Emaitzak: 8
2007 | ||
gogoan izan ditzagun, adibidez, emakumezkoei ezkontzerakoan ematen zitzaizkien kalte ordainak lan egiteari utzi eta modu esklusiboan familiaz arduratzeagatik, dagoeneko gaindituta dauden gizarte ereduetakoak direnak. Horien arabera, emakumezkoei tratu desberdina ematen zitzaien, baina | ez lan munduan sartzeari mesede egiteko, alderantziz baino, lan munduan baztertuta eta bereizita egotea denboran iraunarazteko. | |
2008 | ||
Horrek ondorioak dauzka epe erdira. Hasteko, gizarte honetan, ume batek eskola uzten badu bi hizkuntzak (euskara eta gaztelania) jakin gabe, ume horrek ez ditu besteek dituzten aukerak izango, | ez lan munduan aritzeko ez, oro har, gizartean integratzeko. Eta hori gero eta gehiago nabarituko da etorkizuneko gizartean. | |
2009 | ||
– «Emakumea ama da» identifikazioaren bidez, beretzat ere karrera nagusiafamiliaren zaintza izango da eta | ez lan munduan aurrera egitea. | |
2011 | ||
askorentzat ia bakarra. Munduko eskola eta euskaltegi guztiek nekez, oso nekez lortuko dute abiaburuko primum mobile hori itzulipurdikatzea eta populazio osoa mintzaldatzea. | ez lan mundu transnazionalak, ez atzerritiko (are beste kontinenteetatiko) etorkin fluxuek eta ez, agian, euskaldun gazteen (askotan kualifikatuenen) lan mundu globalizaturako kanporatzeak egingo dio panorama horri euskararen aldeko ekarpen gotorrik. hori da nire begiek ikusten dutena. hori guztia horrela izanik, uste al duzu benetan zure iloba horiek (eta horiekin batera euskal herriko biztanle guz... hala uste baduzu, ez irakurtzen segi: | |
2016 | ||
«Batxilergora bitarteko hezkuntzan egiten den ahaleginaren ondoren, etena handiegia da Lanbide Heziketara eta unibertsitatera. Eta zer esanik | ez lan mundura, nahiz eta aspaldi jarri ziren martxan euskara planak. Hortik jarraitu behar da». | |
2017 | ||
Puntu horretan ados dago Barrenetxea ere. . Haserrea soziala da, | ez lan mundukoa bakarrik. Mobilizaziorik handienak ere etxea galtzeko zorian zeudenek, mendeko ekarpenekin dirua galdu dutenek eta halakoek egin dituzte?. | |
Euskararen gaineko diskurtso supremazistak ere berdina dio: euskarak ez du balio ideia abstraktuak garatzeko, txikia da, goxoa, txokokoa, umeentzat egokia, ez plazarako, ez justizia epaitegirako, | ez lan mundurako... Jitea mutatu egiten da, baina ideia determinista bera dago sakonean: | |
2018 | ||
Horrek ondorio batzuk dauzka epe erdira: gizarte honetan, ume batek eskola uzten badu bi hizkuntzak (euskara eta gaztelania) jakin gabe, ume horrek ez ditu besteek dituzten aukerak izango, | ez lan munduan aritzeko ez, oro har, gizartean integratzeko. Eta esan beharrik ez dago Euskal Herriko kultura aberastasunaren zati handi bat galduko duela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 8 (0,05) |
Lehen forma
ez | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Jakin | 3 (0,02) |
ELKAR | 2 (0,01) |
Deustuko Unibertsitatea | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ez lan | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ez lan mundu | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |