2009
|
|
8 Generoa eta
|
ez
hitzezko komunikazioa
|
2010
|
|
^ Alzheimer motako dementzia duen gaixoarengan esku hartze ez farmakologikoa hainbat arlotan landu daiteke, besteak beste, arlo kognitiboan (funtziokognitiboak estimulatuz), arlo emozionalean (depresioa eta herstura egoerakbideratuz), portaera arloan (portaera nahasteak maneiatuz) eta komunikazioaren arloan (hitzezko zein
|
ez
hitzezko komunikazioa erabiliz).
|
2011
|
|
Eskizoideak gertaera emozionalak eta sozialak prozesatzeko zailtasunak ditu eta ez da batere trebea besteen pentsamenduak eta sentimenduak ulertzen; haiekin komunikatzeak ahalegin handia eskatzen dio.
|
Ez
hitzezko komunikaziorako trebetasun gutxi du. Besteen sentimenduak eta emozio adierazpenak interpretatzeko zailtasunak ditu, eta, ondorioz, haien premia emozionalak ez ditu asebetetzen.
|
|
Sinbolo matematikoak edo gramatikoak erraz ulertzen ditu, baina nekez ulertzen du ez hitzezko hizkuntzaren sintaxia. Autisten edo Asperger en sindromea dutenen moduan, gabeziak ditu
|
ez
hitzezko komunikaziorako eta pertsona arteko loturak finkatzeko. Besteengandik ez du ezer espero, ez du haiekin harremanik nahi eta ez du haien beharrik.
|
|
Erasoen aurrean beren burua eta pertsona ahulen eskubideak defendatzen badakite.
|
Ez
hitzezko komunikazioaren mezuak ulertzeko eta lan munduko botere egituraren berri jasotzeko trebetasun handia dute.
|
|
–
|
Ez
hitzezko komunikaziorako trebetasunak landu.
|
|
Teknika horien bidez, kontrako iritzia dutenen aurrean bere iritzia ematen, bere burua baieztatzen eta pertsona arteko trebetasunak erabiltzen ikasi behar du. Trebetasun horien artean,
|
ez
hitzezko komunikazioarenak (ikusmenkontaktua, jarrera, mimika irribarretsua?) ere landuko dira. Izan ere, nortasun saiheskaria dutenen gaitasun sozialak eta ez hitzezko komunikaziorako trebetasunak nahiko ahulak dira, eta horiek indartu behar dira.
|
|
Trebetasun horien artean, ez hitzezko komunikazioarenak (ikusmenkontaktua, jarrera, mimika irribarretsua?) ere landuko dira. Izan ere, nortasun saiheskaria dutenen gaitasun sozialak eta
|
ez
hitzezko komunikaziorako trebetasunak nahiko ahulak dira, eta horiek indartu behar dira.
|
2012
|
|
Erregulazioa:
|
ez
hitzezko komunikazioak komunikazio arina ahalbidetzen du, isilune gogaikarririk gabea; eta hitz txandak errespetatzen laguntzen du.
|
|
Komunikazio inkontzientea
|
Ez
hitzezko komunikazioan nazioarteko aditua den Ray Birdwhistell ek dio: –giza komunikazioaren zati handi bat maila inkontzientean garatzen da; maila horretan, hitzen garrantzia zeharkakoa besterik ez da?.
|
|
H Hiztegia
|
Ez
hitzezko komunikazio Ez hitzezko komunikazioa esandako edo idatzitako hitzez gaindiko komunikazio gertakaria da (Knapp, 1972).
|
|
H Hiztegia Ez hitzezko komunikazio
|
Ez
hitzezko komunikazioa esandako edo idatzitako hitzez gaindiko komunikazio gertakaria da (Knapp, 1972).
|
|
|
Ez
hitzezko komunikazioa, irudi pertsonala eta adimen emozionalaren garrantzia mahai gainean jarriko duen komunikazio tailerra eskainiko dute Kultura Etxean. Maiatzaren 7tik 28a bitarteko astelehenetan, arratsaldeko ordutegian, 18:00etatik 20:00etara, gauzatuko da.
|
2013
|
|
Zuzen eta errespetu handiz jokatzen du.
|
Ez
hitzezko komunikazioan, arreta eta interesa adierazten ditu. Itxuraz, osasuntsu dago.PrestakuntzaPosturako eskatzen den titulazioa dauka; lanean diziplinatua da baina, aldi berean, baita anbizio handikoa ere, eta, beraz, kontratatzen duen enpresan trebatu eta arrakasta izan nahiko luke.Lan esperientziaIa 3 urtez lan egin du eskaintzen den postuan egin lituzkeen funtzioak egiten; denboraldi horretan, indarrean dauden arau fiskalen eguneratzeari buruzko ikastaro batzuk egin ditu, lehendik zuen jakintza birziklatzeko eta zabaltzeko.MotibazioakGaur egun, enpresa txiki batentzat egiten du lan; han gustura sentitzen den arren, ez dago sustatzeko aukerarik.Laburbilduz, eskaintzen den postura egokitzen diren gaitasunak eta jokabidea dauzka, eta ia ezin hobeki egokitzen da profil psikoprofesiografikora.3.6 irudia.Azken hautagaietako baten txostena.
|
|
Horretarako transana programa erabili da, eta kodifikatzeko, Dalton Puffer ek (2007) zehaztutako kodeak erabili izan dira.
|
Ez
hitzezko komunikazioaren transkripzioa egiteko, Cuadrado k (1992) zehaztutako kategorizazio sistema erabili da, hezkuntza testuinguruetan gehien ematen diren jarrerak deskribatzeaz gain, haien interpretazioa ere ahalbidetzen duelako.
|
2014
|
|
Irakasgaian egingo ditugun simulazio edo dramatizazioetan irakaslearen roleandagoenak gurasoen emozio eta ekintzei modu egokian erantzuten jakin du, bai hitzezko bai
|
ez
hitzezko komunikazioaren bidez, norberaren afektibitatea etabestearen perspektiba ondo kudeatzen eta enpatikoki jokatzen aurrekoari erantzunez.Horretarako haien emozioak adierazten utzi behar die eta horretarako eskubideaaitortu, aldi berean berak oreka emozionala mantendu behar du elkarrizketarengidaritza egokia izan dadin eta gaitik ez desbideratzeko plano pertsonalera joz....
|
2015
|
|
PNLn, «programazio» kontzeptuak jokabide programak sortzeko eta aplikatzeko daukagun gaitasunari egiten dio erreferentzia; «neuro» kontzeptuak, bestalde, gure emozio egoera subjektiboa baldintzatzen duten zentzumen pertzepzioak barne hartzen ditu; eta «linguistikoa» kontzeptuak, azkenik, gizakiaren hitzezko nahiz
|
ez
hitzezko komunikazio bitartekoei egiten die erreferentzia.
|
|
Hain gutxi? Gainontzeko guztia kontzienteki edo inkontzienteki kanporatzen dugu mugimendu, postura, aurpegikera edota ahotsaren bidez.
|
Ez
hitzezko komunikazioa da hori.
|
|
133. Ahozkotasuna eta
|
ez
hitzezko komunikazioaren oinarrizko formak gorputzezko inskripzio eta erregistro formak dira, egia da. Pentsa dezakegu, ostera, soinean eta aldean eramaten ziren baliabideak (jantziak, lepokoak, tatuajeak, eskarifikazioak eta abar) izango zirela signifikatzeko praktikak egonkortzeko bide.
|
2017
|
|
Nola hobetu artatzen ditugun pertsonekin dugun hitzezko eta
|
ez
hitzezko komunikazioa.
|
|
Teknologia horiek teknologia bigunak dira eta honelako prozesuetan zehazten dira: eraikitze ideologikoetan, portaeretako kodeetan, hezkuntzako curriculumetan, janzteko kodeetan, joko dialektikoetan,
|
ez
hitzezko komunikazioan, pertsonen antolakuntzarako ereduetan (adibidez, zentralizatuak, deszentralizatuak eta sakabanatuak), ordutegietan...
|