2005
|
|
Idazlea bereziki, intelektuala oro har, behartua dago konp romiso etiko bat hartzera injustiziaren aurrean. Denok dakigunez ere, Txillardegi, puntu honetan bederen, sart re anoa da guztiz, alegia,
|
euskaraz
ikasi behar dugu eta hitz egin behar dugu herri honekiko konpromiso etiko bat daukagulako. Honela idatzi du Euskal Herria helbururen bukaeran:
|
2007
|
|
Gaztetan, euskaraz militatzen nuen. Izan ere, pertsona dezente xamarra izanez gero, eta ezkerrekoa,
|
euskaraz
ikasi beharra zegoen per coullons. Espainola zinen bestela!
|
2008
|
|
Ez dut uste hori baino handiagoa izango denik euskal hizkuntzaren balioak partekatzeko egin duen ahalegina. Bai, jakina, umeek
|
euskaraz
ikasi behar dute badaezpada ere, lan kontuak tarteko. Euskal Autonomi Erkidegoan?, baina euskal nazio kulturaren balioak partekatuz hizkuntza identitate bikoitzean bizitzeko hautu demokratiko erreala zenbatek egin du herri honetan?
|
2009
|
|
– Ni hemen,
|
euskaraz
ikasi beharrez," Jainkoak egunon!" gora eta" Jainkoak egunon!" behera, eta zuek denak, bitartean, neure kolkotik barrez! Horrela eskertuko didazue!
|
2010
|
|
Gipuzkoako ekialdea erakusteaz gain (nik mendebaldea bakarrik ezagutzen bainuen), Lapurdin, Nafarroan eta Zuberoan ere ibili ginen autoa erosi zuenetik (AEK ko irakaslea zen eta dirua zeukan beste lagunok ez bezala). Lehenago esan bezala, Txillardegik beti esaten zigun benetako beharrizana dagoenean baizik ez dela hizkuntza bat ikasten, baina Euskal Herrian ez dagoela
|
euskaraz
ikasteko beharrik. Gure kasua (zenbait ikaslerena), ordea, oso bestelakoa izan zen.
|
2015
|
|
Frantziatik etorriak ziren Sylvain Pouvreau eta Esteve Materre, eta euskaraz ikasi ondoren, euskal idazle bilakatu ziren. Gizartea euskalduna zela salatzen du
|
euskaraz
ikasi beharrak.
|
2020
|
|
«ikasleen ia erdiak euskarazko ikasgaiak hautatu ditugu eta ez dut ulertzen nola ez dituzten euskarazko gehiago paratzen». «Osasun zerbitzua euskaraz jasotzeko eskubidea» ere aldarrikatu du, eta «horretarako
|
euskaraz
ikasi behar genuke». Bide horretan, «unibertsitateak euskararen aldeko apustua egitea» eskatu du.
|
2021
|
|
euskararen biziberritzean erabiltzen den ama hizkuntzaren erabileraren diskurtsoa bere egiten dute, eta ikuspegi horretatik haren erabilera aldarrikatzen dute. Gainera, euren iritziz
|
euskaraz
ikastearen beharra edota presioa migratzaile batzuengan soilik jarri dela iritzi diote, adibidez, Europako jatorria dutenengan behar hori azpimarratuko ez balitz modura; horrek, jakina, onargarria ez den hierarkizazioa sortzen du. Horrez gain, esplizituki adierazten dute euskara hutsezko ekitaldiak diskriminatzaileak direla.
|
|
Azurmendiren esanetan, bere belaunaldiak euskal kulturaren agonia pairatu zuen, hilzorian ikusten baitzuten. Horregatik zen horren beharrezkoa bultzada handi bat, zeinetan nabarmentzen zen
|
euskaraz
ikastearen beharra. Azken 40 urtean ereduan matrikulazioek etengabe gora egin duten arren, bi dira albiste txarrak.
|
2022
|
|
Intolerantea da erratea: " Mezu hauek euskaraz ziren, eta euskaldun munduari zuzenduak ziren, eta nahi bazenute mundu horretan sartu,
|
euskaraz
ikasi behar duzue!". Eta kito!
|
2023
|
|
Hizkuntza politikaren aurreko jarreran inguruan, euskararen biziberritzearen aldetik aipagarria da
|
euskaraz
ikasi behar eta nahi duenari aukera guztiak erraztu behar zaizkiola esatean adostasun osoa aurkitu duela ikerketa honek. •
|
|
«Hori ez da euskara normalizatzeko bide bat, euskarak euskara nagusi den guneak behar baititu, eta toki administrazioa da horietako bat», borobildu du. Egungo egoerara iristeko «lan asko» egin behar izan dute, bai arlo politikoan eta baita administrazioko langileek ere —anitzek
|
euskaraz
ikasi behar izan baitute bertan lan egiteko—.
|