Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2012
‎Merkatuak agintzen du gaur egun dena, balio estetiko eta literarioak pikutara joan ziren aspaldi, idazlea ez da ezer. Horiek dira gaur egun indarrean dauden ideia batzuk. Diruak sortzen du gustua, Literatura kontzeptua desagertzen ari da, zarata eta buila da nagusi, idazleak ez badu buila egiten ez da ezer, ez da inor.
2015
‎Egunkari bereko hurrengo eguneko editorial baikorrak —" atzokoa ilusioz beteriko data izan zen" —, Telesforo Monzonen Maltzagarainoko bide bateratuaren metafora gogoan, elkarlanerako aukera baliatzera deitzen zituen" egunez egun indar berriak bilduko dituen nazio prozesua amesten" zutenak; abisua ere ba zekarren" nazionalista izenez ere, erregionalista bezala jokatu dutenei" zuzendua, bere esku baitzegoen" frustrazio gehiagorik ez eragitea".
2017
‎Ba al dago tinkoa den ezer berria asmatzerik? Aipatu paradoxaren ezaugarri nabariena egun indarrean dagoen eredu hipermoderno eta hiperkontsumitzailea dugu, gozamenean oinarrituriko kultura indarrean egonik, inork gutxik ikusten duelako bide berriei ekiteko benetako beharra edo aukera; inor gutxi animatzen da bide berri eta arriskutsuetatik ongizate estatua galtzeko arriskua ere omen dagoenean, gozamen hipermodernoa, hiperkontsumismoan oinarrituriko bizi estiloak. Haatik, dena aldatuko genuke ezertxo ere aldatu barik:
2018
‎Gaur egun indarrean dauden lurralde administratiboei ematen zaien garrantziak zuzeneko eragina dauka Euskal Herri osoko euskaldunen arteko identitate kolektiboaren osasunean eta, Zabalo eta Massiasen arabera, 352" lurralde eta hizkuntza koherentzian". Herriaren" ardatz nagusi linguistikoari" egin dio kalte handia, berez hizkuntzak biltzen dituen herritar horien arteko harremanak urritzea eragiten duelako.
‎Gaur egun indarrean dagoen antolaketa administratiboa Espainiak jarri zuen. Probintzien pisu handi horrek handitzen du herri ikuspegitik urruntzea.
‎Nazio erakundetzea hainbat ardatzen bidez osatu nahi zuen Nazio Eztabaidaguneak, dagoen errealitate instituzionaletik abiatuz: " egun indarrean dagoen antolaketa administratiboa Nazio Eraikuntzaren perspektiban eta zerbitzura jarri beharra dago, dagoenetik hasita asko egin baitaiteke". Udalbiltzaren antolaketa" berreskuratu eta dinamizatu" beharraz ere aritu zen.
‎Hiru lau egun daramatza sabeletik kanpo, baina Martari iruditzen zaio eternitatea daramala berarekin. Martak ez luke nahi lehen egunetako indar hau desagertzerik. Badaki itzaliz joango dela, eta negar egiten du.
2019
‎Gauzen egungo egoera deuseztatzen duen benetako mugimenduari deritzogu guk komunismo. Mugimendu horretarako baldintzak gaur egun indarrean diren premisen ondorio dira."
‎ekonomiaz desertatzea, produkzioa ekonomiaz gabetzea, produktuak, harremanak eta loturak ez salgai bihurtzea eta, aitzitik, kolektibizazioa eta erabilera bultzatzea, ez kudeaketa edo gobernu bateratua edo bestelako balorizazio bat. Alde horretatik, komunak, praktikan," egun indarrean den gauzen egoera ukatu eta gainditzen duen mugimenduaren" adierazpide dira, hemen eta orain (Marx, 1846/ 1994: 36), eta ez datoz egoera hori beste modu batera banatu/ kudeatu behar dela aldarrikatzera.
Egun indarrean den gauzen egoera ezeztatuta eta gaindituta, komunismoa eraiki nahi duten proiektu iraultzaileek, ezkerraren terminoetan hitz egiteari utzi behar diote, Ezkerra jo eta eraitsi behar dute, mundua —geografia, politika eta epistemologia aldetik kokatua— ulertzeko modu gisa, eta munduarekin, denborarekin eta Historiarekin erlazionatzeko modu gisa.
2021
‎Espainiar estatuan frankismoak bere azken urteak bizi zituen bitartean, egun indarrean dagoen paradigma berriak —hasierako bertsio batek, behintzatlehen urratsak eman zituen Suedian, Enkvistek dioen bezala. Estatu espainiarrak 90ko hamarkadara arte itxaron behar izan zuen, LOGSE hezkuntza legearen bidez lehenengo aldaketak gauzatu ahal izateko.
‎Ikastolen erantzunak ez zuen publikoaren aldeko inor ase eta atake berria heldu zitzaien 2018an Euskal Eskola Publikoaren Aldeko Plataformako bi kideren aldetik, Berriak urriaren 30ean argitaratu zuen" Ikastolek segregazioari kale" artikuluaren bidez. Artikulu hartan ikastolei desagertzeko eta sare publikoan txertatzeko eskatzen zitzaien, zeini, beste behin ere, erantzun zion Tellituk, Berriak azaroaren 8an argitaratutako" Kale?" artikuluan. Orduan ere, Tellituk argi utzi zuen ikastolak ez zirela diluituko" gaur egun indarrean dugun sistema publiko jakobino eta españolistan"; are gehiago, Jaurlaritzari diluzio hori ez zitzaiola ondo etortzen ere iradoki zuen, publifikatuz gero ikastolek jasotzen dutena baino %34 gehiago jaso luketelako bakarrik egoerari eusteko. Hots, ikastolek mesede egiten diotela sistemari, gurasoek ordaintzen dituzten kuotekin Jaurlaritzak dirutza bat aurrezten duelako, besteak beste.
‎Baina, ez hori bakarrik, egungo prestakuntzari bestelako arazo handi bat gehitu behar baitzaio, arestian esan dudan moduan. Elmore k eta Bransford ek esan bezala, egun indarrean dauden ideiak eta praktikak oso urrun daude benetan egin litzatekeen horretatik. Hots, teoria eta praktika ez datoz bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia