Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Baina aldaketek zergaiti bati erantzuten diotenez, jakina da XX. mendean eman diren nobelari buruzko teoria guztiek arrazoi bat, poetika berri bat, dutela oinarrian eta, azken finean, momentuko beharrari erantzuten diotela. Bilakaera honek literatur irakurleriarengan eragin zuzena duenez (ez dezagun ahantz literaturak komunikazio egite orok bezala hiru elementu jartzen dituela harremanetan: idazlea, obra eta irakurlea)," Aurreusteen eremu" bat(" Horizonte de expectativas" delakoa Harreraren Estetikan erabiltzen den terminologia erabiliz) birmoldatzen du, garapen horretan ematen diren testu desberdinen harrera ahalbidetuko duena.
2002
‎B. Muruagak (19989) esandakoari jarraituz, euskal literaturaren androzentrismoa guztiz da nabarmena. Gizonezkoa da azterketaren gune eta zentroa eta horrek eragin zuzena du eskaini ohi diren emaitzetan. Whiteren ikerketaren ondorioei kasu eginez gero, 1980 bitarteko emakume idazleen ehunekoa, %2 ez, baizik% 32 litzateke; literatoena, berriz,% 3 ordez,% 27 Honetaz gain, bada beste datu aipagarri bat:
2011
‎Bestalde, Zoharren teoriaren lorpen handienetako bat hizkuntzaren, literaturaren eta kultur identitatearen arteko harremanak birplanteatzea izan da; horrek ekarri du" literatura nazionala" kontzeptua zalantzan jartzea. Are gehiago, aipatu teoriaren arabera, itzulpenak eragin zuzena du literaturaren kolonizazioarekin eta kanonizazioarekin. Lanbert ikertzailearen lanek, hain zuzen ere, horixe dute ikergai.
2019
‎Eskola alde batera utzita, instituzioek eragin zuzena duten sarien alderdia kontuan hartzeari garrantzitsua deritzogu. Izan ere, hauek maiz autore berriak ezagun bihurtzeko erakusleiho edota autore ezagunak kanoniko bihurtzeko bide nagusia dira.
2021
‎hots, eskola orduak gutxi ote diren eskatzen denari aurre egiteko, edota akaso, gehiegi ez ote den eskatzen dena dagoen sistemaren antolaketarako. Edonola ere, honek eragin zuzena du literaturaren irakaskuntzan ere. LIR3 k aitortzen duenez, ikasturtean literatura lantzeko hainbat ordu aurreikusten baldin badira, oro har horiek betetzera iristen ez direlako sentsazioa du; arrazoi desberdinengatik baina, besteren artean, eduki eta helburu linguistikoak lehenesten direlako.
‎Hor sartzen da, beraz, ikaskuntza prozesua eta horrekiko gaztearen inguru hurbilak, irakaskuntzak eta gizarteak orokorrean duten ardura, azken batean, irakurketa eta interpretazio kritiko horietan sakontzen laguntzen ez bazaie, nekez helduko baita gaztea horretara bera bakarrik. Eta, jakina, horrek eragin zuzena du formazio literarioan ere, dela irakurketari dagokionez, dela sorkuntzari dagokionez.
‎euskarazko hizkuntza eta komunikaziorako gaitasunetan dituzten gabeziak, bata, eta irakurritakoaren ulermenean dituzten zailtasunak, bestea, nahiz eta azken honek lehenengoarekin lotura zuzena duen. Eta, biak ala biak heziketa literarioarekin lotura eta eragin zuzena duten trebetasunak dira, bistan dena. Horien kasuan argi mintzatzen da GE4:
‎" Hor dugu, adibidez, euskara batuaren edota euskalkien auzia oraindik ere" (IEE1). Eta, bere iritziz, literaturan eragin zuzenak duten aferak dira: " Askoz abiada handiagoan etorri zaigu gizarte aberats baten parte izatea eta trena ez galtzea, gure traiziozko eta tradiziozko hizkuntza honen garapena baino.
‎Ulergarritzat jotzen duen arren, literaturaren irakaskuntza gelan nolabait baztertuta geratzeaz gainera, hezkuntza testuinguruan jakintza arlo honen lanketa ia ikusgaitz bihurtzen du. Eta, arestian esan bezala, horrek dagoeneko higatuta dagoen literaturaren didaktikaren balioespen sozialean eragin zuzena duela ondorioztatzen du BE1 ek.
‎Elkarrizketatuaren hitzetan irakur daitekeen legez, irakasleen formazio faltak inplikazio gehiago eta handiagoak ditu liburuen aukeraketarako irizpide gabeziaz gain, eragin zuzena baitu literaturaren edota beste edozein jakintza arloren didaktikan nahiz irakasteko ikuspegian zein moduetan. Hartara, literaturaren irakaskuntza irakaslearen esku geratzen dela uste du BE1ek eta, ondorioz, horrek bere arrakasta erabat baldintzatzen duela," norbanako irakasteko moduen eta didaktikaren menpe" geratzen baita soil soilik:
‎Horrek ez du esan nahi lantzen ez denik, ezta modu desegokian irakasten denik ere, baina arloak duen babes sozialak literaturaren irakaskuntzan eragin zuzena duela argi uzten dute elkarrizketatuek, gainerako edozein arlotan gertatzen den moduan, noski. Horri aurre egiteko borondate eta ahalegin gehigarria egin behar dela uste du DGIR1 ek," garrantzia emateko saiakerak" daudelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia