2009
|
|
argi zegoen liburuxka laburrak izan behar zutela, baina zein hizkuntzatan? Kasuek lan munduan eragina izan behar bazuten, gogoan izan behar genuen enpresako buru asko ez direla euskaldunak, askotan erabakiak horrelako pertsonengan daudela eta askotan euskaraz
|
ez
dakitenek ere egin dezaketela euskararen alde. Ezinbestean, Euskal Herriko enpresa eta erakundeetako pertsonengana iritsi nahi bagenuen, Euskal Herriko hizkuntzetan argitaratu behar zen:
|
|
bata, herritarrak Udalera euskara erabiliz inguratzea; eta bestea, herriko erakunde publiko zein pribatuak euskara erabiltzera bultzatzea eta Udaletik horretarako behar duten laguntza guztia eskaintzea. Erronka horiek gainditzeko, ezinbestekoa da, jakina, pertsonen inplikazioa, euskaraz dakitenena eta ez dakitenena, alegia,
|
ez
dakitenak ere planaren alde egotea, eta horrek politikarien atxikimendua ere eskatzen du.
|
2013
|
|
• Euskaldunen leialtasun maila: kalean euskaldunen leialtasunmaila zein den
|
ez
badakigu ere, ez dugu uste euskaldunak kalean enpresan baino leialagoak garenik, ez dugu uste hori horrela izateko pisuzko arrazoirik dagoenik.
|
2015
|
|
Gurasoak euskararekiko aktiboak izatea: bai guraso euskaldunak baita euskaraz
|
ez
dakitenak ere. Horri begira lan egiten da eta egin daiteke Udaletatik, ikastetxeetatik...
|
|
Eta beste 2 kasutan, gaztelaniaz aritu nahi dutenen egoera da kontuan hartzea eskatzen dena: " Oso ondo dago euskara bultzatzea, baina
|
ez
dakienari ere errespetatu behar zaio. Onena dena ele bietan egitea" eta" Errespetua gazteleraz hitz egin nahi diren guztientzat, legeak beti bete behar dira, ez bakarrik komeni zaizkigunean...".
|
2017
|
|
Aktore guztiak behar ditugu, uste baitugu ez dela nahikoa euskaratik gertu dauden kolektiboekin lan egitea. Euskaraz
|
ez
dakitenak ere aliatu behar ditugu, bereziki gune soziolinguistiko erdaldunduetan. Garrantzitsua da etorri berriak prozesu hauetan parte izatea.
|
2018
|
|
Baina oso antzekoa izate horrek ez dakar, berez, desberdintasun horiek hizkuntza gutxituaren erabileran ez eragiterik. Nola eta zein neurritan eragiten duten
|
ez
badakigu ere, seguru gaude tokian tokiko egoerak baldintzatzen duela elebidunen hizkuntzen erabilera.
|
|
Lizeoan ohikoa da lagunen artean guraso bat ala gehiago ez euskaldunak izatea. Lizeotik kanpoko ezagunen artean ohikoa da euskaraz
|
ez
jakitea ere. Bertso eskolan guraso erdaldunen seme alabak gutxiengoa izanik ere, ez dute gaiaz hitz egin izan, konstataziotik haratago.
|
2022
|
|
komunikazio zirkuluak, hobetze taldeak, Euskara Batzordea, erabilera taldeak, talde naturalak, berariazko taldeak edo helburu jakin bat lortzekoak, mintzataldeak, ikastaldeak, laneko euskara, kanpo eta barne harremanak, zerbitzu eta lan hizkuntza..., eta geroago etorri ziren erabileran eragiteko modu berriak, adibidez, Aldahitz ikerketa eta Ulerrizketa metodologia... Nolako beharrak, halako baliabideak probatu eta ezarri ziren, eta bide horri ekin zioten lantegietan; pixkanaka, emaitza ikusgarriak lortu zituzten, euskarak eremu berriak eskuratu zituen eta handitzen joan zen euskararen erabilera eta presentzia, langileen partaidetzan oinarrituta, motibazioa landuta, Zuzendaritzaren inplikazioarekin, eta betiere euskaraz
|
ez
zekitenak ere aintzat hartuta eta bazterrean utzi gabe.
|
2023
|
|
•" Euskara
|
ez
dakitenengana ere heldu beharra" aipatzen da ondoren Oinarriparretan. Nafarroan oso dinamika interesgarria abiatu da euskara ez dakitenen aldekotasuna areagotzeko.
|