sartzen du.
‎Ikastetxe pribatuen finantzaketari dagokionez, salatu dute «%100ekoa» izango dutela, «trukean inolako baldintzarik eskatu gabe». Laburbilduz, salatu dute lege proiektuak ez duela eskola publikoa lehenesten, eta «merkatuaren logikan» sartzen duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia