2009
|
|
8 Generoa eta
|
ez
hitzezko komunikazioa
|
2010
|
|
^ Alzheimer motako dementzia duen gaixoarengan esku hartze ez farmakologikoa hainbat arlotan landu daiteke, besteak beste, arlo kognitiboan (funtziokognitiboak estimulatuz), arlo emozionalean (depresioa eta herstura egoerakbideratuz), portaera arloan (portaera nahasteak maneiatuz) eta komunikazioaren arloan (hitzezko zein
|
ez
hitzezko komunikazioa erabiliz).
|
2011
|
|
Sinbolo matematikoak edo gramatikoak erraz ulertzen ditu, baina nekez ulertzen du ez hitzezko hizkuntzaren sintaxia. Autisten edo Asperger en sindromea dutenen moduan, gabeziak ditu
|
ez
hitzezko komunikaziorako eta pertsona arteko loturak finkatzeko. Besteengandik ez du ezer espero, ez du haiekin harremanik nahi eta ez du haien beharrik.
|
|
Teknika horien bidez, kontrako iritzia dutenen aurrean bere iritzia ematen, bere burua baieztatzen eta pertsona arteko trebetasunak erabiltzen ikasi behar du. Trebetasun horien artean,
|
ez
hitzezko komunikazioarenak (ikusmenkontaktua, jarrera, mimika irribarretsua?) ere landuko dira. Izan ere, nortasun saiheskaria dutenen gaitasun sozialak eta ez hitzezko komunikaziorako trebetasunak nahiko ahulak dira, eta horiek indartu behar dira.
|
|
Trebetasun horien artean, ez hitzezko komunikazioarenak (ikusmenkontaktua, jarrera, mimika irribarretsua?) ere landuko dira. Izan ere, nortasun saiheskaria dutenen gaitasun sozialak eta
|
ez
hitzezko komunikaziorako trebetasunak nahiko ahulak dira, eta horiek indartu behar dira.
|
2012
|
|
Erregulazioa:
|
ez
hitzezko komunikazioak komunikazio arina ahalbidetzen du, isilune gogaikarririk gabea; eta hitz txandak errespetatzen laguntzen du.
|
2014
|
|
Irakasgaian egingo ditugun simulazio edo dramatizazioetan irakaslearen roleandagoenak gurasoen emozio eta ekintzei modu egokian erantzuten jakin du, bai hitzezko bai
|
ez
hitzezko komunikazioaren bidez, norberaren afektibitatea etabestearen perspektiba ondo kudeatzen eta enpatikoki jokatzen aurrekoari erantzunez.Horretarako haien emozioak adierazten utzi behar die eta horretarako eskubideaaitortu, aldi berean berak oreka emozionala mantendu behar du elkarrizketarengidaritza egokia izan dadin eta gaitik ez desbideratzeko plano pertsonalera joz....
|
2015
|
|
PNLn, «programazio» kontzeptuak jokabide programak sortzeko eta aplikatzeko daukagun gaitasunari egiten dio erreferentzia; «neuro» kontzeptuak, bestalde, gure emozio egoera subjektiboa baldintzatzen duten zentzumen pertzepzioak barne hartzen ditu; eta «linguistikoa» kontzeptuak, azkenik, gizakiaren hitzezko nahiz
|
ez
hitzezko komunikazio bitartekoei egiten die erreferentzia.
|
|
133. Ahozkotasuna eta
|
ez
hitzezko komunikazioaren oinarrizko formak gorputzezko inskripzio eta erregistro formak dira, egia da. Pentsa dezakegu, ostera, soinean eta aldean eramaten ziren baliabideak (jantziak, lepokoak, tatuajeak, eskarifikazioak eta abar) izango zirela signifikatzeko praktikak egonkortzeko bide.
|
2017
|
|
Nola hobetu artatzen ditugun pertsonekin dugun hitzezko eta
|
ez
hitzezko komunikazioa.
|
|
Teknologia horiek teknologia bigunak dira eta honelako prozesuetan zehazten dira: eraikitze ideologikoetan, portaeretako kodeetan, hezkuntzako curriculumetan, janzteko kodeetan, joko dialektikoetan,
|
ez
hitzezko komunikazioan, pertsonen antolakuntzarako ereduetan (adibidez, zentralizatuak, deszentralizatuak eta sakabanatuak), ordutegietan...
|