Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2009
‎Horrek eraginda sortu dira joera hori azaltzensaiatu diren hainbat ikerketa. Hiru dira emakumeentzat kirolak duen esanahiaazaldu eta beronen uztea eragiten duten arrazoiak aztertzeko egin diren ikerketanagusiak.
‎Ondorio gisa, gainera daiteke, emakumeek kirolean parte hartzeak sozialkiduen irudiak ez duela batere laguntzen emakumeak kirola egitera animatzeko. Hauda, hainbat eragile sozialek (familia, eskola, komunikabideak, kirolari loturikoerakunde administratiboak) dituzten jarrerak emakumeen partaidetzarako onuragarri zein kaltegarri suerta daitezke (Fernandez, 2002).
‎Ondorio gisa, gainera daiteke, emakumeek kirolean parte hartzeak sozialkiduen irudiak ez duela batere laguntzen emakumeak kirola egitera animatzeko. Hauda, hainbat eragile sozialek (familia, eskola, komunikabideak, kirolari loturikoerakunde administratiboak) dituzten jarrerak emakumeen partaidetzarako onuragarri zein kaltegarri suerta daitezke (Fernandez, 2002).
‎Bukatze aldera, egindako ikerketa ezberdinetako datuei erreparatuz, beharrezkoa ikusten da emakumeek kirola uzten dutenean gizarteratze prozesuari etakirol arloaren egitura berari kasu egitea. Fenomeno hori eragiten duten arrazoiakaskotarikoak diren heinean, azterketa ikuspegi orokor batetik egin da, kontuan hartuz, generoaren baitako rolek gure gizartean duten eragina sexu bakoitzaren zereginak zehazteko orduan.
‎Fenomeno hori eragiten duten arrazoiakaskotarikoak diren heinean, azterketa ikuspegi orokor batetik egin da, kontuan hartuz, generoaren baitako rolek gure gizartean duten eragina sexu bakoitzaren zereginak zehazteko orduan. Horretarako, ezinbestekoa izango da gizonenzein emakumeen kirol partaidetza zein den aztertzea eta kirol ibilbidean duten jokaera zein den ikustea, nondik hasi behar dugun jakiteko eta, era berean, kiroluztearen arrazoiak aztertzeko lagungarri izango zaigulako gerora egin beharrekoikerketetan.
‎Halako kasuetan gurasoen jarrerak eragin zuzena izatendu. Izan ere, emakumeek kirola utzi behar izaten baitute lan munduan edo ikasketaalorrean emaitza onak lortu ahal izateko eta, bien bitartean, gizonezkoek kirolaegiten jarraitzen dute, nahiz eta aipatu emaitzok kaskarragoak izan.
‎Mosquera eta Puig ek (2002) diote emakumeek kirola utzi izana, dagoeneskaintza eskasiarekin erlazionatzeko gehiegizko joera dagoela eta beharrezkoikusten dute fenomeno horretan eragiten duten bestelako kausak kontuan hartzea, hala nola, gizarteratze prozesua, zeren zonen arteko ezberdintasunak agerian uztenbaitu emakumeek kirolean duten partaidetza baldintza ugariren baitan dagoela.Edonola ere, gure datuek planteatzera garamatzate etorkizu...
‎Mosquera eta Puig ek (2002) diote emakumeek kirola utzi izana, dagoeneskaintza eskasiarekin erlazionatzeko gehiegizko joera dagoela eta beharrezkoikusten dute fenomeno horretan eragiten duten bestelako kausak kontuan hartzea, hala nola, gizarteratze prozesua, zeren zonen arteko ezberdintasunak agerian uztenbaitu emakumeek kirolean duten partaidetza baldintza ugariren baitan dagoela.Edonola ere, gure datuek planteatzera garamatzate etorkizunari begira eskualdekoanalisi zehatzagoak egin behar direla.
‎Eskubaloian aritzen diren emakumeen kirol ibilbidea aztertzea ez da nahikoaizango kirol uztearen behin betiko edo behin behineko izaera zehazteko. Egindakoikerketa gehienek nerabezaroa eta eskolaurreko adinak hartzen dituzte abiapuntu, modu horretan kirol uztearen lehen momentua soilik aztertzen delarik.
‎Gehienetan, kirolarekin esperientzia positiboa izan duten emakumeek berriz ere kirola egitekojoera izaten dute (Diez eta Guisasola, 2002). Horregatik, ona litzateke, luzerakoizaera duten datu kualitatiboak edukitzea, horrela emakumeek kirola uztekodituzten arrazoi sakonak zein diren ezagutuko baikenuke.
‎12 Zergatik uzten diote emakumeek kirola egiteari. Eragiten duten aldagai psikosozialak
‎Gizonek zein emakumeek kirolean duten partaidetzaren inguruko ezberdintasuna ez da soilik modu kuantitatiboan islatzen; sexu bakoitzari dagozkion kirolesparruak aztertzen baditugu, alde kualitatiboa ere baita alde batera utzi.Izan ere, nahiz eta emakumea kirolaren munduan sartu, horrek ez du esan nahi, kirolera iristeko erraztasunak berdinak direnik edo motibazio eta sariak gizonezkoenekin aldera daitezkeenik, edota se... Emakume etagizonen kirol esperientzia ezberdina izatea kirola uzteko garaian eta arrazoietanere islatzen da; emakumeek bizitzan zehar kirolarekin duten harremana laburragoada, eta gizonen aldean, bizitzako aro bakoitzean gizartearen eskakizunek baldintzatzen dute hein handi batean.
‎Gizonek zein emakumeek kirolean duten partaidetzaren inguruko ezberdintasuna ez da soilik modu kuantitatiboan islatzen; sexu bakoitzari dagozkion kirolesparruak aztertzen baditugu, alde kualitatiboa ere baita alde batera utzi.Izan ere, nahiz eta emakumea kirolaren munduan sartu, horrek ez du esan nahi, kirolera iristeko erraztasunak berdinak direnik edo motibazio eta sariak gizonezkoenekin aldera daitezkeenik, edota sexu bakoitzeko partaideek kirolari eskainirikodenbora tartea eta horretatik lortutako satisfazioa berdinak direnik. Emakume etagizonen kirol esperientzia ezberdina izatea kirola uzteko garaian eta arrazoietanere islatzen da; emakumeek bizitzan zehar kirolarekin duten harremana laburragoada, eta gizonen aldean, bizitzako aro bakoitzean gizartearen eskakizunek baldintzatzen dute hein handi batean.
‎Beraz, ikuspuntu horretatik abiatuz, azpimarratu behar da gizon eta emakumeen kirol ibilbidean faktore psikosozial hainbatek eragiten dutela, eta hain zuzen, emakumeek kirola uzteko eragiten duten aldagai horiek zein diren antzematekohurbilpena da lan hau.
‎Beraz, ikuspuntu horretatik abiatuz, azpimarratu behar da gizon eta emakumeen kirol ibilbidean faktore psikosozial hainbatek eragiten dutela, eta hain zuzen, emakumeek kirola uzteko eragiten duten aldagai horiek zein diren antzematekohurbilpena da lan hau.
‎Kapitulu honetan emakumeen eta gizonen gizarteratze prozesu ezberdinek etarolen estereotipoek sexu bakoitzak kirolarekin duen harremana nola baldintzatzenduten azalduko da, eta, ondoren, emakumeek kirola uzteko arrazoien gain egindakozenbait ikerketaren emaitzak aipatuko dira. Azkenik, Gipuzkoan eskualdez eskualde egindako kirol partaidetzari buruzko datuen azterketatik ateratako ondorioak aurkeztuko dira.
‎Emakumearen eta kirolaren arteko harremana ez da gertatzen, soilik, faktoreestereotipatzaile baten arabera, emakumeek kirolaren aukeraketa egiten duteneaneragina baitute beste hainbat faktorek ere. Jarrera femeninoak dakarren gatazka, hainbat faktore psikosozial, antolaketa mailako trabak. faktore hauek guztiak diraemakumeak kirolean duen partaidetza baldintzatuko dutenak nolabait.
‎Ikerketa horretarako, Truke Sozialaren Teoria (Thibaut eta Kelley, 1959; Rusbult, 1980) hartu zutenoinarri eta kostu eta onuren azterketaren bidetik ekin zioten lanari. Kasu horretanere, emakumearen kirol jarraipena lehiakortasun mailako onurek eta aurrerapenekbaldintzatuko dute.
‎Emakumeek denborak aurrera egin ahala, hots, kategoria batetik bestera kirola uzteko arrazoiak azaltzeko, Mosquera eta Puig ek (2002) azpimarratu izan dute, emakumeentzat kirola ez dela lehentasuna izaten, haien bizi baldintzen arabera, bigarren maila batera baztertzen baitute kirola. Beraz, bi sexuen arteko aldea hainhandia dela ikusita, pentsa dezakegu ezen kirola utzi izanaren erabakia ez dela soilik maila pertsonalera mugatzen, gure gizartearen joera estrukturalak eta emakumeengandik espero den jokaerak ere zer esanik izan baitezakete.
‎Zoritxarrez, emakumeei gaztetatik sozializazioa dela medio, ardurazentzua orientatu zaie; hortaz, bizitzako beste «ardurak» (lana eta familia) azaltzendirenean, kirola utzi (aisialdia utzi) behar dutela «ikasten» dute. Hau guztiakontuan hartuz, emakumeak kirol presidentetzetara iristeko gure esfortzuekbeharrezkoa den eztabaida zabalago batera garamatzate: nola bultzatu emakumeekberen espazio pertsonala berreskura dezaten eta kirola eginez goza dezaten?
‎Elkarrizketatutako emakume asko sentsibilizaturik daude emakume kirolarieidagokienez; litekeena da gehienek kirol hori (edo beste batzuk) egin dituztelakoizatea. Hala ere, federazio edo klubetan emakumeak presidente izateak ez duharreman zuzena kirol horretan emakumeen kirol partaidetza sustatzeko neurriakezartzearekin. Gai honen gainean iritzi ezberdinak azaltzen dituzte presidenteek.Batzuentzat ez da beharrezkoa neurriak hartzea, egun emakume kirolariek aukeraberdinak dituztela uste dutelako.
‎Beste batzuek, aldiz, beharrezkoa dela diote; gainera, zentzu horretan aldeko ekintzaren bat egin izana onartzen dute. Kontuanizan behar da dagokion federazio/ klubaren feminizazio/ maskulinizazioa; izan ere, feminizatuetan ez baitute uste emakumeen kirol partaidetza sustatzea beharrezkoadenik; baina kirol maskulinizatuetan ere ez dago ikuspuntu bakarra emakumeenpartaidetza bultzatzeko neurriak hartzeko beharrari dagokionez.
‎3 Aztertzea presidentetzan emakumeen kirol kudeaketa egoteak ea emakumekirolarien partaidetzarako mesedegarri izan daitezkeen politikak areagotzeaeragiten duenetz.
‎4 Ikertzea ea EAEko emakume kirol kudeatzaileen artean lidergo motaezberdina, lidergo estilo femeninoa, dagoen.
2012
Emakumeen kirolak hedabideetan oso esparru txikia hartzen du. Eguneko lehen albistea izateko, emakumeen gorputza sexualizatu behar izan zuen egunkariak, eta, horrela, emakumeen jarduna barregarri bihurtu.
2014
‎Askoren ustez, emakumearen presentzia medioetan nagusiagoa balitz, neskaeta emakumeen kirol partizipazioa igoko litzateke (Alfaro et al., 2011; Vizcarra, Macazaga eta Rekalde, 2009).
2019
Emakumeen kirola ikustaraztea
‎Analizatutako testuetatik atera diren testigantzak askotarikoak izan dira dimentsio honetankategoria horietako batzuk honako hauek dira: emakumeen kirola ikustaraztea; lorpenenaraberakoa; berriak ematea benetan kirolean oinarriturik eta ez ematea informazio sexista.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia