2009
|
|
Mugak aipatu ditugunez, esan dezagun askotarikoak direla euskara indarberritzeko prozesuaren luze zabalera eta abiadura mugatzen duten faktoreak. Horietariko batzuek egoera soziolinguistikoarekin dute zerikusia,
|
euskarak
gizartean duen presentziarekin, alegia. Beste batzuek faktore politikoekin dute lotura.
|
2010
|
|
Euskaltzaindia aitzindaria izan da euskararen egoera soziolinguistikoa aztertzean, eta Euskal Herriko egoera analizatu ez ezik, soziolinguistika teorikoari buruzko ekarpen anitz egin du. 1922tik,
|
euskarak
gizartean duen lekuaz interesatu da Euskaltzaindia; 1978an Euskararen liburu zuria argitaratu zuen Akademiak, eta etengabe argitaratu ditu lan soziolinguistikoak. Azkena Miquel Gros i Lladosen El euskera en la Comunidad Autonoma Vasca (2009) da.
|
2013
|
|
|
Euskarak
gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. kuntzaren Corpusak gehi Statusak, biek batera, beste 5 ikerlan (%3) dute. Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan.
|
|
Bestela esanda,
|
euskarak
gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
|
|
|
Euskarak
gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka duten ikerlanak nagusitzen dira lautik hiru euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
|
|
5
|
Euskarak
gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka duten ikerlanak nagusitzen dira lautik hirueuskal ikerkuntza soziolinguistikoan. Horri lotuta, ikerlan gehien gehienek, izaera akademikokoak edo aplikatukoak izan, euskarri berean dituzte abiapuntu eta sostengu:
|
2014
|
|
|
Euskarak
gizartean duen egoeraz status delakoazkezka duten ikerlanak nagusitzen dira lautik hirueuskal ikerkuntza soziolinguistikoan. Horri lotuta, ikerlan gehien gehienek, izaera akademikokoak edo aplikatukoak izan, euskarri berean dituzte abiapuntu eta sostengu:
|
2015
|
|
Behin hori esanda, datuok xehekiago aztertzen ditu: . Aurreko bi erabilera maila horiek batuz gero [euskaraz erdaraz baino gehiago+ euskaraz erdaraz hainbat]
|
euskarak
gizartean duen presentzia ia osoaren neurria izango dugu, aipagai ditugun hiru urte horietarako [1991, 1996 eta 2001; datuak ere hurrenkera horretan ematen ditu]: %15, 7, %20, 4 eta %18, 7, EAEn; %6, %7, 2 eta %6, 1, Nafarroan; eta %15, 4, %15 eta %10, 1, Iparraldean.
|
2016
|
|
Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan. Bistan da ikerketak aplikatuak izan edo akademikoak izan, gehienek Hizkuntzaren Statusari erreparatzen diotela[...] Bestela esanda,
|
euskarak
gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. (Mart� nez de Luna et al., 2013:
|
|
– Eta zuri zer gustatuko litzaizuke,
|
euskarak
gizartean duen presentzia handitzea, orain bezala mantentzea edo gutxitzea?,
|
2017
|
|
" Bai (aurrekoaren erantzunari baiezkoa emanez)" (H1, H2, H3, H5, H6, H7) hortaz gain, aipatu dute
|
euskarak
gizartean duen presentzia urria eta, egun, euskal herriko hizkuntzen diglosia egoerari erreferentzia eginez, eguneroko jardunean euskara beharrezkoa ez dela baieztatu dute sei ikaslek, batek ez baitu erantzun:
|
|
Haurrek, ikastetxeetan, dagokien adinerako ezagutzak eta gaitasunak jasotzen eta garatzen dituzte, baina
|
euskarak
gizartean duen presentzia desorekatua da. Hori kontuan hartuta, ezagutza eta gaitasun horiek eskolaz kanpo ere indartzea komeni da, erraterako, etxean, kultur jardueretan edo eskolaz kanpoko jardueretan.
|
2018
|
|
Ahozko
|
euskarak
gizartean duen presentziak gora egin du lehenengo(+ 1,8 puntu), bigarren(+ 4,6) eta hirugarren gune soziolinguistikoetan(+ 8,5).
|
|
Hala ere, euskararen erabilerak, hau da, ahozko
|
euskarak
gizartean duen presentziak gora egin du lehenengo(+ 1,8 puntu), bigarren(+ 4,6) eta hirugarren gune soziolinguistikoetan(+ 8,5). Laugarrenean, esan bezala, euskaldunek pisua galdu dute, eta horrek eragina izan du euskararen erabileran:
|