Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2004
‎Eta dirua ematen zaienean, beldurtuta daude, ezin dute sinetsi inork ez duela hainbesteko konfiantza haiengan. Emakumeak bere buruari hitz ematen dio dena egingo duela konfiantza hori bermatzeko eta gogor lan egiten duela mailegua ordaintzeko. Beraz, urtebete geroago dena itzuli duenean, emakumeak munduari begiratzen dio eta konkistatu egin dezakeela ikusten du, inoiz egingo ez zuela esan ziotenak lortu dituela”, azaldu du Yunusek.
2005
‎Manipulazio emozionala: honek emakumeari bere buruaz dudak eta mendekotasun sentimenduak sortaraziko dizkio.
2009
‎Esaten ari gara emakumea lan merkatutik atera dezakegula. Eta emakumeak bere burua ateratzen ez badu, enpresek aterako dute, hainbeste hilabetez lana utzita, ondoren itzulera zaila delako. Nire alabei denbora gutxi eskainiko nien, ez nizkien sei hilabete eskaini, eta gau erdiko biberoia aitak ematen zien, harro.
‎Zientzia ez da hori eta ez dauka zergatik gizon emakumearen emozioak edo kontzientziako kezkak oihartzundu. Zientzia poetikoa da, edo izan daiteke, han gizon emakumeak bere burua, bere historia, bere tokia unibertsoan (bere existentzia) Naturan proiektatua suma dezakeenean, hots, han bere burua xerka dezakeenean. Eta ezin da izan, zientziak horren guztiaren uko esplizitua izan gura badu, edozergatik ere, eskuarki zientziaren kontzeptu, inhumano?
‎Bekatua gizon emakumea bera da. Eta gizon emakumeak bere burutik, izaeratik, naturatik, izan behar du askatua. Bera den animaliatik.
‎" Behin baino gehiagotan saiatua zen Vronsky Ana konbentzitzen azken honen egoerari buruz, baina inoiz ez oraingoan bezain bipilki; hala ere, beti egiten zuen tupust Anak une hartan zerabilen zentzutasun azaleko eta arinarekin. Emakumeak bere buruari argitu nahi ez zion zerbait zegoela ematen zuen, bere buruaz hizketan hasi eta benetako Ana bere baitan ezkutatzea gauza bat eta bera balira bezala. Eta beste emakume bat agertzen zen orduan, arrotza, Vronskyrekiko urrunekoa, dagoeneko maite ez zuena...".
2010
‎Izendatu eta gero etxera doala, gurpila zulatuko zaio eta Robertok eramango du emaztearekin elkartzera. Paulinak medikuaren ahotsa torturatu zuen pertsonarenarekin lotu, eta orduan hasiko da trama nagusia, emakumeak bere burua justizia egiteko subjektu bihurtzen duenean. Trantsizio politiko bateko hiru alderdi izango dira etxe berean:
‎emakumeari begiratzen dio berotzeko; emakumeak bere buruari.
2011
‎Mendialde hartan akabatu du mandatari bat, barrenak zartatu dizkio haren amoranteari, jakin gabe Campoamor ontzikoa ordaintzera etorri zaion armadorearen emazte ohia zela berak eta bere kideak bortizki zamalkatu zuten soin ederra. Padul goitizenez bataiatu zuen emakumeak bere burua gerran, Erriberagoitiko herrixka baten toponimoa hartu baitzuen Kasi Iturrizak izengoititzat, gurasoen omenez, Gesaltza ingurukoak baitzituen haiek. Paul gaitzizenarekin geratu zen Errepublikako lerroetan, ustezko genero aldaketa eta guzti.
‎Durangoko biktimak Jone zuen izena eta 31 urte zituen. Hasiera batean, Ertzaintzak emakumeak bere buruaz beste egin zueneko teoria mantendu bazuen ere, aste honetan ustezko hiltzailea, Joneren bikotekidea, harrapatu eta" emakumeen kontrako indarkeriaren ondorioz hil zela baieztatu dute", Euskal Herriko Emakumeen Mundu Martxako Plataformaren arabera. Gertaera egiaztatzekotan, Jone indarkeria sexistak Euskal Herrian aurten erail duen bigarren emakumea litzateke.
‎Gorrotoz beterik begiratzen zion. Emakumeak bere burua zuritu zezakeen, baina ez zen tuntuna; ez zeukan zertan sinestarazi senarra maite izan zuenik ez eta haren heriotza deitoratzen zuenik ere. Honela mintzatu zen garraztasunez:
2012
‎Gehiegizko kiloak, ildaskak, aurpegiko orbanak, estresa, begi zuloak… Haurdunaldiaren aztarnek eta haurtxo batek eskatzen duen etengabeko dedikazioaren ondorioek kalte egiten diote ia ama guztien fisikari erditu ondoren. Lehentasunezkoa ez bada ere, aldi horretan erakargarritasuna eta forma fisikoa berreskuratzea garrantzitsua da, emakumea bere buruarekin ondo senti dadin eta eguneroko borrokari gogo eta baikortasun handiagoz aurre egin diezaion. Hori lortzea ia beti denbora kontua da, baina emakumeak ahalegina egin behar du erditzearen ondorioak minimizatzeko, aurpegiaren eta ilearen argitasuna berreskuratzeko eta estresaren eta nekearen aurka borrokatzen lagunduko dioten jarraibide batzuk bere errutinari aplikatzen saiatzeko.
2013
‎Aurpegia estalia zuen gizon batek eraso egin zion emakume bati Ibarrako festetatik etxerako bidean, Tolosan (Gipuzkoa), igande goizean. Emakumeak bere burua defendatu zuen, eta erasotzaileak ihes egin zuen. Hala salatu du erasoa pairatu duen emakumeak, Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailak jakinarazi duenez.
2014
‎Definizio luzea bezain bitxia eta, gainera, kontua gehiago korapilatu nahi izanez gero, anota dezagun historia apur bat dakien edonork badakiela inon inoiz egon bada gizonik edo emakumerik bere burua internazionalistatzat (eta beraz, edozein nazionalismoren kontrakotzat) aldarrikatu duenik, hori Leon Trotski dela. Beraz, Trotski, iraultzaile komunistaren eta internazionalistaren arketipo gorena delarik, zilegi ote da hari ezein nazionalitate leporatzea?
2015
‎Ez gaitezen, hala ere, erratu: ispilua ez da apaingunea bakarrik, baizik eta, nagusiki, emakumea bere buruarekin aurrez aurre jartzen den lekua. Bere barne gatazkak adierazten dizkigu haren begiradak, borborka duela burua, ez duela sosegurik, pitzatu egin zaiola familiako bizitza lasaiaren mintza, eta jada, mundura edo errealitatera esnatu den une horretatik aurrera, inozentzia galdu duela, ez direla gauzak harentzat bere onera etorriko.
‎Dilema: zer da emakumea, indartsuaren sari edo ahularen sostengu, haiek zer nahi duten. Nola diren gauzak: emakumeak bere burua eskaintzen du, batzuetan ahularen sari, besteetan indartsuaren sostengu; eta haietako inork ez du sekula berea jasotzen.
‎Nabarmena da emakumeen egoera ilunarenganako Joyceren ardura. . Kasu triste bat, en, maitatzen ez dakien gizon ordenatu batek, emakumea bere burua tren azpira amiltzera daroa.
‎Adeitsu mintzatu ziren, irribarrea ezpainetan. Ziurrenik, bien keinuei erreparatuta, emakumeak bere burua eskainiko zion poltsak igotzen laguntzeko eta Barrenetxeak ezetz erantzun, eskertzen zuela, baina ez zela horren beharrik. Ordurako Jimmyk ikusia zuen atarian zegoen ostatu ikur urdina.
2016
‎Baina bizitzak beti balio du gehiago, eta horixe zegoen han jokoan, norberaren bizia. Hegazkineko emakumeak bere buruari galdetzen dio nondik ateratzen ote zuen aitonak dirua gerrako sasoi hartan bizi ahal izateko; amari ere galdetu izan zion behin baino gehiagotan: –Ama, diru asko al zenuten??.
‎Tripoderik edo beste baliabide espezifikorik ez badago, altzari jakin baten gainean jarri behar da beti. Tiroa pertsona batek egin dezake, edo kamerako tenporizadorea programatu daiteke, emakumea bere burua bertratatu ahal izateko, bakarrik egon arren. Jakina, argazkietarako muga bakarra sormena bera da:
2017
‎Zerrepeldua eta buruko ileak porroskaturik, andere Hortensek begiak itxi zituen, hainbeste musu hartutako bere bi begitxo haiek; loak bere besoetan hartu zuen eta orain hor zeraman Orienteko hiri handietara, patxa amorostuen lorategi zarratu eta harem itzaltsuetara; hurrena, ametsak itsasoz itsaso ibiliarazi zuen, eta emakumeak bere burua arrantzan ikusi zuen, lau hari botatzen zituen uretara eta lau gerlaontzi lotzen zitzaizkion...
‎Iraultzondoko mugimendu gisa, XIX. mende hasieran, batez ere indar kontserbazale eta errestaurazaleen(, kontrairaultzaileen?) aurka ahalegindu da, arrakasta diferentearekin Europako Estatu ezberdinetan. Liberalismoaren ardatza izan da gizakia, bere arrazoimenari eskerrak, izaki autonomo(, bere legea berak daukana?) eta bere buruaren nagusia bera izateko aski trebe delako ustea; beraz, gizon emakumeak bere burua ongienik libertatean burutzen duelakoa, ez Estatuaren eta ez Elizaren abaro beharrik gabe. Norbere jabetasun eta kontzientzi askatasunaren printzipioa, hitz batean, protestantismotik merkatu ekonomiaraino historia egiten.
‎Demagun batzorde batean egoteagatik aparteko diru sari bat ematen dutela, baina batzorde hori ordu desegoki batean biltzen dela: emakumeak bere burua kanpo uzten du, gizonezkoak ez. Aparteko ordain horietatik ere asko dator arrakala?.
2018
‎Zainetako odola. Emakumeak bere burua erortzen uzten zuen, gorputzari gehiago ezin eutsita, abandonura. Aske zen istant batez.
2019
‎Gurasoek seme alabekin duten harremanak, hala nola ezkontideen artekoak, libreki desiratua izan behar luke. Gainera, ez da egia haurra bitarteko paregabe bat dela emakumeak bere burua mamitzeko; askotan esaten da emakume bat,, haurrik izan ez badu?, pinpirina dela, edo maitabera, edo lesbiana, edo anbiziotsua; haurraren ordezkoak omen dira haren bizitza sexuala, haren helburuak, beretzat nahi dituen balioak. Egiaz, jatorrizko zehaztugabetasun bat dago:
‎Emakumearen kondizioa definitu ohi duen dialektikak berak moldatzen du etxearen inguruan duen jarrera: emakumeak bere burua harrapakin bihurtuz harrapatzen du, amore emanez askatzen da; mundu bat konkistatu nahi du munduari uko eginez.
‎banakotasuneranzko determinazioan eta bere atseginean bitarte gabe orokor dirauela, eta irrikaren banakotasunetik urrun geratzen dela; gizonarengan, aldiz, bi alderdi horiek bananduta agertzen dira, eta gizonak, hiritar bezala, orokortasunaren indarra daukanez, bere buruaz jabetzen den orokortasunarena, horrela irrikaren eskubidea erosten du eta, aldi berean, horretatiko askatasuna lortzen du. Emakumearen erlazio horretan, beraz, banakotasuna nahasita dagoen heinean, bere etikotasuna ez da hutsa; baina bere etikotasuna hutsa den neurrian, banakotasuna axolagabea da; eta emakumeari bere burua norbera hori bezala bestearengan berrezagutzeko unea falta zaio.
‎Neska gazteak uste du erruduna dela bere nia besteri emateagatik, eta bere burua zigortzen du umiliazioa eta mendekotasuna areagotuz bere borondatez; ikusia dugu birjinek desafio egiten diotela maitale izango dutenari, eta beren burua zigortzen dutela hainbat torturaren bitartez, etorkizunean mendekoak izango direlako; maitalea erreala izan eta bertan dagoenean, jarrera horretan tematzen dira. Ikusi dugu frigidotasuna bera gaztigu bat dela emakumeak bere buruari eta ohaideari ezarria: bere banitatean mindurik, erresumina die maitaleari eta bere buruari, eta uko egiten dio plazerari.
Emakumeak bere buruarekin eta munduarekin duen jarrera orokorrean ere ageri da gizonenganako dituen sentimenduen anbiguotasuna; unibertso maskulinoak inbaditua dauka emakumea harrapatuta dagoen eremua, baina eremu horretan badira indar ilun batzuk gizona bera ere jostailu baten gisan darabiltenak; bertute magiko horiekin bat egiten duenean, emakumeak ere eskuratuko du boterea.... Gizarteak mendean hartzen du Natura, baina Natura nagusitu egiten zaio gizarteari; Espirituak Biziaz haraindi berresten du bere burua, baina itzali egiten da biziak eusten ez badio.
‎Ispilu aurrean irribarre egiten duenean, ahaztu egiten zaio bere kontingentzia haragizkoa; haren irudia deuseztatu egiten da amodio fisikoan, amatasunean. Baina askotan, emakumea bere buruarekin ametsetan dabilenean, harritu egiten da halako pertsonaia eta halako haragia izateaz aldi berean.
‎Umiltasun zaratatsu horrekin, exhibizionismo premia gogobetetzen zuen, emakume nartzisistek hainbestetan erakusten duten hori. Erlijioak modua ematen dio emakumeari bere buruarekin konplazentziaz jokatzeko; eskura jartzen dio premia nostalgiko bategatik hain beharrezkoa zaion gidaria, aita, maitalea, jainko tutorea; ameskeriak elikatzen dizkio, eta ordu hutsak betetzen. Baina, batez ere, munduaren ordena berretsi, eta konformidadea justifikatzen du, sexugabeko zeru batean etorkizuna hobea izango delako esperantzaz.
‎Kontraesan berbera aurkitzen dugu emakumeari, niaren edo etxearen mugetan giltzapetu eta gero, nartzisismo eta berekoikeria aurpegiratzen zaionean, horren ondorio guztiekin batean: banitatea, minberakeria, gaiztakeria eta abar; besterekin modu konkretuan komunikatzeko aukera guztiak ukatzen zaizkio; bere esperientzian ez du sentitzen elkartasunaren deirik edo onurarik, familiari guztiz emana eta aparte dagoenez gero; beraz, ezin espero daiteke emakumeak bere buruaz harago egin eta interes orokorrera jotzea. Ezaguna zaion eremu bakarrean gotortzen da, egoskor, hor gauzak kontrola baititzake, eta subiranotasun kaskar bat berreskuratu.
‎Zenbait music hall burdelak besterik ez dira, garai batean zenbait kafe antzoki ziren bezala. Emakumeak bere burua erakusten duen lanbide guztiak erabil daitezke halako helburu lizunetarako. Badira, jakina, korista, klubetako zerbitzari, dantzari biluzi, apeutarako neska, pin up, modelo, kantari eta aktoreak beren bizitza erotikoa lanbideari nagusitzea eragozten dutenak; zenbat eta teknika eta asmamen landuagoa behar izan lanean, orduan eta errazagoa da lanbidea bera hartzea helburutzat; askotan gertatzen da, ordea, bizimodua ateratzeko jendaurrera, aurkezten?
‎Emakumearentzat, aldiz, beti da tortura bat maitalea ondoan ez izatea: gizona begirada eta epaile da, eta emakumea frustratu egiten da gizonak begiak beste ezertan jarri bezain laster; gizonak ikusten duen guztia, hain zuzen, emakumeari lapurtzen dio; gizonarengandik urrun, emakumea bere buruaz eta munduaz gabeturik geratzen da; gizonak, irakurtzen edo idazten ondoan eserita dagoenean ere, abandonatu egiten du emakumea, traizio egiten dio. Emakumeak gorroto du haren loa.
‎Emakumeak, pasioan, uko egiten die guztiz bere eskubide modu guztiei, eta, hain zuzen, esaten du sentimendu hori, hots, uko egitearen sentimendu hori ez dela existitzen beste sexuarentzat, dio Nietzschek?, zeren eta, biek uko egingo baliote beren buruari, ez baitakit horrek zer ekarriko lukeen, hutsaren izua, beharbada. Emakumeak hartua izan nahi du[...] Exijitzen du, beraz, norbaitek har dezala, bere burua ematen ez duen norbaitek, bere burua abandonatzen ez duen norbaitek, eta, kontrara, bere nia aberastu nahi duen norbaitek[...] Emakumeak bere burua ematen du; gizona, berriz, hazi egiten da emakumearekin[...]?.
‎Emakumeak sexualki bere buruaren kontzientzia hartzen duenean,, guztiz modu hotzean jokatzen du bere bizitzan, borondate mekaniko baten aginduak betez?. Sentsualitate autonomo bat izatea debekatzen dio Lawrencek; emakumea bere burua emateko egina dago, ez hartzeko. Mellorsen ahotik, Lawrencek deiadarka adierazten du lesbianenganako nazka.
‎Bai ezkontzaren egitura eta bai prostituten existentzia dira horren frogagarria: emakumeak bere burua ematen du, eta gizonak, berriz, hura ordaindu eta harrapatzen du. Gizonari ezerk ez dio debekatzen azpiko izakiak menderatzea, harrapatzea:
‎Erreziprozitatez, emakumeak bere burua gizonari ematean mamitzen du mundu honetako bere destinoa.
‎Baina gizona da berdinari, emakume haurrari, arima arrebari, sexua den emakumeari, piztia femeninoari munduan dagokion destino bakarra. Berdin dio zein den emakumearen bitartez bere buruaren bila dabilen egoa: ezin du bere burua landu emakumeak ez baldin badu onartzen harentzat arragoa gisa aritzea.
‎Nolanahi ere,, iritsi bide da emakumeen ideiei balioa emateko garaia, gizonen ideien kalterako, gizonenak orain porrot eginda baitaude trumilka[...] Bai, emakume galdua da oraindik, gizonaren irudimenean kantatzen duen emakume galdu hori, baina emakume berriz aurkitua ere izan behar du proba batzuk egin ondoren emakumearentzat, gizonarentzat. Eta, lehenbizi, emakumeak bere burua aurkitu behar du, eta ikasi bere burua ezagutzen infernu horietan, zeinetara erremediorik gabe kondenatua baitago gizonak oro har emakumeaz duen ikuspegi txit arazotsuaren ondorioz?.
‎Emakumea, Beste gisa agerturik, izatearen osotasun gisa ageri da aldi berean, gizonari bere baitan ezereza sentiarazten dion existentzia horren kontrakarrean; Bestea, subjektuaren begietan objektu gisa ageri denez, bere izatean ageri da, hau da, izaki gisa. Emakumeak hezurmamitzen du, modu positiboan, izatedunak bihotzean daraman gabezia, eta gizonak, berriz, espero du bere burua mamituko duela emakumearen bitartez bere burua aurkitu nahian ibiliz.
‎Gauza pasiboa bilakatzeari ameto emateak ez du esan nahi aldarrikapen subjektibo orori uko egitea: emakumeak bere burua kausitu nahi du bere baitakoaren figuraren pean, baina saiatzen da ostera bere buruaren jabe izaten bere bestetasunean. Bakardadean, ez du lortzen bere burua zinez bikoiztea; bere bularra laztantzen badu ere, ez daki nola erantzungo lioketen titiek esku arrotz bati, ezta nola bizi bizi sentituko diren esku arrotzaren pean; gizon batek erakuts diezaioke zer den bere haragiaren norberarentzako existentzia, baina ez zer den besterentzat.
‎Aldarrikapen hori zilegizkoa da emakumeak bere burua jokabide jakin batzuetan adierazten duen neurrian; orduan, gizonen lotsagabekeria da gaitzesgarria. Baina, gizonen fabore, esan beharra dago emakumeek aise katramilatzen dituztela gauzak.
‎Gizonek ezker eskuin aldarrikatu dute maitasuna dela emakumearentzat bere burua mamitzeko modu gorena. –Emakume gisa maite duen emakumea askoz ere emakumeagoa da?, dio Nietzschek.
‎Kontua da sakrifizio hori biziki gogorra iruditzen zaiela gizonei; haietako gutxik nahi dute, bihotz bihotzetik, emakumea bere burua mamitzera iristea; emakumea mespretxatzen dutenek ez dute uste ezer irabaziko dutenik horri esker, eta maite dutenek ondotxo dakite zer duten galtzeko; egia da oraingo bilakabideak ez duela xarma femeninoa bakarrik mehatxatzen: emakumeak, beretzat existitzen hasten denean, bazter batean utziko du doblea eta bitartekaria izateko funtzioa, hau da, unibertso maskulinoan toki pribilegiatua ematen dion funtzioa; naturaren isiltasunak eta beste libertate batzuen presentzia exijitzaileak tartean harrapatuta daukaten gizonari altxor handia iruditzen zaio aldi berean parekoa duen eta gauza pasibo bat den izaki bat; mitikoa izan liteke gizonak emakume kidea hautemateko darabilen irudia, baina errealak dira emakumea sorburu edo aitzakia duten esperientziak:
2020
‎Sorgin ehizak emakumegoa diziplinatzeko ekintzak izan zirela erakusten du Federicik. Emakumeak bere buruaren jabetasun maila moduko bat lortzen hasi zen, gizonaz aparte, Ternuako arrantzalekuengatik Lapurdiko kasuan, Elizaren edo Estatuaren agindupera sumetitu gabe. Ez ziren mezara joango, harreman erotikoak desordenatuak izan zitzaketen beharbada, biraoak esango zituzten, bestelako zeregin kontrolatu gabeak ere izango zituzten.121 Erreakzioa gogorra izan zen:
2021
‎Rey, F. (2013). " Emakumeak bere buruari nola?", 31 eskutik.
‎Eta emakumea? Nire nobelan emakumeak bere buruaz beste egin duenean, banekien nik bortxaketaren kultura honetan normaltzat ematen dugula emakume baten kontrako biolentziarik okerrena bortxaketa dela, bizi osorako" orbana" egiten diolako, betiko" zikintzen" duelako. Pentsatu dut nire nobela idazterakoan emakumeak kontrolatzeko erabili diren terrore patriarkalak elikatzen ditudala, misoginiaren perpetuazioan laguntzen ari naizela?
‎Gizon ustez gorpuzgabearen aurrean, giza kondizioaren anbiguotasuna eta gorpuztasuna azpimarratzen zuen. Beauvoirren ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu: " emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen bere kondizioaren anbiguotasunari" (II:
‎63). Emakumeari bere buruari uko eginarazi, autonomia mutilatu eta immanentzian kateatzea da bere krimena.14
‎Gizon ustez gorpuzgabeen aurrean, giza kondizioaren anbiguotasuna eta gorpuztasuna azpimarratzen du. Bere ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu. Alabaina, haragi hutsera eta immanentziara giltzapetzen dute.
‎Alta, berehalako ondorio bat izan zen: pertsona horren emakumeak bere buruaz beste egin zuela. Bada, bai, hor mina sentitzen duzu, kezka zehatz eta berezia.
2022
‎Emakumearen kondizioa definitu ohi duen dialektikak berak moldatzen du txearen inguruan duen jarrera: emakumeak bere burua harrapakin bihurtuz harrapatzen du, amore emanez askatzen da; mundu bat konkistatu nahi du munduari uko eginez. ―
‎Eta lan pixka bat egin nuke bazkaldu aurretik... –kafea zerbitzatu dio emakumeak bere buruari, sukaldean topatu duen katilurik handienean.
2023
‎Emakumearen azterketa psikologiko bat egin du artistak. Haren margolanetan agertzen den emakumea bere buruaren irudikapen bat da.
‎Jazoeraren berri izan orduko ikerketako iturriak aipatuz hainbat hedabidek zabaldu dutenez, amak arma zuri batekin eraso egin zien hiru umeei, eta pozoi bat hartzera behartu zituen. Ondoren, emakumea bere burua hiltzen saiatu zen. Guardia Zibilak ere esan zuen parrizidio saiakera bat izan zela.
‎Nola demontre moldatuko haiz orain? galdetzen zion emakumeak bere buruari, hau dun hau, etortzeko modua! Nola arraio aterako haiz honetatik?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia