Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2001
‎Etxean gela bat eskaintzen dutenak gutxiago dira, ordea, eta Isabel Ferreirak gelak eskaini ditzaketen euskaldunei dei berezia egiten die. Gela bila datozen ikasleak Nafarroa iparraldetik datoz batez ere, zonalde euskaldunetik. Baina ez denak.
2002
‎Hizkuntza irizpiderik gabe ezarritako numerus claususa dela medio, euskal taldeetako ikasleen kopurua txikiegia dairakasgai guztietan taldea osatzeko. Arazo hau larriagotu egin daiteke, baldin eta estatu osorako barruti bakarrarenondorioz kanpotik datozen ikasleek euskal ikasleak desplazatzen badituzte.
2004
‎Hizkuntza bat ikasteko orduan indar jardunean dabiltzan motibazioen kokagunea izozmendiaren gainean hauteman dezakegu. Euskaltegira datozen ikasleei luzaro gabe hasten gatzaizkie galdezka hau eta bestea, euskara ikastea zer eratako jarrerak eta interesak eragin dioten jakin nahirik. Jarrera eta motibazio motak definiturik dauzkagunez, gure ondorioak laster erabiliko ditugu jarduera didaktikoaren lagungarri.
2006
‎Aurreko urteko edizioan 2.218 laguntza eman zitzaizkien ikasleei. Aurten, berriz, 2.000 laguntza aurreikusi dira, hau da, matrikularen %30, eta beste 600 Madrildik kanpora datozen ikasleei ostatu eta mantenu osoa emateko.
‎Lurralde Ordezkaritza bakoitzean Eskolatze batzordeak sortu dira, ohizko matrikula epetik kanpo datozen ikasle etorkinek egindako eskolatze eskaerak aztertu eta ebazteko.
‎Arreta Plana", 1 eta 2 taulak). Ikus dezagun oraingoan atzerritik datozen ikasleak jatorriz nongoak diren.
2007
‎Emigrazioaren fenomenoak izugarri handitu du Espainiako eskoletan familia etorkinetatik datozen ikasleen kopurua. Azken hamarkadan, hamar aldiz biderkatu dira ikasle horiek.
‎Ikasle atzerritarren %82, 5 titulartasun publikoko zentroetan ari da ikasten Espainian, batez ere, atzerriko eskola biztanleriaren hazkundea titulartasun publikoko zentroetan islatu da; izan ere, zentro horietan beste herrialde batzuetako ikasleen %82, 55 ikasten dute, eta ikastetxe pribatu edo itunduetan, berriz, 106.124 ikasle baino ez dira banatzen Espainia osoan (%17, 45). Hala ere, kasu batzuetan, Europar Batasunetik datozen ikasleak kasu, kopuru hori handiagoa da (%22, 8). Ikasle iberoamerikarrek ere ikastetxe pribatu edo itunduetan atzerriko ikasle guztien batez bestekoa baino ehuneko handixeago(% 19) ikasten dute; hala ere, Afrika(% 10,2) edo Europako gainerako lurraldeetan(% 13,6), ikastetxe horietako ikasleen kuota batez bestekoa baino txikiagoa da.
2008
‎Baina ikasle horien ehuneko handi batek(% 24,6, Hezkuntza eta Prestakuntza Trantsizio eta Laneratze Inkestaren arabera) unibertsitatera sartzea erabaki du, curriculumari goi mailako unibertsitate titulu bat gehitzeko. LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira ikasturtera arte, goi mailako teknikari tituluak zuzeneko sarbidea ematen zuen egindako graduko lanbide arloarekin zerikusia zuten titulazio batzuetarako. Goi Mailako Tituluen Katalogoa osatzen duten 26 lanbide arloetako titulu bakoitzak arautegiaren bidez ezarria zuen zein unibertsitate karreratan sar zitekeen.
‎% 7 eta% 30 artean, titulazioaren arabera. Hala ere, 1892/ 2008 Errege Dekretua, Graduko unibertsitate ikasketa ofizialetarako sarbidea arautzen duena, eta 558/ 2010 Errege Dekretua, azken hori aldatzen duena, argitaratu ondoren, LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira. Aldaketak sartzeko moduan Kupoa desagertzea:
‎Lehenik eta behin, ikasleak ikasi ahal izango duen denbora hartu behar du kontuan, eta, horren arabera, aukeratutako modalitateko irakasgai kopurua aukeratu behar du; irakasgaiak lehenengo edo bigarren kurtsoko curriculuma osatzen duten irakasgaietako edozein izan daitezke, baldin eta aurretik gainditu ez diren beste batzuekin lotesleak ez badira. Garrantzitsua da gogoraraztea Batxilergoko beste edozein irakaskuntza erregimenetatik datozen ikasleak urrutiko araubidera sartzen direla, gainditutako irakasgaietan berriro matrikulatu beharrik gabe. Tutoretza, derrigorrezkoa ez bada ere, oso gomendagarria da emaitza onak lortzeko.
2009
‎Ikasle guztientzako materia edo gai berberak eta gela guztia batera eramateko sistema omen gurea. Eta hainbatetan goraipatzen dugun talentua deskubritzeko ahaleginak egin ordez, atzetik datozen ikasleak integratzeko ahalegin tzarrak egitea omen gure buruhauste nagusia. Mahaikide hau, beraz, ikasleen artean bereizketa egitearen aldekoa zen; bakoitzari bere neurrira ikasketak planteatzekoarena.
‎Antolatzaileen helburua ikasleak zientziaren garapenaren partaide izatea da, haren garrantzia gaur egungo munduan azpimarratuz eta haren hedapena bultzatuz. Fakultateko irakasleek esan dutenez, heziketa kimikorik ez badaukagu, ezin izango diegu gaur egungo eta etorkizuneko erronkei aurre egin, eta hori garrantzitsua da datozen ikasleen belaunaldi berrientzako.
‎Horrela, euskara eta gazteleraren arteko elebitasun orekatua bilatu nahi dute. Honen harian, kanpotik datozen ikasleek euskara ez ikasteko edo ebaluaketarik egin behar ez izateko aukera izango dute. Nolanahi ere, kasuan kasu aztertuko da.
‎Ikasketak utzi zituztenek hiru sarbide dituzte adinaren arabera Hori ez da gure herrialdean unibertsitario bihurtzeko bide bakarra. 1892/ 2008 Errege Dekretuak ezartzen duenez, proba hori egin beharrik gabe, Europako Batasuneko estatu kideetako edo beste herrialde batzuetako hezkuntza sistemetatik datozen ikasleak sar daitezke Espainiako unibertsitateetara (jatorrizko titulua Batxilergoko tituluari homologatu ondoren). Goi mailako Lanbide Heziketako tituludunek ez dute hautapen proba egin beharrik izanen.
‎EHU Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak graduko unibertsitate ikasketetara sartzeko proba berriaren eredua onartu du. 2010etik aurrera, Batxilergotik datozen ikasleek bi fase dituen sarrera proba egin dute. Azterketa orokorra gainditzearekin nahikoa izango den arren, ikasleek nota igotzeko aukera izango dute hautatu nahi duten graduarekin zerikusia duten irakasgaien etsamina eginez.
‎Beti bezala, Batxilergoko ikasketak burutzeaz gain, EHUra sartu nahi dutenek beste bide batzuk izango dituzte. Izan ere, Gobernu Kontseiluak Lanbide Heziketatik datozen ikasleen kuotak bertan behera uzteko erabakia hartu du, Goirizelaiak jakinarazi duenez. LHko ikasleen batez besteko notak kontuan hartuko dira edozein kasutan, eta Batxilergoko ikasleekin zuzenean lehiatuko dira graduetara sartzeko.
2010
‎Hau dela eta, unibertsitatean irakaskuntza euskaraz jasotzea eskatzen duen ikasleen kopurua gora doa. Gaur egun UPV/EHUra datozen ikasleen %45a euskaraz ikastea eskatzen du. Datu hauen bilakaera azken urteetan I taulan ikus daitezke. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
‎Europar Batasunekoak ez diren atzerriko hezkuntza sistemetatik datozen ikasleek, Espainiako unibertsitateetan matrikulatu nahi badute, Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalak (UNED) urtero antolatzen duen berariazko sarbide proba gainditu behar dute. Atzerritarrentzako hautakortasunak Espainiako gainerako batxilergoen egitura eta kalifikazio sistema bera du, nahiz eta edukia Hezkuntza Ministerioak ezarritako curriculum egokitzapen batzuei egokitzen zaien.
‎“Hautakortasunaren egitura aldatzeak, kasu askotan, haren berariazko fasera aurkeztera behartzen du; fase hori borondatezkoa da, baina ezinbestekoa eskari handiegia eta, beraz, etete nota altuagoak dituzten titulazioetan eskatutako sarbide puntuazioa lortzeko”, azpimarratu du. Europar Batasunetik kanpoko ikasleak Marokotik, Latinoamerikatik eta Ekuatore Ginetik datozen ikasleak dira esanguratsuenak. Ikasle horiez gain, atzerriko beste hezkuntza sistema batzuetako 5.000 ikasle baino gehiago daude, aurrekoak ez bezalakoak, eta urtero unibertsitatera sartzeko proba egitera behartuta daude gure herrialdeko goi mailako hezkuntza zentroetara sartu nahi badute.
‎Halaber, bermatu egiten da norgehiagoka dagoen egoeretan aukera berberak emanen zaizkiela ikasle guztiei. Hala, goi mailako lanbide heziketako tituluak edo arte plastikoetako edo kirol irakaskuntzako goi mailako teknikari tituluak izateagatik unibertsitate ikasketetarako zuzeneko sarbidea dutenek hurrengo ikasturtetik aurrera berariazko fasera aurkeztu eta nota igo ahal izango dute, Batxilergotik datozen ikasleekin gertatzen den bezala. Era berean, sarrera probetara aurkeztu ziren ikasleen interesak lesionatzea eragozten duen sistema bat ezarri da, oraindik ez baitzegoen berariazko fase berririk, nota lau puntura arte handitzeko aukera ematen duena.
2011
‎Materiala ongi zaintzera behartzen ditu, atzetik datozen ikasleek berrerabiliko baitute gero.
2013
‎Irudia: Lori Gizarte bazterkeriaren aurka borrokatzeko dekretu baten bidez, baliabide gutxiko hiru jatordu (gosaria, hamaiketakoa eta askaria) eskainiko dizkiete Andaluziako ikastetxeek baliabide gutxiko familietatik datozen ikasleei, ikasturtea amaitu eta gero ere. Gobernuaren eta eskolatik kanpoko jardueren Beza igotzeko Gobernuak hartutako erabakia Ebko legeriaren kontrakoa da Izan ere, Espainiako etxe askok bizi duten egoera ekonomiko finaren ondorio ikusgarrienetako bat haurren elikadura dieta hondatzea da, bai eta jarduera eta eskolaz kanpoko jarduera ugari (kirolak, musika, informatika, hizkuntzak, goizeko harrera, etab.) ezabatzea ere. ikastetxeetan banatzen direnak.
‎Vigoko Unibertsitatea bezalako zentroek atzerriko ikasleentzako harrera zerbitzua dute, eta arreta eskaintzen die. Borondatezko ikasleek osatzen dute, eta unibertsitatera lehen aldiz iristen diren beste herrialde batzuetatik datozen ikasleei laguntzen diete. Beste batzuetan, Madrilgo Unibertsitate Autonomoko harrera bulegoaren kasuan bezala, zerbitzua nazioarteko ikasle, ikertzaile eta irakasleei zabaltzen zaie, eta arreta integrala eskaintzen zaie, informazioa, orientazio akademikoa eta administratiboa barne hartzen dituena.
2014
‎Ostegun honetan datozen ikasle eta irakasle alemanekin egitarau zabala landuko dugu: Elorrioko herria ezagutu eta baita gure hizkuntza ezagutu, Zumaian Flysch en ibilbidea egingo dugu eta Ekain Berri kobazuloan sartuko gara, arraunean egingo dugu Bilbon, perkusio tailerra landuko dugu eta eskuartean dugun proiektuari amaiera emango diogu.
‎Orain arte, 200 ikasle inguruk egin dute guztira. Zientziaren askotariko alorretatik datozen ikasleak, gainera: informatika, biomedikuntza, ingeniaritza, biologia, ingeniaritza kimikoa eta biomolekularra, biofisika...
2016
‎Pedro Ibañezek ere aitortu du gaia aztertu izan dutela, baina emaitza argirik lortu gabe. «D eredutik datozen ikasleak A ereduan ere matrikulatu izan dira, eta ez da eskaintza faltagatik; Mendizabala institutuan eskaintza bikoizten dugu». Gaiari heltzeko zenbait neurri aurkeztu ditu Eusko Jaurlaritzaren lege proiektuak.
‎Jai giro itzela dauka atzerritik datozen ikasleentzat, beti dago zerbait egiteko eta beti dago planen bat nahiz eta ez bilatu. Horrek ez du esan nahi lanik egin behar ez denik, noski.
‎Otxandiotik Iurretara datozen ikasleek eskertuko dute zerbitzu hori. Izan ere, autobus hori hartu ahal izateko, Durangora denboraz iristeko zailtasunak izan dituzte.
2017
‎" Nik adibidez etxean beti hitz egin dut euskaraz gurasoekin eta, baina gero ere Iruñean bizitzearekin pues jendeak normalean ez du euskeraz hitz egiten(...) baina, hala ere, etxean euskaraz hitz egiten badut gero nahiko ondo" (H3) ezagutzaren inguruan, gainera, euren buruaren diagnostikoa egin ez ezik, ingurukoena ere egin dute, euren pertzeptzioak erakutsiz. gasteizetik datozen ikasleek huhezira iritsitakoan euskara maila baxuagoa zutela aitortu dute eta ikasturteak aurrera egin ahala, ezagutzan aurrerapausoak eman dituztela onartzen dute.
‎–Arauak dira. Nik ez ditut arauak jartzen, baina hona datozen ikasleen gurasoek onartutako arauak dira.
‎Edo ikasle batzuk sakrifikatzen dituzte kanpoan utziz eta hoberenei bidea irekiz, edo, bestela, ikasle guztiek jaso beharreko heziketaren maila jaisten da den denek bukatu dezaten. Azken aldiko joera maila jaistea izan denez, ez dira gutxi txarto prestatuta datozen ikasleez kexu diren Bigarren Hezkuntzako irakasleak; baita, Unibertsitateko irakasleak ere, geroz eta gehiago; geroz eta ozenago; geroz eta kezkatuago. Kanpo ebaluazioek ere, bestetik, ondorio berberera omen garamatza:
2018
‎Hamarkada pare bat beranduago ni neuk, urtero, jasotzen ditut euskaraz institututik datozen ikasle euskaldunak. Unibertsitateko euskalduntze prozesua amaitutzat ez badut ematen ere, aurrerapauso nabarmenak antzematen direla iruditzen zait.
‎Derrigorrezko hezkuntza amaitzen dutenean euskararen ahozko zein idatzizko ezagutza egokia izateko eskubidea eta betebeharra izatea. Beranduago datozen ikasleek hizkuntza laguntza jasotzeko eskubidea izatea. Euskara ikastea doakoa izatea herritar guztientzat.Bestelakoak.
‎Atzera begiratuz, bilakaera positiboa izan dugula esan dezakegu, harrotasunez. Izan ere, urtero gurera datozen ikasleen kopurua mantendu edota igo egin izan da. Gainera, horietariko askok positiboki baloratzen dituzte gurekin pasatutako urteak eta izandako eskarmentua, beren helburua lortu dutelako edota klaseetan sortzen den lagun giro atseginagatik.
2019
‎Aipatutako eremuetan aurrerapen marjinak, beraz, txikiak dira euskarazko ereduen matrikulazioan edo haur gazteen ezagutzan, orain arteko eskema eta parametroetan, behintzat. Marjinak badaude, noski, helburuak ez direlako bete (batxilergoa amaitzean ikasleen multzo handi batek ez dauka behar adinako konpetentzia linguistikoa euskaraz), eta erronka berriak ere sortu zaizkigu (beste herrialdeetatik datozen ikasleek sorturiko errealitate berria, esate baterako), baina datuak nabarmen hobetzekotan, parametroz aldatu genuke. Eta orduan galdera da:
2020
‎«Guk zer nahi dugu? Nahi ditugu ikasle konprometitu batzuk; ez soilik ikastera datozen ikasle batzuk. Gero euskalgintzara, herri mugimendura, mugimendu ekologistara, kulturalera, politikora pasatuko diren gazte anitz hemendik pasatzen dira.
2021
‎Zugana datozen ikasleek nolako harremana dute gure musika ondarearekin. Etenik ba al dago?
‎Uste dugu ereduan ikasi eta unibertsitatera datozen ikasleen hiztun profilek zer pentsatua eta aldi berean informazio oso interesgarria ematen dutela belaunaldi berrien profilak sakon ezagutu eta ulertzeko. eredutik etorritako hainbat ikasleren euskararen ezagutza maila eta erabilera ez dira espero ditzakegunak, eta dakarten euskara eta euskal kulturaren inguruko ezagutza oso azalekoak dira.
‎Besteek duten euskara gaitasunarekiko pertzepzioaren gaia ez da talde guztietan atera, baina, Eus Ele taldeko ikasleek modu kritikoan aipatu dute. Beste ikasleen gaitasun apalak haiekin komunikatzeko mugak sortu dizkie, eta Gasteiztik datozen ikasleak aipatzen dira behin baino gehiagotan: badago iritzi edo ustea ikasle horiek direla batez ere gaztelaniaz hitz egiten dutenak.
2023
‎Huhezira hezkuntza graduak egitera datozen ikasleen inguruan diagnostiko zehatz batetik abiatzen gara. Ikerlariok identifikatu ditugu honako erronkak (Arratibel et al. 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia