2019
|
|
1 Ondarroako nerabe gehienek gaitasun aitortu handiagoa izango dute euskaraz, gaztelaniaz baino. Hipotesi horri dagozkion azpi hipotesiak: 1A. gehienek
|
euskaraz
hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino. 1B. gehienek euskaraz hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino. 1C. gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino.
|
|
1 Ondarroako nerabe gehienek gaitasun aitortu handiagoa izango dute euskaraz, gaztelaniaz baino. Hipotesi horri dagozkion azpi hipotesiak: 1A. gehienek euskaraz hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino. 1B. gehienek
|
euskaraz
hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino. 1C. gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino.
|
|
1 Ondarroako nerabe gehienek gaitasun aitortu handiagoa izango dute euskaraz, gaztelaniaz baino. Hipotesi horri dagozkion azpi hipotesiak: 1A. gehienek euskaraz hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino. 1B. gehienek euskaraz hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino. 1C. gehienek
|
euskaraz
hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino.
|
|
Izan ere, hiru azpi hipotesietatik bi (1A: Gehienek
|
euskaraz
hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino eta 1C: Gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin diren arren, bat baieztatu gabe geratu da (1B:
|
|
Gehienek euskaraz hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino eta 1C: Gehienek
|
euskaraz
hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin diren arren, bat baieztatu gabe geratu da (1B: Gehienek euskaraz hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino).
|
|
Gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin diren arren, bat baieztatu gabe geratu da (1B: Gehienek
|
euskaraz
hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino). Ikus dezagun:
|
|
1A azpi hipotesia (Gehienek
|
euskaraz
hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino) bete egin da: euskaraz gaztelaniaz baino hobeto hitz egiten dutela diote nerabeen heren bik(% 68,8); horien aurrean oso gutxi dira (hamarretik bat,% 9,1) gaztelaniaz euskaraz baino hobeto moldatzen direla diotenak; ia laurden batek(% 22,1) erantzun du berdin moldatzen direla hizkuntza biotan hitz egiteko orduan.
|
|
1C hipotesia ere (Gehienek
|
euskaraz
hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin da: euskaraz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 40,3) gaztelaniaz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 19,4) baino gehiago dira.
|
|
1C hipotesia ere (Gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin da:
|
euskaraz
hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 40,3) gaztelaniaz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 19,4) baino gehiago dira. Aldea, hala ere, ez da hitz egiteko gaitasunean jasotakoaren bestekoa; hizkuntza bietan idazteko gaitasuna parekoago ikusten baita.
|
|
1B hipotesian (Gehienek
|
euskaraz
hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino), aldiz, espero genuen emaitzaren aurkakoa aurkitu dugu: gaztelaniaz hobeto irakurtzen dutela dioten nerabeak(% 31,2) gehiago dira euskaraz hobeto moldatzen direla uste dutenak(% 27,3) baino.
|
|
1B hipotesian (Gehienek euskaraz hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino), aldiz, espero genuen emaitzaren aurkakoa aurkitu dugu: gaztelaniaz hobeto irakurtzen dutela dioten nerabeak(% 31,2) gehiago dira
|
euskaraz
hobeto moldatzen direla uste dutenak(% 27,3) baino. Kasu honetan ere, multzo handiena(% 40,3) hizkuntza bietan berdintsu irakurtzen dutela diotenek osatzen dute.
|
|
tokiko euskara ondo ulertzen dutela erantzun dutenak(% 100,0) gehiago dira euskara batua ondo ulertzen dutela erantzun dutenak baino(% 88,3). Mintzamenari dagokionez, tokiko
|
euskaran
hobeto moldatzen dira hamar nerabetik bederatzi(% 89,5) eta oso gutxi dira(% 2,6 besterik ez) batuaz hobeto moldatzen direla diotenak.
|
|
Are gehiago: irakurtzeko gaitasunari dagokionean, gaztelaniaz euskaraz baino hobeto moldatzen direla diotenak gehiago dira
|
euskaraz
hobeto moldatzen direla diotenak baino. Harritu egin gaitu datu horrek, kontuan hartuta Ondarroako nerabe gehienak etxetik euskaldun direla eta, eskolan ere ereduan ikasi dutenez, nagusiki euskaraz aritu izan direla euren prestakuntza prozesuan.
|
|
Emaitzek adierazi dute nerabe gehienak
|
euskaraz
hobeto moldatzen direla, nahiz eta gaztelaniaz ere ondo moldatzen diren, irakurtzeko orduan batez ere. Erabilera eremuen azterketari dagokionez, jokabide ezberdindu argia dute nerabeek erabilera eremuen arabera:
|