2000
|
|
|
EUSKAL
ANTZERKIA PODIUMEAN
|
|
|
EUSKAL
antzerkiak sari ugari lortu berri du. Arte Eszenikoen Max Sariak Sevillan banatu ziren maiatzaren zortzian.
|
|
|
EUSKAL
ANTZERKIA TARREGAN
|
|
Hemezortzi urteko ibilbidean euskal antzerki jardunaldi hauek sendotu egin dira; alabaina, hastapenak xumeagoak izan ziren. Euskarazko antzerkia makal zebilen 80ko hamarkadaren inguruan, eta gauzak aldatzeko asmoz, Azpeitiako Antxieta antzerki taldearen zuzendari Imanol Eliasen ekimenez Euskadiko
|
Euskal
Antzerki Topaketak antolatu ziren estreinakoz. Antxietakoek antzezlan berriak egiteko irrika zuten eta baita beste taldeekin euren esperientziak elkartrukatzekoa.
|
|
Orduan epaimahai batek erabakitzen zituen sariak, baina orain ikusleriak saritzen ditu gustukoen dituen antzezlanak, maila profesionaleko eta maila amateurreko obrak hurrenez hurren. Bestalde, azken urteetan
|
Euskal
Antzerkiaren Bultzatzaile Saria ematen hasi dira, euskal antzerkiaren alde ari den pertsona, elkarte, erakunde edo komunikabidearen lana aitortzeko asmoz. Iaz Imanol Eliasek, Antxieta taldean zuzendari lanetan aritutakoak jaso zuen.
|
|
Orduan epaimahai batek erabakitzen zituen sariak, baina orain ikusleriak saritzen ditu gustukoen dituen antzezlanak, maila profesionaleko eta maila amateurreko obrak hurrenez hurren. Bestalde, azken urteetan Euskal Antzerkiaren Bultzatzaile Saria ematen hasi dira,
|
euskal
antzerkiaren alde ari den pertsona, elkarte, erakunde edo komunikabidearen lana aitortzeko asmoz. Iaz Imanol Eliasek, Antxieta taldean zuzendari lanetan aritutakoak jaso zuen.
|
|
Hemezortzi urtetan
|
euskal
antzerkiaren lekuko izan da Azpeitia. Lanean jarraitzen duten eta dagoeneko desagertu diren antzerki taldeei eman izan die ostatu udazken partean.
|
|
Lanean jarraitzen duten eta dagoeneko desagertu diren antzerki taldeei eman izan die ostatu udazken partean.
|
Euskal
antzerkia sustatu du arnas estuka zegoenean, eta arnasberritzen laguntzen dio mementoan. Hala segi dezan espero dugu.
|
|
Azaroan dira hastekoak Euskadiko
|
Euskal
Antzerki Topaketak Azpeitian. Oraindik ez dago erabakita zein taldek parte hartuko duten, bai ordea denek euskaraz jardungo dutela.
|
|
Aurten Euskadiko
|
Euskal
Antzerki Topaketak egingo dira hemezortzigarren aldiz. Azaroan hasi eta Santo Tomas eguna bitarte euskal antzezlanez gozatu ahal izango da.
|
|
Hasiera batean hilabete irauten zuten baina 1997tik udazkeneko topaketak izatera pasatu dira, jendeak patxada gehiagorekin obra guztiak ikusteko aukera izan dezan. Hemezortzi urteko ibilbidean
|
euskal
antzerki jardunaldi hauek sendotu egin dira; alabaina, hastapenak xumeagoak izan ziren. Euskarazko antzerkia makal zebilen 80ko hamarkadaren inguruan, eta gauzak aldatzeko asmoz, Azpeitiako Antxieta antzerki taldearen zuzendari Imanol Eliasen ekimenez Euskadiko Euskal Antzerki Topaketak antolatu ziren estreinakoz.
|
|
Serantes Kultur Aretorako programazioa, Kale free programa, Kafe antzerkia, Ikastegietako programazioa, Shakespeare aretoan zinema zikloa, II. Lanbide Topaketak eta Txotxongiloaren artea erakusketa. Lanbide Topaketetan
|
euskal
antzerkiaz hausnartuko dute. Baina berrikuntzarik nagusiena Kafe antzerkia izango da.
|
|
DORRONSORO, Lukas Ekonomiak elkarte mota salletan duan eragina. 3 zk. (1957), 62
|
Euskal
antzerkiaren iraupenerako oinarriak. 37 zk. (1985), 61 Reno-ko Euskal Mintegiaren XXV. urtebetetzean. 72 zk. (1992), 95
|
|
IDIAKEZ, Martin
|
Euskal
Antzerki Taldeen Biltzarrea eta bere asmoak. 37 zk. (1985), 111
|
|
ZUBIZARRETA, Patxi Heinrich Boll en" norantz ez jakite hau". 48 zk. (1988), 155
|
Euskal
antzerkia eta Aresti buru bihotzez buru bihotz. 53 zk. (1989), 115 Psikologia Hiztegia (Orain eta Hemen). 17/ 18 zk. (1981), 149
|
|
DORRONSORO, Lukas
|
Euskal
antzerkiaren iraupenerako oinarriak. 37 zk. (1985), 61
|
|
IDIAKEZ, Martin
|
Euskal
Antzerki Taldeen Biltzarrea eta bere asmoak. 37 zk. (1985), 111 Iparraldeko teatro giroaz. 37 zk. (1985), 89 Gaurko euskal teatroaren gorabeherak. 37 zk. (1985), 45 XXXI eskutik? (Orain eta Hemen).
|
|
ZUBIZARRETA, Patxi
|
Euskal
antzerkia eta Aresti buru bihotzez buru bihotz. 53 zk. (1989), 115
|
2001
|
|
" Esistitzen al da gaur egun
|
euskal
antzerkia. Edo bestela esanda, esistitzen al da gaur egun nortasun propioko euskal antzerkirik?
|
|
" Esistitzen al da gaur egun euskal antzerkia? Edo bestela esanda, esistitzen al da gaur egun nortasun propioko
|
euskal
antzerkirik? (...) Antzerkiak arlo artistiko gisa dituen arazo eta gabeziak hemen ere nagusi dira:
|
|
hastapenetan dauden talde eta proiektuek ez dute laguntzarik jasotzen, antzerkia ikasi eta sakondu nahi dutenek kanpora jotzen dute askotan, ez dago ez antzezlanak prestatzeko ez emanaldiak burutzeko erraztasunik. (...) Nortasun propioko
|
euskal
antzerki bati erantzungo liokeen proposamen gutxi dago, ez dugu somatzen erreferentzia argirik, ezta dagoena eta egon daitekeenari buruzko gogoeta zehatzik. Iristen zaizkigun proposamen arriskutsuagoak eta bereziki balizko euskal antzerkiaren nortasuna islatu dezaketen proiektuak.
|
|
(...) Nortasun propioko euskal antzerki bati erantzungo liokeen proposamen gutxi dago, ez dugu somatzen erreferentzia argirik, ezta dagoena eta egon daitekeenari buruzko gogoeta zehatzik. Iristen zaizkigun proposamen arriskutsuagoak eta bereziki balizko
|
euskal
antzerkiaren nortasuna islatu dezaketen proiektuak. Gure arteko produktu' eginak' izaten dira sarri, apustu ziurrak (aurrez beste lekuetan arrakasta izan duten obrak), autore jada ezagunak, enpresa irizpideei erantzuten dioten proiektuak.
|
|
Euskal Herrian kultura mailan mugimendu asko dago, baina zoritxarrez, antzerki taldeak sortu, bizi, eta desagertu edo itxuraldatu egiten dira segituan. Agian
|
euskal
antzerkiaren nortasunari dagokionez, eztabaida piztuko balitz,(...) motibazio bat gehiago izan liteke sormen lana bideratzeko orduan(...)".
|
|
Euskal kulturako zenbat eragile arduratu ziren horretaz?
|
Euskal
antzerkiaren osasuna nori axola. Dena dela paradoxa bat ematen da azken urteotan.
|
|
Euskal aktore batzuek hedabideetan agerpen ugari egiten dute, Madrilen (Oh, la, la, la, Madril!) gure talentuak arrakasta jaso ondoren, jakina. Arriagako sarien izpirituaren eskutik glamourra ere heldu da
|
euskal
antzerkira. Inork ez diezadala gaizki ulertu, nik primeran ikusten dut gure antzerki ekoizpenak zein aktoreen lana gero eta ezagunagoak izatea, izan ere ez baitago gauza makurragorik zurekin inor ez gogoratzea baino, baina aldi berean gure antzerkiaren gaineko gogoetaren eskasia sumatzen dut.
|
|
Jakina komertzialtasuna behar dela ekoizpenek aurrera egin dezaten, baina balantza alde batera erori dela iruditzen zait.
|
Euskal
antzerkiak, orokorrean, ez dio ezer berririk eskaintzen euskal kulturari. Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz.
|
|
Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz.
|
Euskal
antzerkiari bere bide propioa egitea falta zaio. Zaila da antzerki proposamen berritzaileak aurkitzea.
|
|
Antzerki idazleak azken urte arte ez ziren kontuan hartzen instituzioen aldetik, lehiaketetan ez bazen. Agian ezkorregia irudituko zaizue nire jarduna, baina aurrerapausoak eman badira ere, batez ere ekoizpenei dagokionez, oraindik
|
euskal
antzerkiak badu zer hausnartu. Benetan antzerkigintzan bide berriak eta interesgarriak jorratu nahi baditugu, gure nortasuna bilatu dugu.
|
|
Azkenaldian hainbat
|
euskal
antzerki taldek elkarlanaren bidetik jo du. Horren arrazoiaz galdetuta zera esan digu Diaz de Rada aktoreak:
|
|
Gaur egun ez dira halako obra politikoak maizegi ikusten. Trantsizio garaian,
|
euskal
antzerki taldeak ugaltzen hasi zirenean, salaketa antzerkia maizago ikusten zen taula gainean. «Gaur egun gazte jendea da salaketa antzerkia egiten duena, gainera talde batzuk oso onak dira.
|
|
|
Euskal
antzerki garaikidearen bila abiatu dira Gaitzerdikoak beren lehen areto ikuskizun honetan. Ikuslearen harrerari begira horrek dituen arriskuak ezagutzen badituzte ere, apustu garbia egin nahi izan dute euren lan egiteko moduari eutsiz.
|
|
|
EUSKAL
Antzerki Talde Amateurren Elkarteak Euskal Antzerki Amateurraren IV. Topaldia antolatu du. Jaialdiko ekitaldiak joan den astean hasi eta hilaren 24an amaituko dira.
|
|
EUSKAL Antzerki Talde Amateurren Elkarteak
|
Euskal
Antzerki Amateurraren IV. Topaldia antolatu du. Jaialdiko ekitaldiak joan den astean hasi eta hilaren 24an amaituko dira.
|
|
Neurriak jorratubeharko lirateke euskarazkoa bertsioa ez izan, eta, taldeentzat nahitaezko enbarazua izan beharrean, muntaketa bera ere euskarazko bertsiotik has dadin. Orduan bai, orduan hitz egin ahal izango da
|
euskal
antzerkiaz.
|
2002
|
|
Gure antzerkiaren gabeziak asko izan arren (eskola, pedagogia lana, azpiegiturak...), umiltasunean lan egitea, apal apal gure kulturaren eta gure antzerkiaren oinarrien azterketa eta berreraikuntza dira benetako
|
euskal
antzerki baten eginbeharrak. Antzerkigintzaren gure irla txiki honetan, banderarik gabe baina alai fabrikatzen jarraitu behar da zeruertzera begira, gure nortasun eta sustraietan oinarrituz aktore/ dantzari eredu bat eraikiz.
|
|
Eleberri esperimentalen azterketa bukatzeko, Patri Urkizuren (1946) Sekulorum Sekulotan (1975) obra abangoardista aipatu nahi genuke. Madrileko UNEDen irakasle den lezoar hau, EIEko lehendakari izan zen artean eta Eusko Ikaskuntzako Hizkuntza eta Literatura Sailaren arduraduna da gaur egun. Euskal literaturaz eta antzerkiaren historiaz argitara eman dituen saiakera lan ugariek (Literatura eta Kritika, 1970; Euskal teatroaren historia, 1975;
|
Euskal
antzertia, 1984..) hainbat sari lortu dituzte. Urkizuren poesia liburuen artean, Dorrejilko Kanta (1977) eta Zeren azken finean (Kutxa, 1984) dira aipagarri.
|
|
ETBko Hasiberriak telesaila; A dar ba kar laburmetraia), kantagintza (Gari, Oskorri eta abarrentzat letrak idatzi ditu), saiakera (ik. Emakumea
|
euskal
antzerkian, Eusko Jaurlaritza, 1997). 2000n diskoa kaleratu zuen Igor Calzadarekin batera (ik.
|
|
Horiekin guztiekin batera, aipagarriak dira, euskal emakume idazleen lanak aztergai dituzten argitalpenak. Hasi Kultura Sailak argitara ematen duen Bidegileak sailean kaleratu diren Euskal emakume idazleak() (M. Atxaga, Eusko Jaurlaritza, 1997) eta Emakumea
|
Euskal
Antzerkian (H. Cano, Eusko Jaurlaritza, 1997) liburuxkekin, eta M. J. Olaziregik 1998ko Angel Apraiz bekari esker idatzitako Intimismoaz haraindi.
|
|
Harkaitz Canoren aburuz (ik. Emakumea
|
euskal
antzerkian, Kultura Saila, Gasteiz, 1997), Katarine Eleizegiren Garbiñe (1916) antzerkiari zor diogu euskal teatro modernoaren hasiera. Eleizegiren lanak nazionalismoaren itzalean sortuak izanik ere, bazuen testuarekiko ardura estetikorik.
|
|
KARAMARRUAK LEZ. Emengo
|
euzkel
antzerti ikusle entzuliei dagokijenez, karramarruaren ibilkerea ikasi edo egin dabe. Igazi dan igandian aspaldiko antzez jai ederrenetarikua ospatu, eta aretua erdi bete baño ez.
|
|
Kontxu Odriozolaren omenaldiarekin, hasi zen aurtengo XX.
|
Euskal
Antzerki Topaketak larunbatean. Soreasu antzokira azpeitiar ugari hurbildu zen omenaldirako.
|
2003
|
|
Antonia San Juanen «El veneno del teatro», Golden Apple Quarteten «17 años Golden» edota Yllanaren «Marionetas del pene» dira aipagarrienetakoak.
|
Euskal
antzerkiari dagokionez, Hikak, Adosek, Vaivenek, Antzerkiola Imaginarioak eta Tentazioak hartuko dute parte. Dantzak ere lekua izango du.
|
|
|
Euskal
antzerkiak azken berrogeita hamar urteetan jasan duen metamorfosiaren testigu da Felix Gonzalez Petite. Gasteizen jaio zen 1941ean eta berrogei urtez aktiboki parte hartu du zenbait antzerki egitasmotan.
|
|
Soziologia, 1980tik aurrera antolatu gabea; Informatika, nahiz eta aurreko urteetan beste sail batzuen barruan zenbait hitzaldi eman; eta Antzerkia, nahiz eta Eugenio Arozenak zenbait hitzaldi eta ariketa antolatu 1979an. Ikastaro hori
|
Euskal
Antzerki Taldeen Biltzarrarekin (EATB) elkarlanean antolatu zen, Marian Arrutiren zuzendaritzapean, eta Koldo Larramendi, Koldo Amestoi, Peio Gutierrez eta Imanol Agirrerekin batera, Taupada taldeko Edurne Lasa eta Jose Mari Larrañaga izan ziren irakasle nagusiak48 Urte luzeetan arduratu dira azkeneko bi lagun horiek antzerki ikastaroaz, nahiz eta beste irakasle batzuek ere bertan parte hartu.... Beste sail batzuetan, gauzak okerrago zeuden:
|
|
Asteartean, Piarres Narbaitzek histo ria landu zuen; Beñat Laxaguek eta Iñaki Larrañagak Baigorriko, Goierriko eta Arrasateko ezaugarri sozioekonomikoak erakutsi zituzten, eta horien atzetik euskal aldizkarien ordezkariek parte hartu zuten beste mahai inguru bat egin zen. Hirugarren egunean, Lur Berri kooperatiba bisitatu zuten, eta arratsaldean Iñaki Beobide mintzatu zen
|
euskal
antzerkiaz. Ikastolen inguruan antolatu zen azken eguna, Marikita Tambourin en eskutik.
|
|
Lan hau Imanol Eliasek idatzi zuen, eta zuzendari lanetan ere bera aritu zen. Taldeak herrian antzerkiaren pizkunde berri bat ekarri zuen, eta 1983an Azpeitiko
|
Euskal
Antzerki Topaketak hasi ziren.
|
2004
|
|
Bestalde, duela gutxi plazaratu dira SAREA edo
|
euskal
antzerki zirkuituak iazko urtean eskuratu dituen ikusle eta emanaldi kopuruen datuak. Datuek arte eszenikoko programazio profesional osoa jasotzen dute, hau da, antzerkia, dantza eta lirika programazioa.
|
|
|
Euskal
Antzerki Topaketak martxan
|
|
Euskarazko antzezlanen erakusleiho izateko sortu ziren duela hogeita bi urte Azpeitiko
|
Euskal
Antzerki Topaketak. Aurten antzerki amateurrari tarte zabalagoa eskainiko diote.
|
|
Xabier Goenaga, Ramon Saizarbitoria eta abar. Parez pareere Aurori Urbizu, Itziar Olaizola, Mirari Mujika (gaur egun Juan Antonio Arozena ren emaztea), edota Arantza Gurmendi, gaur egun ere
|
euskal
antzerkiari lotuta dagoena.
|
2005
|
|
Baionan bere egoitza duen Iker zentroaren agerkaria dugu Lapurdum, euskal ikerketen berri emanaz urtean behin argitaratzen den aldizkari sendoa. ...akian garaturik aurki daitezkeen gai anitzen artean, Bernard Etxepare eta Arnaud Oihenarten maitasun poesiak, urteetan Frantzian zein Belgikan errefuxiatu ziren euskal umeak, Martin Goyhetchek() lapurterara itzuli eta egokitutako La Fontaine eta Florianen alegiei buruzko eskuizkribuak, musulmanak Euskal Herriko lurralde ezberdinetan, euskararen gaineko hainbat gai, Artzeren poesiaren pentsakizuna,
|
euskal
antzerki garaikidea, baladen itzultze eta moldatze moduak eta euskara berpizteko politika Ipar Euskal Herrian aztertzen dituzten lanak daude.
|
|
Urte nahiko aberatsa izan da sorkuntza mailan, oroz gainetik
|
euskal
antzerkiarentzat.
|
|
Baliatzen naiz pasarte honetaz goresteko Antton Lukuk eramaten duen lan handia
|
euskal
antzerki munduan. Idazle joria izateaz gain, beti gogoan dauka antzerkirako tirriaren helaraztea gazteei.
|
|
Idazle joria izateaz gain, beti gogoan dauka antzerkirako tirriaren helaraztea gazteei. Badu urte andana bat Donibane Garaziko lizeoan
|
euskal
antzerki batzuk apailatzen dituela, aurten egin duen bezala TentazioaketaEroakan tzezlanekin. Ekimen ederra da, gazteek euskara bizi dezaten adierazpen artistikoen bitartez, eta haien baitan, ikusgarrietara joateko nahikundea sor dadin.
|
|
1889ko apirilaren 6an Donostian jaio zen eta 1963anLiza rran hil.
|
Euskal
antzerki modernoa ren ama da Harkaitz Canoren hitzetan, lehen emakumea izan zen antzerkia idazten. Burgosen irakasle ikasketak egin zituen.
|
|
Cano, Harkaitz; Emakumea
|
euskal
antzerkian. Bidegileak.
|
|
ARISTI, Pako/ Azpeitiko Udala; Antzeki Topaketak**.
|
Euskal
Antzerki Topaketak. Azpeitia.
|
2006
|
|
Nik uste
|
euskal
antzerkiari beste arlo industrialekin gertatzen ari dena gertatuko zaiola: taldeak elkartu eta merkatua zurrupatu egiten dute, berdin da, zinemagintzan nahiz zapatilla industrian.
|
|
Nahi eta nahi ez, krisialdiak beharrezkoak direla diote. Hori bai, gure politikariei ez diegu inoiz entzungo
|
euskal
antzerkia krisian dagoenik. Bost axola politikariei euskal antzerkigintzaren alorrean ikerketak, sorkuntzak... duen eragina.
|
2007
|
|
Antzerkiaren alorrean daude
|
euskal
antzerki taldeen biltzarra (eATB), Aketarre, Azika, Bordaxuri, Maite dugulako, Xirrixti mirrixti, zarena zarelako; zuberoako pastoralak, maskaradak, barrikadak... Bertsolaritza bultzatzen dute Bertsolarien lagunek bai eta ere Iparraldeko 7 bertso eskolak.
|
|
Louis Dassanceren aburuz, éminant bascologue408 zen Albert Léon eta Henri Gaveli interesgarria iruditu zitzaion Léonek esandakoa: cette observation judicieuse est due à M. Albert Léon409 Georges Hérellek, ostera, Albert Léonen iritzia deuseztatu egin zuen,
|
euskal
antzerkiaz ari zela:
|
|
• Donostiako Izkera ta Iztunde Ikastola (www.euskaraz.net/ Argitalpenak/ HerriLiteratura/ Iztunde). Donostiako Euskal Izkera ta Iztunde Ikastola erakundea Donostiako Udalak
|
euskal
antzerkia bultzatzeko sortu zuen 1915ean, Toribio Altzagaren zuzendaritzapean. Nahiz eta taldea Donostian kokatua egon, Gipuzkoa osoan zehar ere ibili zen errepertorioa antzezten, arrakasta handia lortuz.
|
|
Lehenik, urte hastapenean, Hiru Punttu deitu
|
euskal
antzerki taldeak Baionan bizi izeneko komedia eskaini zigun, Antton Luku garaztarrak idatzi obran oinarriturik. Testuak aipatzen du, frankotan omore anitzekin, gazteek etxebizitza baten ukaiteko dituzten arazo larriak.
|
2008
|
|
maskarada, tobera eta pastoralen ezaugarriak. Ilustrazioa eta
|
euskal
antzerki kultuaren sorrera.
|
|
Pizkunde Garaiko
|
euskal
antzerkia.
|
|
|
Euskal
antzertiaren etorkia dela eta hemen nire iritzi kontrajarria nahi nuke adierazi Baionan 2004eko azaroaren 18an eta 19an XVIII.> Euskal> Herrian> letretan> eta> historian> gaitzat harturik izan ziren Jardunaldietan Beñat Oyharçabal eta Jose Maria Lasagabazter ikerle eta irakasleak aurkeztu zituzten iritziekin. Honakoxea dio Oyharçabalek23:
|
|
Maite Agerre, antzezlanaren idazlea eta protagonista,
|
euskal
antzerki garaikideko pertsona garrantzitsuenetariko bat da. 1960 hamarkadetako artisten belaunaldiakoa da, eta Agerre Teatro taldea sortu zuen 1980an.
|
|
Aurten 14 antzezlan eskainiko dituzte beste horrenbeste antzerki taldek. Ohikoa denez, ekitaldi honen helburu nagusiak dira" urtez urte
|
euskal
antzerki konpainiek egiten duten ahalegina erakustea eta urteko antzerki ekoizpenaren erakusleiho bilakatzea", antolatzaileek nabarmendu dutenez. " Jende guztiak, adina gora behera, atsegin dituen antzezlanak aurkitzeko aukera izango du.
|
|
12:00 XXVI.
|
Euskal
Antzerki Topaketako, Ikusleen Saria emango dute, udaletxean. Irabazlea, Kukai Tanttaka antzerki dantza taldearen Hnuy Illa izan da.
|
|
|
Euskal
antzerkiaren sasoi ederra
|
|
Urte honetan, Piarres Larzabalen heriotzaren hogeigarren urtemuga da. Idazle horrek eragin handia ukan du
|
euskal
antzerkiaren historian eta eraberritzean.
|
|
Azkenik, derragun Azpeitiako XXVI. antzerki topaketan, Eusko Jaurlaritzak eta Euskal Kultur Erakundeak daukaten hitzarmenari dagokiola, egun berezi bat antolatu dugula, bereziki profesionalentzat, baina ez bakarrik. Hor Iparraldeko hiru antzerki talde aritu dira, eta ondotik Ipar eta Hegoaldeko programatzaileak elkartu dira, egungo
|
euskal
antzerkiaren eskaintzez, aukerez, bai eta ere adierazpen horren arazoez eztabaidatzeko, mugaz gaindiko harremanak nola hobetu daitezkeen aztertzeko, eta abar.
|
2009
|
|
Garai hartan idatzi zuen Larzabalek Matalaz, biziki obra ederra, eta obra hori muntatzeko osatu genuen talde bat. Lehen aldia zen egiten zena
|
euskal
antzerki bat parrokietako markoaren gainetik, 18 lagun baginen Matalaz muntatzeko eta baziren Urruñakoak, baziren Hazparnekoak, Beskoitzekoak, eta abar.
|
|
Horra, gaur antzerki gauzendako Antton Luku eta Mattin Irigoien dira gure" sandios". Iruditzen zait
|
euskal
antzerkian bizi dugula urrezko aro bat, idazten dutenen aldetik. Orain dela bi urte Luku ari izan da Garaziko bere ikasleekin prestatzen lan bat Piarres Larzabali buruz.
|
|
Ba
|
euskal
antzerkian komedia besterik ez dago.
|
|
Urnietako herriak omenaldia egin dio urtean zehar eta Iñistorrak lehiaketa horri bere izena emanez bere alea jarri nahi izan du. Gauza jakina da Maria Arizmendiren jarduna
|
euskal
antzerkia, euskara eta folklorea suspertzera bideratu zela nagusiki eta bere lanari esker eutsi zitzaiola neurri handi batean Urnietako euskal giroari Frankismoaren urterik zailenetan. Baina Mariak berezkoa zuen alaitasunez bere ingurukoak kutsatzea lortzen zuen bezain ongi eta dotore botatzen zituen irrintziak giroak hala eskatzen zuenean.Hori dela-eta eman diote Iñistorrakoek bere izena irrintzi lehiaketari.Izena eman beharra.
|
|
Nola egin lan koherente bat lur eremu horretan? Zer lan egin
|
euskal
antzerkiaren inguruan. Dantzaren inguruan?
|
|
Deabru Beltzak
|
euskal
antzerki taldeak hasiko du jaialdia. Les Tambours de Feu ikuskizunak danbor hotsez eta suziriz beteko ditu kaleak.
|
|
Antzerkia Bultzatuz programaren bidez egin den diru ekarpenari esker, %28 igo da Sareako udal antzokietako
|
euskal
antzerki programazioa, batez ere euren kasa programatzeko arazoak dituzten udalerrietan, non programak eskaintzen dituen 115 emanaldietatik %60tik gora taularatu dituzten.
|
|
antzezlana
|
Euskal
Antzerki Topaketen baitan
|
|
XXVII.
|
Euskal
Antzerki Topaketetako Ikuslegoaren Saria Lakrikun antzerki taldearen Prest gaude! antzezlanak irabazi du.
|
|
XXVII.
|
Euskal
Antzerki Topaketetako azken emanaldia igandean izan zen. Udaleko Kultura Sailetik azaldu dutenez, guztira hogei lan izan dira aurtengo Topaketetan.
|
|
Udaleko Kultura Sailetik azaldu dutenez, aurten ere
|
Euskal
Antzerki Topaketetako emanaldietara jende asko joan da.
|
|
Halako oztopo batzuk bazeuden, baina egin behar genuela esan eta egin egiten genituen. Antxieta taldearekin ere herrian halako ukitu bat eman nahi izan zitzaion antzerkiari,
|
euskal
antzerkiari. Bolada batean urtero urtero antzezlanen bat estreinatzen genuen, saninazioetan Azpeitian egiten genuen eta Azkoitian sanandresak hasi aurretik.
|
|
Hilaren 21ean
|
Euskal
Antzerki Topaketetako Txalo Saria jasoko du Imanol Eliasek
|
|
Datorren larunbatean XXVII.
|
Euskal
Antzerki Topaketetako Txalo Saria emango diote Imanol Elias Odriozolari (Azpeitia, 1936). Azpeitiko antzerkiaren eta antzerkizaletasunaren sustatzaileetako bat izan da Elias:
|
|
Azpeitiko antzerkiaren eta antzerkizaletasunaren sustatzaileetako bat izan da Elias: Jaunaren bideetan antzezlanean zuzendari jardundakoa; Oargiko antzerki taldean ibilitakoa; Antxieta Antzerki Taldearen sortzailea;
|
Euskal
Antzerki Topaketen sortzailea; eta, 40 antzezlan inguru ditu idatzita. Ebakuntza bat egin berri diote eta" susto galanta pasatu" duela dio.
|
|
|
Euskal
Antzerkiaren Topaketak XXVII. aldia dute aurten. Topaketen ideia nondik sortu zitzaizuen?
|
|
0rdutik, ordea, aldaketa handiak izan ditu Topaketak. Gaur egun
|
euskal
antzerkiaren erakustaldi moduko bat da, denak eboluzionatzen du, baita Topaketak ere. Baina sortu zirenean ez zen hori Topaketen gaia.
|
|
|
Euskal
Antzerki Topaketako kartel lehiaketan oinarriak
|
|
Karteletan azaldu beharreko esaldia. Azpeitia XXVII.
|
Euskal
Antzerki Topaketak 2009ko udazkena esaldiak azaldu behar du karteletan, euskaraz idatzita.
|
|
Mugaz gaindiko kultura harremanak indartzen ari ditu Euskal kultur erakundeak. 2009an, hainbat ekimen alhan ezarriak izan dira, hala nola Azpeitian,
|
euskal
antzerki topaketetan, Donostiako Koldo Mitxelena kulturunean, Andoainen, eta nolaz ez, Durangoko liburu eta disko azokan.
|
2010
|
|
dFERIA 2010 egingo dute, baina
|
euskal
antzerkia landuko du bakarrik
|
|
|
Euskal
antzerki taldeen merkatua sustatzeko konpromiso irtenbidea da hartutakoa. Aurtengo dFeriak hiru egun izango ditu (joan den edizioetako bost jardunaldien aldean), eta guztira 12 antzerki eta dantza ikuskizun programatuko dituzte.
|
|
4
|
Euskal
antzertia erbestean()
|
|
Urkizu, P. (1984):
|
Euskal
Antzertia, Antzerti zerbitzua, Donostia.
|
|
Urkizu, Patri:
|
Euskal
antzertia. Eusko jaurlaritza 1984:
|
|
URKIZU, Patri:
|
Euskal
antzertia. Eusko Jaurlaritza, 1984.
|
|
Sarako liburu feria ezagutzen dutenek badakite hori. Labur egiteko, Centre Culturel du Pays Basque (enbeia nuke ezartzeko et de la tradition bayonnaise) sortzen dute eta, Burukoa buru, azpiburu Landart,
|
euskal
antzerkiaren itots emailea, hasten dira lanean. Hobeki ezin izan.
|
|
Gogoa B eta A n dute. Horien ekoizpena
|
euskal
antzerkia dea. Gehitu behar da ere dirua DRAC etik horietara heldu delarik Bordelen erraten dela" y en a que pour les basques".
|