Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 93

2001
‎Etxean gela bat eskaintzen dutenak gutxiago dira, ordea, eta Isabel Ferreirak gelak eskaini ditzaketen euskaldunei dei berezia egiten die. Gela bila datozen ikasleak Nafarroa iparraldetik datoz batez ere, zonalde euskaldunetik. Baina ez denak.
‎Hau da, daukagun egoerarekin jokatu behar dugu, ez nahi genukeenarekin. Eta lehendabizi, datorkigun ikaslearen helburuak ase behar ditugu. Motibazio instrumental jakin batbadu, lehenengo horixe ase dugu.
2002
‎Hizkuntza irizpiderik gabe ezarritako numerus claususa dela medio, euskal taldeetako ikasleen kopurua txikiegia dairakasgai guztietan taldea osatzeko. Arazo hau larriagotu egin daiteke, baldin eta estatu osorako barruti bakarrarenondorioz kanpotik datozen ikasleek euskal ikasleak desplazatzen badituzte.
‎Unibertsitatean, gela huts batean; aurreko irakasleak ez du ezabatu arbelean idatzia; badatoz ikasleak.
2004
‎Paduako hirian eta XVIII. mende amaieran kokatu ditu Joan Manuel Gisbertek gazteentzat idatzitako abentura eta misterio nobela honen gertaerak. Protagonista nagusia Napolitik etorritako ikasle behartsu bat da. Lo egiteko gelarik alokatzeko aukerarik izango ez duela uste duenean, antigualeko palazzo baten alboan bizi den andre batek bere etxera joateko gonbita egiten dio.
‎Hizkuntza bat ikasteko orduan indar jardunean dabiltzan motibazioen kokagunea izozmendiaren gainean hauteman dezakegu. Euskaltegira datozen ikasleei luzaro gabe hasten gatzaizkie galdezka hau eta bestea, euskara ikastea zer eratako jarrerak eta interesak eragin dioten jakin nahirik. Jarrera eta motibazio motak definiturik dauzkagunez, gure ondorioak laster erabiliko ditugu jarduera didaktikoaren lagungarri.
2005
‎Poternako baratzeetarik Baionako hirira joateko erabiltzen zen tunelaren itzalpean ezkutatu ziren, dardaraka, metatuak, bata besteen bihotzen punpak estereotan antzeman zitzaketela. Beldurrak atxikitzen zituen eta bidean besta sobera eginik goraki kantuz eta eleketa multzoan zetozen ikasleak zirela ohartzean, doi bat jabaldu ziren. Alkohol, pixa eta izerdi urrina zeukan gorputz puloaren aitzinetik pasatzean, baten batek erran zuen:
2006
‎Uda ondorena bizi bizi datorrela dirudi arlo sozioekonomikoan. Lan munduan euskara oso pattal zebilela jakina zen, irakaskuntzatik zetozen ikasle euskaldunentzat galga handia zen. Oporrak bukatu eta segituan, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak hainbat sindikaturekin batetik, eta hainbat patronalekin bestetik, euskara lantegietan sustatzeko akordioa sinatu du.
‎Aurreko urteko edizioan 2.218 laguntza eman zitzaizkien ikasleei. Aurten, berriz, 2.000 laguntza aurreikusi dira, hau da, matrikularen %30, eta beste 600 Madrildik kanpora datozen ikasleei ostatu eta mantenu osoa emateko.
‎Lurralde Ordezkaritza bakoitzean Eskolatze batzordeak sortu dira, ohizko matrikula epetik kanpo datozen ikasle etorkinek egindako eskolatze eskaerak aztertu eta ebazteko.
‎Orain dela lau urte, Euskal Autonomia Erkidegoko etorkinak biztanleriaren %1 ziren, eta, aldiz, Espainiako Estatuko beste leku batzuetan, %8 inguru. Nolanahi ere, biztanle kopuru hori handitzen ari da, eta kanpotik etorritako ikasleak gehitzen ari dira azken urteotan.
‎Arreta Plana", 1 eta 2 taulak). Ikus dezagun oraingoan atzerritik datozen ikasleak jatorriz nongoak diren.
‎Bren arteko erantzun mistoa. Hain zuzen ere, Lehen Hezkuntzara zetozen ikasleek talde bereiztuetan jasotzen zituzten (adinak nahasturik) curriculumeko alderdi nagusiak, gaztelaniaz landuz: irakurketa idazketa, matematika eta ingurumen arloa.
2007
‎Eta horrek egunerokotasunean ere emaitzak ekartzen ditu. Jakin badakigu guk nahi baino gehiagotan datorrela ikaslea tituluaren behar soilagatik, ez euskara benetan ikasteko eta erabili ahal izateko, baina, zorionez, gaurko irakasteko modu honek, titulua ateratzeko baino ez bada ere, ikasleak komunikatu behar horretan jartzen du indarra. Ikasiko badu, euskaraz du.
‎Emigrazioaren fenomenoak izugarri handitu du Espainiako eskoletan familia etorkinetatik datozen ikasleen kopurua. Azken hamarkadan, hamar aldiz biderkatu dira ikasle horiek.
‎Ikasle atzerritarren %82, 5 titulartasun publikoko zentroetan ari da ikasten Espainian, batez ere, atzerriko eskola biztanleriaren hazkundea titulartasun publikoko zentroetan islatu da; izan ere, zentro horietan beste herrialde batzuetako ikasleen %82, 55 ikasten dute, eta ikastetxe pribatu edo itunduetan, berriz, 106.124 ikasle baino ez dira banatzen Espainia osoan (%17, 45). Hala ere, kasu batzuetan, Europar Batasunetik datozen ikasleak kasu, kopuru hori handiagoa da (%22, 8). Ikasle iberoamerikarrek ere ikastetxe pribatu edo itunduetan atzerriko ikasle guztien batez bestekoa baino ehuneko handixeago(% 19) ikasten dute; hala ere, Afrika(% 10,2) edo Europako gainerako lurraldeetan(% 13,6), ikastetxe horietako ikasleen kuota batez bestekoa baino txikiagoa da.
‎Ikasle atzerritarrak gero eta gehiago sartzen dira Espainiako ikasgeletan. Duela hamar urte, Espainiako hezkuntza sistemak beste herrialde batzuetako 63.000 ikasle hartzen zituen bere ikastetxeetan; gaur egun, berriz, hamar aldiz gehiago, hau da, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen %8, 4 Nondik datoz ikasle horiek. Zein ikastetxetan ikasten dute?
2008
‎Udalez gain, beste eragile batzuen arteko elkarlanaz aritu ziren Lekeitioko (Bizkaia) ikastetxeetako ordezkariak AEK euskaltegiko irakaslearekin batera. Lekeitio herri euskaldunera etorritako ikasle atzerritarren hizkuntza gaitasuna eta integrazio soziala areagotzeko martxan jarri duten programaren berri eman zuten.
‎Baina ikasle horien ehuneko handi batek(% 24,6, Hezkuntza eta Prestakuntza Trantsizio eta Laneratze Inkestaren arabera) unibertsitatera sartzea erabaki du, curriculumari goi mailako unibertsitate titulu bat gehitzeko. LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira ikasturtera arte, goi mailako teknikari tituluak zuzeneko sarbidea ematen zuen egindako graduko lanbide arloarekin zerikusia zuten titulazio batzuetarako. Goi Mailako Tituluen Katalogoa osatzen duten 26 lanbide arloetako titulu bakoitzak arautegiaren bidez ezarria zuen zein unibertsitate karreratan sar zitekeen.
‎% 7 eta% 30 artean, titulazioaren arabera. Hala ere, 1892/ 2008 Errege Dekretua, Graduko unibertsitate ikasketa ofizialetarako sarbidea arautzen duena, eta 558/ 2010 Errege Dekretua, azken hori aldatzen duena, argitaratu ondoren, LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira. Aldaketak sartzeko moduan Kupoa desagertzea:
‎Lehenik eta behin, ikasleak ikasi ahal izango duen denbora hartu behar du kontuan, eta, horren arabera, aukeratutako modalitateko irakasgai kopurua aukeratu behar du; irakasgaiak lehenengo edo bigarren kurtsoko curriculuma osatzen duten irakasgaietako edozein izan daitezke, baldin eta aurretik gainditu ez diren beste batzuekin lotesleak ez badira. Garrantzitsua da gogoraraztea Batxilergoko beste edozein irakaskuntza erregimenetatik datozen ikasleak urrutiko araubidera sartzen direla, gainditutako irakasgaietan berriro matrikulatu beharrik gabe. Tutoretza, derrigorrezkoa ez bada ere, oso gomendagarria da emaitza onak lortzeko.
‎Etorkinen matrikulazioari dagokionez, Camposek emandako datuen arabera, ikasleen %6, 58 dira Bizkaiko, Arabako eta Gipuzkoako mugetatik at etorritako ikasleak. Datu horrekin, Araba, Bizkai eta Gipuzkoak «Espainiako Estatuko tasarik txikiena» mantendu dutela zehaztu zuen.
‎Azken horiek dira gutxiengoa. Ikastola askotatik etorritako ikasleak daude lurrean eserita, borobil bat egin dute, eta denen artean ogitartekoak eta patata frijituak partekatzen ari dira. Biharko egunez eguneroko errutinara bueltatu behar direla ahaztu dute.
‎Ikasleen mugikortasunari dagokionez, pauso garrantzitsuak eman direla nabarmendu du Perez Iglesiasek. Hala, ikasturtetik Europako beste unibertsitateetatik EHUra etorritako ikasleen kopurua %18 hazi da. Horretaz gain, Europakoak ez diren unibertsitateetako ikasleen arreta eskuratzeko, bi programa martxan jarri ditu duela gutxi.
‎Bulgariatik etorritako ikasle talde bat izan da Andoainen egunotan. Pleven hiritik iritsi ziren urtarrilaren hogeita zazpian, Aita Larramendi ikastolako kideekin duten elkartruke proiektuko lehen zatiari hasiera emateko.
2009
‎Ikasle guztientzako materia edo gai berberak eta gela guztia batera eramateko sistema omen gurea. Eta hainbatetan goraipatzen dugun talentua deskubritzeko ahaleginak egin ordez, atzetik datozen ikasleak integratzeko ahalegin tzarrak egitea omen gure buruhauste nagusia. Mahaikide hau, beraz, ikasleen artean bereizketa egitearen aldekoa zen; bakoitzari bere neurrira ikasketak planteatzekoarena.
‎Antolatzaileen helburua ikasleak zientziaren garapenaren partaide izatea da, haren garrantzia gaur egungo munduan azpimarratuz eta haren hedapena bultzatuz. Fakultateko irakasleek esan dutenez, heziketa kimikorik ez badaukagu, ezin izango diegu gaur egungo eta etorkizuneko erronkei aurre egin, eta hori garrantzitsua da datozen ikasleen belaunaldi berrientzako.
‎Horrela, euskara eta gazteleraren arteko elebitasun orekatua bilatu nahi dute. Honen harian, kanpotik datozen ikasleek euskara ez ikasteko edo ebaluaketarik egin behar ez izateko aukera izango dute. Nolanahi ere, kasuan kasu aztertuko da.
‎Ikasketak utzi zituztenek hiru sarbide dituzte adinaren arabera Hori ez da gure herrialdean unibertsitario bihurtzeko bide bakarra. 1892/ 2008 Errege Dekretuak ezartzen duenez, proba hori egin beharrik gabe, Europako Batasuneko estatu kideetako edo beste herrialde batzuetako hezkuntza sistemetatik datozen ikasleak sar daitezke Espainiako unibertsitateetara (jatorrizko titulua Batxilergoko tituluari homologatu ondoren). Goi mailako Lanbide Heziketako tituludunek ez dute hautapen proba egin beharrik izanen.
‎Ikusten denez, Iparraldearen presentzia handia izan da topaketetan eta horrek hirugarren arlora, hau da, euskararen arlora garamatza, batez ere kontuan izanda Euskal Herriko leku askotatik datozela ikasleak eta irakasleak. Izan ere, jardunaldiak gauza askoren elkargunea dira eta haietan era askotako hartu emanak gertatzen dira, baina euskarari dagozkionak izan daitezke aberasgarrienak, euskalki urrunduetako hiztunek jarduera guztietan aurkitzen baitute nork bere hizkeran hitz egiteko eta besteen doinua entzuteko aukera.
‎EHU Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak graduko unibertsitate ikasketetara sartzeko proba berriaren eredua onartu du. 2010etik aurrera, Batxilergotik datozen ikasleek bi fase dituen sarrera proba egin dute. Azterketa orokorra gainditzearekin nahikoa izango den arren, ikasleek nota igotzeko aukera izango dute hautatu nahi duten graduarekin zerikusia duten irakasgaien etsamina eginez.
‎Beti bezala, Batxilergoko ikasketak burutzeaz gain, EHUra sartu nahi dutenek beste bide batzuk izango dituzte. Izan ere, Gobernu Kontseiluak Lanbide Heziketatik datozen ikasleen kuotak bertan behera uzteko erabakia hartu du, Goirizelaiak jakinarazi duenez. LHko ikasleen batez besteko notak kontuan hartuko dira edozein kasutan, eta Batxilergoko ikasleekin zuzenean lehiatuko dira graduetara sartzeko.
2010
‎Proposatzen dena berria da, graduak daude, eta hasieran irakasgai asko komunak dira. Horrek errazten digu bidea, orain zazpi talde gaztelaniaz eta bi euskaraz eskaini ditzakegulako, gradu desberdinetatik etorritako ikasleekin.
‎Hau dela eta, unibertsitatean irakaskuntza euskaraz jasotzea eskatzen duen ikasleen kopurua gora doa. Gaur egun UPV/EHUra datozen ikasleen %45a euskaraz ikastea eskatzen du. Datu hauen bilakaera azken urteetan I taulan ikus daitezke. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
‎Urteen joanean, taldearen osaera bera aldatzen joan da. Hasieran, duela hamabiren bat urte, bide bat es­kaintzen zuen denbora partzialeko ikasle zaharragoek diploma unibertsitarioa lor zezaten giza zientzietan, baina funtzio akademiko hori gainbehera joan zen, gero eta gehiago baitziren, ez agiri baten atzetik, bai­zik eta literatura eztabaidatze hutsagatik etorritako ikasleak. Azken urteetan, kopuruz eta esperientziaz gora egiteaz batera, bi gauza ikasi ditugu:
‎Europar Batasunekoak ez diren atzerriko hezkuntza sistemetatik datozen ikasleek, Espainiako unibertsitateetan matrikulatu nahi badute, Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalak (UNED) urtero antolatzen duen berariazko sarbide proba gainditu behar dute. Atzerritarrentzako hautakortasunak Espainiako gainerako batxilergoen egitura eta kalifikazio sistema bera du, nahiz eta edukia Hezkuntza Ministerioak ezarritako curriculum egokitzapen batzuei egokitzen zaien.
‎“Hautakortasunaren egitura aldatzeak, kasu askotan, haren berariazko fasera aurkeztera behartzen du; fase hori borondatezkoa da, baina ezinbestekoa eskari handiegia eta, beraz, etete nota altuagoak dituzten titulazioetan eskatutako sarbide puntuazioa lortzeko”, azpimarratu du. Europar Batasunetik kanpoko ikasleak Marokotik, Latinoamerikatik eta Ekuatore Ginetik datozen ikasleak dira esanguratsuenak. Ikasle horiez gain, atzerriko beste hezkuntza sistema batzuetako 5.000 ikasle baino gehiago daude, aurrekoak ez bezalakoak, eta urtero unibertsitatera sartzeko proba egitera behartuta daude gure herrialdeko goi mailako hezkuntza zentroetara sartu nahi badute.
‎Halaber, bermatu egiten da norgehiagoka dagoen egoeretan aukera berberak emanen zaizkiela ikasle guztiei. Hala, goi mailako lanbide heziketako tituluak edo arte plastikoetako edo kirol irakaskuntzako goi mailako teknikari tituluak izateagatik unibertsitate ikasketetarako zuzeneko sarbidea dutenek hurrengo ikasturtetik aurrera berariazko fasera aurkeztu eta nota igo ahal izango dute, Batxilergotik datozen ikasleekin gertatzen den bezala. Era berean, sarrera probetara aurkeztu ziren ikasleen interesak lesionatzea eragozten duen sistema bat ezarri da, oraindik ez baitzegoen berariazko fase berririk, nota lau puntura arte handitzeko aukera ematen duena.
2011
‎lehenik hizkuntza nibela begiratu dugu, bai ingelesekoa bai espainolekoa (sic). No problem. Ningun problema.Beraz, atzerritik etorritako ikasleei espainola exijituko zaie. Eta bertakoei, ingelesa.
‎Materiala ongi zaintzera behartzen ditu, atzetik datozen ikasleek berrerabiliko baitute gero.
‎Hortik «nortasun arazo bikoitza» izenburua. Katalunian Grup d. Estudi de Llengües Amenaçades ikertaldeak (www.gela.cat) egindako lan bat aipatzen da32, Marokotik etorritako ikasleak ea jatorriz kultura eta hizkuntza marokoardunak ziren, ala, ikertzaileek susmatzen zuten bezala, tamazight hizkuntza egiten zuten33 Inkesta pasatu zitzaien ikasleei, erantzun zezaten nongoak ziren eta zein zuten etxeko hizkuntza. Ikasle guztiek erantzun zuten marokoarrak edo arabiarrak zirela, eta etxeko hizkuntza arabiera zutela.
‎Orduan, beste ikasle batzuek ere besoa altxa zuten, adieraziz beraiek ere lau hizkuntza horiek egiten zituztela. Horrela jakin ahal izan zuten ikasgela hartan Marokotik etorritako ikasle guztiak berbereak zirela.
2012
‎Garrantzitsua da hori, eskolak orain arte ez baitu izan laguntzarik. Unibertsitateko zenbait karreratara kanpotik datoz ikasleak, eta euskaraz ikasten dutenak gutxiago dira. Unibertsitate barruti bakarra dago Espainian, eta ezin dugu ezer egin.
‎Lehenago, eskoleaz apartc, monjen komentua bere baegoan Larraurin, gaur egun edadekoen egoitza bihurturik dagoan eraikin luzea. Han neska umezurtzak eta kanpotik etorritako ikasle intemak egoten ziran; eta inguruetako neska batzuk bere joaten ziran hara ikasten, baina ez asko, ordaindu beharra egoten zan eta. Eskolea hartzen hara joaten ziranek arratsaldeetan josten ikasten eben.
‎Programaren kostua 1.140 eurokoa da hiru hilabeteko egonaldietarako. Ez dira sartzen ez hegazkin txartela ez joan etorriko ikasleak ordaindu behar duen nahitaezko aseguru medikoa. Indian, praktikak Jaipurren egiten dira, pasantien bidez, bi arlotako enpresetan:
2013
‎Ibar ezkerreko ikastola sendo bat egiteko asmoz sortu zen orain mende erdi Asti Leku ikastola. Inguru horretan hezkuntza ziklo osoa eskaintzen duen ikastola bakarra da eta Portugaletekoak izan arren ikaslerik gehienak, Sestao, Santurtzi, Muskiz, Trapaga, Barakaldo eta Castrotik etorritako ikasleak ere badituzte; eskuinaldeko ibarretik datorrenik ere bada. Guztira 1.200 familiaren seme alabak hezten ditu hiru eraikinetan, 1.619 ikasle inguru Portugaleteko Grumete Diegoko instalazioetan.
‎Irudia: Lori Gizarte bazterkeriaren aurka borrokatzeko dekretu baten bidez, baliabide gutxiko hiru jatordu (gosaria, hamaiketakoa eta askaria) eskainiko dizkiete Andaluziako ikastetxeek baliabide gutxiko familietatik datozen ikasleei, ikasturtea amaitu eta gero ere. Gobernuaren eta eskolatik kanpoko jardueren Beza igotzeko Gobernuak hartutako erabakia Ebko legeriaren kontrakoa da Izan ere, Espainiako etxe askok bizi duten egoera ekonomiko finaren ondorio ikusgarrienetako bat haurren elikadura dieta hondatzea da, bai eta jarduera eta eskolaz kanpoko jarduera ugari (kirolak, musika, informatika, hizkuntzak, goizeko harrera, etab.) ezabatzea ere. ikastetxeetan banatzen direnak.
‎Vigoko Unibertsitatea bezalako zentroek atzerriko ikasleentzako harrera zerbitzua dute, eta arreta eskaintzen die. Borondatezko ikasleek osatzen dute, eta unibertsitatera lehen aldiz iristen diren beste herrialde batzuetatik datozen ikasleei laguntzen diete. Beste batzuetan, Madrilgo Unibertsitate Autonomoko harrera bulegoaren kasuan bezala, zerbitzua nazioarteko ikasle, ikertzaile eta irakasleei zabaltzen zaie, eta arreta integrala eskaintzen zaie, informazioa, orientazio akademikoa eta administratiboa barne hartzen dituena.
2014
‎Ostegun honetan datozen ikasle eta irakasle alemanekin egitarau zabala landuko dugu: Elorrioko herria ezagutu eta baita gure hizkuntza ezagutu, Zumaian Flysch en ibilbidea egingo dugu eta Ekain Berri kobazuloan sartuko gara, arraunean egingo dugu Bilbon, perkusio tailerra landuko dugu eta eskuartean dugun proiektuari amaiera emango diogu.
‎Beñat Urkiza – Lurralde eta ikastetxe desberdinetako euskararen erabileraren datuen hausnarketa eta konparaketa bakarrik izan da etorkina edota kanpotik etorritako ikaslea. Iruñeko bi ikastetxeetan ez dago etorkinik matrikulatuta aztertu den mailan eta Ondarroako bi ikastetxeetan daude aipatutako %ak.
‎Orain arte, 200 ikasle inguruk egin dute guztira. Zientziaren askotariko alorretatik datozen ikasleak, gainera: informatika, biomedikuntza, ingeniaritza, biologia, ingeniaritza kimikoa eta biomolekularra, biofisika...
‎Duela bi ikasturte, Arrasatetik etorritako ikasle batek Mamerto goitizena jarri zion irakasle zurruteroari. Geroztik Bilintx institutuan halaxe esaten diote ikasle denek, Mamerto.
2015
‎Oztopo horien artean, aipatu behar da euskarazko material falta, hau da, euskarazko apunte eta baliabideen falta”. Ildo horretatik dator ikasleek diseinatutako plataforma digitala. Ber­tako edukiak jasotzeko edo ekarpenak egiteko nahiko da posta elektroniko bat bidaltzea.
2016
‎Gemma Plak dioenez, ikastetxe bakoitzaren mailara egokitu behar dute programazioa: " Ez da gauza bera ikasle guztiak jatorriz katalan hiztunak izatea edo kanpotik etorritako ikasle asko egotea. Katalana ez bada beren lehen hizkuntza, gauza errazekin hasten gara, esaterako errima pareekin".
‎Pedro Ibañezek ere aitortu du gaia aztertu izan dutela, baina emaitza argirik lortu gabe. «D eredutik datozen ikasleak A ereduan ere matrikulatu izan dira, eta ez da eskaintza faltagatik; Mendizabala institutuan eskaintza bikoizten dugu». Gaiari heltzeko zenbait neurri aurkeztu ditu Eusko Jaurlaritzaren lege proiektuak.
‎Hizkuntza ereduan egin dute salto handienetako bat Lautada ikastolan, Urbegainen hitzetan: " Lehen, ikastetxean, eredua zegoen; irakasgai gehienak euskaraz lantzen ziren, baina bizi, gazteleraz bizi zen bertan; gaur egun, aldiz, euskaraz bizitzera datoz ikasleak ikastolara, oraindik ere erabilera indartzeko lan handia egin behar dugun arren, bai ikastola mailan baita herri mailan ere".
‎Martxoaren 17an, banijoan San Pedro aldera eta Foruen Plaza pasata aurrez aurre aurkitu nuen pankarta baten atzetik zetorren ikasle kuadrila handi bat. 100 bat gazte.
‎Jai giro itzela dauka atzerritik datozen ikasleentzat, beti dago zerbait egiteko eta beti dago planen bat nahiz eta ez bilatu. Horrek ez du esan nahi lanik egin behar ez denik, noski.
‎Eta Donna hona dator Ikasle tamainako kafeinarekin.
‎Otxandiotik Iurretara datozen ikasleek eskertuko dute zerbitzu hori. Izan ere, autobus hori hartu ahal izateko, Durangora denboraz iristeko zailtasunak izan dituzte.
2017
‎" Nik adibidez etxean beti hitz egin dut euskaraz gurasoekin eta, baina gero ere Iruñean bizitzearekin pues jendeak normalean ez du euskeraz hitz egiten(...) baina, hala ere, etxean euskaraz hitz egiten badut gero nahiko ondo" (H3) ezagutzaren inguruan, gainera, euren buruaren diagnostikoa egin ez ezik, ingurukoena ere egin dute, euren pertzeptzioak erakutsiz. gasteizetik datozen ikasleek huhezira iritsitakoan euskara maila baxuagoa zutela aitortu dute eta ikasturteak aurrera egin ahala, ezagutzan aurrerapausoak eman dituztela onartzen dute.
‎Aurreko ikasturtean, bost urte lehenago Txinatik Mutrikura etorritako ikasle bat izan nuen. Batxilergo osoa euskaraz egindakoa zen, eta gurea eta orain berea den hizkuntza zuzentasunez, are konplexutasunez, erabiltzeko gauza.
‎–Arauak dira. Nik ez ditut arauak jartzen, baina hona datozen ikasleen gurasoek onartutako arauak dira.
‎Arrazakeria, xenofobia, aporofobia eta elitismoa, besteak beste, ez dira ezezagunak umeengan edo gazteengan. Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI IVEIk) berriki argitatatu du txosten bat, 2013ko ebaluazio diagnostikoarekin lotuta, Ikasle etorkinen emaitzak Euskadin izenekoa (ISEI IVEI, 2015), eta bertan ikusten da EAEn LHko 4 mailan dauden lau umetatik batek nahiago duela beste erlijio bateko ikaskide batekin lanik ez egitea, eta% 17k ez duela gustuko beste herrialde batetik etorritako ikasle batekin lan egitea. Datu horiek koherenteak dira Arartekoaren Adingabekoei balioak transmititzea txostenarekin (2009), non datuek adierazten duten aniztasunarekiko intolerantzia agerikoa dela umeen eta gazteen artean, gehienen jarrera ez den arren.
‎40 plaza baino ez zeuden ordea. Batzuk Nafarroatik etorri dira, baina Espainiatik ere datoz ikasleak: Errioxatik, Terueletik eta Murtziatik, hain zuzen.
‎Edo ikasle batzuk sakrifikatzen dituzte kanpoan utziz eta hoberenei bidea irekiz, edo, bestela, ikasle guztiek jaso beharreko heziketaren maila jaisten da den denek bukatu dezaten. Azken aldiko joera maila jaistea izan denez, ez dira gutxi txarto prestatuta datozen ikasleez kexu diren Bigarren Hezkuntzako irakasleak; baita, Unibertsitateko irakasleak ere, geroz eta gehiago; geroz eta ozenago; geroz eta kezkatuago. Kanpo ebaluazioek ere, bestetik, ondorio berberera omen garamatza:
2018
‎Hamarkada pare bat beranduago ni neuk, urtero, jasotzen ditut euskaraz institututik datozen ikasle euskaldunak. Unibertsitateko euskalduntze prozesua amaitutzat ez badut ematen ere, aurrerapauso nabarmenak antzematen direla iruditzen zait.
‎Derrigorrezko hezkuntza amaitzen dutenean euskararen ahozko zein idatzizko ezagutza egokia izateko eskubidea eta betebeharra izatea. Beranduago datozen ikasleek hizkuntza laguntza jasotzeko eskubidea izatea. Euskara ikastea doakoa izatea herritar guztientzat.Bestelakoak.
‎Aurten etorri diren ikasleak indusketan ariko badira ere, batez ere laborategi lana eginen dute. Besteak beste Txinatik, Kanadatik, Erresuma Batutik, AEBtik edo Australiatik etorritako ikasleak ari dira Aralarren trebatzen. Helburuak Zamartze eta Aralar artean bederatzitan egon dira Aditu arkeologia lantaldeko kideak, eta haiekin ikasten munduan barnako hamarnaka ikasle.
‎Atzera begiratuz, bilakaera positiboa izan dugula esan dezakegu, harrotasunez. Izan ere, urtero gurera datozen ikasleen kopurua mantendu edota igo egin izan da. Gainera, horietariko askok positiboki baloratzen dituzte gurekin pasatutako urteak eta izandako eskarmentua, beren helburua lortu dutelako edota klaseetan sortzen den lagun giro atseginagatik.
‎Baina, helburu hori lortzeko batasuna behar beharrezkoa zen, premiazkoa zen; baina, noski, ez zen nahikoa. Euskara batuari esker, gure ikasgeletan Euskal Herriko edozein bazterretatik etorritako ikasleen aurrean gai izan gara ezagutza transmititzeko normaltasunez, goi mailako hizkuntza erabiliz. Gure ikerketa laborategietan edozein gairi buruz euskaraz eztabaidatzeko aukera izan dugu eta arlo guztietan ezagutza sortu dugu euskara batuaz.
‎Estatuak jakin bazekien, behin ikasle batek ikasketak amaituta onura bikoitza jasoko zuela: alde batetik, mailegaturiko dirua bueltan jasoko zuen, atzera, hurrengo zetorren ikasleari berriz mailegatzeko; bestalde, herrialdearen erronkei aurre egiteko gai izango ziren herritar trebatuak izango zituen. Horrez gainera, ikaslearengan sinesten duen sistema batean, ikasleek eurek irakaskuntzarekiko atxikimendua garatzen dute, eta atxikimendu hori kulturalki transmititzen da belaunaldi batetik hurrengora.
2019
‎Burubero programan gertatu zitzaigun. Publikoan Ziburuko kolegiotik etorritako ikasleak genituen. Lehiakide guztiak Hegoaldekoak.
‎Aipatutako eremuetan aurrerapen marjinak, beraz, txikiak dira euskarazko ereduen matrikulazioan edo haur gazteen ezagutzan, orain arteko eskema eta parametroetan, behintzat. Marjinak badaude, noski, helburuak ez direlako bete (batxilergoa amaitzean ikasleen multzo handi batek ez dauka behar adinako konpetentzia linguistikoa euskaraz), eta erronka berriak ere sortu zaizkigu (beste herrialdeetatik datozen ikasleek sorturiko errealitate berria, esate baterako), baina datuak nabarmen hobetzekotan, parametroz aldatu genuke. Eta orduan galdera da:
2020
‎Izan ere, ume askok ez du bere hizkuntza hitz egin nahi, estigmatizatuta sentitzen dira eskolan esaten dizkioten gauzengatik. Unibertsitatean kanpotik etorritako ikasle asko dauzkat eta denei autobiografia linguistikoa idatzarazten diet. Askok adierazi dute estigmatizatuta sentitu direla haien hizkuntza hitz egiteagatik. Beste askok pena dute etxeko hizkuntza irakatsi ez diotelako.
‎Emaitzek erakutsi digutenez, halako baldintzak betetzen dituen hizkuntza sozializazio baten eskutik baino ez da etorriko ikasleen [eskolako] hizkuntzaren erabilera.
‎Beraz, atzerritik etorritako ikasleei espainola exijituko zaie. Eta bertakoei, ingelesa.
‎«Guk zer nahi dugu? Nahi ditugu ikasle konprometitu batzuk; ez soilik ikastera datozen ikasle batzuk. Gero euskalgintzara, herri mugimendura, mugimendu ekologistara, kulturalera, politikora pasatuko diren gazte anitz hemendik pasatzen dira.
‎Arazo hori kezka iturri izan zen irakasle askorentzat, Mintegik gogora ekarri duenez: «Horma handi batekin topo egin genuen, unibertsitatean ez baikenuen modurik ikastoletatik eta eskola publikoetatik zetozen ikasle euskaldunen eskaerari erantzuteko».
‎Bereziki Lekunberri, Leitza, Bortziri eta Baztan aldetik. Gaur Bidasoa ibaiaz harantzagotik, Hazparnetik etorritako ikasle multzoa izan da bisitan errotan.
2021
‎Helburua: Kanpotik eskualdera bizitzera etorritako ikasleen euskararako ibilbidea erraztea eta laguntzea, aniztasuna aitortu eta kontuan hartuta.
‎Hori berrestera datoz ikasleen adierazpenak. Izan ere, etxean asko irakurtzen dutela diote gehienek, eta haien zaletasuna hein handi batean hortik datorrela baieztatzen dute:
‎Badago marko bat, neurri handi batean elebakarra, hizkuntza batek besterik ez duelako ezagutzak transmititzeko ahalmen osoa, eta bestea, elebiduna edo hirueleduna, non ikasten diren hizkuntzetan irakasten baita. Marko eleaniztun horretan hizkuntza batekiko edo bestearekiko esposizioa ez dator ikasleak hizkuntzez jabetzeko helburuaren arabera, baizik eta ikasleek arlo guztietan dituzten premien arabera. Beraz, ikaslearen egoera da irakaskuntzaren abiapuntua eta ikaslea irakaskuntzaren ardatza.
‎Zugana datozen ikasleek nolako harremana dute gure musika ondarearekin. Etenik ba al dago?
‎Ikasturte bat egin nuen han, eta Donostiara joan nintzen. Ategorrietan Nerienea mutilentzako erresidentzia zabaldu zuten Jose Maria Aranzadik eta, Lekaroztik zetozen ikasleentzako. Aranzadi eta dirudunak ziren, erdaldunak baina euskaltzaleak, eta hango zerbitzariak euskaldunak izatea nahi zuten.
‎Uste dugu ereduan ikasi eta unibertsitatera datozen ikasleen hiztun profilek zer pentsatua eta aldi berean informazio oso interesgarria ematen dutela belaunaldi berrien profilak sakon ezagutu eta ulertzeko. eredutik etorritako hainbat ikasleren euskararen ezagutza maila eta erabilera ez dira espero ditzakegunak, eta dakarten euskara eta euskal kulturaren inguruko ezagutza oso azalekoak dira.
‎Besteek duten euskara gaitasunarekiko pertzepzioaren gaia ez da talde guztietan atera, baina, Eus Ele taldeko ikasleek modu kritikoan aipatu dute. Beste ikasleen gaitasun apalak haiekin komunikatzeko mugak sortu dizkie, eta Gasteiztik datozen ikasleak aipatzen dira behin baino gehiagotan: badago iritzi edo ustea ikasle horiek direla batez ere gaztelaniaz hitz egiten dutenak.
2022
‎Euskalduna eta atzerritarra den ume baten ama naiz (aita ez da euskalduna). 9 urterekin Asiatik Euskal Herrira bizitzen etorritako ikasle baten guraso naiz.
‎Bertako ikasle asko elebidunak dira, etorkin berri asko bezala (are, hirueledunak ere). Latinoamerikatik datozenetatik asko dira, Madril edo Murtziatik etorritako ikasle etorkinen modura, gazteleradun elebakarrak. Baina badira Amerikako jatorriko hizkuntzetan mintzatzen direnak ere.
‎Lehenengoek, JOLASHEZI topaketa ospatu zuen Aramaioko frontoian. Jolas eta txoko ezberdinetan trebatzeko aukera izan zuten etorritako ikasleek eta goiz atsegina pasatu zuten. LEKE kirol egokituko taldeak berriz, esgrimako saio bat izan zuten Aretxabaletako kiroldegian eta hauek ere asko disfrutatu zuten kirol modalitate honetan trebatuz.
2023
‎Huhezira hezkuntza graduak egitera datozen ikasleen inguruan diagnostiko zehatz batetik abiatzen gara. Ikerlariok identifikatu ditugu honako erronkak (Arratibel et al. 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022):
‎Ez baldin badute gaur arratsaldean bertan askatzen, bereak egin du, zazpi egunez isolaturik eduki lezakete ditxosozko terrorismoaren kontrako legea dela medio azaldu zigun gurekin zetorren Ikasle Abertzaleen Sindikatuko lagun batek, Gestorasekoekin ere lan egiten omen zuenak.
‎Ikastola Bilbon kokatuta egon arren, Bizkaia osotik datozkigu ikasleak, baita Gipuzkoa zein Arabatik ere. Beraz, euskalki ezberdinak entzuten ditugu eta haiek dakarten maila ere ezberdina izaten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
datozen 41 (0,27)
etorritako 29 (0,19)
datoz 5 (0,03)
zetozen 5 (0,03)
dator 3 (0,02)
zetorren 3 (0,02)
etorriko 2 (0,01)
badatoz 1 (0,01)
datorkigun 1 (0,01)
datorrela 1 (0,01)
datozela 1 (0,01)
datozkigu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 18 (0,12)
Consumer 15 (0,10)
Argia 9 (0,06)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
ELKAR 6 (0,04)
Jakin 6 (0,04)
UEU 4 (0,03)
Uztaro 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
etorri ikasle bat 4 (0,03)
etorri ikasle euskaldun 3 (0,02)
etorri ikasle kopuru 3 (0,02)
etorri ikasle asko 2 (0,01)
etorri ikasle espainol 2 (0,01)
etorri ikasle etorkin 2 (0,01)
etorri ikasle euskara 2 (0,01)
etorri ikasle hizkuntza 2 (0,01)
etorri ikasle talde 2 (0,01)
etorri ikasle unibertsitate 2 (0,01)
etorri ikasle a 1 (0,01)
etorri ikasle abertzale 1 (0,01)
etorri ikasle adierazpen 1 (0,01)
etorri ikasle aipatu 1 (0,01)
etorri ikasle ari 1 (0,01)
etorri ikasle atzerritar 1 (0,01)
etorri ikasle batzuk 1 (0,01)
etorri ikasle behartsu 1 (0,01)
etorri ikasle belaunaldi 1 (0,01)
etorri ikasle berrerabili 1 (0,01)
etorri ikasle berriz 1 (0,01)
etorri ikasle bi 1 (0,01)
etorri ikasle diagnostiko 1 (0,01)
etorri ikasle diseinatu 1 (0,01)
etorri ikasle ea 1 (0,01)
etorri ikasle egon 1 (0,01)
etorri ikasle ere 1 (0,01)
etorri ikasle eskertu 1 (0,01)
etorri ikasle euskal 1 (0,01)
etorri ikasle gai 1 (0,01)
etorri ikasle gehitu 1 (0,01)
etorri ikasle gertatu 1 (0,01)
etorri ikasle guraso 1 (0,01)
etorri ikasle guzti 1 (0,01)
etorri ikasle helburu 1 (0,01)
etorri ikasle hiztun 1 (0,01)
etorri ikasle horiek 1 (0,01)
etorri ikasle ikastola 1 (0,01)
etorri ikasle integratu 1 (0,01)
etorri ikasle jatorri 1 (0,01)
etorri ikasle kasu 1 (0,01)
etorri ikasle kexu 1 (0,01)
etorri ikasle kuadrilla 1 (0,01)
etorri ikasle kuota 1 (0,01)
etorri ikasle lagundu 1 (0,01)
etorri ikasle luzaro 1 (0,01)
etorri ikasle multzo 1 (0,01)
etorri ikasle Nafarroa 1 (0,01)
etorri ikasle nolako 1 (0,01)
etorri ikasle ordaindu 1 (0,01)
etorri ikasle ostatu 1 (0,01)
etorri ikasle sartu 1 (0,01)
etorri ikasle sortu 1 (0,01)
etorri ikasle tamaina 1 (0,01)
etorri ikasle titulu 1 (0,01)
etorri ikasle ukan 1 (0,01)
etorri ikasle urrutiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia