2010
|
|
Lehenengo bertsopaper honi dagokionez,
|
esan
beharra dago Amurizaren liburuan agertzen den sortak zortzi bertso dituela68, eta originala hamaika ahapaldiko sorta dela. Era berean, originaleko 8 eta 10 ahapaldiak nahastuta agertzen dira, baita lekuz aldatuta ere.
|
|
Horrek argi erakusten du Matxinek garai hartan zeukan sona eta ezagutza. Bide beretik,
|
esan
beharra dago, Txirritak, Iparraldera bertsotan joaten zenean, gehienetan?, Matxin izaten zuela kantu lagun.
|
|
68Idazlan guztiak VI, 399 or. Metrikari dagokionez,
|
esan
beharra dago ahapaldia ez dela batere erregularra. Seguru asko Dargaitzek mamia gordeko zuen buruan, eta gero gutxi gorabehera tolestuko zuen.
|
|
Hala ere zerbait
|
esan
beharra dagoela uste dut. Andrazkoen artean gizonezkook eraginda (alderdi batetik behintzat horrela dela aitortu behar dugu gizonezkook), feminista talde txiki baina bihurriak sortu dira, andrazko izatea pozik onartzen ez dutenak eta, batez ere, genero eskubideak aipatuz okerreko bideak aukeratzen eta gizartean ezartzen ari direnak.
|
2012
|
|
Arratsaldeko kabalkada tobera 3,30etan hasi zen. Dena den,
|
esan
beharra dago ordu 2,30etatik aitzina jendea jarrita zegoela ekitaldirako prest zeuzkaten zurezko harmailetan. 3,30etan kabalkada toberaren eremura sartu zen.
|
2013
|
|
Alabaina,
|
esan
beharra dago, pastoral honen arrakasta ez dela bakarrik Bordaxarren luma finaren bitartez etorri. Fabian Lexardoi errexentak izugarri ongi zuzendu du, musikariak izugarri ongi aritu dira, Sophie Larrandabürük kantariak zuzentzen egindako lana mundiala izan da, arizaleen jokoa distira handikoa, kantariek ahal zuten guztia eman dute?
|
|
Amaitzeko
|
esan
beharra dago, baita ere, badugula euskal aditzaren ikerlan sakon bat ere plazaratua. Hiztegi erara antolatuta dugu kontsultak erraz egiteko.
|
2015
|
|
Bestalde,
|
esan
beharra dago erlijioen eta erlijiotasunaren gaia XX. mendean inoiz baino zientzia gehiagotan hartu dela aintzakotzat, beroriek ikerlan handiak egin dituztela eta jakitearen aldetik jakite osoago eta hobeak ditugula gaur aurreko mendeetan baino. Ondorioz, zientzia bakoitzak beretik emanda ere, Antropologia, Soziologia, Historia, Psikologia, Filosofia, Fenomenologia edo Teologia berriek diziplinartekotasun zabalagoa eskatzen dute gaur egun erlijio erakundeez edo talde nahiz pertsonen bizipen erlijioso, agnostiko edo ateoei buruz funtsez hitz egiteko.
|
2016
|
|
Bestalde,
|
esan
beharra dago, hiztegigintzan halako emaitza ederrak argitara eman direnean, ezkutuan etengabeki, urteak joan urteak etorri, hainbatek burututako lan oparoa azalerazten dela. Hala aitortu zuen Andres Urrutia euskaltzainburuak liburuaren aurkezpenean, hiztegi hori ez zela gutxi batzuen emaitza, askoren izerdiz ongi hornitutako lana baino nabarmenduz:
|