2012
|
|
5 Taula.
|
Euskaraz
egiteko erraztasunaren bilakaera adinaren arabera. Euskal Herria,(%)
|
2016
|
|
Hizkuntza soziologiaren eta horren baitako demolinguistikaren perspektibatik zehaztapen argia egin da inoiz Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzatik, V. Inkesta soziolinguistikoaren lanketan jardundako lantalde teknikoaren eskutik seguruenik. Iparraldeko egoeraz ari delarik, adibidez, euskararen erabileran eragiten duten faktore nagusiak euskaldunen dentsitatea harreman sarean, eta
|
euskaraz
egiteko erraztasuna direla zehazten da bertan226 Bi faktore horiez gain, badira beste batzuk ere eragina dutenak, hala nola, lehen hizkuntza, gune soziolinguistikoa eta hizkuntzarekiko interesa. Faktore horiek guztiek fluktuazio jakingarriak dituzte jardungune batetik bestera227"
|
|
a) Etxeko erabileran gehien eragiten duen faktorea etxeko euskaldunen dentsitatea da, hau da, (etxean) zenbatek dakien euskaraz. Bigarren faktorea
|
euskaraz
egiteko erraztasuna da. Gune soziolinguistikoak, lehen hizkuntzak eta jarrerak eragin txikiagoa dute. b) Lagunekiko erabileran gehien eragiten duen faktorea euskaraz zenbat lagunek dakien da.
|
|
Gune soziolinguistikoak, lehen hizkuntzak eta jarrerak eragin txikiagoa dute. b) Lagunekiko erabileran gehien eragiten duen faktorea euskaraz zenbat lagunek dakien da. Bigarren faktorea
|
euskaraz
egiteko erraztasuna da. Euskararekiko interesak eta jarrerak ere eragina dute, baina aurrekoek baino nabarmen txikiagoa.
|
2017
|
|
18 beste adibide bat, etxeko erabileran eragiten duten faktoreen korrelazioak (berriro ere eragin gisa emanda), honako hauek omen dira: euskaldunen dentsitatea (0,755),
|
euskaraz
egiteko erraztasuna (0,720), gune soziolinguistikoak (0,629), eta lehen hizkuntza (0,587). horren arabera, euskara etxean erabiltzen da etxeko gehienak euskaldunak direnean, euskaraz egiteko erraztasuna dutenean, eta inguruan ere euskaraz egiten denean (V inkesta Soziolinguistikoa, 2013: 116). ustez, aldagaiak biltzen edo korrelazionatzen ari direlarik, praktika inguru baten ezaugarriak ematen ari dira. ondo dago praktika inguru horiek zehaztea eta neurtzea, baina ez da zuzena inguru horien ezaugarriak eragile independente gisa hartzea. bestela ere, interesgunea ez dago hor, kontrara doazen kasuetan baizik:
|
|
18 beste adibide bat, etxeko erabileran eragiten duten faktoreen korrelazioak (berriro ere eragin gisa emanda), honako hauek omen dira: euskaldunen dentsitatea (0,755), euskaraz egiteko erraztasuna (0,720), gune soziolinguistikoak (0,629), eta lehen hizkuntza (0,587). horren arabera, euskara etxean erabiltzen da etxeko gehienak euskaldunak direnean,
|
euskaraz
egiteko erraztasuna dutenean, eta inguruan ere euskaraz egiten denean (V inkesta Soziolinguistikoa, 2013: 116). ustez, aldagaiak biltzen edo korrelazionatzen ari direlarik, praktika inguru baten ezaugarriak ematen ari dira. ondo dago praktika inguru horiek zehaztea eta neurtzea, baina ez da zuzena inguru horien ezaugarriak eragile independente gisa hartzea. bestela ere, interesgunea ez dago hor, kontrara doazen kasuetan baizik:
|
|
Zentsuak eta erroldak Modernitatean banakoak zenbatzeko, aletzeko eta antolatzeko asmatu ziren. ...iatzen ez bagara, ingurunea behin eta berriro agertuko zaigu atzeko atetik. ezin da ahaztu edo baztertu euskara erabiltzea jokaera soziala dela, inguru sozial jakinetan egiten dena, beste hiztunekin egiten dena, elkarrekintzetako jardunetan egiten dena. hala ere, 2011ko inkestan irakurtzen dugu euskararen erabileran eragiten duten faktore nagusiak harreman sarean dagoen euskaldunen dentsitatea eta
|
euskaraz
egiteko erraztasuna direla (beste hauek ere aipatzen ditu: lehen hizkuntza, gune soziolinguistikoa eta hizkuntzarekiko interesa) (V inkesta Soziolinguistikoa, 2013:
|
2021
|
|
EuskarAbenturara joateak esfortzua eskatuko ziela uste zuten, gehien bat
|
euskaraz
egiteko erraztasun falta dutela adierazten dutelarik.
|
|
Amaitzeko, aipa daiteke parte hartzaileen% 27ak EuskarAbenturara joateak esfortzua eskatuko ziela uste zutela, gehien bat
|
euskaraz
egiteko erraztasun falta aipatzen dutelarik. Honela, gaitasunak edo gaitasun faltak erabileran eragina izan dezakeela erakusten du datu honek. b. Erabilera
|