Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 161

2003
‎Gizonak atseginez baina erreparo pixka batekin begiratzen omen zion gau ilunaren zati bat oraindik hanka artean gatibu zeraman emakumearen gorputz biluzi eta zuriari, eta haztamuka baina bide galtzerik gabe ibili omen zitzaion bular mardulen bolumena edo sabel ordekaren erliebea arakatzen, arrotz zaizkigun gorputzekin egiten dugun bezala, xehetasun txikienei arreta jarriz.
2004
‎Emakumearen titi biluziaren gainean atzeman zituen bere senarraren eskua eta haren urrezko eraztunaren distira. Izarak emakumearen gorputz zuriaren erdia estaltzen zuen, gerritik be herakoa. Oinak ez.
2008
‎–Garai batean Txinan emakumearen gorputzeko zati bat margolanetan agertzea debekatua zegoen. Zein gorputz atal zen?
‎–eta, asaskaldia beste bide batetik bideratzen zuela, gehitu zuen?: Emakumearen gorputza kaxa bat dela?. Pandora kaxa bat bai, zoritxar guztien iturri, baldin eta emakumeak lotsa galtzen badu, gure Nataliak galdu duen bezala?
‎–eta, asaskaldia beste bide batetik bideratzen zuela, gehitu zuen–: Emakumearen gorputza kaxa bat dela.... Pandora kaxa bat bai, zoritxar guztien iturri, baldin eta emakumeak lotsa galtzen badu, gure Nataliak galdu duen bezala... bere amorante lizunak bultzatuta, seguru baietz!
2009
‎Honek hozki betetzen zituen eskariak, eskuak desakonpasatuki mugituz. Behatzak motelak ziren, ezpainak lehorrak. bere buruarekin haserre zen, emakumearen gorputza plazerez luzatzen eta bihurritzen ikusten zuelako. Nahiago zukeen larruazal zuri hartan dardaren epeltasuna nabaritu izan ez balu.
‎Gustatzen zaio, sofa ohe batean daudela ahazteraino. Lehenengo aztoramen momentua igarota, emakumearen gorputza ikertzeari ekin dio. Konfirmatuta, bere instintoak ez dio oraingoan ere hutsik egin, gorputz perfektua dauka emakume honek berak buruan zuen sofarako.
‎– Emakumearen gorputzari prezioa jartzea duk negozio honetatik gutxien gustatzen zaidan gauza, baina arauzko matrimonioetan gauzak ez zaudek hobeto, Maneiro: senarrak, izan ere, dirua ekarri, eta emaztea jartzen dik bere zerbitzuan.
2011
‎Bitxia egiten zaio. Urteak daramatza, urte asko, emakumearen gorputza ukitzen eta ez duela inoiz paisaia horren sekreturik argituko iruditzen zaio. Orain eskua emakumearen bularrarekin jolasean ari dela ohartzen da, borobiltasunaren molde guztiak aztertu nahirik bezala.
2012
‎Zuzen begiratu nion. Ezpaina txikiak zituen, haur batenak kasik, emakume gorputz hartan galduta.
‎Dirudienez, eromena familiako kontua da. Balak emakumearen gorputza zeharkatu eta Dasilvaren buruan gelditu zen.
‎Haiei hegira zeuden; iragaiten ziren eta berriro itzultzen ziren, emakumea gorputzez ekuru eta kokotsa apal, eta gizona beti jarrera berean, sorbaldak atzeraka, ukondoa makoturik, ahoa aurrerantz. Hark bai jakin balsean, emakume hark!
2013
‎Gizonak entzunez gero, akabo. Eskuaz ahoa estali zion, soinu gehiago egin ez zezan, eta eskopetari begira jarraitzen zuen, emakumeak gorputza astintzen zion bitartean, edo alderantziz. Eskupean barreka sentitu zuen andrearen ahoa, eta begiak distiratsu eta dardarka.
‎Neskak, bestaldetik, bere eskuaz erantzun zion. Eskua leun hartu, ahurrak haur, eta atzetik emakumearen gorputza zutundu zen. Gorputz luze, hurbil eta bustia.
2014
‎Bigarren klipa aztertu duenean, emakumearen gorputzean jarri du arreta berezia. Filtroak, kontrastea, argi distirak, itzalak.
2015
‎Nola esango nuke, testosterona, insulina, estradiola, adrenalina, dopamina, oxitozina? Horiek denak ez daude alferrik, are guttiago emakumeen gorputzean. Beste bat ere badago, somatrotopina izenekoa, eta horrek hazten laguntzen digu?.
‎Gauza bat gutxienez bada gutxi gorabehera gardena: kultura tradizionalak, patriarkala oro har, teknologia eta diseinua behin eta berriro aplikatu dizkio emakumearen gorputzari, batik bat gizonen fantasiak asetzeko. Gogora itzazu arropak, gerruntzeak, oinekoak eta abar.
‎Instintiboki, ezkerrarekin bular ondoan helduta daukanari estuago heldu dio, eta eskumarekin eusten dionari ere estualditxo bat egin dio eskuan; batek daki beldurragatik edo amatasunak berez daukan babesteko senagatik. Trenak eragin dien balantzak inguruko gorputzak ukiarazi dizkionean, ez du emakumeak gorputz gihartsurik, zaildurik, igarri; gizon gazteenak baino bigunagoak izan dira igarri dituen haragi guztiak. Hurrengo astinaldiak leunagoak izan dira, sehaskari eragiteko egiten diren bultzadatxoen antzekoak bihurtu arte, eta sehaska horretan, sehaska kanta baten doinu errepikakorrak umeak isilarazten dituen legez, isilagotu egin dira denak; begiak, izuaren izuaz, zabal zabalik dituzten arren.
2016
‎Bigarren botila irekitzen ari zen nire adiskidea, eta emakumeak algara nabarmenegiak egiten ote zituen iruditu zait. Bere lekuan jartzen saiatu naiz, Agirreren larruan alegia, eta neke izugarri bat sentitu dut itxaroten dion gaua irudikatuta bakarrik, azken platera lardaskatu eta presaka igo baitute gelara, eta arropak eranzten hasi, emakumearen gorputzari begira jarri eta bizpahiru esaldi borobil asmatu baititu. Dagoeneko eskarmentua izango du horretan, baina ez dut uste lan erraza izango denik, irudikatzen dudan bezala, oparotasunak ez baitu lotura estuegirik edertasunarekin.
‎Jarrera horrek mirespena adieraz dezake, edo atxikimendua gutxienez, edo gizonarekiko lotura. Aurpegirik ez zaie ikusten, noski, baina atzetik begiratuta emakumearen gorputza lerdena da eta dotorea. Ez dut esango akatsik gabea denik, baina desiragarria dela iruditu zait.
2017
‎Titiak aterako zaizkit (gogortu zaizkit jada), gerriak eta aldakek emakume forma hartuko dute pixkanaka. Burua hamaika aldiz errepikatzen dabil mutila naizela eta beste puntaren puntan, gorputza, egoskortuta, emakume gorputza osatzen ari da.
‎Zorbak eskuan hartu zuen buztinezko figuratxoa eta haztatzen hasi zen emakume gorputz txipi hura, hatzak dardaraz baratuz haren bular gogor eta zutetan.
‎kontzeptua giltzarritzat jo izan dute nagusitasun maskulinoaren eta identitate sozial femeninoa eraikitzearen sustraiak ulertzeko. Desberdintasun ideologikoak zeharkatuz, feministak konturatu dira tresna gisa erabili izan direla historian barna nola giza ahalmenen sailkapen hierarkikoa, hala emakumeak gorputz errealitatearen ideia degradatuarekin identifikatzea, bi helburu nagusirekin erabili ere: botere patriarkala finkatzeko eta gizonezkoek emakumeen lana esplotatzeko.
‎Horrenbestez, sexualitatea, ugaltzea eta amatasuna teoria feministaren eta emakumeen historiaren erdian kokatu izan dira. Bereziki, gizona ardatz duten esplotazio sistemek erabilitako estrategiak eta indarkeria azaleratu eta salatu dituzte feministek, emakumeen gorputzak zigortzeko eta gorputz horiez jabetzen ahalegintzeko baliatutako estrategiak eta indarkeria. Frogatu dutenez, emakumeen gorputzak izan dira jomuga nagusi, kokaleku pribilegiatu, botere teknikak eta botere harremanak zabaltzeko.
‎Bereziki, gizona ardatz duten esplotazio sistemek erabilitako estrategiak eta indarkeria azaleratu eta salatu dituzte feministek, emakumeen gorputzak zigortzeko eta gorputz horiez jabetzen ahalegintzeko baliatutako estrategiak eta indarkeria. Frogatu dutenez, emakumeen gorputzak izan dira jomuga nagusi, kokaleku pribilegiatu, botere teknikak eta botere harremanak zabaltzeko. Emakumeen erreprodukzio funtzioa kontrolatzeari buruz, nahiz emakumeengan bortxaketek, tratu txarrek eta emakumeei edertasuna onarpen sozialerako baldintza bezala ezartzeak eragindako ondorioei buruz azterlan feminista ugari egin ziren 1970eko lehen urteez geroztik, eta, jakina, lan horiek egundoko ekarpenak dira gorputzari buruzko gaur egungo diskurtsorako; eta, orobat, aurkikuntza hori Michel Foucaultena dela dioten akademikoen uste okerraren adierazle ere badira.
‎Ikuspuntu feministari dagokionez, lehen lehenik dokumentatu egin genituzke gorputza feminitatea eratzearen ardatz eta jarduera esparru zehatz bihurtzeko baldintza sozial eta ekonomikoak. Alde horretatik, Caliban eta sorgina honetan erakusten da gizarte kapitalistan emakumeentzat gorputza izan dela, hain zuzen, soldatapeko langile gizonentzat lantegia izan dena: euren lehenengo esplotazio eta erresistentzia eremua.
‎euren lehenengo esplotazio eta erresistentzia eremua. Izan ere, Estatua eta gizonezkoak emakumeen gorputzaren jabe egin dira, erreprodukziorako eta lana metatzeko funtziora behartuta. Beraz, teoria feministan eta emakumeen historian gorputzak bere alderdi guztietan eskuratu duen garrantziak, amatasuna, umeez erditzea, sexualitatea?
‎buruz hitz egiten du. Areago, azaltzen du emakumeentzat gorputza nola izan daitekeen identitate iturri eta, aldi berean, presondegi, eta feministentzat gorputza baloratzea zergatik den hain munta handikoa eta, aldi berean, hain korapilatsua.
‎Gaur egun aldea da konkistatzaileak Munduko Bankuko nahiz Nazioarteko Diru Funtseko zuzendariak direla, oraindik ere zentimoaren balioari buruzko predikuan, zeini eta munduko botere nagusiek mendez mende lapurtu eta pobretu dituzten herritar horiexei, hain justu. Oraingoan ere, emakumeen aurka zuzendu izan da indarkeria gehiena, ordenagailuen aroan, emakumeen gorputza konkistatzea aurre baldintza baita oraindik ere lana eta aberastasuna biltzeko; horixe erakusten digute, inoiz baino gehiago, emakumeak umetoki huts izatera murrizteko ugaltze teknologia berriak garatzen dituzten inbertsio instituzionalek.
‎bezala irudikatzea. Baldin eta emakumeen gorputza, lan honetan argudiatu dudanez, gizonezkoek eta Estatuak berenganatu dituzten erreprodukzio jardueren eremu baterako adierazlea bada, eta lan indarra ekoizteko tresna bihurtu bada (horrek sexu erregela eta arau, kanon estetiko eta zigorrei dagokienez dakarren guztiarekin), orduan gorputza funtsezko alienazioaren kokalekua da, eta definitzen duen lan diziplina deseginez bakarrik gaindi daiteke.
‎berria.66 Emakumeen, ama, emazte, alaba, alargun? definizio horretan, ezkutuan gelditzen zen beren langile estatusa, eta, bien bitartean, gizonen eskueran uzten ziren emakumeen gorputza, lana eta beren seme alaben gorputza eta lana.
‎biztanleria kolapso baten mamuak agertu ziren, konkistaren ondoko hamarkadetan amerikar kolonietan gertatu bezala. Hondo irudi horren gainean, sinesgarria dirudi sorgin ehiza, neurri batean, jaiotzen kontrola kriminalizatzeko eta emakumearen gorputza, umetokia, biztanleriaren hazkundearen eta lan indarraren ekoizpen eta metatzearen zerbitzura jartzeko saioa izatea.
‎zituzten. Sutan erretzeko mehatxuaren azpian, hesi izugarriak altxatu zituzten emakumeen gorputzaren inguruan, herri lurrak itxituran sartzean baino handiagoak.
‎aukera ematen digu jazarleen asmoei buruzko espekulazioei itzuri egiteko, eta, hala, sorgin ehizak emakumeen gizarte posizioan izan zituen ondorioetan jartzeko arreta. Ikuspegi horretatik, ugaltzea kontrolatzeko emakumeek erabilitako metodoak suntsitu zituen sorgin ehizak, zalantzarik gabe, deabruzko bidetzat kondenatu zituztelako; orobat, emakume gorputzaren gaineko estatu kontrola instituzionalizatu zuen. Ezinbesteko baldintza zen hori emakumea lan indarraren erreprodukzioaren mende jarri nahi bazen.
‎–sexu kontratu? funtsezkoago batean oinarritzen zela, eta emakumeen gorputza eta lana bereganatzeko gizonen eskubidea onartzen zuela kontratu horrek.
‎Alde horretatik, esklabo bihurtutako emakumearen izaera horrek adierazten du, modurik esplizituenean, zein ziren metatze kapitalistaren egia eta logika. Baina, aldeak alde, lana erreproduzitzeko eta lan indarra hedatzeko baliabide bihurtu zen emakumearen gorputza; umeak hazteko berezko makina bat balitz bezala tratatu zen, emakumeen kontrolpetik kanpoko erritmoen arabera lan eginaraziz.
‎Ordena patriarkal berri bat eraikitzeko baliabidea izan zen orobat sorgin ehiza, emakumeen gorputza, lana eta sexu eta erreprodukzio ahalmenak estatuaren kontrolpean jartzeko eta baliabide ekonomiko bihurtzeko. Horrek esan nahi du sorgin ehiztariek interes txikiagoa zutela edozein transgresioren gaineko zigorrean, jasan ezin zituzten emakumeen portaera orokortuak suntsitzean baino; horregatik, higuingarri modura agerrarazi behar zituzten herritarren begietara.
‎Testuinguru horretan, elementu esanguratsua izan zen abortua eta kontrazepzioa sorginkeriatzat zigortzea: estatuaren eta medikuen eskuetan geratu zen emakumeen gorputza, umetokia lana erreproduzitzeko makina izatera mugatuta. Geroago itzuliko naiz kontu horretara, sorgin ehizari buruzko kapituluan, non adieraziko dudan sorginei jazartzearekin jo zuela goia aro modernoko proletario gorputzaren aurkako estatuaren esku hartzeak.
‎Hauxe izan zen Hans Baldung Grien artista alemaniarrak 1510etik aurrera egin zuen serie baten lehen grabatua, famatuena. Salaketa modura, emakumearen gorputza hartu zuen aztergai, halako ikuspegi pornografiko batetik.
‎Garapen kapitalistaren historia zabal berreraikitzea izan da emaitza, erdigunean jarrita erreprodukzio sozialean eta batez ere lan indarra erreproduzitzeko jardueretan izan duen eragina. Ardatz horren erdian daude, batetik, Marxengan ezinbestekoa den baldintza bat, soldatapeko proletariotza osatzeko lurrak hesitzea, eta, bestetik, erreprodukzio lanaren debaluazioa, emakumeen gorputza eta erreprodukzio gaitasuna lan indarra ekoizteko makina bihurtzea eta, eraso horien giltza moduan, emakumeen botere soziala suntsitzea.
‎Hemen, adierazi nahi dut soilik sorgin ehiza berrien sustraietan munduko merkatuaren goranzko hegemoniak eragindako harreman komunalak deuseztatzea eta emakumeen bizitza nahiz ordaingabeko erreprodukzio jarduerak debaluatzea daudela, XVI. eta XVI. mendeetan bezala. Bitartean, emakume gorputza kontrolatzeko ahalegina aurrera doa fronte askotan; emakumeen, emankortasun tasa, altuari egotzi zaio munduko pobreziaren errua, eta bizitza erreproduzitzeko gai diren teknologiak sortzeko ahaleginetan ari dira etengabe, kapitala emakumeen gorputzarekiko duen mendekotasunetik askatzeko asmoz.
‎Bitartean, emakume gorputza kontrolatzeko ahalegina aurrera doa fronte askotan; emakumeen, emankortasun tasa? altuari egotzi zaio munduko pobreziaren errua, eta bizitza erreproduzitzeko gai diren teknologiak sortzeko ahaleginetan ari dira etengabe, kapitala emakumeen gorputzarekiko duen mendekotasunetik askatzeko asmoz.
‎Garapen kapitalistaren genealogia bat, Erdi Arotik gaur arte. Eta bide horretan, sorginkeria egotzitako milaka emakumeren gorputzak. XVI. eta XVII. mendeetako Europako eta Mundu Berriaren kolonizazioko sorgin ehizek funtsezko rola bete baitzuten kapitalismoa abian jartzeko.
‎deabruaren aurka borroka egitearen izenean, harreman kapitalisten aurrerabidearekin bat ez zetozen subjektu eta praktiken mundua suntsitu zuten. Soldatapeko proletariotza osatzeko, lurrak itxi behar zituztelako; eta ezinbestekoa zutelako erreprodukzio lana debaluatzea, emakumeen gorputza eta erreprodukzio gaitasuna lan indarra ekoizteko makina bihurtzea. Merkatuaren agintaritza nagusi den honetan ere, emakumeak ari dira garestien ordaintzen.
‎Merkatuaren agintaritza nagusi den honetan ere, emakumeak ari dira garestien ordaintzen. Emakumeen gorputza kontrolatzeko ahalegina urratsak egiten ari da etengabe. Sorginehizak ez dira iraganeko kontua.
‎Sortze prozesu biologikoaren gainean emakumeak zuen hegemonia bihurtzeko edota, areago, geldiarazteko zuten obsesioa iradokitzen du alkimia lanetan behin eta berriz erabiltzen den sinbolismoak[...] Nagusitzeko desira hori hainbat iruditan ere agertzen da, Zeus Atenaz erditzen haren burutik[...] edota Adam bularretik Ebaz erditzen. Mundu naturala kontrolatzeko borroka nagusiaren adierazgarri den alkimista amatasunaren magiaren bila ari da, besterik gabe[...] Hala, Parazeltso alkimista handiak baiezkoa erantzuten dio galdetzen zaionean ea posible den artearen eta naturaren ikuspegitik gizona emakumearen gorputzetik kanpo eta ama naturaletik kanpo jaiotzea (Allen and Hubbs 1980: 213).
‎Zurruntasunak beretu zuen emakumearen gorputza.
‎Elkarrizketa hartan, Goiarrolak esan zuen irakasleak egin zuena oso larria zela. Irakasleak esan ziola erakutsitako argazkiak ez zirela emakumezkoenak, Harry Potter filmeko neskarenak baizik, eta bere helburua zela gure semeari erakustea nolakoa zen emakumearen gorputzaren garapen sexuala. Behin eskatu ziola alkandora kentzeko, bai, baina bero handia egiten zuelako.
‎gorputza(. Kuros?). Historia luze bezain kuriosoa joan etorriko da, emakumearen gorputza libre azaldu den arte. Eta orduan, Afrodite Knidokoa, jainkosaren aurreneko erakuspen osoa biluzik antza denez, bainutik zutitzeko keinuan?, Kratina hetaira maitatu eta miretsiaren arabera irudikatu du zerutarki Praxitelek.
‎Garai hartan ebaluazio proiektua gauzatzen ari nintzen hondartzan. Emakumeen gorputzak erabiltzen nituen proiektuaren garapenerako.
‎nola kendu atal horretako koipea, nola gehitu bolumena beste horretan, luzeraren eta zabaleraren arteko proportzio egokia... Hondartzan, ordea, hondartzara joaten nintzenean, harrezkeroztik ez bainaiz itsasora hurbildu?, emakumearen gorputza neukan helburu. Emakumeen gorputzak ikusi eta puntuatu egiten nituen.
‎Hondartzan, ordea, hondartzara joaten nintzenean, harrezkeroztik ez bainaiz itsasora hurbildu?, emakumearen gorputza neukan helburu. Emakumeen gorputzak ikusi eta puntuatu egiten nituen. Ez nahastu, gero!
‎Ni ez naiz kulturismoan profesionala, baina zaletasun oso sendotua daukat. Ez dut ukatuko hondartzako denbora ondo pasatzen laguntzen zidala, niri ez zait irakurtzea gustatzen?, baina emakume gorputzak behatzeak bazeukan denbora pasa baino helburu serioagorik.
‎Afera ez da soilik hiriguneko egoiliarrek, gutako aberatsenek, begien bistan ez izatea jende behartsu horiek. Emakumearen gorputza baliatuz, tresna ezinbestekoa baita gizontasunaren mistikaren lanketa politikorako, gobernuak erabakitzen du hiritik kanpora arroztea gizonen irrits aberekoia. Orain arte putak aise kokatzen ziren auzo aberatsetan hantxe zeudelako bezeroak eta geldialditxoa egiten zutelako etxera bidean, murtxaketa azkar bat egin ziezaieten.
‎Ama puta dikotomia erregelaz marraztua dago emakumeen gorputzen gainean, Afrikako mugak finkatu ziren bezalatsu: tokian tokiko inguruabarrei jaramonik egin gabe, kolonizatzaileen interesei begiratuz bakarrik.
‎gizonen gorputzak toki itxi batean eta gu bertan harrapatuak, haiekin, baina haien parekoak izan gabe. Ezin inoiz haien parekoak izan, gure emakume gorputzetan. Ezin seguru sentitu inoiz, haiek ez bezalakoak sentituz beti.
‎Pertsonaia femeninoak eszenaratzean, gizonak oso bakanetan saiatzen dira emakume horiek emakume gisa dituzten bizipenak edo sentimenduak ulertzen. Beren gizonen sentiberatasuna emakumeen gorputzetan eszenaratzeko aprobetxatzen dute gehienetan. Gaiari helduko diot berriz pornografiaz aritzean, logika bera erabiltzen baita han.
‎Ahazten zaie jasotako abantaila politiko horrek kostu bat dakarrela beti: emakumeen gorputza gizonen jabetzapekoak dira baina, ordain gisa, gizonen gorputzak ekoizpenaren jabetzapekoak dira, bake garaian, eta Estatuarenak, gerra garaian. Emakumeen gorputzak bahitzearekin batera etortzen da gizonen gorputzen bahiketa.
‎emakumeen gorputza gizonen jabetzapekoak dira baina, ordain gisa, gizonen gorputzak ekoizpenaren jabetzapekoak dira, bake garaian, eta Estatuarenak, gerra garaian. Emakumeen gorputzak bahitzearekin batera etortzen da gizonen gorputzen bahiketa. Irabazlerik ez dago afera horretan, buruzagi batzuk izan ezik.
‎Txundigarria da esatea pornografia zakilaren inguruan antolatzen dela. Emakumeen gorputzak ikusten ditugu-eta. Emakumeen gorputz sarri askotan sublimatuak.
‎Emakumeen gorputzak ikusten ditugu-eta. Emakumeen gorputz sarri askotan sublimatuak. Zer dago ba aktoresa porno bat baino aztoragarriagorik?
‎Film heterosexualetan, erreparatuz gero, emakumearen gorputza da beti balioesten dena, erakusten dena, zirrara eragiteko baliatzen dena. Gizonari ez zaio antzezpen mota hori eskatzen, tentetu dakion galdegiten zaio, zakila astintzeko, hazia erakusteko.
‎Baina, egiaz, teoria hori hobeto egokituko litzaieke gizonei, zapuztuak daude-eta beren sentsualitatearen eta orgasmoen eskasiagatik. Gizonak dira emakumeen gorputza neurriz kanpo balioesten eta goresten dutenak, espero duten gozamena lortu ez, eta konkistak metatzen dituztenak egunen batean egiazko orgasmoaren pareko zeozer sentituko dutelakoan. Berriro ere, funtsean gizonei dagokien egia bat bidegabe baliatzen da emakumezkoen sexualitatea estigmatizatzeko.
2018
‎Jatorrizko ituna, beraz, kontratu soziala ez ezik, kontratu sexuala ere bada: sexuala da, hain justu ere, patriarkala delako (alegia, kontratuan ezartzen delako gizonek eskubide politikoa dutela emakumeen gain), eta, era berean, ezartzen duelako gizonek modu ordenatu batean eskuragarri izango dituztela emakumeen gorputzak. Jatorrizko kontratuak, laburbilduz, Adrienne Richek aipatzen duen, gizonezkoen sexu eskubidearen lege?
‎Kontratu soziala libertateari buruzko fikzio politiko bat baino ez da; kontratu sexuala, berriz, menderakuntzari buruzko historia bat. Berez kontratu soziala itun sexual sozial bat da, gizonezkoek emakumeen gorputzez jabetzeko itundua duten sexurako eskubidea duelako oinarri. Kontratu soziala patriarkatua iraunarazteko itun bat da, eta, horretarako ezkontza, enplegu, prostituzio eta haurdunaldi subrogatuaren kontratuak baliatzen ditu.
‎Emilek obeditu egingo dio tutoreari, eta, ezkondu aurretik, ia bi urte emango ditu bidaian, politika ikasten, Gizarte Hitzarmena obrako doktrina barne. Emakumeen gorputzak hain dira bizimodu politikoaren kontrakoak, hain zaizkio subertsiboak bizimodu horri, ezen Rousseauk herritar nola izan ikastera bidaltzen baitu Emile, senar izatearen gozagarriak ezagutzeko baimena eman aurretik. Horren ondoren, Emile prest dago ezkontzeko:
‎Kontratu sexualaren istorioa kontatzen denean baino ez da ikusten prostituzioa gizonen arazo gisa, eta, orduan, galdera batek laburbiltzen du prostituzioaren arazoa: ea zergatik eskatzen duten gizonek emakumeen gorputzak produktu gisa salduak izatea merkatu kapitalistan. Bada, kontratu sexualaren istorioak berak ematen du erantzuna:
‎Bada, kontratu sexualaren istorioak berak ematen du erantzuna: gizonezkoek beren sexu eskubidearen legea baliatzeko egituraren parte da prostituzioa, hau da, gizonek emakumeen gorputzak eskura izango dituztela segurtatzeko erabiltzen dituzten bideetako bat.
‎Gaur egun, modua dago prostituzioaren instituzioa giza bulkada baten hedadura natural gisa aurkezteko, baita, maitasunik gabeko sexua? emakumeen gorputzak merkatu kapitalistan saltzearekin parekatzeko ere, eta hori posible da, soil soilik, galdera garrantzitsu hau egiten ez delako: irrits natural hori gogobetetzeko hainbeste modu egonik, zergatik eskatzen dute gizonek merkatu kapitalistan emakumeen gorputzak publikoki eskuragarri egotea diru truke?
‎emakumeen gorputzak merkatu kapitalistan saltzearekin parekatzeko ere, eta hori posible da, soil soilik, galdera garrantzitsu hau egiten ez delako: irrits natural hori gogobetetzeko hainbeste modu egonik, zergatik eskatzen dute gizonek merkatu kapitalistan emakumeen gorputzak publikoki eskuragarri egotea diru truke?
‎Prostituzioa, gaur egun, nazioarteko sexu industria baten parte da, eta industria horren barruan sartzen dira orobat masa marketineko liburu eta film pornografikoak, striptease kluben eskaintza zabala, peep show direlakoak eta gizonek Hirugarren Munduko herrialde pobreetan sexu tourrak egiteko marketina. Sexu industriaren ardatza emakumeen gorputzaren eta gorputz atal sexualen exhibizio orokorra da (izan gorputzaren ordezko gisa, izan gorputz bizi gisa), eta gizonei etengabe gogorarazten die (baita emakumeei ere) gizonek beren sexu eskubidearen legea baliatzen dutela, eskubide patriarkala dutela emakumeen gorputzak eskuratzeko. Jatorrizko kontratu sexualaren istorioaren berri izatea lagungarria da jakiteko sexu industriako jarduera ugarietatik zeintzuk sartzen diren benetan prostituzio kontzeptuaren barnean.
‎Prostituzioa, gaur egun, nazioarteko sexu industria baten parte da, eta industria horren barruan sartzen dira orobat masa marketineko liburu eta film pornografikoak, striptease kluben eskaintza zabala, peep show direlakoak eta gizonek Hirugarren Munduko herrialde pobreetan sexu tourrak egiteko marketina. Sexu industriaren ardatza emakumeen gorputzaren eta gorputz atal sexualen exhibizio orokorra da (izan gorputzaren ordezko gisa, izan gorputz bizi gisa), eta gizonei etengabe gogorarazten die (baita emakumeei ere) gizonek beren sexu eskubidearen legea baliatzen dutela, eskubide patriarkala dutela emakumeen gorputzak eskuratzeko. Jatorrizko kontratu sexualaren istorioaren berri izatea lagungarria da jakiteko sexu industriako jarduera ugarietatik zeintzuk sartzen diren benetan prostituzio kontzeptuaren barnean.
‎Semearen helburu politikoa, egiatan, aitak eskubide politikoa sortzeko duen gaitasuna heredatzea da. Patriarkatu modernoan, norbanakoei falta zaien gaitasun horrek garrantzi politikoa du, islatzen baitu zer ez den ordena zibila, zer gordetzen den emakumeengan eta emakumeen gorputzetan. Norbanakoaren gorputza emakumeen gorputzaren oso bestelakoa da.
‎Patriarkatu modernoan, norbanakoei falta zaien gaitasun horrek garrantzi politikoa du, islatzen baitu zer ez den ordena zibila, zer gordetzen den emakumeengan eta emakumeen gorputzetan. Norbanakoaren gorputza emakumeen gorputzaren oso bestelakoa da. Norbanakoaren gorputzak muga argiak eta garbiak ditu; emakumeenak, berriz, iragazkorrak dira:
‎ekarri dute azalera problema hori. ...ehiala emakumeenak soilik ziren lan prestigiotsuetan sartzeko; horrez gainera, emakumeen inguruabar ekonomikoak direla-eta, ezkontza kontratu bat bukatzen denean oraindik ere emakumea egoten da egoerarik okerrenean, eta sexualitatea eta sexu askatasuna koitoaren kontzeptuaren barnean ezkutatuta geratu dira, kapitalismoak bereturik sexu industriaren bidez, zeinak gizonei modu berriak eman baitizkie emakumeen gorputzak eskuratzeko.
‎prostituta eta haien gorputza. Bada merkatu bat emakumeen gorputzak ordezkatzeko produktuena, panpina puzgarriena hain zuzen, baina, halakoetan, iragarri ohi da panpina horiek, bizirik, baleude bezala dela, eta langilea ordezten duten makinen kasuan, aldiz, ez da iragartzen halakorik.
‎Prostituzio kontratuaren funtsa, izan ere, hauxe da: bai emakumearen gorputza bera eta bai gorputz hori sexurako eskuragarri egotea. Eta gorputzak gorputz gisa merkatuan salgai egoteak esklabotzaren traza handia du, zinez.
‎ezkon harremanen esparrura mugatu nahi zuela kontratu sexualaren baldintzak betetzea. Haren iritziz, gizonek emakumeen gorputzak erabiltzeko aukera izan behar zuten senar gisa, baina emakumeek ez zuten produktu hori merkatuan saldu behar, eta ez zuten dirurik lortu behar inork hura sexurako erabiltzearen truke. Richardsen ustez, sexu askatasuna modu arbitrarioan mugatzea da prostituzioaren kontra egitea.
‎Subrogazio kontratuan, gizon baten jabetzaren parte bat (haren esperma edo hazia) eta emakume subrogatuaren jabetzaren parte bat (uteroa) trukatzen dira. Prostituzio kontratuarekin duen aldea da gizonak ez duela emakumearen gorputza zuzenean erabiltzen sexurako; aitzitik, zeharka eta modu artifizialean erabiltzen du, intseminazio artifizialaren bitartez. Gizonaren hazia emakumearen uteroarekin, nahasten?
‎bizi (hots, jabetza) berri bat munduratzen duen indar sortzaile bat. Gizonek, ikusten den bezala, garrantzia kendu diote emakumeen gorputz gaitasun paregabe horri; bere egin, eta genesi politiko maskulino bihurtu dute. Gizonek politika mundura nola ekarri zuten kontatzen duten istorioen artean, kontratu sozialarena da bikainena, baina, subrogazio kontratuaren bidez, beste tornu bat eman zio patriarkatu modernoari.
‎Badira zenbait zantzu amatasun subrogatuaren norabidea berresten dutenak: esaterako, Britainia Handian, Australian eta Estatu Batuetan, gizon batzuek (aita gisa) lege ekinbideak hasi dituzte emakumeei abortatzea galaraz diezaieten, baita klinikoki hilda dauden emakumeen gorputzei modu artifizialean bizirik eusteko ere, baldin eta barnean fetu bat baldin badute. Horrez gain, umeen zaintzagatik ere borrokan ari dira aita batzuk.
‎Maskulinitatea eta feminitatea sexu identitateak dira; izatea ez dago erabat murgilduta bere sexualitatean, baina identitatea ezin da bereizi izatearen konstrukzio sexualetik. Patriarkatu modernoan, emakumeen gorputza merkatu kapitalistan saltzen denean, haien izatea saltzen da, eta izate hori ez da erosten beisbol jokalari gizonezko baten gorputza edo soldatapeko esklabo baten lana (gorputza) erabiltzeko aginpidea erosten den bezala, baizik zentzu sakonago batean. Kontratu sexualaren istorioren bidez, azaleratzen da maskulinitatearen eta feminitatearen arteko ezberdintasunaren konstrukzio patriarkala askatasunaren eta mendekotasunaren arteko ezberdintasun politikoa dela, eta ugazabatza sexuala dela gizonek beren gizontasuna berresteko duten baliabiderik onena.
‎Halako egoeretan, sexu jarduna bera da eskubide patriarkalaren aitortza. Emakumeen gorputzak merkatu kapitalistan produktu gisa salgai jartzen diren egoera batean, ezin dira ahaztu jatorrizko kontratuaren baldintzak; gizonezkoen sexu eskubidearen legea publikoki berresten da, eta gizonek aitortza publikoa lortzen dute emakumeen sexu ugazaba gisa. Horixe du txarra prostituzioak.
‎Nire arrazoibide honetan, lehenago azpimarratu dudan bezala, ez ditut mintzagai emakumeak ama gisa; hala ere, azaldu nahi dudana da hain modu esanguratsuan amatasun subrogatu esaten zaion horrek zerikusi txikia duela amatasunarekin, oro har amatasuna ulertzen dugun modua aintzat hartuta. Subrogazio kontratuaren ondorio politikoei argi eta garbi antzemateko, ohartu beharra dago subrogazioa kontratu sexualaren barruko beste hornigai bat dela, gizonek emakumeen gorputzak erabili ahal izateko modu berri bat. Ama subrogatu batek hauxe onartzen du kontratu bidez:
‎Kasu horretan, umea senar emazte horien fruitua da genetikoki, eta, beraz, halako subrogazio kontratu batek ez du zerikusi handirik intseminazio artifizialerako kontratu batekin. Horrixe jarriko diot batez ere arreta aitatasunari eta patriarkatuari buruzko argudio bat azaltzeko, baina, nolanahi ere, garapen teknologikoek eta in vitro subrogazioak ere auzi orokor eta zinez garrantzitsu batzuk plazaratzen dituzte kontratuaren eta emakumeen gorputzak erabiltzeari buruz.
‎sexu jabetzaren jabe izatea eta hura eskura izatea. Anaiek emakumeen gorputzak berdintasunez eskuratzeko egin zuten eskaerari buruzko istorioan ikusten da argi nola lortu den sexu jabetza eta nola erabiltzen den jabetza hori. Patriarkatu modernoan, gizontasuna da sexualitatearen paradigma, eta gizontasunak sexu ugazabatza esan nahi du.
‎Patriarkatu modernoan, gizontasuna da sexualitatearen paradigma, eta gizontasunak sexu ugazabatza esan nahi du. Norbanakoa, beraz, emakumeen gorputzaz (haien sexu jabetzaz) baliatzen den gizon bat da; askoz ere nekezagoa da alderantzizkoa irudikatzea.
