Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2008
‎Euskaldunak bere hizkuntzaz idatzi gura duenean zalantza ugari aurkitzen ditu. Batetik, eskolak toki guztietan oraindik idazteko gaitasuna bermatzen ez duelako, edo bestetik, belaunaldi zaharragoek euskaraz ikasteko aukerarik izan ez dutelako, sarritan euskaldunak badaki esaten hitz bat baina ez daki nola idatzi behar den batuaz; esate baterako, ondoko hitzen artean zein da batuaz erabili behar dudana arbola adierazteko, zuhaitz?
‎Batetik, lexikozko anbiguotasunak daude, hitz jakinei eragiten dietenak: " nadie conoc� a el destino del avión secuestrado" gaztelaniazko esaldian ez dakigu nola itzuli behar den destino: dest� (patua) edo destinació (ra doan).
Ez dakit nola apailatzen zen auzia lehengo denboretan ez baitut uste argitaratuak izan diren bakoitzak erraiten zuena. Pentsa daiteke bai prokuradoreak, bai abokatak zerbait asmatzen zutela, lehenak dena mehatxu, trufa, gaitzesten zituela auzitan zirenak, bertzeak aldiz entseatzen zela gauzen leguntzen.
2009
‎Eta amaitzeko, Google translate, nire ustez jauzi garrantzitsua baita hizkuntza globala bihurtzeko prozesuan. Googlekoek sortu dute Google translate, beti bezala inork ez daki nola, atzetik sekulako konputazio ahalmenarekin. Harremanean jartzen ditu 41 hizkuntza pare.
2011
‎" Dagoena como actualizado erderaz dago. Ez dakit nola esan. Como que se mueve más.
‎" Edozein momentutan entzuten dozu musikia. Ez dakit nola esplikau. Musika barik...
‎...n zen euskarazko itzulpena, Soziolinguistika Gazteentzat) 14 aldiz berrargitaratu zen lehen 10 urteetan eta, besteak beste, Balear uharteetako Bigarren hezkuntzako institutu guztietan erreferentzia liburua izan zen urte horietan. gainera, garrantzi handia izan zuen Valentzia eta kataluniako printzerriko institutuetan, herrialde katalanetako irakasle eskoletan, eta gutxiago filologia fakultateetan. ez dakigu nola landu zuten liburua urte horietan (batzuetan irakasleak ikasleei liburua laburtzeko bakarrik eskatzen zieten; beste batzuetan, ordea, ikasleei hizkuntza safariak egitera bultzatzen zitzaien inguruko errealitate soziolinguistikoaz jabetzeko; beraz, segur aski, gomendatu duten irakasle adina lantzeko modu egongo dira), baina izan zuen eraginaz konturatzeko hona hemen datu batzuk:... 50.000 ale inguru egin ziren eta ehunka fotokopia, Interneteko" rincón del Vago" web orrialdean
2012
‎Alde batetik, beraz, mundua dugu, bere horretan objektu, eta bestetik gogamena, bere gain izaki, subjektu. Gogamenak aurrea hartu diot hizkuntzari eta ez dakigu nola baina sinboloen boteretik libro bizi da. horregatik, mundura nola hurbilduko den, zein baliabide erabiliko duen hautatu du, behin baino gehiagotan ere berak asmoz eta jakitez paratuko du tresna hura. Arrazoiak jende xaloen asta mintzairetan munduari erazko kopia emateko gai denik topatuko ez balu, eginkizun hori ganoraz egingo duena asmatu luke.
‎Euskararen historia marjinazio baten historia da. Eta politikoki eragin dute euskaldunek, nik ez dakit nola baina, marjinazio horretatik ateratzeko. Euskarak ez du aurrera egingo munduko idazlerik onenak, munduko kantaririk onenak eta munduko bertsolaririk onenak edukita." euskalgintzan eta euskal kulturgintzan hamarkadetan egin dugun lan eskergak ematen digun zilegitasuna eta bermea aldarrikatu behar ditugu euskal herritarren gehiengoa jabetu dadin geu garela euskal herrian hizkuntza politika zein kultura politika gidatu behar dugunak. auzOlanaRen DeKalOgOa
2014
‎Be, bertsolaritzari esker, ez dakit, nik uste dut ber... bai, bertso eskolak, adibidez, ar... bertso eskola arrosak6 ukan duenez indarra, edo, ongi sentiarazi nau, eta orduan, ongi sentiarazte hortan ni naizena edo bertso eskola... be... zinez bertso eskolan girelarik, edo, bertso udalekutan edo bertsoari lotua den gauzetan, ni ni naiz, fin, ez dakit nola esplikatu. Ta kolegioan hori ez nintzen, fin, ez dakit nola esplikatu...
‎Be, bertsolaritzari esker, ez dakit, nik uste dut ber... bai, bertso eskolak, adibidez, ar... bertso eskola arrosak6 ukan duenez indarra, edo, ongi sentiarazi nau, eta orduan, ongi sentiarazte hortan ni naizena edo bertso eskola... be... zinez bertso eskolan girelarik, edo, bertso udalekutan edo bertsoari lotua den gauzetan, ni ni naiz, fin, ez dakit nola esplikatu. Ta kolegioan hori ez nintzen, fin, ez dakit nola esplikatu... Egoten nintzen, be, ez nuen... isilik, edo... ez nuen erraten... ez nintzen ni, fin, eta...
‎Kolektibo batean bilduta daude musika taldeak, eta kanten hitzei dagokionez, gehiago dira nahastuta edo beste hizkuntzetan abesten dutenak: taldeen ia laurdenak euskaraz abesten du (4k), gaztelaniaz 5ek, ingelesez 5ek, eta nahastuta edo ez dakigu nola beste 5ek. Azpimarratzeko modukoa da talde batzuek egin duten ahalegina beste diziplina batzuekin uztartzeko, esaterako, Big Boy taldeak ikus entzunezkoekin.
‎Hizkuntza ohiturak direla eta ez direla, lehen hitza nola esaten genuen eta horrelako gaiekin ere jardun genuen bueltaka; ezezagunekin izaten ditugun jarrerak; euskaraz ulertu bai, baina hitz egiten ez dakitenekin nola jokatzen dugun... Honekin lotuta itxura eta tokia aipatzen dira batik bat.
2015
‎Euskaraz jardun nahi dugula garbi eduki arren, eta horretarako prestutasuna izanda ere, askotan ez dakigu nola jokatu zenbait egoeratan, eta nahikoa buruhauste sor ditzake horrek. Pentsamendu horiekin nenbilela gertatutako istorio bat badut ondo gogoan:
2018
‎Orduan ni nintzen pixka bat desberdina zena, beste mundu batetik zetorrena, eta gaur egun ere nabaritzen dut hizkuntza aldetik, adibidez, nik diferente hitz egiten dudala. Ez bakarrik euskera, bizkaiera, batua... ez dakit, badagoela kultura urbano baten, ez dakit nola esan, igual asko esatea da e, baina, badagoela kultura urbano baten adierazpidea, bertsotara ekartzea ere iruditzen zait izan ahal dela euskal mundutik ez gatozen bertsolarion ekarpena." (Bartra, 2018).
2019
‎Galtzen dut... Ez dakit nola erran... Ez naiz haboro endelegagarri, je ne suis plus compréhensible, ez dakit nola erran...
‎Ez dakit nola erran... Ez naiz haboro endelegagarri, je ne suis plus compréhensible, ez dakit nola erran... Hori da, galtzen dut...
‎Orduan, hola, bortxatu gabe, interes sobera ezarri... Ez dakit nola erran, entseatu inportantzia sobera ezarri gabe, naturalki, pazientzia.. Eta... teLpi tailerrek, erresilientzia honetan koka genitzake. terapeutak berak begi oso onez ikusten ditu euskal hiztunen ongizaterako bidean:
‎Bertan badira euskaldun batzuk ere, eta horrek beti errazten du bizitza. eta eskerrak! harreman horiek gabe, ez dakit nola egin genukeen aurrera. Bertakoak ez dira arrazistak, baina ikusezin zara beraien begietan. euskaldun gizon batzuk txapela eramateko ohitura dute, eta horrek sortzen ditu hainbat traka mila, komunikabideetan ere, oihartzuna izaten dutenak:
2021
‎Orduan, ikerlariok, gure kasuan eske hasi ginanean 18 urte genituen, lehenengo mailan geunden, unibertsitatean hasi berriak, ez dakit zer, proiektu bat, dena etorri zen, ezta? Eta horrek igual sortzen du, motibatzea alde batetik, baina era berean desmotibatzea, ze beldur horrek igual eragiten du, esaten duzu konpromezu handiegia da, utziko dut nahiz eta jakin egin dezakezula, eta hori, batez ere beldur hori nik izan nuen batzuetan, nahi nuen hor egon eta callo a eman nahi nuen, baina ez nekien nola, edo ez zitzaidan ateratzen nahi nuen moduan, eta pertsona batzuei horrek eragin diezaieke desmotibazioa edo pentsatzea txarto geratuko direla. / Igual pentsatzen nuen," hau pentsatzen dut baina ez dut esango, ez da beharrezkoa esatea", nahiz eta aberasgarria izan, batzuetan horrek eragiten zuen gauza batzuk ez esatea, ezta?
‎/ Igual pentsatzen nuen," hau pentsatzen dut baina ez dut esango, ez da beharrezkoa esatea", nahiz eta aberasgarria izan, batzuetan horrek eragiten zuen gauza batzuk ez esatea, ezta? Eta azkenean, bueno, erlazioa pixka bat hobetu genuen, bueno hobetu, ez dakit nola esan, gehiago erlazionatu ginen eta gauzak esan ahal zenituen era irekian eta lasai lasai, eta horrek lagundu zuen. (BAM Ander, F3 Elk6:
‎Itxurakeria," postureo" a, aipatu dute gazteek, jarrera hori omen delako nagusi denon artean, gazte izan edo heldu. Ez dute gustuko, kritiko dira, baina ez dakite nola egin aurre. Hain zuzen ere, horrelako baieztapenak egin dituzte batzuek Euskaraldiaz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia