Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2004
‎Paduako hirian eta XVIII. mende amaieran kokatu ditu Joan Manuel Gisbertek gazteentzat idatzitako abentura eta misterio nobela honen gertaerak. Protagonista nagusia Napolitik etorritako ikasle behartsu bat da. Lo egiteko gelarik alokatzeko aukerarik izango ez duela uste duenean, antigualeko palazzo baten alboan bizi den andre batek bere etxera joateko gonbita egiten dio.
2006
‎Orain dela lau urte, Euskal Autonomia Erkidegoko etorkinak biztanleriaren %1 ziren, eta, aldiz, Espainiako Estatuko beste leku batzuetan, %8 inguru. Nolanahi ere, biztanle kopuru hori handitzen ari da, eta kanpotik etorritako ikasleak gehitzen ari dira azken urteotan.
2008
‎Udalez gain, beste eragile batzuen arteko elkarlanaz aritu ziren Lekeitioko (Bizkaia) ikastetxeetako ordezkariak AEK euskaltegiko irakaslearekin batera. Lekeitio herri euskaldunera etorritako ikasle atzerritarren hizkuntza gaitasuna eta integrazio soziala areagotzeko martxan jarri duten programaren berri eman zuten.
‎Etorkinen matrikulazioari dagokionez, Camposek emandako datuen arabera, ikasleen %6, 58 dira Bizkaiko, Arabako eta Gipuzkoako mugetatik at etorritako ikasleak. Datu horrekin, Araba, Bizkai eta Gipuzkoak «Espainiako Estatuko tasarik txikiena» mantendu dutela zehaztu zuen.
‎Azken horiek dira gutxiengoa. Ikastola askotatik etorritako ikasleak daude lurrean eserita, borobil bat egin dute, eta denen artean ogitartekoak eta patata frijituak partekatzen ari dira. Biharko egunez eguneroko errutinara bueltatu behar direla ahaztu dute.
‎Ikasleen mugikortasunari dagokionez, pauso garrantzitsuak eman direla nabarmendu du Perez Iglesiasek. Hala, ikasturtetik Europako beste unibertsitateetatik EHUra etorritako ikasleen kopurua %18 hazi da. Horretaz gain, Europakoak ez diren unibertsitateetako ikasleen arreta eskuratzeko, bi programa martxan jarri ditu duela gutxi.
‎Bulgariatik etorritako ikasle talde bat izan da Andoainen egunotan. Pleven hiritik iritsi ziren urtarrilaren hogeita zazpian, Aita Larramendi ikastolako kideekin duten elkartruke proiektuko lehen zatiari hasiera emateko.
2010
‎Proposatzen dena berria da, graduak daude, eta hasieran irakasgai asko komunak dira. Horrek errazten digu bidea, orain zazpi talde gaztelaniaz eta bi euskaraz eskaini ditzakegulako, gradu desberdinetatik etorritako ikasleekin.
‎Urteen joanean, taldearen osaera bera aldatzen joan da. Hasieran, duela hamabiren bat urte, bide bat es­kaintzen zuen denbora partzialeko ikasle zaharragoek diploma unibertsitarioa lor zezaten giza zientzietan, baina funtzio akademiko hori gainbehera joan zen, gero eta gehiago baitziren, ez agiri baten atzetik, bai­zik eta literatura eztabaidatze hutsagatik etorritako ikasleak. Azken urteetan, kopuruz eta esperientziaz gora egiteaz batera, bi gauza ikasi ditugu:
2011
‎lehenik hizkuntza nibela begiratu dugu, bai ingelesekoa bai espainolekoa (sic). No problem. Ningun problema.Beraz, atzerritik etorritako ikasleei espainola exijituko zaie. Eta bertakoei, ingelesa.
‎Hortik «nortasun arazo bikoitza» izenburua. Katalunian Grup d. Estudi de Llengües Amenaçades ikertaldeak (www.gela.cat) egindako lan bat aipatzen da32, Marokotik etorritako ikasleak ea jatorriz kultura eta hizkuntza marokoardunak ziren, ala, ikertzaileek susmatzen zuten bezala, tamazight hizkuntza egiten zuten33 Inkesta pasatu zitzaien ikasleei, erantzun zezaten nongoak ziren eta zein zuten etxeko hizkuntza. Ikasle guztiek erantzun zuten marokoarrak edo arabiarrak zirela, eta etxeko hizkuntza arabiera zutela.
‎Orduan, beste ikasle batzuek ere besoa altxa zuten, adieraziz beraiek ere lau hizkuntza horiek egiten zituztela. Horrela jakin ahal izan zuten ikasgela hartan Marokotik etorritako ikasle guztiak berbereak zirela.
2012
‎Lehenago, eskoleaz apartc, monjen komentua bere baegoan Larraurin, gaur egun edadekoen egoitza bihurturik dagoan eraikin luzea. Han neska umezurtzak eta kanpotik etorritako ikasle intemak egoten ziran; eta inguruetako neska batzuk bere joaten ziran hara ikasten, baina ez asko, ordaindu beharra egoten zan eta. Eskolea hartzen hara joaten ziranek arratsaldeetan josten ikasten eben.
2013
‎Ibar ezkerreko ikastola sendo bat egiteko asmoz sortu zen orain mende erdi Asti Leku ikastola. Inguru horretan hezkuntza ziklo osoa eskaintzen duen ikastola bakarra da eta Portugaletekoak izan arren ikaslerik gehienak, Sestao, Santurtzi, Muskiz, Trapaga, Barakaldo eta Castrotik etorritako ikasleak ere badituzte; eskuinaldeko ibarretik datorrenik ere bada. Guztira 1.200 familiaren seme alabak hezten ditu hiru eraikinetan, 1.619 ikasle inguru Portugaleteko Grumete Diegoko instalazioetan.
2014
‎Beñat Urkiza – Lurralde eta ikastetxe desberdinetako euskararen erabileraren datuen hausnarketa eta konparaketa bakarrik izan da etorkina edota kanpotik etorritako ikaslea. Iruñeko bi ikastetxeetan ez dago etorkinik matrikulatuta aztertu den mailan eta Ondarroako bi ikastetxeetan daude aipatutako %ak.
‎Duela bi ikasturte, Arrasatetik etorritako ikasle batek Mamerto goitizena jarri zion irakasle zurruteroari. Geroztik Bilintx institutuan halaxe esaten diote ikasle denek, Mamerto.
2016
‎Gemma Plak dioenez, ikastetxe bakoitzaren mailara egokitu behar dute programazioa: " Ez da gauza bera ikasle guztiak jatorriz katalan hiztunak izatea edo kanpotik etorritako ikasle asko egotea. Katalana ez bada beren lehen hizkuntza, gauza errazekin hasten gara, esaterako errima pareekin".
2017
‎Aurreko ikasturtean, bost urte lehenago Txinatik Mutrikura etorritako ikasle bat izan nuen. Batxilergo osoa euskaraz egindakoa zen, eta gurea eta orain berea den hizkuntza zuzentasunez, are konplexutasunez, erabiltzeko gauza.
‎Arrazakeria, xenofobia, aporofobia eta elitismoa, besteak beste, ez dira ezezagunak umeengan edo gazteengan. Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI IVEIk) berriki argitatatu du txosten bat, 2013ko ebaluazio diagnostikoarekin lotuta, Ikasle etorkinen emaitzak Euskadin izenekoa (ISEI IVEI, 2015), eta bertan ikusten da EAEn LHko 4 mailan dauden lau umetatik batek nahiago duela beste erlijio bateko ikaskide batekin lanik ez egitea, eta% 17k ez duela gustuko beste herrialde batetik etorritako ikasle batekin lan egitea. Datu horiek koherenteak dira Arartekoaren Adingabekoei balioak transmititzea txostenarekin (2009), non datuek adierazten duten aniztasunarekiko intolerantzia agerikoa dela umeen eta gazteen artean, gehienen jarrera ez den arren.
2018
‎Aurten etorri diren ikasleak indusketan ariko badira ere, batez ere laborategi lana eginen dute. Besteak beste Txinatik, Kanadatik, Erresuma Batutik, AEBtik edo Australiatik etorritako ikasleak ari dira Aralarren trebatzen. Helburuak Zamartze eta Aralar artean bederatzitan egon dira Aditu arkeologia lantaldeko kideak, eta haiekin ikasten munduan barnako hamarnaka ikasle.
‎Baina, helburu hori lortzeko batasuna behar beharrezkoa zen, premiazkoa zen; baina, noski, ez zen nahikoa. Euskara batuari esker, gure ikasgeletan Euskal Herriko edozein bazterretatik etorritako ikasleen aurrean gai izan gara ezagutza transmititzeko normaltasunez, goi mailako hizkuntza erabiliz. Gure ikerketa laborategietan edozein gairi buruz euskaraz eztabaidatzeko aukera izan dugu eta arlo guztietan ezagutza sortu dugu euskara batuaz.
2019
‎Burubero programan gertatu zitzaigun. Publikoan Ziburuko kolegiotik etorritako ikasleak genituen. Lehiakide guztiak Hegoaldekoak.
2020
‎Izan ere, ume askok ez du bere hizkuntza hitz egin nahi, estigmatizatuta sentitzen dira eskolan esaten dizkioten gauzengatik. Unibertsitatean kanpotik etorritako ikasle asko dauzkat eta denei autobiografia linguistikoa idatzarazten diet. Askok adierazi dute estigmatizatuta sentitu direla haien hizkuntza hitz egiteagatik. Beste askok pena dute etxeko hizkuntza irakatsi ez diotelako.
‎Beraz, atzerritik etorritako ikasleei espainola exijituko zaie. Eta bertakoei, ingelesa.
‎Bereziki Lekunberri, Leitza, Bortziri eta Baztan aldetik. Gaur Bidasoa ibaiaz harantzagotik, Hazparnetik etorritako ikasle multzoa izan da bisitan errotan.
2021
‎Helburua: Kanpotik eskualdera bizitzera etorritako ikasleen euskararako ibilbidea erraztea eta laguntzea, aniztasuna aitortu eta kontuan hartuta.
2022
‎Euskalduna eta atzerritarra den ume baten ama naiz (aita ez da euskalduna). 9 urterekin Asiatik Euskal Herrira bizitzen etorritako ikasle baten guraso naiz.
‎Bertako ikasle asko elebidunak dira, etorkin berri asko bezala (are, hirueledunak ere). Latinoamerikatik datozenetatik asko dira, Madril edo Murtziatik etorritako ikasle etorkinen modura, gazteleradun elebakarrak. Baina badira Amerikako jatorriko hizkuntzetan mintzatzen direnak ere.
‎Lehenengoek, JOLASHEZI topaketa ospatu zuen Aramaioko frontoian. Jolas eta txoko ezberdinetan trebatzeko aukera izan zuten etorritako ikasleek eta goiz atsegina pasatu zuten. LEKE kirol egokituko taldeak berriz, esgrimako saio bat izan zuten Aretxabaletako kiroldegian eta hauek ere asko disfrutatu zuten kirol modalitate honetan trebatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia