2000
|
|
" Beldurgarria irizten
|
diot
liburuak telebistarekiko daukan menpekotasun horri".
|
2001
|
|
Zuk bildutako esaera zaharren bilduma berria dani re libururik kuttunenetakoa. Nik behintzat balio literario handia ikusten
|
diot
liburu horri (ere). Nola juzgatzen duzu zuk zeuk bildutako materialen literaturtasuna (gene ro ka)?
|
2002
|
|
Ezkerretara begira ipini eta Pirinioak bildumako seigarren alea ikusi diot besapean nire ondoan dagoen gizonari. Aitari erosi
|
diot
liburua, azken aldian zeharo mendi zaletuta baitabil. Ana Urkizaren" Bazterreko ahotsa" poesia liburua erosi du nire aurrean dagoen andreak, amarentzat beste bat eskatu diot saltzaileari.
|
2005
|
|
Nahi nituzke noizbait denak ikasi. Inoiz hemendik alde egiten badut, Joaquini eskatuko
|
diot
liburu hauek denbora baterako uzteko mesedea.
|
2006
|
|
Nik zera
|
diot
liburuan, gaur egun, ez duela zentzurik pentsatzeak Espainiako Estatua dela euskaldunon bizitzak eta heriotzak kontrolatzen dituen «Beste» nagusi hori.
|
2007
|
|
Izen hori jarri
|
diot
liburuari Koldo Izagirreren poema aintzat hartuta. Kopla hitzak bertso neurri bat esan nahi du, batetik; baina, bestetik, badu bigarren adiera bat.
|
2008
|
|
Gure bihotzaren seme alabak direla arrapostu egiten diegu genetikari garrantzi handiegia ematen dietenei. Erantzun ederra da, inondik ere, eta nik segida eman nahi
|
diot
liburu honetan. Beraz, irakurle estimatu hori, bihotzarekin idatziko dudala agintzen dizut, nahiz eta, arestian esan bezala, zer idatzi oso argi ez dudan.
|
2009
|
|
Gaztelaniazko bertsioa poltsiko edizioan atera dute orain hilabete batzuk (hori
|
diot
liburua autobusera igotzeko interesa dutenentzat), eta nolabaiteko oihartzuna izan du mugaz bestalde honetan ere. Iruñeko Laetoli argitaletxeak eta Serafin Senosiain horko editoreak Ateologia tratatua n aipatzen diren Ilustrazio garaiko hainbat egile ateistaren lan hemen ezezagunak argitaratzeko nekea hartu du, Holbach baroiaren Naturaren sistema eta Kristautasuna ezer ezkutatu gabe lanekin hasita.
|
2010
|
|
ALIZIA. Asko. Bion partetik eman
|
diot
liburua. Esan nizun nik erosiko niola.
|
|
Fikzioa gezurra da, asmatutako zerbait, baina benetako egiak esaten ditu. Horregatik gaur, Liburuaren Nazioarteko Eguna den honetan, irakurtzeak zertarako balio duen galderari erantzungo
|
diot
liburuek aukera ematen digutela beste pertsonai batzuen larruetan sartzeko, mundua beste begi batzuekin ikusteko, geure burua abaniko baten antzera irekitzeko eta guk uste baino bizitzeko modu gehiago daudela konturatzeko, besteak beste.
|
2013
|
|
Lan osoa Goza daiteke gehiago liburuan plazaratu dut, Utriusque Vasconiae argitaletxearen bitartez. Artikulu egitura eman
|
diot
liburuari, eta azalpenak narrazioekin eta egungo adibideekin osatu ditut, irakurketa errazagoa eta ulergarriagoa egiteko. Laburpen honetan, berriz, proiektuan erabilitako teoria eta hausnarketak aurkituko dituzue.
|
2015
|
|
irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. Eta arren eskatzen
|
diot
liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du ez dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi esanda dagoena gaizki ...
|
|
Saiatu lortzen; Aita Domingo Bañez Domingotarren Ordenako Lizentziatuak dauka (hau, esan dudanez, nire aitor entzulea da eta hari emango
|
diot
liburu hau). Hau zuek bisitatzera joaten bada eta liburu hau ematen badizue, bestea [Bizitza Liburua] ere emango dizue.
|
2017
|
|
" Liburuaren lehen aipamena Xenpelarrek idatzi zuen' jaioko dira berriak' horretatik dator, eta nik
|
diot
liburu honekin baietz, jaio ginela berriak eta ez hori bakarrik, berri jaio ginela, aurreko tradiziorik gabe, bertso eskolatik pasatuta, bertsolaritzaren inguruko hainbat figura sortzen dituen fabrika hartatik", azaldu du Maiak.
|
2018
|
|
Horiek ordezkatzen dituzte, beste ezerk baino hobeto, bertute kristauak, Satanasen bizio kaltegarrien aurkako sendabideak. Amaitzen dudanean, Zeruko Jaunari eskainiko
|
diot
liburu santu hau, barkamen eske joango natzaio horrela, bekatari guztien izenean, eta Jainko ahalguztidunak barkatu egingo gaitu. Orduantxe itzuliko da gizarte kultu eta zibilizatua, eta betiko galduko da gizarte usteldu, fedegabe, basati, odoltsu eta lokaztu hau.
|
2019
|
|
Gure bihotzaren seme alabak direla arrapostu egiten diegu genetikari garrantzia gehiegi ematen dietenei. Erantzun ederra da, inondik ere, eta nik segida eman nahi
|
diot
liburu honetan. Beraz, irakurle estimatu hori, bihotzarekin idatziko dudala agintzen dizut nahiz eta arestian esan bezala zer idatzi oso argi ez dudan arren.
|
|
Edonola ere, euriak ez zuen barkatu, azken finean, berdin zipatua gelditzen da bat itsasoan erori edo norberaren herrixkako errekan erori, honekin esan nahi dena da Raimundo Silva ibilbidea oinez egin izan balu ez zatekeela dagoena baino gehiago bustiko, zipa zipa eginik dago. Bidaia bitartean une ez oso atsegin bat pasatu zuen, edo ia izugarria, egoera dramatizatu nahi badugu, irudikatu zuenean Maria Sara doktorea jatetxean, zuzentzaile literarioari zuzentzailearen istorio barregarria kontatzen ziola, Orduan esan
|
diot
liburu bat idazteko, eta guztiz nahasirik gelditu da, are, erantzun dit Lisboako Setioaren Historia hartan Ez hura idaztea burua asaldaturik edukitzearen ondorio izan zela, pentsa, Hagitz komikoa da gizona, beti egurrezko aurpegi hori du mintzatzen denean, lanean ona da, ordea, aitortu behar da, eta zuzendari literarioak, erruki eta justiziazko ekintza hau egin ondoren, dena libre duela uste duen... Kale kantoiari buelta ematean haize kolpe doilor batek batekoz bestera jarri zuen euritakoa, zerutik erortzen zen ur guztiak Raimundo Silvaren aurpegiaren kontra jo zuen, haizea zikloia zen, maelström, urakana, segundo gutxiko kontua izan zen, baina amorru eta agoniazko segundoak izan ziren, liburua baizik ez zen salbatu, jakaren eta atorraren artean zegoelako.
|
|
Lehen mugikorrera deitu
|
diot
liburu bat eskatzeko, eta ez dit hartu?
|
|
Nekez imajinatu dezaket norbait horregatik erakarria, desafiatua eta hunkitua sentitzen ez denik. Mundu guztiari gomendatzen
|
diot
liburu hau, inolako erreserbarik gabe, bai Holokaustoari buruzko ehunka historia irakurriak dituztenei, bai bakar bat irakurri ez dutenei ere.
|
|
Oraindik ez
|
diot
liburuari izenik jarri, baina dagoeneko irrikan nago Manterolaren amorrua pizten duten hutsune horietako batean noiz agertuko.
|
2020
|
|
Egungo gizakiaren neurriko harri bitxiak aurkitu izana iruditzen zait. Estimatzen
|
diot
liburu honi gogoetarako, pentsamendurako giltza horren gertu, horren eskura jartzea. Eta horren atsegin emana."
|
2021
|
|
Haien ezaugarria da barnean badutela izen sintagma bat, erlatiboa osagai gisa hartzen duen izen sintagmaren erreferentzia duena, eta euskaraz komunzki agerian ezin ager daitekeena: [ [Goiz honetan Ø1 hitz egin dizun] gizonari1] eman
|
diot
liburua. Adibide horretan, perpaus erlatiboan isilpean dago [gizonak], hitz egin aditzaren subjektua, perpaus nagusiko sintagma datiboaren (gizonari) erreferentzia bera duena.
|
|
Perpaus horretan, datibozko izen sintagmaren barnean, goiz honetan hitz egin dizun perpaus menderatua ageri da, gizon izen ardatzaren lagun (modifikatzaile adjektibal), haren ezkerrean: [[ [Goiz honetan hitz egin dizun] gizon] ari] eman
|
diot
liburua.
|
|
Izan ere, perpaus horretan, denok ulertzen dugu liburua eman diodan gizona, goiz honetan hitz egin dizun gizon hura bera dela, perpaus hori bi perpaus hauetaz osatua balitz bezala: A) Goiz honetan gizon batek hitz egin dizu; B) Gizon hari eman
|
diot
liburua. A eta B perpausetan gizon bera aipatua da, noski; bestela esanda, haietan diren bi izenek erreferentzia bera dute.
|
|
B perpausean agertzen den gizon izenaren mendeko egin dela A perpausa, eta denbora berean hartan isildurik gelditu dela gizon izen ardatza zeukan sintagma. [ [Goiz honetan Øi hitz egin dizun] gizonai] ri eman
|
diot
liburua. Datiboaren marka duen izen sintagmaren erreferentzia eta perpaus erlatiboan isildua den izen sintagmarena (Ø) bera da; i indizeak markatzen duena, hain zuzen.
|
|
Beha nolako perpaus moldegaitza ager lekigukeen perpaus erlatiboan isildu behar den izena isilean atxiki ez bageneza: * Goiz honetan gizonak hitz egin dizun gizonari emanen
|
diot
liburua.
|
|
Lagun bati eskaintzen
|
diot
liburu hau, haren izena isil gordean utzita. Ez da idazki hauetako batean ere azaltzen, eta, hala ere, nire solaskide sekretua izan da haietako gehienetan.
|
2023
|
|
Agian, broma bat egingo dut: Pozaren beste erdia deituko
|
diot
liburu horri (barreak).
|
|
Ordea, honela idatzi zuen Saint Exuperyk segidan: «Pertsona nagusi hori izan bide delako noizbait txiki, noizbait mutil koskor izan zenari eskainiko
|
diot
liburu hau. Guztiok lehenik haur izan garelako... gero koskortzeko.
|
|
–Hau aurkitu dut –esan
|
diot
liburuan aurkitutako erakutsiz.
|