Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2003
‎Batez ere, gazteak gustura senti daitezen bilatu behar da, eta jakin dezatela edozein eragozpenen aurrean beti egongo dela norbait inguruan laguntzeko”. Aspiazuk dio ikasle talde batzuk hartzen dituela atzerrira eramateko. “Batzuetan, irakasleak ingelesa edo irlandarra da eta herri batean bizi da, eta inguruko familiekin egonaldiak antolatzen ditu.
2005
‎Gehiegizko klaseak direla, gainekoen edo espezialisten laguntza falta dela eta, batzuetan, irakasleak segurtasuna eza transmititzen dio ikasleari eta azpibalioetsi egiten du.
‎Dagoeneko jarduerarik gabe geratu direnentzat, Sanjurjoren asmoa da amarra horiek propultsatutako ibilgailu bat satelitera atxiki eta orbitatik jaistea. Satelite “hilei” buruzko araudiak dio 2.500 kilometroko altueran dagoen hilerri orbita batera bidali behar direla, edo atmosferan berriz sartu eta suntsituko direla; “satelitearen misioa garestitu edo bizitza erabilgarria murrizten duten baldintzak” dio ikasleak. Erresistentzia aerodinamikoak atmosferan berriz sartzea bermatzen du, betiere satelitea 500 kilometrotik behera badago.
2007
‎Hitz batean, irakasleak nola ikasi, lana nola antolatu, eta arduratsu eta saiatua izaten erakutsiko dio ikasleari, eta ikasleak jakin behar du bera arduratu behar dela irakasgaia gainditzen edo ikasketetan emaitza hobeak lortzen.
‎Azokako standetan, onarpen arduradunek, orientatzaileek eta unibertsitate zentroetako titulazioetako espezialistek unibertsitate edo karrera bakoitzari buruz interesatzen zaien guztiaren berri emango diete ikasleei: ebakitze oharrak, instalazioak, ikasketa planak, onarpen baldintzak, nazioarteko akordioak, matrikula prezioak, bekak, ostatua, unibertsitate giroa…, eta horrek aukera ematen dio ikasleari bere zalantza espezifikoak argitzeko hain erabaki garrantzitsua hartu aurretik. Informazio pertsonalizatu horrez gain, UNITOURek euskarri digitaleko informazio material bat emango die bisitariei, parte hartzen duten unibertsitateei buruzko xehetasun guztiekin.
‎Horretarako, behar duten material guztia dute. Epaimahaiak, lehiaketan parte hartzen duen bitartean, azken emaitza ez ezik, proiektuak gauzatzeko eta garatzeko parte hartzaileen trebetasunak eta gaitasunak ere baloratzen ditu, eta azken puntuazioa ematen dio ikasle bakoitzari, faktore horien arabera. Lortutako puntuazioaren arabera, ikasleek urrezko, zilarrezko edo brontzezko domina jasotzen dute modalitate ezberdinetan.
2008
‎Echegaray metodoa: 2L2S2R Berariazko ekintzen segida baten bidez, metodo horrek aukera ematen dio ikasleari modu sistematikoan ikasitakoa atxiki eta ulertzeko. Irakurketa azkarra:
‎Lau ordu eta erdi irauten du, gutxi gorabehera, eta atal bakoitzak ariketa horiek egiteko gehieneko denbora du. Exekuzioan, pantailan dagoen kontagailu batek proba bakoitza egiteko zenbat denbora dagoen adierazten dio ikasleari. Ezarritako denbora bete aurretik amaitzen badu, hurrengo ariketara pasa daiteke, baina inoiz ez da itzuli behar osatu gabe geratu den beste batera.
‎Jarduera horien ondorioz, unibertsitatera joatea klaseetara joatea baino parte hartzaileagoa da. Lankidetza horrek dedikazio eta denbora pixka bat eskatzen dio ikasleari. Hezkuntza Ministerioak alderdi hori baloratzen du, Espainiako unibertsitate erakundeetako sailetan zerbitzu horiek ematen dituzten azken ikasturteko ikasle unibertsitarioentzako laguntzen urteroko deialdiarekin.
‎Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu dute formalki, eta agiri bidez justifikatu dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza gastuena). Hala ere, eskaera hurrengo aldi batean egiten bada (betiere lehen hiruhilekoan), ikastetxe bakoitzaren araudiaren arabera, oso zaila da ordaindutako tasak itzultzea.
‎Ikasten laguntzea, eta, horretarako, kontzentrazioari bide emango dion plangintza eta leku lasaia eskaintzea; lehenengo urtetik lanerako eta ikasteko ohitura onak hartzea; hezkuntza etapa horretan, lehen hezkuntzan baino ahalegin handiagoa egin behar da. Hiruhileko batean edo azterketa jakin batean egindako ahalegina motibatzeak eta baloratzeak lana merezi duela sentiarazten lagunduko dio ikasleari; era berean, garrantzitsua da positiboa izatea porrot akademikoaren aurrean, eta konponbideak bilatzea zigorrak baino. Zure elikadura eta lo orduak zaintzea ere garrantzitsua da ikaslearen errendimendu akademikoa egokia izan dadin; atseden eta gosari onak beste urte batzuetan baino eskola egun luzeagoari aurre egiteko behar diren indarrak emango dizkizu.
2009
‎“Metodo honek komunikazio prozesuan argiago adierazten laguntzen du, pazienteak esaten ari zarena ulertzeko moduan hitz egitera behartzen zaitu eta”, azaldu zuen Rajiv Pandyak, Farmaziako hirugarren urteko ikasleak. “Teknologia hori erabiltzeak erraztu egiten dio ikasleari ingurune seguru batean gertatzen diren akatsetatik ikastea, eta hori ezinezkoa litzateke bizitza errealean”, adierazi zuen Stephen Chapmanek, Keeleko Unibertsitateko Farmazia Fakultateko zuzendariak. “Garuneko ikaskuntza modu jakin batean programatzea ezinezkoa da soilik testuliburuekin”, gehitu zuen.
‎Hezkuntza Sailak dio ikasle guztiek aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
2010
‎Gainera, solaskideak (irakasleak) akatsak zuzentzeko eta elkarrizketan sortzen diren zalantzak edo galderak konpontzeko aukera izango du. Klasearen ondoren, irakasleak bere garapenaren ebaluazio pertsonala bidaltzen dio ikasleari, hurrengo saiorako hobetu edo indartu behar diren alderdiak azpimarratuz. Telefonoak ikasleari arreta emateko gaitasun maximoa bermatzen du eta kontzentrazio handiagoa ahalbidetzen du Metodo didaktiko hau ikaskuntzaren eraginkortasunagatik nabarmentzen da.
‎Hala ere, ez dira egonkorrak denboran zehar, eta berriz ere bi urte geroago jaisten dira. Sustapen automatikoak aukera ematen dio ikasleari bere adin naturaleko taldearekin egoteko eta lagunei eusteko. Ondorio negatiboen artean, sozializazioarekin eta autoestimuarekin lotutakoak nabarmentzen dira:
‎Erreformaren arabera, HJParen berariazko fasean ikasleek aurkeztu ahal izango dituzten irakasgaien kopurua lau izango dira gehienez, antolamenduaren konplexutasuna saihesteko, eta berariazko faseko eta fase orokorreko ariketetarako baldintza berak ezarriko dira. Bi kasuetan, ariketa bakoitzak bi aukera izango ditu (ikasleak bat aukeratu du), eta azterketa egiten den ikastetxea dagoen autonomia erkidegoko edozein hizkuntza ofizialetan erantzun ahal izango dio ikasleari. Halaber, bermatu egiten da norgehiagoka dagoen egoeretan aukera berberak emanen zaizkiela ikasle guztiei.
‎Picasso, Juan Gris, Georges Braque eta kubismoaren beste ordezkari batzuen obrak irudi eta forma geometriko desberdinak aurkitzeko erabil daitezke, baita haien arteko erlazioak ezagutzeko ere. Era berean, Escherren pintura lanak, non artistak askotan poliedroak ezkutatu eta gainjartzen baititu, lagundu egiten dio ikasleari begi matematikoz begiratzen, itxura hutsetik haratago. ‘El hombre de Vitrubio’ matematika proportzioen arte adierazpenik argiena da Proportzio, simetria eta partizio kontzeptuetara hurbiltzea:
2011
‎Europako gero eta ikasle gehiagok uste dute lehentasuna dutela beren prestakuntza ibilbidean programa akademiko bat edo atzerriko ikasketa ikastaro bat sartzea. Aukera horrek, beste hizkuntza batzuetako hizkuntza ezagutzak indartzeko eta zabaltzeko modu egokia izateaz gain, aukera ematen dio ikasleari kultura arteko ikuspegia eta lan esparruan balio handia duten gaitasun pertsonalak eskuratzeko, hala nola heldutasuna, egokitzeko erraztasuna edo independentzia. Edozein ikaslek eman behar duen urrats nagusia bere ikaskuntza helburuak definitzea da Aldi batez beste herrialde batera joateko erabakia hartu ondoren, edozein ikaslek eman behar duen funtsezko pausoa bere ikaskuntza helburuak definitzea da:
‎kasu askotan, termino baten adieraren aurretik, hainbat berezitasunei buruzko informazioa ematen duen marka bat dago, hala nola termino teknikoa izatea (eremua markatzen da), hizkuntza edo erregistro maila (kultua, arrunta, lagunartekoa), hiztunaren asmoa (mespretxua, ironia) edo erabiltzen den eremu geografikoa (Espainia, Amerika, Karibe…). Informazio horrek hitzaren erabilera egokiaren berri ematen dio ikasleari. Forma konplexuak:
‎Pilar Besumán grafologian adituak dioenez, “paper lauan, haurra ez da ordenaz idazteko gai, arauak letra orekatua lortzeko aukera ematen du”. Agindutako paperak modu uniformeagoan idazteko balio dio ikasleari Espezialistak ez datoz bat ikasteko jarraibide formaturik onenarekin. Batzuek diote paper laukidunak erreferentzia muga gehiago dituela letren zabalera eta altuera ongi doitzeko.
‎Beste autonomia bateko ikastetxe batean egonaldi akademiko bat egiteko Espainiako Unibertsitate Ikastetxeen arteko Truke Sistemari (SICUE) atxikitzea erabakitzen duten unibertsitarioek Seneca beka ere eska dezakete. Beka horrek 500 euroko zenbatekoa ematen dio ikasleari hilean, lekualdatzeak dakartzan gastuak ordaintzeko. Beste herrialde batzuetan ikasteko Urtero milaka ikasle espainiar joaten dira atzerriko beste herrialde batzuetara.
‎Diziplina eta antolaketa: on line metodologiak diziplina, erantzukizun eta antolamendu maila handia eskatzen dio ikasleari, lan merkatuan balio handia duten ezaugarriak. Lanarekiko elkarreragina:
‎kontzentrazio falta saihestezina bada, aukera ona da aztergaia aldatzea. Aldaketa horrek interes berria ekarriko dio ikasleari, eta berriz ere kontzentrazioa handituko du. Litekeena da, berriz aldatzen denean, aurreko gaian behar bezala kontzentratzea.
2012
‎Kanal hau hainbat ibilbidetako bidaia gisa planteatzen da (ikasketa unitateak). Ibilbide bakoitzak zer bisitatu aholkatzen dio ikasleari (terminoen definizioak), gaiarekin lotutako jarduerak eta ibilbide bakoitzaren amaierako autoebaluazioa. Matematika.
‎Atal honetako berrikuntza nagusia da modu ez eraginkorrean egiteak hutsegite arina ekarriko diola izangaiari. Praktikoaren azken zatian, aztertzaileak labur labur azalduko dio ikasleari zergatik eten duen proba, kasua balitz. Ez du inoiz bi minutu baino gehiago iraungo, eta ez da sartuko izan ditzakeen akats puntual eta zehatzei buruzko eztabaidetan.
2013
‎Ikasleak ikastetxean plaza bat eskatu eta onartu ondoren, finantza laguntza (Financial Aid) sailera jo behar du laguntza ekonomikoa eskatzeko. Ikasleak laguntza behar duela erabakitzen badu irizpide federalen arabera, «Marcelino Botín Fundazioaren beka zuzentzen dio ikasle horri», azaldu du Fundazioak berak. Wellesley Unibertsitatean (Massachusetts) ikasteko bekak.
2019
‎Zergatik ikasi unibertsitatean. Era integralean forma ematen dio ikasleari, eta postu mota desberdinetarako zeharkako trebetasun erabilgarriak lortzen ditu: ezagutzen oinarri orokorra, ezagutza arloaren ikuspegi orokorra ematen diona, gizartean modu aktiboagoan inplikatzen laguntzen dioten balioak, etab. Gainera, postu kualifikatuagoetara (zuzendaritzakoak) iristeko aukera ematen du, balizko harreman profesionalen iturri ona da eta arlo profesional desberdinak aztertzeko aukera ematen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia