Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2002
‎Gure belaunaldiak euskararen berreskurapena sinbolo nagusitzat hartu zuen, eta horregatik egin ahal izan dituzu zuk ikasketak euskaraz: euskara ikasi behar zen, landu, euskaraz idatzi eta irakurri, euskara hezkuntzan sartu... hori uste baikenuen zela herri honen adierazgarri nagusia. Eta milaka jende hasi zen orduan euskara ikasten, militantismoz betea.
2003
‎– Euskararen ikasteko behar dik lehenik euskalduna izan. Eta hi potiko tzarpaila bat baizik ez haiz...
‎2 Euskara ikasi behar dutenak (asko).
2004
‎Lehengo azaroan Donostiara etorri ziren, Anoetan partida bat ikusteko eta zerbait ikasita itzuli zirela esan zidaten;" eskerrik asko"," kaixo" eta antzekoak. Orduan, haien jarrera bat batean aldatu eta Anoetara joateko euskara ikasi behar zutela esan zidaten. Oso ikasle onak dira eta oso motibatuta daude.
‎" Nazio eraikuntza" bezalako terminoak dekretatzeak edo Udalbiltza bezalako proiektuek »bere lana gutxietsi gabe» ez dute gure lotura sendotuko. Lehenik jendea euskara ikasi behar duenaz konbentzitu behar dugu. Euskalkiak ondo daude, baina elkar komunikatzeko euskara batuan mintzatu behar dugu.
2005
‎Idazlea bereziki, intelektuala oro har, behartua dago konp romiso etiko bat hartzera injustiziaren aurrean. Denok dakigunez ere, Txillardegi, puntu honetan bederen, sart re anoa da guztiz, alegia, euskaraz ikasi behar dugu eta hitz egin behar dugu herri honekiko konpromiso etiko bat daukagulako. Honela idatzi du Euskal Herria helbururen bukaeran:
2006
‎Euskaltegian ari da euskara hobetzen eta irakasleek esan diotenez, lau urte ditu EGA gainditzeko maila lortzeko. 10.600 euroko kalte ordaina eskatu du euskaltegiko gastuak eta euskara ikasteko behar duen denbora kontuan hartuta.
2007
‎Gaztetan, euskaraz militatzen nuen. Izan ere, pertsona dezente xamarra izanez gero, eta ezkerrekoa, euskaraz ikasi beharra zegoen per coullons. Espainola zinen bestela!
‎Nolabait esatearren, euskararekiko konpromisoa jaitsi egin da heldu askoren artean. Aitzakia asko aurretik jarrita ez diogu euskara ikasteari behar duen lehentasunik eskaintzen. Haurrek eskolan eredura eramatearekin ez da nahiko, ez da nahiko euskararen aldekotasuna agertze hutsarekin, euskarak gaur behar ditu neurriak eta gaur neurriak hartzeko helduek modu masiboan jo behar dute euskaltegietara euskara ikastera.
‎Hau guztia horrela izanik, arlokako euskalduntze plangintzak ugaritzea izan litzateke helburua. Ikasle kopurua handitzeaz gain, arlo eta gune ezberdinetan eragingo genuke, bertako euskaldunei euskaraz aritzeko aukera emateaz gain, besteengan euskara ikasteko beharra eta irrika sortuz.
2008
‎Ez dut uste hori baino handiagoa izango denik euskal hizkuntzaren balioak partekatzeko egin duen ahalegina. Bai, jakina, umeek euskaraz ikasi behar dute badaezpada ere, lan kontuak tarteko. Euskal Autonomi Erkidegoan?, baina euskal nazio kulturaren balioak partekatuz hizkuntza identitate bikoitzean bizitzeko hautu demokratiko erreala zenbatek egin du herri honetan?
Euskara ikasi behar dutenendako, jakina, samurragoa da hitanorik gabeko, azenturik gabeko, sinonimorik gabeko, eta errejistrorik gabeko euskara ikastea, baina kontua zera da: hizkuntzak ez direla ikasteko bakarrik.
‎Mexikon, Txiapasen zegoela izan zuen Areti Gkika greziarrak Euskal Herriaren berri. Hasieratik garbi izan zuen Euskal Herria ondo ezagutzeko, euskara ikasi behar zuela eta halaxe egin zuen.
‎Hainbat autoktono elebakarrek arrazoi praktiko batengatik izan dute euskara ikasteko beharra: zenbait lan lortzeko aukerak izateko, batik bat administrazio publikoarekin lotutako lanpostuak (EAEn Nafarroan baino gehiago).
2009
‎" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat datoz euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
‎" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat datoz euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
‎Azkenik: erdaldun perfektua, euskara ikasteko beharrik sentitzen ez zuena ematen zen.
‎– Ni hemen, euskaraz ikasi beharrez," Jainkoak egunon!" gora eta" Jainkoak egunon!" behera, eta zuek denak, bitartean, neure kolkotik barrez! Horrela eskertuko didazue!
2010
‎Zergatik ikasi behar dugu euskara, guztiok erdara jakinda? zenbaitek, euskararen legitimazio arazoa planteatzen dute, euskara ikasi beharrari justifikazioa kenduz, euskararekiko gizarte ardura ezabatu edo estali nahi da.
‎Izan ere,... hizkuntz kontzientziak. Duela 30 urtetik hona nabarmen behera egin baitu.... (Frankoren azken urteetan) hizkuntza euskal nortasunaren ezaugarri modura hartzen zen, herritar guztiek euskara ikasi behar
‎EEN legeak ez du atzerriko etorkinez aurreikuspen espresurik. Hurbileneko kontua, euskara ikasi beharrik izango ez duten ikasleen salbuespen klausula da: badakigu ordea klausula hori ez zela atzerriko etorkinentzat pentsatu, oso bestelako situazio trantsitorioei irteera modu bat emateko baizik.
‎AEKko ikasleetan ere laborariak dira gutiengoan, %5 eta %1 artean. Ehuneko ttipia ulergarria da, sektore sozio profesional hau euskaldunena baita, beraz jende helduek ez dute euskara ikasi beharrik.
‎Oro har nortasun kolektiboari buruzko ikerketa honek erakusten du euskararen aldeko sentimenduak onak direla. Haurrek euskara ikasi behar dutela. Eguneroko bizitzan euskarak balio du euskaldunen artean mintzatzeko, baina askorentzat baliagarritasun ahula dauka lanerako ala praktika kulturaletan.
‎Gipuzkoako ekialdea erakusteaz gain (nik mendebaldea bakarrik ezagutzen bainuen), Lapurdin, Nafarroan eta Zuberoan ere ibili ginen autoa erosi zuenetik (AEK ko irakaslea zen eta dirua zeukan beste lagunok ez bezala). Lehenago esan bezala, Txillardegik beti esaten zigun benetako beharrizana dagoenean baizik ez dela hizkuntza bat ikasten, baina Euskal Herrian ez dagoela euskaraz ikasteko beharrik. Gure kasua (zenbait ikaslerena), ordea, oso bestelakoa izan zen.
‎Hala ere, oro har, elkarrizketan parte hartu dutenek ez dute euskara ikasteko beharrik sentitu (erdaldunak dira, dakigunez). Gainera, euskara norberaren edota seme alaben lan aukerekin lotzen denean, hizkuntza arriskutzat hartzen da, eta euskararen kontrako jarrerak indarra hartzen du.
‎Batetik, etorkinen eta harrera gizartearen (banaketa horri egin behar zaizkion ñabardura guztiekin) arteko hartu emana eta balizko integrazio prozesua aztertu dugu; eta bestetik, gai horren inguruan Hego Euskal Herrian lehian diharduten nazionalismoek zer diskurtso garatu duten: euskal nazionalismoak etorkinak politikoki integratzeko ahalegina egin du, konpromiso politikoa hobetsiz( euskara ikasi beharraren gainetik, batzuetan); eta espainiar nazionalismoak euskal nazionalismoaren baztertze politika salatu du, behin eta berriro. Gai horien aurrean, etorkinek duten pertzepzioa azaleratzen saiatu gara.
‎Eugi pilotaria ez ezik Irantzuren aita ere" errotuago" sentitzen dudalako hain zuzen euskara ikasi behar izan gabe.
‎Auzia luzatu egin zen, Rocafortek Euskara ikasi behar zuela eskatzen zuten bitartean:
2011
‎Gu ez gara gai izan behar hori sortzeko. Lehen askoz ere gehiago zegoen jendearen buruan euskara ikasi beharra, eta badiot, inpresioez ari naiz, azterketarik gabe. Eta irakaskuntzaz landa zer dago?
2012
‎Arratian euskara ikasi behar, derrigor.
‎Badira kardinalak, gotzainak, presidente ohiak, metro irteera ere bai, Errazuriz izenekoak. Gure lagun horren kasuan, Frantzisko Xabier Errazuriz da, belaunez belaun izen bera jartzeko ohitura izan dute-eta haien familian, bada, halako batean, argia egin zitzaion, euskara ikasi behar zuela, eta ikasi zuen! Belaunaldi jauzi ikaragarria eta gero!
‎M. Mugika: Oraindino asko dira euskara ikasi behar dutenak, eta bada beste poltsa bat euskara hobetu behar dutenena. Horri lotuta hezkuntzarekin elkarlana egin dugu, zenbait ikastetxetatik gurera etortzen dira.
‎Jendarte osoari begira, euskararen ikasteko gogoa sustatzeko politika indarrean eman. Izan ere, egoera juridiko eta soziolinguistikoak berez ez du sortzen euskara ikasteko behar sozialik. Errealitate gordin horren aitzinean, administrazioaren aldetik etengabeak izan lirateke motibazioa sortzeko kanpaina eraginkorrak.
‎Iparraldean ere horrela uste dute biztanle gehienek (%51 eta %53, hurrenez hurren). Nafarroan, ordea, gehienei Administrazioan sartzeko euskaraz jakiteari ezinbesteko irizten diote (%53), baina ez haurrek ezinbestez euskara ikasi behar dutela (%43), aurkakoak ere asko baitira, %48, alegia.
2013
‎Betiko euskaldunberrien artean, hau da, aurrez aipaturiko (a) taldekoen artean bildutako ikasteko motibazioen artean aberaste pertsonala, euskararen berreskuratze prozesuan parte hartzea edo integrazioa modukoak jaso dira. Horrez gain, euskara ikasteko behar izan duten denbora eta ahalegina aitortzen dute gehienek baina, aldi berean, onura handiak jaso dituztela aipatzen dute, adibidez, mundu berri bat deskubritu izanaren onura, euskarari loturiko mundua hain zuzen; integrazioaren bitartez euskaldun zaharrekin hitz egiteko gai izatean komunitatearen kide bihurtzea oso ondo baloratzen dute, bai eta euskal kultura produkzioak ulertzeko g...
‎Xabi lehenbiziko mailako talde batean sartu zen. Urte hartan erabakia zuen euskara ikasi behar zuela. Kontatu zidan bere aitak ttikitan ez zekiela gaztelaniaz, baina haiei ez ziela erakutsi.
2015
‎–Nik ez daukat euskara ikasi beharrik; nahikoa daukat gaztelaniarekin?.
‎Txemi Apaolazak Agurainen eginiko ikerketa bati jarraituz, euskara mintzatzen ez den lurraldeetan euskaltzaletasuna nazionalismoari loturik doa, baina lehenengoa bigarrenaren emaitza izaki. Hau da, euskal nazionalismoa bereganatzean euskara ikasteko beharra sentitu izaten da, eta ez alderantziz. Euskaltzaletasunak ez dauka autonomiarik eremu hauetan, euskal lurraldeetan ez bezala, zeintzuetan posible baita banaketa hori agertzea (1993:
‎Ohar gaitezen planteamendu honek egiten duen erabateko desberdintasunaz: ez da erdaldunak euskara ikasi behar duela euskaldun bihurtzeko (logikoa hizkuntzaren aldetik), baizik eta nazio kidetasuna eskuratzeko; hots, Euskal Herriko nortasun kolektibo eta autonomodun multzoaren barruan geratzeko. Gogora dezagun euskaran oinarritutako nazionalismo batez ari naizela eta ez, adibidez, euskarazaletasunaz, honek ez baileukake arazorik erdaldunak bere kolektibotik at uzteko kontraesanik gabe.
‎Azkeneko urteotan, ostera, gero eta sarriagoak dira honelako formulazio baten alde egiten diren aldarrikapenak. Alde batetik, euskal nazionalismoak euskara ikasteko beharra malgutasun handiegiz tratatu izana salatu nahi da horrela; eta bestetik, eta soziolinguistikaren ekarpenei esker neurri batez, hizkuntza gutxituen alde jotzeko orain artekoa baino olde handiagoa behar dela azpimarratu. Giro honetan, nazionalismo mota hau pizteko aukerak zabaltzen dira, hilzoriak areagotu egiten baititu nazionalismoak, jakina denez.
‎Frantziatik etorriak ziren Sylvain Pouvreau eta Esteve Materre, eta euskaraz ikasi ondoren, euskal idazle bilakatu ziren. Gizartea euskalduna zela salatzen du euskaraz ikasi beharrak.
‎Bestalde, legealdia aberasgarria izan da, batzarretan nire iritzia emateko aukera izan dudalako beti, gainerako alderdiek esaten zutenaren aurkakoa pentsatuta ere.Legealdiko erabakien artean, atez ateko zabor bilketa sistemaren aurka agertu naiz beti, baita zaborra gaizki ateratzeagatik jartzen dituzten isusena ere. Kontzientzia ekologikoa beharrezkoa da eta gehienok badugula uste dut, baina ezin da halako sistema bat dekretu kolpera ezarri; ezta euskara ikasi beharra ere, nahiz eta euskara bultzatzeaz gain, ikastea doakoa lukeela uste dudan.Bestalde, berriki galdeketa bidez erabaki den parke estalien proiektua oso interesgarri eta beharrezkoa iruditzen zait. Hala ere, elektoralista izan da hauteskundeen aurretik egitea.
‎Hainbeste badaki non ez duen ez eta euskara ikasteko beharrik ere sentitzen: " Hasi nintzen doi bat 1983an, baina hain da konplikatua...
‎Etxepareren" Linguae Vasconum Primitiae" (1545), Leizarragaren" Testamentu Berria" (1571)," Refranes y Sentencias" bilduma (1596), Betolazaren doktrina (1596), eta Sancho de Elsoren doktrina, gaur egun galduta dagoena. Esteve Materra ez zen euskalduna eta Euskal Herrirat igorri zuten erreforma garaian giristinotasunaren zaintzeko eta euskara ikasi behar izan zuen, bere liburuak ongi erakusten duen bezala.
2016
‎Erresistentzian zebiltzan militanteek euskara ikasi behar zuten ez bazekiten, berresuskaldundu behar ziren, eta ardurenik hura erabili, eta hizkuntza arrotzak soilik erabili behar zituzten euskararik erabiltzen ez zen tokietan proselitismoa egiteko.
‎Euskaldunon komunitate adjektiborik gabea definitu, irabazte kontzeptua eztabaidatu erdal (dunen) komunitatearen aurrean eta 3 gidalerro proposatzen dira: 1 Demokrazia linguistikoa, eta ondorioz erdal (dunen) komunitateak derrigor euskara ikasi beharra; 2 Intsumisio linguistikoa bidean; 3 Ingelesa aliatu baliatu, ez etsai, espainola/ frantsesa gainetik kentzeko.
‎Beste% 49 ez dago guztiz ados. Eta garrantziarekin ez badago guztiz ados?, ez dirudi oso ados datorkeenik euskara ikasi beharrarekin, nahiz guztion hizkuntza eskubideak aldarrikatu.
‎–Orduan, zera pentsatu nuen: Euskal Herrira joatea gustuko badut, euskara ikasi behar dut hango herritarrei ulertzeko?. Pentsatu eta ekin:
2017
‎Euskara espainieraren lehiakide xumea da komunikazioaren merkatuan, ez dio itzalik egiten. Hala ere, espainolez bizi eta espainiar identitate linguistiko nazionalarekin bat egiten duten herritarrentzat eragozpen gutxiago; beharbada, lanagatik edo euskara ikasi beharrik ez, behintzat. Zimmermann-ek esango lukeen moduan, garai hauetan hizkuntza aniztasuna arazoa da Mendebaldeko tradizio politikoarentzat.
‎Baina gero nabaritu dut hizkuntza jakiteak zer eman didan, harremanak sortzeko, ohiturak ulertzeko... Hasieran gaztelania izan zen, eta ondoren sentitu nuen euskara ikasteko beharra. Izan ere, aurrerago ikusi nuen euskarak ate asko irekiko zizkidala.
2018
‎Sistema elebidunean ditugun haurrak, gehienetan, ez dira heldu familia euskaldun batetik. Beraz, euskaraz ikasteaz gain, euskara ikasi behar dute. Horrek zailtasunak gehitzen ditu lan baldintzetan, eta ikasle kopuruak gora izanez klaseka, ikasle bakoitzak ez du denborarik euskaraz mintzatzeko hizkuntza barneratzeko gisan.
‎Ikasi, erabili, motibatu: hiru hitz labur hauez ongi adierazten zuen Amaia Beyriek euskararen ikasteko beharra.
‎Euskaltzaindiak publikatu duen" Esteve Materraren Do (c) trina Christiana (1617 & 1623)" ere hor ginuen, euskara Saran ikasi duen frantses (gaskoi?) frantziskotar horrek utzitako Axularren garaiko euskararen lekukotasun paregabea, Danimarkan aurkitutako dokumentu arraroa. Columbia unibertsitateko Rafael Yuste neurobiologoak erran berri du Europar guziek euskara ikasi behar luketela," euskara Europa osoaren giza kultur katedral bat" zaiolako. Entzuna izan bedi!
‎Ni seminarioan nengoenean ere, beldurra genuen, zigortuak ginen, eta euskara baztertu nuen nik han. Seminariotik Luzaidera joan nintzen eta han euskara ikasi behar izan nuen, ez bainuen deus ulertzen hasieran. Eta han konturatu nintzen zer aberastasuna zegoen herrian.» «Seminarioan nengoenean, Espainiako klasiko guztiak irakurri eta ongi irakurri nituen hango liburutegian.
2019
‎Horixe da betiko gerra kulturala. Eta badaude batzuk oraindik esaten dutenak, ez zaiela gustatzen behartuta euskara ikasi beharra. Noski, horrela besteok gaude behartuta ez dakienarekin komunikatzea nahi badugu, kontxo!
2020
‎«ikasleen ia erdiak euskarazko ikasgaiak hautatu ditugu eta ez dut ulertzen nola ez dituzten euskarazko gehiago paratzen». «Osasun zerbitzua euskaraz jasotzeko eskubidea» ere aldarrikatu du, eta «horretarako euskaraz ikasi behar genuke». Bide horretan, «unibertsitateak euskararen aldeko apustua egitea» eskatu du.
2021
‎Izatekotan, hau da arazoa: komunitateak aski trinkoak ez diren lekuetan, eremu erdi des euskaldunduetan, nola eginen da mantentzeko presio sozial aski handia euskara ikastearen beharra hain gutxi den tokian. Garbiki errateko, hemen euskaraz ari da kontzientzia eta borondate politikoa duen pertsona, bestela ez baita deus horretara akuilatzen gaituenik.
‎Arestian esan bezala, orain arte azaldutako euskararen zein gaztelaniaren gaineko iritzi orokorretan ez da azpimarratzeko desberdintasunik aurkitu jatorrian gaztelania ezagutzen zuten eta ez zutenen artean. Aldiz, euskara ikastearen beharraren inguruan hitz egitean ñabardurak agerian geratu dira. Hasteko, esan daiteke gehienak kexu agertzen diEuskara ikasteko zenbat eta adin altuagoa izan pertsonak, orduan eta gizarteratzeprozesu sendoagoa du, (harreman sare trinkoagoa) eta motibazio handiagoa euskara ikasteko prozesuan abiatzeko; xede gizarteak hartzen duen papera, beraz, baldintzatzailea izango da. rela ez dutelako beharra ikusten ezinbestean ikasteko, gaztelaniarekin ondo moldatzen direlako edota inolako arazorik ez dutelako soilik gaztelania ikastearekin.
‎euskararen biziberritzean erabiltzen den ama hizkuntzaren erabileraren diskurtsoa bere egiten dute, eta ikuspegi horretatik haren erabilera aldarrikatzen dute. Gainera, euren iritziz euskaraz ikastearen beharra edota presioa migratzaile batzuengan soilik jarri dela iritzi diote, adibidez, Europako jatorria dutenengan behar hori azpimarratuko ez balitz modura; horrek, jakina, onargarria ez den hierarkizazioa sortzen du. Horrez gain, esplizituki adierazten dute euskara hutsezko ekitaldiak diskriminatzaileak direla.
‎Jatorrian ez gaztelania, ez euskara ezagutzen ez dutenen artean ere, euskara ikasteko jarrera oztopatzaileak dituztenak badira: euskara ikasteko beharrik ez dute ikusten, euren iritziz herrialdean gaztelaniarekin ondo moldatzea nahikoa delako, eta ez dagoelako herrialdean gaztelaniaz hitz egiten ez dakien inor (beste lekuko zenbaitek esaten dutenaren kontra), eta euskaraz hitz egiten ez jakiteak ez dielako inolako arazorik sortzen. Beraz, komenigarria eta baliagarria dela aitortzen badute ere, ez dute ezinbesteko ikusten euskaraz hitz egiten ikastea.
‎Beste hizkuntza batzuk ikasi eta erabili behar dira (bakoitza bere testuinguruan), baina beti jakinda gure hizkuntza euskara dela. Badakigu honekin jende asko aztora daitekeela, baina herri izaerari eutsi nahi badiogu euskararen garrantzia koska bat gehiago igo behar dugu, bestela gaur egun gertatzen ari zaiguna gertatuko zaigu; hots, ikasleek pentsatzea euskara ikasi behar den hizkuntza bat dela, baina ez dela beren hizkuntza, ez dela harremanetarako edo lanerako hizkuntza; beraz, ikasiko dute (hala nola) baina ez da berena den zerbait izango. Eta hau bertakoekin zein kanpotik datozenekin gertatzen ari da.
‎Euskaltzaleak ez direnen kasuan, susmoa dut euskara erabilgarritasunagatik baino ez dutela baloratzen nagusiki, hots, EAEn edozelako lanpostu (publiko) a topatzeko ezinbesteko baldintza delako askotan eta, hortaz, euskara ez jakitea oztopoa litzatekeelako —edo, arrazoi ekonomikoak bitarteko, ereduko eskola publikoa hautatu beharrean daudelako; edo, besterik gabe, hizkuntz bat gehiago delako. Izan ere, maizegi entzuten dugu euskaltzale ez direnen ahotik erabat injustua dela euskara ikasi behar izatea lanpostu bat lortzeko, diskriminazio bat dela. Euskara inposatzailea eta diskriminatzailea dela aspaldiko kontua da, soberan dakigun bezala.
‎Azurmendiren esanetan, bere belaunaldiak euskal kulturaren agonia pairatu zuen, hilzorian ikusten baitzuten. Horregatik zen horren beharrezkoa bultzada handi bat, zeinetan nabarmentzen zen euskaraz ikastearen beharra. Azken 40 urtean ereduan matrikulazioek etengabe gora egin duten arren, bi dira albiste txarrak.
2022
‎Intolerantea da erratea: " Mezu hauek euskaraz ziren, eta euskaldun munduari zuzenduak ziren, eta nahi bazenute mundu horretan sartu, euskaraz ikasi behar duzue!". Eta kito!
‎Kohesio hizkuntza gaztelania. Gaztelaniadun elebakarrek ez dute euskara ikasi beharrik. Euskaldunak onartu behar du gaztelania dela jendaurreko hizkuntza, eta praktiko izanik hobe duela gaztelaniaz erraztasuna lortu, eta ahal badu, ama hizkuntza erdara dutenek baino hobeki egin, oratoria dohainak gaztelaniaz landurik, eta, jakina, erabiliena da egokien ezagutzen dena, eta erabiltzen ez dena gutxi landua gelditzen da, hizkuntza nagusiaren premia tristean.
‎Nire kasuan, erabatekoa. 18 urterekin joan, 23rekin bueltatu, eta, gainera, han erabakita euskara ikasi behar nuela... Zer esango dizut?
‎Nolako harrera egiten zaie etorri berriei? Interakzio horien nolakotasunaren arabera, euskara ikasteko beharra sentitzen dute etortzen direnek. Ikasteko eta erabiltzeko aukera dute?
2023
‎Hizkuntza politikaren aurreko jarreran inguruan, euskararen biziberritzearen aldetik aipagarria da euskaraz ikasi behar eta nahi duenari aukera guztiak erraztu behar zaizkiola esatean adostasun osoa aurkitu duela ikerketa honek. •
‎«Hori ez da euskara normalizatzeko bide bat, euskarak euskara nagusi den guneak behar baititu, eta toki administrazioa da horietako bat», borobildu du. Egungo egoerara iristeko «lan asko» egin behar izan dute, bai arlo politikoan eta baita administrazioko langileek ere —anitzek euskaraz ikasi behar izan baitute bertan lan egiteko—.
‎Bizi den tokian bizita hori zor duela sentitzen du: «Goizuetan euskaraz bizi dira eta euskara ikasi behar dudala sentitzen dut». Hala, ez dakitenei euskara «ikasi eta erabiltzeko» esan die:
‎Euskara sustatzearen alde daudenen ehunekoak 12 puntuko hazkundea izan du azken 30 urteotan. Era berean, biztanleen% 74,7k uste du euskara jakin behar dela Administrazioan sartzeko;% 89,3k, haur guztiek euskara ikasi behar dutela; eta% 49,3k irratian eta telebistan programa gehiago euskaraz eman behar dituztela. Zupiriaren ustez, “Euskararen legeak, gizartearen aldeko adostasunak eta jarritako baliabideek lagundu dute euskararen biziberritze prozesua positiboa izan dadin.
‎Errate baterako, gaur prestatzen diren apez berriei ez zaie euskara jakitea eskatzen, ez dira elebidun egiten elizbarrutiko izaera kulturalari erantzuteko. Mali edo Nigeriara misio lanetara joaten den Europako apezaren lehenengo lana hango hizkuntza ikastea izaten bada, zergatik ez zaie arduradunei bururatzen Nafarroan apez egiten denak euskara ikasi behar duela? (785 or.)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia