2000
|
|
Paper hain ofizialetatik izan gabe, Kronika ofizialetik dakizkigu ezagutu ahal izanditugunak. Honek ere
|
ez
du deus esaten Komentuan edo Probintzian segitu izan zendebekuarekiko erabaki prozeduraz; komentu hartako fraideek debekuaren ondorenjarraitutako jokamolde praktikoaz bakarrik ematen zaizkigu berriak. Honetaz dakigunabilduko dugu hona.
|
|
zerbait arrunta, gertakizun historikorik ez. Izan ere, nahiz gizona Zesarbera izan, gertaerak
|
ez
zukeen deus historikotik, baldin Zesar tripako min gaizto batuxatu nahian txango balebil. Unea historikoa da gaueko txangozalea estatu kolpe batezari delako gogoetan, gerra zibilaz, Erromaren konkistaz eta mundua mendean hartzeaz.Historikoa da, Zesarrek hori dena egiteko proiektua duelako, hori guztia oraindiketorkizunean baitago.
|
2002
|
|
Irakasle Eskolan euskaraz ematen ziren irakasgai guztiak aztertuak izan ziren Parlamentukobatzar batean, ezlegezkoak izan ote zitezkeeii jakiteko.
|
Ez
zuten deus ere aurkitu.Urte hartan, euskal lerroan eskaintzen ziren 50 irakasgaiez gain, Unibertsitate Eskolak zituen 12 taldeetan euskara irakasten zen, astean 48 ordu ematen zirelarik. Eskola txikia izanagatik ere, euskara bultzatzeko ahalegin handiak egin zitueneta emaitzak ere neurri berekoak izan ziren.
|
2005
|
|
ez dudana, baizik eta, ongi uler ezazu, gizonezko euskaldunek (erdal jatorrizkoan los varones euskaldunes) nola betetzen zuten behialazerbitzu militarra gogorarazteko. Honetan emakumeek
|
ez
dute deus gogorarazterik, zeren eta ezbaitzuten alardeetan parte hartzen, eta are gutxiago ukitzen zituen 1876ko uztailaren 21eko Legezorigaiztoko hark» (Gara, 00/ 08/ 30). Joxan Elosegik, ordea, kontrakoa ikusten du Alardean, Karlistadaren ondoren derrigorrezko zerbitzu militarraren aldeko festa bilakatu izana (Joxe Mari Lopetegierrepublikanoen bertsolaria, 15 or.).
|
|
beste, asmakizun? bat da, golkotik aterea, garai hartako prentsakaurkako iritziak besterik ez baititu jasotzen, ospakizun hura prozesioari laguntzekoserioa ez zelakoan(.) Irungo herriak
|
ez
du deus asmatzen, izan ere, ez zituenalardeak ezagutzen, 74 urte baitziren, Napoleonen garaipenaz geroztik, desagertuak zirela, ez zela alarderik egiten, zaharrenek ere ez gogoratzeko modukodenbora puska!» (Bidasoan, Hondarribiko Jaiak? 99, 2 or.).
|
2006
|
|
Trenpolino gisa, herri dinamika auhentsua aintzinaeramateko, edo politikaz, erderaz artzeko dretxoa finkatzeko, adibidez.Elenak, heriotz pertsonala, eritasunez, akzidentez ala zahartasunezkoa ametizezakeen, baina ez herria izeneko gauz astraktoaren zerbitzuan zegokeena. Ixtripuzhiltzeak
|
ez
zuen deusetarako balio, bonbak pausatzean zartatu zirenek, ez baitzutendesagertzea aurretik, martirio deliranteen moduan, hautatu. Nahi zuketen bizi...
|
2007
|
|
Kontuan hartzen badugu lehen aipatutako eskizofrenia ekonomikoa, agianbalizko kontraesan hori uler dezakegu. Izan ere, ekonomia monetarioak ez daukazerikusirik ekonomia errealarekin, eta banku zentralek erabilitako ohiko monetapolitikek
|
ez
dute deus balio moneten gorabeherak kontrolatzeko. Interes tasakjaitsiko balira ere, dolarraren kontrako espekulatzaileen eragina hain handia izanik, ondorioa ez litzateke nabarmena gertatuko.
|
2011
|
|
Ikasiok ere, euskaldun geranez, gere lan eta gogobearkizunetan euskera erabiltzera bearturik gaude.
|
Ez
du deus kaltegarriagorik izan gure izkuntzak erri xoilari beti begiratze ori baiño; orretxek antzutu, elkortu digu geienbat euskal elerti baratza, oparo zitekena gabe biurturik, mendi gallurretik erorita zelaian kokatzen dan arri aundiak azpiko ernemiñak oro itotzen ditun bezela. Uste zitalenaren iturria izan da gaiñera, beste izkerarik ez zekiten euskaldunentzat bakarrik euskeraz idatzi bear zala, alegia (Euzko Gogoa, 1955:
|
2019
|
|
Hortik abiatuta, herriaren kontzeptua (zentzu politikoan) gehitzen du diskurtsoan esaten duenean. Ez dugu nahi Euskadirik/ euskaraz izan ezik?. SabinoAranaren arabera, euskara galtzeak
|
ez
lukeen deus askorik esan nahi euskaldun arraza kutsatuezean beste arrazekin, eta espainiarretatik bereizteko errusieraz hitz egin zezaketen (Amezaga, 1994: 38).
|