2000
|
|
Esan gabe doa, ezen, nortasun kolektiboak bezalaxe, erreferentzia eremuak kontrajarriak izan daitezkeenmodu berean, elkarren integratzaileak ere izan daitezkeela, egitura hierarkiko bateanintegratuak alegia. Bizkaitarra eta euskal herritarra bata bestearen barruan daudennortasunak dira, Bizkaia
|
Euskal
Herrian integratuta dagoen bezalaxe. Hemen nortasunbiak eta erreferentzia eremu biak ez dira kontrajarriak.
|
2007
|
|
|
Euskal
Herrian integratzeko
|
2010
|
|
Ondoko motibazio hauek dira gutxien aukeratutakoak:
|
Euskal
Herrian integratzeko (%12) eta Lana atzemateko edo aldatzeko (%11).
|
|
Ikasle etorkinek aldiz, aukera honela egin dute: motibo nagusiak dira Euskaldunekin komunikatzea (%65), Euskal kulturaz jabetzea (%57) eta
|
Euskal
Herrian integratzea (%46). Gero datoz Euskara maitatzea (%37); Nortasuna atzematea (%20); eta Haurrak ikasten ari direlako (%18), kontuan hartuta ikasle etorkinen %56k haurrak dituela.
|
|
1« Euskal kultura nereganatzeko», 2«
|
Euskal
Herrian integratzeko», 3« Nere sustraiak, nortasuna atxemaiteko», 4« Euskaldunekin komunikatzeko», 5« Nere haurrak euskara ikasten ari direlako», 6« Lana atxemaiteko edo aldatzeko», 7« Hizkuntzak maite ditudalako», 8« Besterik».
|
|
2
|
Euskal
Herrian integratzeko.
|
|
5«
|
Euskal
Herrian integratzeko, Désir d, intégration au Pays basque»: 2002an %23, 2008an %32.
|
|
5«
|
Euskal
Herrian integratzeko?: 2008an %32.
|
|
5
|
Euskal
Herrian integratzeko: H= %12, E= %46, O= %28.
|
|
Hizkuntzaren bidez herriko ikasleek beren erroak aurkitu nahi dituzte, eta kultura sakondu, nor diren ulertzeko. Aldiz ikasle etorkinek
|
Euskal
Herrian integratzea bilatzen dute, hizkuntzaren bidez eta neurri ahulagoan euskal kultura landuz.
|
|
Proposatu ziren zazpi motibazioen artean« Euskaldunekin komunikatzeko» da hautatuena (%62), 2.a« Euskal kultura nereganatzeko» (%44), 3.a« Nere sustraiak, nortasuna atxemaiteko» (%34), 4.a« Hizkuntzak maite ditudalako» (%30), 5.a«
|
Euskal
Herrian integratzeko»
|
|
beste aldetik nortasuna hautu bat da: tokikoentzat herritar izan nahiaren sentimendu kolektiboa onartua delarik helburu abertzale batzurentzat; kanpokoek
|
Euskal
Herrian integratu nahi dute, bizitza eta lan lekua bilatzen baitute.
|
|
Zenbaki gordinak hartuz ala ehunekoak kontatuz euskal nortasunari buruzko motibazioak dira lehen mailan ikaslego osoarentzat. Herriko ikasleek euskararen bidez beren sustraiak aurkitu nahi dituzte eta etorkinen xedea da
|
Euskal
Herrian integratzea. Ohargarri da etorkinek bertakoek baino atxikimendu handiagoa adierazten dutela euskal kuturaz eta nortasunaz.
|
|
Baina ikasleen jatorriaren arabera helburuak ez dira osoki berdinak. Euskararen bidez etorkinek nahi dute
|
Euskal
Herrian integratu, kultura berri batez gozatu, hemen bizi eta lan egin. Aldiz bertako ikasleek nahi dute arbasoen ondarea atxiki, sorterria zaindu eta hobeki Euskal Herritar izan.
|
|
|
Euskal
Herrian integratzeko
|