2007
|
|
Izan ere, euskararen erabilera %11, 3koa da 1993an, %10, 5ekoa 1997an, %8, 9koa 2001ean eta %7, 6koa 2006an. Joera horren arrazoiak anitzak dira, hala nola, ez dutela euskara eskolan ikasi, ez daukatela eguneroko bizian euskara erabiltzeko aukera handirik geroz eta pertsona gehiago kostaldeko hirietan bizi baitira eta lana zein zerbitzuak bertan aurkitzen direlako, eta ez dutela euskara baliatzeko premiarik,
|
ez
lanean, ez administrazioarekiko harremanetan, ezta ere familiarekiko loturetan.
|
|
Joera horren arrazoiak anitzak dira, hala nola, ez dutela euskara eskolan ikasi, ez daukatela eguneroko bizian euskara erabiltzeko aukera handirik geroz eta pertsona gehiago kostaldeko hirietan bizi baitira eta lana zein zerbitzuak bertan aurkitzen direlako, eta ez dutela euskara baliatzeko premiarik,
|
ez
lanean, ez administrazioarekiko harremanetan, ezta ere familiarekiko loturetan. beraien erretiroa ipar Euskal Herrian igarotzeko, bizi kalitatea eta eguraldi ederra direla eta. Horietariko frango, Lapurdiko herrietan kokatzen dira, Urruña ala Ziburu adibide direla.
|
2011
|
|
askorentzat ia bakarra. Munduko eskola eta euskaltegi guztiek nekez, oso nekez lortuko dute abiaburuko primum mobile hori itzulipurdikatzea eta populazio osoa mintzaldatzea.
|
ez
lan mundu transnazionalak, ez atzerritiko (are beste kontinenteetatiko) etorkin fluxuek eta ez, agian, euskaldun gazteen (askotan kualifikatuenen) lan mundu globalizaturako kanporatzeak egingo dio panorama horri euskararen aldeko ekarpen gotorrik. hori da nire begiek ikusten dutena. hori guztia horrela izanik, uste al duzu benetan zure iloba horiek (eta horiekin batera euskal herriko biztanle guz... hala uste baduzu, ez irakurtzen segi:
|
2016
|
|
Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak haurrei eta gaztetxoei(
|
ez
lanera bidean aurrera samarturik dauden gazteei)" euskara irakastea" dela uste duen ikuspegi isil bezain zabalaren emari. Gertakari biak dira egia.
|
2017
|
|
...at denbora igarotzen duen jasotzen da (Batez besteko denbora deiturikoa) eta, hain zuzen ere, denbora datu horiek erabili dira ikerlan honetan, inkestatuen euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko. galdetegia erantzun duten guztiek atal guztiak eta berberak bete ez dituztenez, baizik eta bakoitzak dagozkionak soilik (adibidez, lanean ez baina ikasten ari denak trebakuntza atala bete du, baina
|
ez
lan ordaindua atala), bakoitzak betetako atalen batura, zeina kasu bakoitzean ezberdina izan daitekeen zenbaki absolutuetan, denboraren (egun baten) %100 kontsideratu da kasu guztietan. bestela esanda, norberak erantzundako denbora esparruen baturaren osotasunarenaraberako pisu erlatiboa erabili da euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko garaian. horretarako, bete gabeko atalak balio galdut...
|
|
euskararen erabilerarik baxuena dutenak kultur kontsumoa eta komunikabideak dira (%32, 8 eta %37, 4 hurrenez hurren), eta altuena dutenak, berriz, haurren zaintza eta trebakuntza (%68, 1 eta %56, 0 zehatz mehatz). horrela, 3 hipotesia ia osorik baieztatzen da, baina ez osorik: " denbora esparruen artean euskararen erabilerarik baxuena lan ordainduan eta komunikabideen kontsumoan gertatzen da; altuena, berriz, haurren zaintzan eta trebakuntzaren esparruan". ikerketan ateratako emaitzen arabera, euskararen erabileran hutsunerik handiena helduen aisialdian (kultur kontsumoan) dago, eta
|
ez
lan ordainduan. — denbora esparruekin jarraituz, beste ondorio bat ere atera daiteke:
|
2022
|
|
Lan honekin hasi eta aholkularitza talde askok eskaintzen dituzten saioez, tailerrez eta formakuntzez ohartzean, hezkuntzan zegoen hutsune batekin, hau da, irakasleen formakuntza faltarekin, lotu genuen, ikasleekin lanketa hori irakasleak egin behar duela interpretatu baikenuen. 6.2 atalean hutsune edo gabezia hori erreala dela ikusi badugu ere, ulertu dugu ezinbestekoa dela kanpo eragileen lana ere," freskotasuna" eramaten baitute teknikariek geletara; beti ere, irakasleek egiten duten lanketa osatzeko bada eta
|
ez
lan hori ordezkatzeko. Bestalde, eta kontuan izanda kanpo eragileen artean eta irakasleen artean lankidetza falta sumatu dugula, soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketa ahalik eta eraginkorren izan dadin hezkuntza komunitateko eragileen arteko saretzea ezinbestekoa da.
|
|
Batzuek oraindik euskara plana aparte ikusten dute,
|
ez
lanari lotutako zerbait bezala; oraindik euskararen alde lan egiteari ez zaio behar besteko baliorik ematen, eta lan horrek sarritan ez dauka behar adinako aitortzarik.
|
|
Adibidez, orain ez da nahikoa euskara plana martxan jartzea; aitzitik, bereziki ahalegintzen gara plana enpresen bizkarrezurrean edo muinean txertatzen, bere ohiko lan egiteko egituraren eta moduen barruan, eta ez alboan; horrela, saiatzen gara enpresen eguneroko jardunean aintzat hartzen, eta ez dadin izan aukerakoa, borondatezkoa edo nahi duenarentzat bakarrik. Ez da erraza, ordea, eta batzuek oraindik euskara plana aparte ikusten dute,
|
ez
lanari lotutako zerbait bezala; oraindik euskararen alde lan egiteari ez zaio behar besteko baliorik ematen, eta lan horrek sarritan ez dauka behar adinako aitortzarik.
|