Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 706

2000
EUSKAL ANTZERKIA PODIUMEAN
EUSKAL antzerkiak sari ugari lortu berri du. Arte Eszenikoen Max Sariak Sevillan banatu ziren maiatzaren zortzian.
EUSKAL ANTZERKIA TARREGAN
‎Hemezortzi urteko ibilbidean euskal antzerki jardunaldi hauek sendotu egin dira; alabaina, hastapenak xumeagoak izan ziren. Euskarazko antzerkia makal zebilen 80ko hamarkadaren inguruan, eta gauzak aldatzeko asmoz, Azpeitiako Antxieta antzerki taldearen zuzendari Imanol Eliasen ekimenez Euskadiko Euskal Antzerki Topaketak antolatu ziren estreinakoz. Antxietakoek antzezlan berriak egiteko irrika zuten eta baita beste taldeekin euren esperientziak elkartrukatzekoa.
‎Orduan epaimahai batek erabakitzen zituen sariak, baina orain ikusleriak saritzen ditu gustukoen dituen antzezlanak, maila profesionaleko eta maila amateurreko obrak hurrenez hurren. Bestalde, azken urteetan Euskal Antzerkiaren Bultzatzaile Saria ematen hasi dira, euskal antzerkiaren alde ari den pertsona, elkarte, erakunde edo komunikabidearen lana aitortzeko asmoz. Iaz Imanol Eliasek, Antxieta taldean zuzendari lanetan aritutakoak jaso zuen.
‎Orduan epaimahai batek erabakitzen zituen sariak, baina orain ikusleriak saritzen ditu gustukoen dituen antzezlanak, maila profesionaleko eta maila amateurreko obrak hurrenez hurren. Bestalde, azken urteetan Euskal Antzerkiaren Bultzatzaile Saria ematen hasi dira, euskal antzerkiaren alde ari den pertsona, elkarte, erakunde edo komunikabidearen lana aitortzeko asmoz. Iaz Imanol Eliasek, Antxieta taldean zuzendari lanetan aritutakoak jaso zuen.
‎Hemezortzi urtetan euskal antzerkiaren lekuko izan da Azpeitia. Lanean jarraitzen duten eta dagoeneko desagertu diren antzerki taldeei eman izan die ostatu udazken partean.
‎Lanean jarraitzen duten eta dagoeneko desagertu diren antzerki taldeei eman izan die ostatu udazken partean. Euskal antzerkia sustatu du arnas estuka zegoenean, eta arnasberritzen laguntzen dio mementoan. Hala segi dezan espero dugu.
‎Azaroan dira hastekoak Euskadiko Euskal Antzerki Topaketak Azpeitian. Oraindik ez dago erabakita zein taldek parte hartuko duten, bai ordea denek euskaraz jardungo dutela.
‎Aurten Euskadiko Euskal Antzerki Topaketak egingo dira hemezortzigarren aldiz. Azaroan hasi eta Santo Tomas eguna bitarte euskal antzezlanez gozatu ahal izango da.
‎Hasiera batean hilabete irauten zuten baina 1997tik udazkeneko topaketak izatera pasatu dira, jendeak patxada gehiagorekin obra guztiak ikusteko aukera izan dezan. Hemezortzi urteko ibilbidean euskal antzerki jardunaldi hauek sendotu egin dira; alabaina, hastapenak xumeagoak izan ziren. Euskarazko antzerkia makal zebilen 80ko hamarkadaren inguruan, eta gauzak aldatzeko asmoz, Azpeitiako Antxieta antzerki taldearen zuzendari Imanol Eliasen ekimenez Euskadiko Euskal Antzerki Topaketak antolatu ziren estreinakoz.
‎Serantes Kultur Aretorako programazioa, Kale free programa, Kafe antzerkia, Ikastegietako programazioa, Shakespeare aretoan zinema zikloa, II. Lanbide Topaketak eta Txotxongiloaren artea erakusketa. Lanbide Topaketetan euskal antzerkiaz hausnartuko dute. Baina berrikuntzarik nagusiena Kafe antzerkia izango da.
‎DORRONSORO, Lukas Ekonomiak elkarte mota salletan duan eragina. 3 zk. (1957), 62 Euskal antzerkiaren iraupenerako oinarriak. 37 zk. (1985), 61 Reno-ko Euskal Mintegiaren XXV. urtebetetzean. 72 zk. (1992), 95
‎IDIAKEZ, Martin Euskal Antzerki Taldeen Biltzarrea eta bere asmoak. 37 zk. (1985), 111
‎ZUBIZARRETA, Patxi Heinrich Boll en" norantz ez jakite hau". 48 zk. (1988), 155 Euskal antzerkia eta Aresti buru bihotzez buru bihotz. 53 zk. (1989), 115 Psikologia Hiztegia (Orain eta Hemen). 17/ 18 zk. (1981), 149
‎DORRONSORO, Lukas Euskal antzerkiaren iraupenerako oinarriak. 37 zk. (1985), 61
‎IDIAKEZ, Martin Euskal Antzerki Taldeen Biltzarrea eta bere asmoak. 37 zk. (1985), 111 Iparraldeko teatro giroaz. 37 zk. (1985), 89 Gaurko euskal teatroaren gorabeherak. 37 zk. (1985), 45 XXXI eskutik? (Orain eta Hemen).
‎ZUBIZARRETA, Patxi Euskal antzerkia eta Aresti buru bihotzez buru bihotz. 53 zk. (1989), 115
2001
‎" Esistitzen al da gaur egun euskal antzerkia. Edo bestela esanda, esistitzen al da gaur egun nortasun propioko euskal antzerkirik?
‎" Esistitzen al da gaur egun euskal antzerkia? Edo bestela esanda, esistitzen al da gaur egun nortasun propioko euskal antzerkirik? (...) Antzerkiak arlo artistiko gisa dituen arazo eta gabeziak hemen ere nagusi dira:
‎hastapenetan dauden talde eta proiektuek ez dute laguntzarik jasotzen, antzerkia ikasi eta sakondu nahi dutenek kanpora jotzen dute askotan, ez dago ez antzezlanak prestatzeko ez emanaldiak burutzeko erraztasunik. (...) Nortasun propioko euskal antzerki bati erantzungo liokeen proposamen gutxi dago, ez dugu somatzen erreferentzia argirik, ezta dagoena eta egon daitekeenari buruzko gogoeta zehatzik. Iristen zaizkigun proposamen arriskutsuagoak eta bereziki balizko euskal antzerkiaren nortasuna islatu dezaketen proiektuak.
‎(...) Nortasun propioko euskal antzerki bati erantzungo liokeen proposamen gutxi dago, ez dugu somatzen erreferentzia argirik, ezta dagoena eta egon daitekeenari buruzko gogoeta zehatzik. Iristen zaizkigun proposamen arriskutsuagoak eta bereziki balizko euskal antzerkiaren nortasuna islatu dezaketen proiektuak. Gure arteko produktu' eginak' izaten dira sarri, apustu ziurrak (aurrez beste lekuetan arrakasta izan duten obrak), autore jada ezagunak, enpresa irizpideei erantzuten dioten proiektuak.
‎Euskal Herrian kultura mailan mugimendu asko dago, baina zoritxarrez, antzerki taldeak sortu, bizi, eta desagertu edo itxuraldatu egiten dira segituan. Agian euskal antzerkiaren nortasunari dagokionez, eztabaida piztuko balitz,(...) motibazio bat gehiago izan liteke sormen lana bideratzeko orduan(...)".
‎Euskal kulturako zenbat eragile arduratu ziren horretaz? Euskal antzerkiaren osasuna nori axola. Dena dela paradoxa bat ematen da azken urteotan.
‎Euskal aktore batzuek hedabideetan agerpen ugari egiten dute, Madrilen (Oh, la, la, la, Madril!) gure talentuak arrakasta jaso ondoren, jakina. Arriagako sarien izpirituaren eskutik glamourra ere heldu da euskal antzerkira. Inork ez diezadala gaizki ulertu, nik primeran ikusten dut gure antzerki ekoizpenak zein aktoreen lana gero eta ezagunagoak izatea, izan ere ez baitago gauza makurragorik zurekin inor ez gogoratzea baino, baina aldi berean gure antzerkiaren gaineko gogoetaren eskasia sumatzen dut.
‎Jakina komertzialtasuna behar dela ekoizpenek aurrera egin dezaten, baina balantza alde batera erori dela iruditzen zait. Euskal antzerkiak, orokorrean, ez dio ezer berririk eskaintzen euskal kulturari. Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz.
‎Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz. Euskal antzerkiari bere bide propioa egitea falta zaio. Zaila da antzerki proposamen berritzaileak aurkitzea.
‎Antzerki idazleak azken urte arte ez ziren kontuan hartzen instituzioen aldetik, lehiaketetan ez bazen. Agian ezkorregia irudituko zaizue nire jarduna, baina aurrerapausoak eman badira ere, batez ere ekoizpenei dagokionez, oraindik euskal antzerkiak badu zer hausnartu. Benetan antzerkigintzan bide berriak eta interesgarriak jorratu nahi baditugu, gure nortasuna bilatu dugu.
‎Azkenaldian hainbat euskal antzerki taldek elkarlanaren bidetik jo du. Horren arrazoiaz galdetuta zera esan digu Diaz de Rada aktoreak:
‎Gaur egun ez dira halako obra politikoak maizegi ikusten. Trantsizio garaian, euskal antzerki taldeak ugaltzen hasi zirenean, salaketa antzerkia maizago ikusten zen taula gainean. «Gaur egun gazte jendea da salaketa antzerkia egiten duena, gainera talde batzuk oso onak dira.
Euskal antzerki garaikidearen bila abiatu dira Gaitzerdikoak beren lehen areto ikuskizun honetan. Ikuslearen harrerari begira horrek dituen arriskuak ezagutzen badituzte ere, apustu garbia egin nahi izan dute euren lan egiteko moduari eutsiz.
EUSKAL Antzerki Talde Amateurren Elkarteak Euskal Antzerki Amateurraren IV. Topaldia antolatu du. Jaialdiko ekitaldiak joan den astean hasi eta hilaren 24an amaituko dira.
‎EUSKAL Antzerki Talde Amateurren Elkarteak Euskal Antzerki Amateurraren IV. Topaldia antolatu du. Jaialdiko ekitaldiak joan den astean hasi eta hilaren 24an amaituko dira.
‎Neurriak jorratubeharko lirateke euskarazkoa bertsioa ez izan, eta, taldeentzat nahitaezko enbarazua izan beharrean, muntaketa bera ere euskarazko bertsiotik has dadin. Orduan bai, orduan hitz egin ahal izango da euskal antzerkiaz.
2002
‎Gure antzerkiaren gabeziak asko izan arren (eskola, pedagogia lana, azpiegiturak...), umiltasunean lan egitea, apal apal gure kulturaren eta gure antzerkiaren oinarrien azterketa eta berreraikuntza dira benetako euskal antzerki baten eginbeharrak. Antzerkigintzaren gure irla txiki honetan, banderarik gabe baina alai fabrikatzen jarraitu behar da zeruertzera begira, gure nortasun eta sustraietan oinarrituz aktore/ dantzari eredu bat eraikiz.
‎Eleberri esperimentalen azterketa bukatzeko, Patri Urkizuren (1946) Sekulorum Sekulotan (1975) obra abangoardista aipatu nahi genuke. Madrileko UNEDen irakasle den lezoar hau, EIEko lehendakari izan zen artean eta Eusko Ikaskuntzako Hizkuntza eta Literatura Sailaren arduraduna da gaur egun. Euskal literaturaz eta antzerkiaren historiaz argitara eman dituen saiakera lan ugariek (Literatura eta Kritika, 1970; Euskal teatroaren historia, 1975; Euskal antzertia, 1984..) hainbat sari lortu dituzte. Urkizuren poesia liburuen artean, Dorrejilko Kanta (1977) eta Zeren azken finean (Kutxa, 1984) dira aipagarri.
‎ETBko Hasiberriak telesaila; A dar ba kar laburmetraia), kantagintza (Gari, Oskorri eta abarrentzat letrak idatzi ditu), saiakera (ik. Emakumea euskal antzerkian, Eusko Jaurlaritza, 1997). 2000n diskoa kaleratu zuen Igor Calzadarekin batera (ik.
‎Horiekin guztiekin batera, aipagarriak dira, euskal emakume idazleen lanak aztergai dituzten argitalpenak. Hasi Kultura Sailak argitara ematen duen Bidegileak sailean kaleratu diren Euskal emakume idazleak() (M. Atxaga, Eusko Jaurlaritza, 1997) eta Emakumea Euskal Antzerkian (H. Cano, Eusko Jaurlaritza, 1997) liburuxkekin, eta M. J. Olaziregik 1998ko Angel Apraiz bekari esker idatzitako Intimismoaz haraindi.
‎Harkaitz Canoren aburuz (ik. Emakumea euskal antzerkian, Kultura Saila, Gasteiz, 1997), Katarine Eleizegiren Garbiñe (1916) antzerkiari zor diogu euskal teatro modernoaren hasiera. Eleizegiren lanak nazionalismoaren itzalean sortuak izanik ere, bazuen testuarekiko ardura estetikorik.
‎KARAMARRUAK LEZ. Emengo euzkel antzerti ikusle entzuliei dagokijenez, karramarruaren ibilkerea ikasi edo egin dabe. Igazi dan igandian aspaldiko antzez jai ederrenetarikua ospatu, eta aretua erdi bete baño ez.
‎Kontxu Odriozolaren omenaldiarekin, hasi zen aurtengo XX. Euskal Antzerki Topaketak larunbatean. Soreasu antzokira azpeitiar ugari hurbildu zen omenaldirako.
2003
‎Antonia San Juanen «El veneno del teatro», Golden Apple Quarteten «17 años Golden» edota Yllanaren «Marionetas del pene» dira aipagarrienetakoak. Euskal antzerkiari dagokionez, Hikak, Adosek, Vaivenek, Antzerkiola Imaginarioak eta Tentazioak hartuko dute parte. Dantzak ere lekua izango du.
Euskal antzerkiak azken berrogeita hamar urteetan jasan duen metamorfosiaren testigu da Felix Gonzalez Petite. Gasteizen jaio zen 1941ean eta berrogei urtez aktiboki parte hartu du zenbait antzerki egitasmotan.
‎Soziologia, 1980tik aurrera antolatu gabea; Informatika, nahiz eta aurreko urteetan beste sail batzuen barruan zenbait hitzaldi eman; eta Antzerkia, nahiz eta Eugenio Arozenak zenbait hitzaldi eta ariketa antolatu 1979an. Ikastaro hori Euskal Antzerki Taldeen Biltzarrarekin (EATB) elkarlanean antolatu zen, Marian Arrutiren zuzendaritzapean, eta Koldo Larramendi, Koldo Amestoi, Peio Gutierrez eta Imanol Agirrerekin batera, Taupada taldeko Edurne Lasa eta Jose Mari Larrañaga izan ziren irakasle nagusiak48 Urte luzeetan arduratu dira azkeneko bi lagun horiek antzerki ikastaroaz, nahiz eta beste irakasle batzuek ere bertan parte hartu.... Beste sail batzuetan, gauzak okerrago zeuden:
‎Asteartean, Piarres Narbaitzek histo ria landu zuen; Beñat Laxaguek eta Iñaki Larrañagak Baigorriko, Goierriko eta Arrasateko ezaugarri sozioekonomikoak erakutsi zituzten, eta horien atzetik euskal aldizkarien ordezkariek parte hartu zuten beste mahai inguru bat egin zen. Hirugarren egunean, Lur Berri kooperatiba bisitatu zuten, eta arratsaldean Iñaki Beobide mintzatu zen euskal antzerkiaz. Ikastolen inguruan antolatu zen azken eguna, Marikita Tambourin en eskutik.
‎Lan hau Imanol Eliasek idatzi zuen, eta zuzendari lanetan ere bera aritu zen. Taldeak herrian antzerkiaren pizkunde berri bat ekarri zuen, eta 1983an Azpeitiko Euskal Antzerki Topaketak hasi ziren.
2004
‎Bestalde, duela gutxi plazaratu dira SAREA edo euskal antzerki zirkuituak iazko urtean eskuratu dituen ikusle eta emanaldi kopuruen datuak. Datuek arte eszenikoko programazio profesional osoa jasotzen dute, hau da, antzerkia, dantza eta lirika programazioa.
Euskal Antzerki Topaketak martxan
‎Euskarazko antzezlanen erakusleiho izateko sortu ziren duela hogeita bi urte Azpeitiko Euskal Antzerki Topaketak. Aurten antzerki amateurrari tarte zabalagoa eskainiko diote.
‎Xabier Goenaga, Ramon Saizarbitoria eta abar. Parez pareere Aurori Urbizu, Itziar Olaizola, Mirari Mujika (gaur egun Juan Antonio Arozena ren emaztea), edota Arantza Gurmendi, gaur egun ere euskal antzerkiari lotuta dagoena.
2005
‎Baionan bere egoitza duen Iker zentroaren agerkaria dugu Lapurdum, euskal ikerketen berri emanaz urtean behin argitaratzen den aldizkari sendoa. ...akian garaturik aurki daitezkeen gai anitzen artean, Bernard Etxepare eta Arnaud Oihenarten maitasun poesiak, urteetan Frantzian zein Belgikan errefuxiatu ziren euskal umeak, Martin Goyhetchek() lapurterara itzuli eta egokitutako La Fontaine eta Florianen alegiei buruzko eskuizkribuak, musulmanak Euskal Herriko lurralde ezberdinetan, euskararen gaineko hainbat gai, Artzeren poesiaren pentsakizuna, euskal antzerki garaikidea, baladen itzultze eta moldatze moduak eta euskara berpizteko politika Ipar Euskal Herrian aztertzen dituzten lanak daude.
‎Urte nahiko aberatsa izan da sorkuntza mailan, oroz gainetik euskal antzerkiarentzat.
‎Baliatzen naiz pasarte honetaz goresteko Antton Lukuk eramaten duen lan handia euskal antzerki munduan. Idazle joria izateaz gain, beti gogoan dauka antzerkirako tirriaren helaraztea gazteei.
‎Idazle joria izateaz gain, beti gogoan dauka antzerkirako tirriaren helaraztea gazteei. Badu urte andana bat Donibane Garaziko lizeoan euskal antzerki batzuk apailatzen dituela, aurten egin duen bezala TentazioaketaEroakan tzezlanekin. Ekimen ederra da, gazteek euskara bizi dezaten adierazpen artistikoen bitartez, eta haien baitan, ikusgarrietara joateko nahikundea sor dadin.
‎1889ko apirilaren 6an Donostian jaio zen eta 1963anLiza rran hil. Euskal antzerki modernoa ren ama da Harkaitz Canoren hitzetan, lehen emakumea izan zen antzerkia idazten. Burgosen irakasle ikasketak egin zituen.
‎Cano, Harkaitz; Emakumea euskal antzerkian. Bidegileak.
‎ARISTI, Pako/ Azpeitiko Udala; Antzeki Topaketak**. Euskal Antzerki Topaketak. Azpeitia.
2006
‎Nik uste euskal antzerkiari beste arlo industrialekin gertatzen ari dena gertatuko zaiola: taldeak elkartu eta merkatua zurrupatu egiten dute, berdin da, zinemagintzan nahiz zapatilla industrian.
‎Nahi eta nahi ez, krisialdiak beharrezkoak direla diote. Hori bai, gure politikariei ez diegu inoiz entzungo euskal antzerkia krisian dagoenik. Bost axola politikariei euskal antzerkigintzaren alorrean ikerketak, sorkuntzak... duen eragina.
2007
‎Antzerkiaren alorrean daude euskal antzerki taldeen biltzarra (eATB), Aketarre, Azika, Bordaxuri, Maite dugulako, Xirrixti mirrixti, zarena zarelako; zuberoako pastoralak, maskaradak, barrikadak... Bertsolaritza bultzatzen dute Bertsolarien lagunek bai eta ere Iparraldeko 7 bertso eskolak.
‎Louis Dassanceren aburuz, éminant bascologue408 zen Albert Léon eta Henri Gaveli interesgarria iruditu zitzaion Léonek esandakoa: cette observation judicieuse est due à M. Albert Léon409 Georges Hérellek, ostera, Albert Léonen iritzia deuseztatu egin zuen, euskal antzerkiaz ari zela:
‎• Donostiako Izkera ta Iztunde Ikastola (www.euskaraz.net/ Argitalpenak/ HerriLiteratura/ Iztunde). Donostiako Euskal Izkera ta Iztunde Ikastola erakundea Donostiako Udalak euskal antzerkia bultzatzeko sortu zuen 1915ean, Toribio Altzagaren zuzendaritzapean. Nahiz eta taldea Donostian kokatua egon, Gipuzkoa osoan zehar ere ibili zen errepertorioa antzezten, arrakasta handia lortuz.
‎Lehenik, urte hastapenean, Hiru Punttu deitu euskal antzerki taldeak Baionan bizi izeneko komedia eskaini zigun, Antton Luku garaztarrak idatzi obran oinarriturik. Testuak aipatzen du, frankotan omore anitzekin, gazteek etxebizitza baten ukaiteko dituzten arazo larriak.
2008
‎maskarada, tobera eta pastoralen ezaugarriak. Ilustrazioa eta euskal antzerki kultuaren sorrera.
‎Pizkunde Garaiko euskal antzerkia.
Euskal antzertiaren etorkia dela eta hemen nire iritzi kontrajarria nahi nuke adierazi Baionan 2004eko azaroaren 18an eta 19an XVIII.> Euskal> Herrian> letretan> eta> historian> gaitzat harturik izan ziren Jardunaldietan Beñat Oyharçabal eta Jose Maria Lasagabazter ikerle eta irakasleak aurkeztu zituzten iritziekin. Honakoxea dio Oyharçabalek23:
‎Maite Agerre, antzezlanaren idazlea eta protagonista, euskal antzerki garaikideko pertsona garrantzitsuenetariko bat da. 1960 hamarkadetako artisten belaunaldiakoa da, eta Agerre Teatro taldea sortu zuen 1980an.
‎Aurten 14 antzezlan eskainiko dituzte beste horrenbeste antzerki taldek. Ohikoa denez, ekitaldi honen helburu nagusiak dira" urtez urte euskal antzerki konpainiek egiten duten ahalegina erakustea eta urteko antzerki ekoizpenaren erakusleiho bilakatzea", antolatzaileek nabarmendu dutenez. " Jende guztiak, adina gora behera, atsegin dituen antzezlanak aurkitzeko aukera izango du.
‎12:00 XXVI. Euskal Antzerki Topaketako, Ikusleen Saria emango dute, udaletxean. Irabazlea, Kukai Tanttaka antzerki dantza taldearen Hnuy Illa izan da.
Euskal antzerkiaren sasoi ederra
‎Urte honetan, Piarres Larzabalen heriotzaren hogeigarren urtemuga da. Idazle horrek eragin handia ukan du euskal antzerkiaren historian eta eraberritzean.
‎Azkenik, derragun Azpeitiako XXVI. antzerki topaketan, Eusko Jaurlaritzak eta Euskal Kultur Erakundeak daukaten hitzarmenari dagokiola, egun berezi bat antolatu dugula, bereziki profesionalentzat, baina ez bakarrik. Hor Iparraldeko hiru antzerki talde aritu dira, eta ondotik Ipar eta Hegoaldeko programatzaileak elkartu dira, egungo euskal antzerkiaren eskaintzez, aukerez, bai eta ere adierazpen horren arazoez eztabaidatzeko, mugaz gaindiko harremanak nola hobetu daitezkeen aztertzeko, eta abar.
2009
‎Garai hartan idatzi zuen Larzabalek Matalaz, biziki obra ederra, eta obra hori muntatzeko osatu genuen talde bat. Lehen aldia zen egiten zena euskal antzerki bat parrokietako markoaren gainetik, 18 lagun baginen Matalaz muntatzeko eta baziren Urruñakoak, baziren Hazparnekoak, Beskoitzekoak, eta abar.
‎Horra, gaur antzerki gauzendako Antton Luku eta Mattin Irigoien dira gure" sandios". Iruditzen zait euskal antzerkian bizi dugula urrezko aro bat, idazten dutenen aldetik. Orain dela bi urte Luku ari izan da Garaziko bere ikasleekin prestatzen lan bat Piarres Larzabali buruz.
‎Ba euskal antzerkian komedia besterik ez dago.
‎Urnietako herriak omenaldia egin dio urtean zehar eta Iñistorrak lehiaketa horri bere izena emanez bere alea jarri nahi izan du. Gauza jakina da Maria Arizmendiren jarduna euskal antzerkia, euskara eta folklorea suspertzera bideratu zela nagusiki eta bere lanari esker eutsi zitzaiola neurri handi batean Urnietako euskal giroari Frankismoaren urterik zailenetan. Baina Mariak berezkoa zuen alaitasunez bere ingurukoak kutsatzea lortzen zuen bezain ongi eta dotore botatzen zituen irrintziak giroak hala eskatzen zuenean.Hori dela-eta eman diote Iñistorrakoek bere izena irrintzi lehiaketari.Izena eman beharra.
‎Nola egin lan koherente bat lur eremu horretan? Zer lan egin euskal antzerkiaren inguruan. Dantzaren inguruan?
‎Deabru Beltzak euskal antzerki taldeak hasiko du jaialdia. Les Tambours de Feu ikuskizunak danbor hotsez eta suziriz beteko ditu kaleak.
‎Antzerkia Bultzatuz programaren bidez egin den diru ekarpenari esker, %28 igo da Sareako udal antzokietako euskal antzerki programazioa, batez ere euren kasa programatzeko arazoak dituzten udalerrietan, non programak eskaintzen dituen 115 emanaldietatik %60tik gora taularatu dituzten.
‎antzezlana Euskal Antzerki Topaketen baitan
‎XXVII. Euskal Antzerki Topaketetako Ikuslegoaren Saria Lakrikun antzerki taldearen Prest gaude! antzezlanak irabazi du.
‎XXVII. Euskal Antzerki Topaketetako azken emanaldia igandean izan zen. Udaleko Kultura Sailetik azaldu dutenez, guztira hogei lan izan dira aurtengo Topaketetan.
‎Udaleko Kultura Sailetik azaldu dutenez, aurten ere Euskal Antzerki Topaketetako emanaldietara jende asko joan da.
‎Halako oztopo batzuk bazeuden, baina egin behar genuela esan eta egin egiten genituen. Antxieta taldearekin ere herrian halako ukitu bat eman nahi izan zitzaion antzerkiari, euskal antzerkiari. Bolada batean urtero urtero antzezlanen bat estreinatzen genuen, saninazioetan Azpeitian egiten genuen eta Azkoitian sanandresak hasi aurretik.
‎Hilaren 21ean Euskal Antzerki Topaketetako Txalo Saria jasoko du Imanol Eliasek
‎Datorren larunbatean XXVII. Euskal Antzerki Topaketetako Txalo Saria emango diote Imanol Elias Odriozolari (Azpeitia, 1936). Azpeitiko antzerkiaren eta antzerkizaletasunaren sustatzaileetako bat izan da Elias:
‎Azpeitiko antzerkiaren eta antzerkizaletasunaren sustatzaileetako bat izan da Elias: Jaunaren bideetan antzezlanean zuzendari jardundakoa; Oargiko antzerki taldean ibilitakoa; Antxieta Antzerki Taldearen sortzailea; Euskal Antzerki Topaketen sortzailea; eta, 40 antzezlan inguru ditu idatzita. Ebakuntza bat egin berri diote eta" susto galanta pasatu" duela dio.
Euskal Antzerkiaren Topaketak XXVII. aldia dute aurten. Topaketen ideia nondik sortu zitzaizuen?
‎0rdutik, ordea, aldaketa handiak izan ditu Topaketak. Gaur egun euskal antzerkiaren erakustaldi moduko bat da, denak eboluzionatzen du, baita Topaketak ere. Baina sortu zirenean ez zen hori Topaketen gaia.
Euskal Antzerki Topaketako kartel lehiaketan oinarriak
‎Karteletan azaldu beharreko esaldia. Azpeitia XXVII. Euskal Antzerki Topaketak 2009ko udazkena esaldiak azaldu behar du karteletan, euskaraz idatzita.
‎Mugaz gaindiko kultura harremanak indartzen ari ditu Euskal kultur erakundeak. 2009an, hainbat ekimen alhan ezarriak izan dira, hala nola Azpeitian, euskal antzerki topaketetan, Donostiako Koldo Mitxelena kulturunean, Andoainen, eta nolaz ez, Durangoko liburu eta disko azokan.
2010
‎dFERIA 2010 egingo dute, baina euskal antzerkia landuko du bakarrik
Euskal antzerki taldeen merkatua sustatzeko konpromiso irtenbidea da hartutakoa. Aurtengo dFeriak hiru egun izango ditu (joan den edizioetako bost jardunaldien aldean), eta guztira 12 antzerki eta dantza ikuskizun programatuko dituzte.
‎4 Euskal antzertia erbestean()
‎Urkizu, P. (1984): Euskal Antzertia, Antzerti zerbitzua, Donostia.
‎Urkizu, Patri: Euskal antzertia. Eusko jaurlaritza 1984:
‎URKIZU, Patri: Euskal antzertia. Eusko Jaurlaritza, 1984.
‎Sarako liburu feria ezagutzen dutenek badakite hori. Labur egiteko, Centre Culturel du Pays Basque (enbeia nuke ezartzeko et de la tradition bayonnaise) sortzen dute eta, Burukoa buru, azpiburu Landart, euskal antzerkiaren itots emailea, hasten dira lanean. Hobeki ezin izan.
‎Gogoa B eta A n dute. Horien ekoizpena euskal antzerkia dea. Gehitu behar da ere dirua DRAC etik horietara heldu delarik Bordelen erraten dela" y en a que pour les basques".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
euskal 409 (2,69)
Euskal 286 (1,88)
EUSKAL 10 (0,07)
euzkel 1 (0,01)
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak 158 (1,04)
Pamiela 85 (0,56)
Susa 82 (0,54)
Argia 61 (0,40)
Jakin 60 (0,39)
Uztarria 53 (0,35)
Urola kostako GUKA 41 (0,27)
Berria 25 (0,16)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 23 (0,15)
Herria - Euskal astekaria 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Sarea 14 (0,09)
UEU 13 (0,09)
Maiatz liburuak 10 (0,07)
Aizu! 8 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Hitza 6 (0,04)
EITB - Sarea 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
HABE 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
euskal antzerki topaketa 103 (0,68)
euskal antzerki talde 31 (0,20)
euskal antzerki historia 17 (0,11)
euskal antzerki bat 11 (0,07)
euskal antzerki dokumentazio 10 (0,07)
euskal antzerki leku 9 (0,06)
euskal antzerki ez 8 (0,05)
euskal antzerki mundu 8 (0,05)
euskal antzerki egin 7 (0,05)
euskal antzerki aldare 6 (0,04)
euskal antzerki amateur 6 (0,04)
euskal antzerki eman 6 (0,04)
euskal antzerki zer 6 (0,04)
euskal antzerki antropologiko 5 (0,03)
euskal antzerki moderno 5 (0,03)
euskal antzerki ukan 5 (0,03)
euskal antzerki egon 4 (0,03)
euskal antzerki eskola 4 (0,03)
euskal antzerki ikusi 4 (0,03)
euskal antzerki konpainia 4 (0,03)
euskal antzerki krisi 4 (0,03)
euskal antzerki ari 3 (0,02)
euskal antzerki aurrekari 3 (0,02)
euskal antzerki auzo 3 (0,02)
euskal antzerki aztertu 3 (0,02)
euskal antzerki berritu 3 (0,02)
euskal antzerki beste 3 (0,02)
euskal antzerki bizi 3 (0,02)
euskal antzerki bultzatu 3 (0,02)
euskal antzerki doktore 3 (0,02)
euskal antzerki eremu 3 (0,02)
euskal antzerki ezaugarri 3 (0,02)
euskal antzerki garaikide 3 (0,02)
euskal antzerki hori 3 (0,02)
euskal antzerki indartu 3 (0,02)
euskal antzerki joan 3 (0,02)
euskal antzerki kokatu 3 (0,02)
euskal antzerki landu 3 (0,02)
euskal antzerki lotu 3 (0,02)
euskal antzerki Nafarroa 3 (0,02)
euskal antzerki nortasun 3 (0,02)
euskal antzerki prestigio 3 (0,02)
euskal antzerki sorkuntza 3 (0,02)
euskal antzerki sortzaile 3 (0,02)
euskal antzerki sustatu 3 (0,02)
euskal antzerki sustrai 3 (0,02)
euskal antzerki tradizional 3 (0,02)
euskal antzerki zahar 3 (0,02)
euskal antzerki aipatu 2 (0,01)
euskal antzerki aldiz 2 (0,01)
euskal antzerki antropologia 2 (0,01)
euskal antzerki arazo 2 (0,01)
euskal antzerki aritu 2 (0,01)
euskal antzerki arte 2 (0,01)
euskal antzerki artxibo 2 (0,01)
euskal antzerki azken 2 (0,01)
euskal antzerki bera 2 (0,01)
euskal antzerki berpiztu 2 (0,01)
euskal antzerki berri 2 (0,01)
euskal antzerki bi 2 (0,01)
euskal antzerki deitu 2 (0,01)
euskal antzerki erakusketa 2 (0,01)
euskal antzerki erbeste 2 (0,01)
euskal antzerki ere 2 (0,01)
euskal antzerki funtzio 2 (0,01)
euskal antzerki gogoeta 2 (0,01)
euskal antzerki goi 2 (0,01)
euskal antzerki hiri 2 (0,01)
euskal antzerki ibilbide 2 (0,01)
euskal antzerki idazle 2 (0,01)
euskal antzerki iraupen 2 (0,01)
euskal antzerki iturri 2 (0,01)
euskal antzerki jende 2 (0,01)
euskal antzerki kalitate 2 (0,01)
euskal antzerki lan 2 (0,01)
euskal antzerki lehen 2 (0,01)
euskal antzerki liburu 2 (0,01)
euskal antzerki loraldi 2 (0,01)
euskal antzerki maila 2 (0,01)
euskal antzerki n 2 (0,01)
euskal antzerki obra 2 (0,01)
euskal antzerki Oiartzun 2 (0,01)
euskal antzerki panorama 2 (0,01)
euskal antzerki profesionalizazio 2 (0,01)
euskal antzerki sail 2 (0,01)
euskal antzerki tailer 2 (0,01)
euskal antzerki testu 2 (0,01)
euskal antzerki tradizio 2 (0,01)
euskal antzerki zor 2 (0,01)
euskal antzerki Baiona 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia