Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Gizarte esparru ezberdinetan eragitea da, beraz, hizkuntza plangintzen helburu nagusia. Bai Euskarari eta EBPN dira egun indarrean ditugun plan estrategikoak. Hauek normalizazioa antolatzea bilatu dute eta, urrats garrantzitsua izan dira, batez ere eragin beharreko esparruak identifikatzea ekarri dutelako eta, lurraldekako prozesuaz gain, arlokakoa bultzatu nahi dutelako.
2008
‎Ikuspuntu hori ez da jasotzen, inondik ere, gaur egun indarrean ditugun legeetan. Are gehiago, orain dela gutxi arte, ibaiak zaintzea ez zegoen uraren erabilera kudeatzeko arauak egiten zituztenen helburuen artean.
‎Arau horiek egintzen dute eta bete egin behar dira. Oroitu behar dugu gaur egun indarra duen Hirigintza Plan hori Josu Goia alkate zuen Udalak onetsi zuela”. Hiru taldeek aipatu dute aitzineko legealdian 20 etxebizitza izatetik 28 izatera aldatzea onartu zela, “baina aldaketa horrek ez zuen eraikitzeko bolumenean inolako aldaketarik ekarri”.
2018
‎Gaur egun indarrean dugun paradigmari begiratzen badiogu (Txepetx, 1987) zein dugu ezagutza eta erabilerarekin batera paradigman azaltzen den 3 urratsa: motibazioa.
‎Kontua da Gipuzkoako eta Euskal Herriko txapelketetan lau erregerekin jokatu dutela". Kaxeta k gaineratu du Angiozarren badutela egun indarrean duten beste joko bat: hamar erregerekin.
2020
Egun indarrean dugun erregimen eta estatu botere espainiarrek honela argudiatzen dute eta horren arabera jokatzen dute: euskal autonomi estatutua baieztatzen da (Espainiako monarkiako beste autonomi estatutuak bezala), Monarkiaren 1978ko batasun konstituzionalaren kalterik gabe.
2021
‎Euskal ala publiko kontzeptuan, indarra non jarri eztabaidatzen joan zitzaigun aukera. Hezkuntza komunitateak ez zuen kontsentsurako nahikoa indar hartu, eta aldebakarreko lege politikoek egun indarrean dugun hezkuntza ereduen eta sareen banaketarako Euskal Eskola Publikoaren legea eta Funtzio Publikoaren legea ezarri zizkiguten.
‎Ikastolen erantzunak ez zuen publikoaren aldeko inor ase eta atake berria heldu zitzaien 2018an Euskal Eskola Publikoaren Aldeko Plataformako bi kideren aldetik, Berriak urriaren 30ean argitaratu zuen" Ikastolek segregazioari kale" artikuluaren bidez. Artikulu hartan ikastolei desagertzeko eta sare publikoan txertatzeko eskatzen zitzaien, zeini, beste behin ere, erantzun zion Tellituk, Berriak azaroaren 8an argitaratutako" Kale?" artikuluan. Orduan ere, Tellituk argi utzi zuen ikastolak ez zirela diluituko" gaur egun indarrean dugun sistema publiko jakobino eta españolistan"; are gehiago, Jaurlaritzari diluzio hori ez zitzaiola ondo etortzen ere iradoki zuen, publifikatuz gero ikastolek jasotzen dutena baino %34 gehiago jaso luketelako bakarrik egoerari eusteko. Hots, ikastolek mesede egiten diotela sistemari, gurasoek ordaintzen dituzten kuotekin Jaurlaritzak dirutza bat aurrezten duelako, besteak beste.
2022
‎" Gure asmoa da kirola eta osasuna bateratzea, bazegoelako jendea etxetik apenas ateratzen zena edota soilik paseoak egiten zituena. Haratago joan nahi genuen, eta soinketa saioekin batera jarri genituen martxan gaur egun indarrean ditugun ekintzak", adierazi du Mikel Irure egitasmoaren gidariak.
2023
‎Zaintza sistema bat sortzeko bidean zer egin eta nola egin ere aldatu dugulako. Egun indarrean ditugun gizarte zerbitzu eta Osakidetzako sistemak birpentsatu eta lege berri bat formulatzen joan dugu. Behetik gora ere eman daitezke aldaketak, baina ezinbestekoa da goitik behera ere bultzatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia