2012
|
|
Saioen helburua zen, pertsuasiorako erdiko bidea erabiliz, euskararekiko jarrera hobetzea eta erabilera areagotzea, euskara erabiltzeko zituzten zailtasunez hitz egitea, oztopoak bistaratzea, irtenbide posibleak zerrendatzea, ekintza zuzentzaileak proposatzea, alderdi positibo edo negatiboak irudikatzea, arrakasta edo porrota kontrolatzea, ohiturak aldatzeko egin zitekeenaz eztabaidatzea eta gogoeta egitea, euskararen egoeraz jabetzea, eta azken batean, euskararen inguruko argudioak ematea euskararen gaineko pentsamendua garatzeko. Hausnarketa talde bakoitza dinamizatzeko EMUN enpresako teknikari bat aritu zen(
|
euskararen
normalizazio prozesuan, lan mundua euskaraz garatzeko hizkuntza zerbitzuak eskaintzen dituen enpresa da). Saioetan parte hartu zuten taldeak zortzitik hamalaura bitarteko kideek osatutako taldeak izan ziren, kasu guztietan enpresako talde naturalak:
|
|
Bukatzeko, beste ikerlerro posible bat izan daiteke aztertzea Goiena Komunikazio Taldearen hedabideek izan duten eragina Debagoieneko
|
euskararen
normalizazio prozesuan. Alegia, egitea Debagoienean eta aro digital eta multimedian Camachok (2002a) bere doktorego tesian EAEn egindako ikerketaren parekoa.
|
2014
|
|
|
Euskararen
normalizazio prozesuan laguntzea izan zen euskarazko telebista publikoaren helburu nagusietako bat. EITB legeko bigarren kapituluaren hirugarren artikuluko zortzigarren puntuak hedabideetan euskararen erabilera sustatu eta bultzatu beharra aipatzen zuen:
|
2015
|
|
Horixe da, hain zuzen, azterketa honek ekarri nahi duena: informazioa biltzen hasi nahi du jakiteko nolako joerak ageri diren hitz ordenaren (hobe sintagmen ordenaren) alorrean hezkuntzaren esparruko hizkuntza erabiltzaile profesionalen artean (azterketan lagundu diguten inkestatuak hala dira, maila desberdinetan ari baldin badira ere) eta zenbateraino dauden oraindik indarrean ideia batzuk nagusi ibili zirenak
|
euskararen
normalizazio prozesuaren hasieran, edo noraino ari diren hedatzen irakasle lanbidekoen artean proposamenak edo joerak hitz ordena bertze modu («berriago») batean antolatzeko. Azterketa honetan lagundu digutenek ez dute ordezkatzen irakasle lanbideko guzien jarduna, oro har, baina bai eskaintzen digute informazioa gaian ikertzen hasteko, orain arte ezagutzen ez dugun alor horretan.
|
|
Adinez, 40 urtetik goiti dira denak, eta beraz gaurko unibertsitateko ikasleen aurreko belaunaldikotzat jo daitezke. Zuzenean bizi izan dute
|
euskararen
normalizazio prozesua urte aunitzetan (erran liteke, batez bertze, prozesu hori guzia lehen pertsonan bizi izan dutela «bizi guzian»). Erratekoa da, bertzalde, aditu talde horretako kideak hautatzeko ez dela erabili ezein irizpide estatistikorik, eta beraz ez dugu erranen kolektibo honen edo haren ordezkari zehatzak direnik; baina bai dira talde aski uniformea (adinez, hizkuntza esperientziaz eta prestakuntzaz), gutienean pentsatzeko eta defenditzeko haiengan aurki daitezkeen joerak jendartean existitu bederen existitzen direla hain zuzen ere goi mailako prestakuntzako hizkuntza espezialisten artean:
|
|
Bertzalde, prosa logiko diskurtsibo idatzia eraikitzeko orduan, alderdi garrantzitsu bat da zalantzarik gabe erranaldiko elementuen edo sintagmen hurrenkera eraginkorra aurkitzea eta baliatzea, nahiz eta afera hori, oro har, guti samar landu eta eztabaidatu zen
|
euskararen
normalizazio prozesuaren hasieran (adibidez, lexikoari garrantzi handiagoa ematen zitzaion; ikus, konparazio batera, Torrealdai, 2014).
|
2017
|
|
Ikerketa unibertsitarioari dagokionez,
|
euskararen
normalizazio prozesua, gorago esan den moduan, poliki doa, motelegi. Uztaro aldizkaria neurgailu gisa erabiltzen badugu, ikus dezakegu, denbora aurrera joan ahala, Zuzenbideko artikuluen kopurua konstante mantentzen dela9.
|