‎Patriarkatu modernoan, gizonek askotariko bideak dituzte kontratu sexualaren baldintzei eusteko. Ezkontza kontratua funtsezkoa da oraindik ere eskubide patriarkalerako, baina, gizonek emakumeen gorputzak eskuratzeko dauzkaten bide sozialki onartuen artean, ezkontza orain ez da bat besterik. Sexu abentura tartekakoak izatea edota bi pertsona ezkondu gabe, elkarrekin bizitzea?
‎Sexu abentura tartekakoak izatea edota bi pertsona ezkondu gabe, elkarrekin bizitzea? jadanik ez dira sozialki zigortzen duela 20 urte zigortzen ziren bezala, eta, akordio pribatuez gainera, milaka milioiko negozio izugarri bat dago antolatua emakumeen gorputzekin: prostituzioa kapitalismo patriarkalaren parte oso bat da.
‎prostituzioa kapitalismo patriarkalaren parte oso bat da. Emazteak jada ez dira eskaintzen enkante publikoetan (Australian, Estatu Batuetan eta Britainia Handian, hori bai, aukera dago Filipinetatik emazte bat erosteko postaz), baina gizonek aukera dute emakumeen gorputzak sexurako eskuratzeko merkatu kapitalistan. Eskubide patriarkala modu esplizituan mamitzen da kontratu askatasunean.
‎Eta, praktika sozial horren ondorioz, ia ezinezkoa da bereiztea sexu harreman bortxazkoak eta adostuak. Gizonek, familiaburu izango badira, eskura izan behar dituzte emakumeen gorputzak sexurako, baina sexu jarduna ezin dute bien artean hitzartu, zeren emakumeen gorputzek eta gizonenek ez baitute esanahi politiko berbera.
‎Eta, praktika sozial horren ondorioz, ia ezinezkoa da bereiztea sexu harreman bortxazkoak eta adostuak. Gizonek, familiaburu izango badira, eskura izan behar dituzte emakumeen gorputzak sexurako, baina sexu jarduna ezin dute bien artean hitzartu, zeren emakumeen gorputzek eta gizonenek ez baitute esanahi politiko berbera.
‎Eskubide patriarkalak etengabe aritu behar du irrika femenino mugagabeari mugak jartzen. Emakumeek mundu sozialarekin dituzten harremanetan, gizonen arrazoimenak beti aritu behar du bitartekari; ordena arriskuan egon ez dadin, emakumeen gorputzak beti egon behar du gizonen arrazoiaren eta irizpenen mende. (Mozarten Txirula magikoa obrak ideia horixe agertzen du, modu bikain eta dramatikoan.) Natur egoeraren eta gizarte zibilaren esanahia ulertzeko, biak batera hartu behar dira aintzat.
‎Demagun, batetik, Otsoen Gizonak benetan harrapatu zituela gurasoak haurra zela; Freudek gertakari hura interpretatu zuen pentsatuz kontsentimendu hitzak benetan zerbait esan nahi duela sexu harremanetan, haren bidez argi eta garbi bereiz baitaitezke sexu harremana eta bortxazko mendekotasuna. Jurisdikzio gehienetan, ordea, ezkontza kontratuak senarrari eskubidea ematen dio, oraindik ere, emakumearen gorputza sexurako erabiltzeko, emakumeak ezkon harremanean edozein egoeratan kontsentimendua eman zein ez eman. Otsoen Gizonak, beharbada, zuzen interpretatu zuen ikusitakoa; hori ez dugu sekula jakingo.
‎Emakumeak eremu pribatuan eta eremu publikoan daude gizonen mende; hain justu ere, gizonen eskubide patriarkala da bi eremu horiek osotasun sozial batean batzen dituen egiturazko oinarririk behinena. Gizonek merkatu publikoan bezala ezkonbizitza pribatuan ere baliatzen dute emakumeen gorputzak eskuratzeko daukaten eskubidea, eta, zuzenean sexurako ez ezik, hortik harago ere erabiltzen dituzte emakumeak eta haien gorputzak eskubide patriarkalaren bidez; halaxe erakutsiko dut, adibidez, ezkontza kontratuaren eta enplegu kontratu publikoaren arteko lotura jorratzen dudanean.
‎Erraza da ulertzen zergatik den ideia hori erakargarria feministentzat, hauek denak aintzat hartuz gero: batetik, Zuzenbide Erkideko Estalduraren Doktrina izeneko ezkontza legean, ezarrita zegoen emaztea senarraren jabetza zela; bestetik, gizonek oraindik ere ekinean dihardute gizonezkoen sexu eskubidearen legea betearaz dadin; eta, horrez gainera, gizonek gaur egun ere exijitzen dute emakumeen gorputzak publikoki eskuragarri edukitzea, hala hezur mamiz nola errepresentazio gisa. Horrenbestez, emakumeek beren baitako jabetza dutela onartzea, dirudienez, kolpe erabakigarria da patriarkatuaren kontra, baina, historian (nahiz eta mugimendu feministak norberaren baitako jabetzaren hizkeran erraz formula zitezkeen auzien inguruan egin dituen kanpainak), arrazoibide feminista nagusia izan da emakumeek askatasun zibila behar zutela emakume gisa, ez gizonen isla hits gisa.
‎–XVIII. mendetik aurrera, [botere mekanismo berri batzuk] gizonen existentziaren kargu egin ziren, gizonak gorputz bizidun moduan hartuta?. Alabaina, XVII. mendeaz geroztik, hau da, jatorrizko kontratuari buruzko istorioak kontatzen hasi zirenetik, menderakuntza eta diziplina mekanismo berri batek modua eman zien gizonei emakumeen gorputzaren eta emakumeen bizitzaren kargu egiteko. Jatorrizko kontratuak, diotenez, lege molde moderno bat sortu du, eta eguneroko bizimoduko kontratu benetakoek, berriz, metodo espezifikoki moderno bat eratu dute botere harreman lokalak sortzeko sexualitatean, ezkontzan eta enpleguan.
‎Izan ere, familia barruan ama izan aurretik, emakumeek sexu harremanak izaten dituzte gizonekin, eta emazte izaten dira. Kontratu sexualaren istorioak harreman (hetero) sexualen berri ematen du, eta emakumeak izaki sexual mamitu gisa hartzen, eta istorio hori lagungarria zaigu ulertzeko zer mekanismo erabiltzen dituzten gizonek aldarrikatzeko eskubidea dutela emakumeen gorputzak sexurako eskuragarri izateko, baita emakumeen gorputzak nola erabili agintzeko ere. Are:
‎Izan ere, familia barruan ama izan aurretik, emakumeek sexu harremanak izaten dituzte gizonekin, eta emazte izaten dira. Kontratu sexualaren istorioak harreman (hetero) sexualen berri ematen du, eta emakumeak izaki sexual mamitu gisa hartzen, eta istorio hori lagungarria zaigu ulertzeko zer mekanismo erabiltzen dituzten gizonek aldarrikatzeko eskubidea dutela emakumeen gorputzak sexurako eskuragarri izateko, baita emakumeen gorputzak nola erabili agintzeko ere. Are:
‎Are: harreman heterosexualak ez dira bizimodu pribatuko kontu bat soilik; eskubide patriarkalaren alde publikoaren adibiderik dramatikoena da gizonek exijitzen dutela emakumeen gorputzak salgai egotea, merkatu kapitalistako beste edozein merkantzia balira bezala. Prostituzioa, hain justu ere, industria kapitalista gailenetako bat da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
emakumeen 59 (0,39)
emakumearen 41 (0,27)
emakume 26 (0,17)
Emakumeen 11 (0,07)
Emakumearen 8 (0,05)
emakumeak 8 (0,05)
emakumeentzat 2 (0,01)
emakumeren 2 (0,01)
Emakumea 1 (0,01)
Emakumeon 1 (0,01)
emakumea 1 (0,01)
emakumeek 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
emakume gorputz bat 4 (0,03)
emakume gorputz erabili 4 (0,03)
emakume gorputz eskuratu 4 (0,03)
emakume gorputz sexu 4 (0,03)
emakume gorputz merkatu 3 (0,02)
emakume gorputz baliatu 2 (0,01)
emakume gorputz biluzi 2 (0,01)
emakume gorputz eduki 2 (0,01)
emakume gorputz ez 2 (0,01)
emakume gorputz hartu 2 (0,01)
emakume gorputz ikusi 2 (0,01)
emakume gorputz kaxa 2 (0,01)
emakume gorputz kontrolatu 2 (0,01)
emakume gorputz nola 2 (0,01)
emakume gorputz publikoki 2 (0,01)
emakume gorputz tentetu 2 (0,01)
emakume gorputz ukan 2 (0,01)
emakume gorputz arbuio 1 (0,01)
emakume gorputz astindu 1 (0,01)
emakume gorputz babesgabe 1 (0,01)
emakume gorputz bada 1 (0,01)
emakume gorputz bahitu 1 (0,01)
emakume gorputz begira 1 (0,01)
emakume gorputz behatu 1 (0,01)
emakume gorputz bera 1 (0,01)
emakume gorputz berdintasun 1 (0,01)
emakume gorputz bereziki 1 (0,01)
emakume gorputz beste 1 (0,01)
emakume gorputz beti 1 (0,01)
emakume gorputz bihurtu 1 (0,01)
emakume gorputz ekuru 1 (0,01)
emakume gorputz elementu 1 (0,01)
emakume gorputz eragin 1 (0,01)
emakume gorputz ere 1 (0,01)
emakume gorputz errealitate 1 (0,01)
emakume gorputz esan 1 (0,01)
emakume gorputz esku 1 (0,01)
emakume gorputz estatu 1 (0,01)
emakume gorputz eszenaratu 1 (0,01)
emakume gorputz ezin 1 (0,01)
emakume gorputz gaitasun 1 (0,01)
emakume gorputz garapen 1 (0,01)
emakume gorputz gihartsu 1 (0,01)
emakume gorputz gizarte 1 (0,01)
emakume gorputz gizon 1 (0,01)
emakume gorputz gogor 1 (0,01)
emakume gorputz hain 1 (0,01)
emakume gorputz harago 1 (0,01)
emakume gorputz hausnartu 1 (0,01)
emakume gorputz hori 1 (0,01)
emakume gorputz horiek 1 (0,01)
emakume gorputz horixe 1 (0,01)
emakume gorputz hura 1 (0,01)
emakume gorputz idatzi 1 (0,01)
emakume gorputz ikertu 1 (0,01)
emakume gorputz itxi 1 (0,01)
emakume gorputz jabe 1 (0,01)
emakume gorputz jabetu 1 (0,01)
emakume gorputz jaitsi 1 (0,01)
emakume gorputz jakin 1 (0,01)
emakume gorputz jario 1 (0,01)
emakume gorputz jarri 1 (0,01)
emakume gorputz konkistatu 1 (0,01)
emakume gorputz lerden 1 (0,01)
emakume gorputz libre 1 (0,01)
emakume gorputz lur 1 (0,01)
emakume gorputz memoria 1 (0,01)
emakume gorputz mirespen 1 (0,01)
emakume gorputz modu 1 (0,01)
emakume gorputz neurri 1 (0,01)
emakume gorputz oinarrizko 1 (0,01)
emakume gorputz ordezkatu 1 (0,01)
emakume gorputz osatu 1 (0,01)
emakume gorputz oso 1 (0,01)
emakume gorputz plazer 1 (0,01)
emakume gorputz prezio 1 (0,01)
emakume gorputz probatu 1 (0,01)
emakume gorputz produktu 1 (0,01)
emakume gorputz pubertaro 1 (0,01)
emakume gorputz salgai 1 (0,01)
emakume gorputz sarri 1 (0,01)
emakume gorputz transzendentzia 1 (0,01)
emakume gorputz trufatu 1 (0,01)
emakume gorputz txip 1 (0,01)
emakume gorputz ugaldu 1 (0,01)
emakume gorputz ukitu 1 (0,01)
emakume gorputz zati 1 (0,01)
emakume gorputz zeharkatu 1 (0,01)
emakume gorputz zigortu 1 (0,01)
emakume gorputz zuri 1 (0,01)
emakume gorputz zutundu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia