Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
Ez nekien nola iritsi mamira; beharbada huraxe izan zitekeen bidea...
2002
‎Gela honen diseinuan aritu ginenean, mintza saioak antolatzeko beharra ikusigenuen, gelaren zutabeetako bat baitira, baina ez genekien nola erantzun, zalantzahandiak sortzen zitzaizkigun. Dena dela, ikusiko duzuenez, telefono sisteman etaautoikaskuntzarako gelan aritu garenok pertsona berak gara, eta batean baliagarriasuertatu zaigun eskema, bestean ere bai.
‎Hitz egingo al diot edo ihesi joango naiz? Benetan ez dakit nola jokatu.
2004
‎Filosofoak ez ditu czagutzcn hirian nagusitzen diren legeak; ez daki nola hitz egin behar zaienherrikideei auzi pribatu eta publikoetan; ezer ez daki irrikaz eta grinaz; laburbilduz, hutsarenhurrengoa da gizonari buruz duen ezagutza (Platon, Gorgias).
2005
Ez dakigu nola zeuzkan idatzita kazetariak zenbakiok, baina lau zenbaki ia bata bestearen ondotik jarriz eta bakoitzak konzeptu eta egite diferenteari egokituz, ezin da horrela eman informazioa, xehatu egin behar da gehiago. Presak eta lan egiteko erak ez dute testu hobeak egiten laguntzen.
2006
‎Arau honi buruz esan da ez daukala zentzu handirik amakaukera egin behar izateak atsedenaldia hasterakoan. Une horretan ez badu egitenezin du gero egin, baina aukera egiten duen unean ez daki nola aurkituko den beraedo bere seme alabak. Arauak aukera ematen dio amari hartutako erabakia atzerabotatzeko edo efekturik gabe uzteko:
‎Akaso kezka bat du besteengandik zeharo ezberdina: ez daki nola jokatukoduen inoiz Fernandorekin topo egiten duenean. Segur baitago hori ere egun bateanetorri, etorriko dela.
2007
‎Berdin berdin komunikabideekin. Ez dakit nola, baina komunikabideekinenpresok beste harreman sare bat eratu behar dugu, nola edo hala, konfiantzaesparruak sortu behar ditugu. Aintzat hartu behar dugu elkar.
‎aisialdirakoproposamenak, musika, telebista guztiek dakartena, behar gorrieneko produktuak, eta abar. Hiritar gehienek, ordea, ez dakite nola funtzionatzen duen beren prozesukulturalak. Jendeak gutxiago daki bere garunaz bere autoaz baino; gutxiago dakibere nortasunaz, bere txakurraz baino.
‎12.7 irudia. 6 urteko haurrek ez dakite nola lortzen dituzten pertsonek kargupolitikoak (argazkia: www.darwinfoundation.org).
‎Gogojendearen usteak (ideiak) hala nahiak, ex hypothesi: oraindik ez baitakigu nola, egitura neuronaletan zerturiko errepresentazioak dira, berdin da gizonemakumeengan ala haur mintzogabeengan ala abereengan.
2008
‎360). Ez dakigu nola nahasi zen Ibarzabal frontoiaren eraikuntzan, baina kontua da 1851n, Candido Aretio alkateordearen bidez, bere aldeko ordainketak ea zergatik utzi zituen bertan behera galdetu zion udalari. Udalak, erantzun garbirik eskaini gabe, frontoiaren batzordetik kendu egin zuen999 Aretiok, bere aldetik, frontoiaren eraikuntza lanak suspertzeari ekin zion, alkatetza hartzearekin batera.
‎udalerria, barrutia, herrialdea. Eibarkoan 21 hauteslek hartu zuten parte( ez dakigu nola aukeratu zituzten), eta euren artetik barruti mailako bi hautesleak izendatzeko, bakoitzak bi boto eman zituen, guztira 42 boto banatu zirela baitakusagu. Emaitzarik hoberena Julian Kortesenak. Bibiana Ibarzabalen semea eta Laskurainen semeordeak?
2009
‎Jaurlaritzak ezetz erantzun zion. Ez dakit nola, baina Celia eta Morcillo abizena zuen bere senarraren artean ordaindu zutenazkenean». Kontakizunaren puntu honetara iristean, pena handiz kontatu duAgurtzanek, Celia Villamediana 1980an hil zela, eta haren senarra, Morcillodelakoa, 2005ean.
‎Ez. Ez dakit nola egingo zuen, baina telegramak ukitu barik zeuden. Badaude parebat edo gordeta.
‎Orduan, kaputxinoen buruak Iruñean zeuden eta han kokatu genuen astekaria, nahiz eta Donostian prestatu. Ez dakit nola gertatu zen, baina badakizu zein izan zen Zeruko Argiaren lehen kazetaria. Iñaki Gabilondo.
‎Orain badakigu modulua instalatua dagoela, baina ez dakigu nola erabiltzen den, ezta zein funtzionalitate eskaintzen duen ere. Horretarako behar beharrezkoa da moduluaren dokumentazioa irakurtzea, komando lerrotik honako komando hau exekutatuz:
2010
‎gimnasian, yogan eta bereziki gustukoa zituen euskaldantzak, eta orain, berriz, emakume «itzalia» eta tristea ikusten dute, bizitzekogogorik ez balu bezala. Ez dakite zer egin eta nola lagundu, esaten diotena ezbaitu ulertzen eta ez dakite nola komunikatu harekin, nahiz eta laztanak gogokodituen.
‎– Zenbait kasutan ez daki nola jokatu behar duen, amak dioen guztiari baietzesan behar dion edo ezezkoa esan behar dion, ezetzaren ondorioz haserreaareagotu arren.
2011
‎Taldetxo bat edo beste kendu, eta beste denak sanabanaturik daude. Ez dakigu nola, baina bai zergatik, unibertsitario hoiek elkartu egin behar dira» (Arregi 1969a: 7).
‎Ikus entzunezko produktua sortzeko eta banatzeko lan errutinen eta bertan parte hartzen duten profesionalen eginkizunen gaineko ezagutza ahula dute. Ez dakite nola transformatzen eta bihurtzen den mundu erreala, ikusgai eta ikusgarri.
‎Kexa horiek nola bideratu, ez dakite jakin. Ez dakite nola jokatu eduki kexagarrien aurrean.
‎Arazoa da benetan. Bestelako saioak egin lirateke(?) ez dakit samurragoak; ez dakit nola esan,(?) absorbitzen ez dituzten programak, nolabait.
2014
‎–Eta hasieran(...) nik apurtu behar izan nuen horma bat edo ez dakit nola esan... muga bat... zan emakume ahotsa entzutearen kontrastea edo. Bertsotan neskatila bato sea bertsolaria, ta gainera neskatila o sea gaztea eta gañea neska.
2015
‎Autonomia handia duten ikasleak: interbentzio bakar batzuk behar izan dituzte (1 eta 3artean, maiz hitz bat edo pertsonai baten izena ez zekiten nola erran, eta haiek berek galdetzenzioten laguntza helduari).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia