Emaitzak: 8
2009 | ||
Fenomeno hori eragiten duten arrazoiakaskotarikoak diren heinean, azterketa ikuspegi orokor batetik egin da, kontuan hartuz, generoaren baitako rolek gure gizartean duten eragina sexu bakoitzaren zereginak zehazteko orduan. Horretarako, ezinbestekoa izango da gizonenzein | emakumeen kirol partaidetza zein den aztertzea eta kirol ibilbidean duten jokaera zein den ikustea, nondik hasi behar dugun jakiteko eta, era berean, kiroluztearen arrazoiak aztertzeko lagungarri izango zaigulako gerora egin beharrekoikerketetan. | |
Eskubaloian aritzen diren | emakumeen kirol ibilbidea aztertzea ez da nahikoaizango kirol uztearen behin betiko edo behin behineko izaera zehazteko. Egindakoikerketa gehienek nerabezaroa eta eskolaurreko adinak hartzen dituzte abiapuntu, modu horretan kirol uztearen lehen momentua soilik aztertzen delarik. | |
Beraz, ikuspuntu horretatik abiatuz, azpimarratu behar da gizon eta | emakumeen kirol ibilbidean faktore psikosozial hainbatek eragiten dutela, eta hain zuzen, emakumeek kirola uzteko eragiten duten aldagai horiek zein diren antzematekohurbilpena da lan hau. | |
Elkarrizketatutako emakume asko sentsibilizaturik daude emakume kirolarieidagokienez; litekeena da gehienek kirol hori (edo beste batzuk) egin dituztelakoizatea. Hala ere, federazio edo klubetan emakumeak presidente izateak ez duharreman zuzena kirol horretan | emakumeen kirol partaidetza sustatzeko neurriakezartzearekin. Gai honen gainean iritzi ezberdinak azaltzen dituzte presidenteek.Batzuentzat ez da beharrezkoa neurriak hartzea, egun emakume kirolariek aukeraberdinak dituztela uste dutelako. | |
Beste batzuek, aldiz, beharrezkoa dela diote; gainera, zentzu horretan aldeko ekintzaren bat egin izana onartzen dute. Kontuanizan behar da dagokion federazio/ klubaren feminizazio/ maskulinizazioa; izan ere, feminizatuetan ez baitute uste | emakumeen kirol partaidetza sustatzea beharrezkoadenik; baina kirol maskulinizatuetan ere ez dago ikuspuntu bakarra emakumeenpartaidetza bultzatzeko neurriak hartzeko beharrari dagokionez. | |
3 Aztertzea presidentetzan | emakumeen kirol kudeaketa egoteak ea emakumekirolarien partaidetzarako mesedegarri izan daitezkeen politikak areagotzeaeragiten duenetz. | |
2014 | ||
Askoren ustez, emakumearen presentzia medioetan nagusiagoa balitz, neskaeta | emakumeen kirol partizipazioa igoko litzateke (Alfaro et al., 2011; Vizcarra, Macazaga eta Rekalde, 2009). | |
2019 | ||
Analizatutako testuetatik atera diren testigantzak askotarikoak izan dira dimentsio honetankategoria horietako batzuk honako hauek dira: | emakumeen kirola ikustaraztea; lorpenenaraberakoa; berriak ematea benetan kirolean oinarriturik eta ez ematea informazio sexista. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
emakume | 8 (0,05) |
Lehen forma
emakumeen | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
emakume kirol | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
emakume kirol partaidetza | 3 (0,02) |
emakume kirol ibilbide | 2 (0,01) |
emakume kirol ikusarazi | 1 (0,01) |
emakume kirol kudeaketa | 1 (0,01) |
emakume kirol partizipazio | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |