2012
|
|
Merkatuak agintzen du gaur egun dena, balio estetiko eta literarioak pikutara joan ziren aspaldi, idazlea ez da ezer. Horiek dira gaur
|
egun
indarrean dauden ideia batzuk. Diruak sortzen du gustua, Literatura kontzeptua desagertzen ari da, zarata eta buila da nagusi, idazleak ez badu buila egiten ez da ezer, ez da inor.
|
2015
|
|
Egunkari bereko hurrengo eguneko editorial baikorrak —" atzokoa ilusioz beteriko data izan zen" —, Telesforo Monzonen Maltzagarainoko bide bateratuaren metafora gogoan, elkarlanerako aukera baliatzera deitzen zituen" egunez
|
egun
indar berriak bilduko dituen nazio prozesua amesten" zutenak; abisua ere ba zekarren" nazionalista izenez ere, erregionalista bezala jokatu dutenei" zuzendua, bere esku baitzegoen" frustrazio gehiagorik ez eragitea".
|
2017
|
|
Ba al dago tinkoa den ezer berria asmatzerik? Aipatu paradoxaren ezaugarri nabariena
|
egun
indarrean dagoen eredu hipermoderno eta hiperkontsumitzailea dugu, gozamenean oinarrituriko kultura indarrean egonik, inork gutxik ikusten duelako bide berriei ekiteko benetako beharra edo aukera; inor gutxi animatzen da bide berri eta arriskutsuetatik ongizate estatua galtzeko arriskua ere omen dagoenean, gozamen hipermodernoa, hiperkontsumismoan oinarrituriko bizi estiloak. Haatik, dena aldatuko genuke ezertxo ere aldatu barik:
|
2018
|
|
Gaur
|
egun
indarrean dauden lurralde administratiboei ematen zaien garrantziak zuzeneko eragina dauka Euskal Herri osoko euskaldunen arteko identitate kolektiboaren osasunean eta, Zabalo eta Massiasen arabera, 352" lurralde eta hizkuntza koherentzian". Herriaren" ardatz nagusi linguistikoari" egin dio kalte handia, berez hizkuntzak biltzen dituen herritar horien arteko harremanak urritzea eragiten duelako.
|
|
Gaur
|
egun
indarrean dagoen antolaketa administratiboa Espainiak jarri zuen. Probintzien pisu handi horrek handitzen du herri ikuspegitik urruntzea.
|
|
Nazio erakundetzea hainbat ardatzen bidez osatu nahi zuen Nazio Eztabaidaguneak, dagoen errealitate instituzionaletik abiatuz: "
|
egun
indarrean dagoen antolaketa administratiboa Nazio Eraikuntzaren perspektiban eta zerbitzura jarri beharra dago, dagoenetik hasita asko egin baitaiteke". Udalbiltzaren antolaketa" berreskuratu eta dinamizatu" beharraz ere aritu zen.
|
|
Hiru lau egun daramatza sabeletik kanpo, baina Martari iruditzen zaio eternitatea daramala berarekin. Martak ez luke nahi lehen
|
egunetako
indar hau desagertzerik. Badaki itzaliz joango dela, eta negar egiten du.
|
2019
|
|
Gauzen egungo egoera deuseztatzen duen benetako mugimenduari deritzogu guk komunismo. Mugimendu horretarako baldintzak gaur
|
egun
indarrean diren premisen ondorio dira."
|
|
ekonomiaz desertatzea, produkzioa ekonomiaz gabetzea, produktuak, harremanak eta loturak ez salgai bihurtzea eta, aitzitik, kolektibizazioa eta erabilera bultzatzea, ez kudeaketa edo gobernu bateratua edo bestelako balorizazio bat. Alde horretatik, komunak, praktikan,"
|
egun
indarrean den gauzen egoera ukatu eta gainditzen duen mugimenduaren" adierazpide dira, hemen eta orain (Marx, 1846/ 1994: 36), eta ez datoz egoera hori beste modu batera banatu/ kudeatu behar dela aldarrikatzera.
|
|
|
Egun
indarrean den gauzen egoera ezeztatuta eta gaindituta, komunismoa eraiki nahi duten proiektu iraultzaileek, ezkerraren terminoetan hitz egiteari utzi behar diote, Ezkerra jo eta eraitsi behar dute, mundua —geografia, politika eta epistemologia aldetik kokatua— ulertzeko modu gisa, eta munduarekin, denborarekin eta Historiarekin erlazionatzeko modu gisa.
|
2021
|
|
Espainiar estatuan frankismoak bere azken urteak bizi zituen bitartean,
|
egun
indarrean dagoen paradigma berriak —hasierako bertsio batek, behintzatlehen urratsak eman zituen Suedian, Enkvistek dioen bezala. Estatu espainiarrak 90ko hamarkadara arte itxaron behar izan zuen, LOGSE hezkuntza legearen bidez lehenengo aldaketak gauzatu ahal izateko.
|
|
Ikastolen erantzunak ez zuen publikoaren aldeko inor ase eta atake berria heldu zitzaien 2018an Euskal Eskola Publikoaren Aldeko Plataformako bi kideren aldetik, Berriak urriaren 30ean argitaratu zuen" Ikastolek segregazioari kale" artikuluaren bidez. Artikulu hartan ikastolei desagertzeko eta sare publikoan txertatzeko eskatzen zitzaien, zeini, beste behin ere, erantzun zion Tellituk, Berriak azaroaren 8an argitaratutako" Kale?" artikuluan. Orduan ere, Tellituk argi utzi zuen ikastolak ez zirela diluituko" gaur
|
egun
indarrean dugun sistema publiko jakobino eta españolistan"; are gehiago, Jaurlaritzari diluzio hori ez zitzaiola ondo etortzen ere iradoki zuen, publifikatuz gero ikastolek jasotzen dutena baino %34 gehiago jaso luketelako bakarrik egoerari eusteko. Hots, ikastolek mesede egiten diotela sistemari, gurasoek ordaintzen dituzten kuotekin Jaurlaritzak dirutza bat aurrezten duelako, besteak beste.
|
|
Baina, ez hori bakarrik, egungo prestakuntzari bestelako arazo handi bat gehitu behar baitzaio, arestian esan dudan moduan. Elmore k eta Bransford ek esan bezala,
|
egun
indarrean dauden ideiak eta praktikak oso urrun daude benetan egin litzatekeen horretatik. Hots, teoria eta praktika ez datoz bat.
|