Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 104

2000
‎Aurreko alean ikusi genuen bezala, telebista asko ikusteak umeen gizentzeko joerarekin duen harremana nolabait frogatzen duen ikerketa bat aurkeztu da Estatu Batuetan. Horrekin oso lotua dago obesitatea, egun gizarte iparramerikarrean kezka ikaragarria sortzen duen arazoa, biztanleen ia erdiak gehiegizko pisua baitauka. Obesitateak (gainpisuaren mailarik altuena, eta medikuek egoera patologikotzat hartzen dutena), estatubatuarren% 22,3a afektatzen du, duela 30 urte% 13 besterik afektatzen ez zuen bitartean.
2001
‎Garai batean alderdiak eta sindikatuak ziren politika ezkertiarrak egiten zituztenak. Gaur egun gizarte mugimenduak dira ezkerraren adierazpideetakoak. Baina horiek zein helburu izan behar dute ezkertiar gisa gizartea aldatzeko eta zer bitarteko erabili behar dira horretarako?
‎Gaur egun gizarteak jasaten dituen manipulazioak ugari eta mota askotakoak dira. Esan liteke egunero jasaten ditugula era bateko edo besteko manipulazioak geure bizimoduan.
2002
‎Telebistaren makrodiskurtsoa da, gizarte aurreratuetan, diskurtso publikorik garrantzitsuenetakoa. Hartara, amaierarik ez duen espektakulu batek harmonizatzen du gaur egun gizartea, alegia, martxa eta bere barne tirabirak oro. Azter dezagun begi kritikoaz telebistaren jarduera nagusia, hots, beraren programazio erraldoi, iraunkor eta omnipresentea.
‎berebiziko aukera eskaintzen du munduan demokrazia hedatzeko eta sendotzeko, baita herrien arteko kohexioa garatzeko ere. Apologeta integratuek ontzat hartzen dute euren lanetan gaur egun gizarte komunikazioa gidatzen duen logika ekonomikoa, zeinaren agintari nagusiak enpresa erraldoiak, multinazionalak, baitira.
‎XXI. mendearen hasieran, globalizazio prozesuek dinamika berriztatzaileak jarri dituzte abian munduan: ekonomiaren eskakizunek bultzatuta, esate baterako, inoiz baino jendearen mugikortasun handiagoa dago gaur egun; hedabide erraldoien funtzionamendu sistema dela eta, inoiz baino irudi elkartruke handiagoa dago; argitalpen tradizionalen edo digitalen bidez, inoiz baino ideia trukaketa handiagorako bidea dago gaur egun gizarte aurretuetan. Merkatu ekonomia globalizatuak eta ziberespazioak mundu aberatsaren barneko mugak ezabatu ditu, mundu pobrearekikoak berrindartu baditu ere.
2003
‎Franklin eta Kinnersley harrituta geratu ziren hamabost bat urte beranduago azken horrek hauxe aurkitu zuenean: aurretik marruskatutako beira batek aldaratu duen bola kargatu bat, baita ere marruskatutako anbar edo lakreak erakartzen du.7 Ongi eratutako eta zabal onartutako teoria bat ez zegoenez (ezein zientziak ez du desideratum hori jaiotzatik izaten, eta gaur egun gizarte zientzia gutxik lortu dute, bateren batek lortu badu), egoera nekez izan zitekeen bestelakoa. XVIII. mendeko lehen erdian zehar, zientzialariak ez zuen modurik kontsistenteki bereizi ahal izateko efektu elektriko eta ez elektrikoen artean, laborategiko istripuen eta funtsezko berrikuntzen artean, edo ageriko demostrazio baten eta elektrizitatearen berezko izaera agertuko luketen esperimentuen artean.
2004
‎Espainiako gizarteak diktaduratik demokraziara iragatean lortu zituen askatasun baloreak berreskuratu nahi zituen, balore horien galeraz jabetu zen kanpainaren azken egunetan pertsonen bizitza hain nabarmen manipulatzen ikustean. Bi egunetan gizartea jabetu zen gobernu honek terrorismo nazionalaz eta nazioartekoaz egin zuen erabilpenaz. PPk kolpismoaren moduak erabili izan ditu eta, une batez.
‎Gaur egun, ordea, Espainian ezkondu gabe 25 eta 49 urte bitarteko 5 milioi pertsona baino gehiago bizi da. Eta hain zuzen ere, horiek dira egun gizartearen talde kontsumitzaile indartsuenetakoa: ezkongabeek diru kopuru handiak xahutzen dituzte modan, dekorazioan, aisialdian, bidaietan, produktu teknologikoetan...
2005
‎Ez dago beste alternatibarik. Gainera, gaur egun gizarte guztiek funtzionatzen dute kontrol linguistikoaren bidez, nahiz eta esan hizkuntzek bere kasa funtzionatu behar dutela. Nola uler daiteke bestela Espainiako Estatuak akademia espainolari, Cervantes Institutuari... ematen dizkien milaka milioiak?
‎Behatokiak, gaineratu duenez, “maila juridikoan ikertzea du helburu, administrazioek ekonomia solidarioa sustatzen duten neurriak garatu ahal izateko tresnak izan ditzaten”, eta arlo horretan ekintzaileak prestatzeko. Gizarteratzearen eta laneratzearen arloan lan egiten duen edozein erakundek parte hartzeko prest dagoen erakunde horren arduradunek, gainera, gizarteratze enpresak kudeatzeko ikastaro bat egitea aurreikusten dute, eta gaur egun gizarte erakundeek ematen dituzten ekonomia solidarioko prestakuntza ikastaroetako tituluak homologatzeko unibertsitate munduaren inplikazioa aprobetxatzeko aukera aztertzen dute. Beste helburuetako bat UNESCO katedra bat eskatzea da.
‎Hau guztia aurrekoaren ondorio zuzen zuzena izango litzateke. Gaur egun gizartera heltzen den euskararen disku rtsoa ezberdina eta askotan kontrajarria da. Diskurtso ofizial eta epelaren ondoan bestelako diskurtso erradikala, erasokorra heltzen zaio.
2006
‎Beste garai batzuk ziren. Gaur egun gizartea aldatu egin da eta jendeak nahiago du etxean egon telebista ikusten edo dena delakoa egiten. Zentzu horretan europeizatu egin garela esan daiteke, horrek dakarren guztiarekin.•
2007
‎Kontuz ibili behar da, literatura eraikitzen den gauza bat da, gazterik hasten den jendea bada, batzuk jarraitzen dute, besteek ez". Egun gizarteak berak ez du sobera babesten idatzi nahi duena. " Ez da nahikoa baloratzen idaztea.
‎Ingelesa komunikazio hizkuntza garrantzitsua da gaur egun gizarteko hainbat alorretan. Euskal Herrian, euskara, gaztelania eta frantsesaren ondoren, laugarren hizkuntza dugula esan dezakegu.
‎Internet euren tranpolina bilakatu da, euren eremu naturala, euren errebindikazioen bozgorailu indartsua. Arraina uretan legez, horrela dabiltza gaur egun gizarte mugimendu gehienak sarean. Mugimendu asko eta asko sarean bertan jaio, biderkatu eta hedatu dira; baita sarearen begietan katramilatu eta hil ere egin dira batzuk, paradisu birtual batek itota.
2008
‎Lamarcaren hitzetan, homosexualitatea ez da pertsona helduen joera soilik, gazte eta nerabeen bizitzaren parte ere izan daiteke. «Baina askotan gazteek izan dezaketen sexu orientazio hori ez da agerikoa, besteak beste, gaur egun gizartean oraindik ohikoa delako homosexualitatea arbuiatzea, edo behintzat, ez dago gay, lesbiana, transexual eta bisexualen erabateko onarpena eta errespetua».
‎Zortzi urteko epea egongo da legea guztiz garatzeko, nahiz eta PSE EEk hasiera batean lau urte eskatu zituen.. Legearen gorputza garatzeko zailtasunak handiak dira?, arrazoitu du Gemma Zabaleta PSE EEko legebiltzarkideak. Bide batez, gogorarazi du Gizarte Zerbitzuen Legea ez dela hutsetik hasiko, gaur egun gizarte zerbitzu sarea baitago Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako aldundiak kudeatuta. Legea garatu bidean egoeraren ikerketa egingo da lehen urtean, eta, horretan oinarrituta, gizarte zerbitzuen zerrenda puntuz puntu zehaztuko duen dekretua onartuko da.
2009
‎Europa Pressi egindako adierazpenen arabera, Aberri Eguna gizartearen zati bat besterik ospatzen duen ekitaldia da. Aranaren ustez, datorren igandean adierazpen sutsuak egingo dituzte.
‎Alzheimerra edukiko ote dut?; honelakoekin gaixotasunari garrantzia kentzen diogu. ...oa oso zaila izaten da, baina ekonomikoki ere arazo larria da; izan ere, gaixoa artatzeko lana utzi behar izateak edo beste pertsona bat kontratatzeak horretarako arazo ekonomikoa dakar, esan du Aulestiak.Ildo horretatik, Aulestiak esan du azpimarratzekoa dela geure gizartean gaixoak zentro batean sartzea oso txarto dagoela ikusita, eta ideia hori baztertu egin behar dela.Aulestiaren arabera, gaur egun gizarte honetan gaixoak zentro batean sartzea oso txarto ikusita dago, eta pentsatzeko modu hori baztertu egin behar dela azpimarratu du.Familia batek gaixoa zentro batera sartzea erabakitzen badu, ez da ez duelako maite, edo ez duelako etxean eduki nahi, baizik eta ezin duelako behar bezala zaindu; horregatik erabakitzen du zentro batean sartzea. Familiaren erabakia errespetatu egin behar da kosta ahala kosta.
‎Esklerosi Anizkoitzaren I. Mundu Egunak gizartea sentsibilizatu nahi du patologia horren inguruan
‎Neurri horren onuren artean, Gobernuak emakumeei ematen dien laguntza nabarmentzen du, “kotizazio gabeko pentsioaren titular guztien artean gehiengoa” baita. Osagarria eskuratzeko, eskaera egunean Gizarte Segurantzako kotizazio gabeko erretiro edo baliaezintasun pentsio bat aitortua izan da, eta ez du etxebizitzarik jabetzan. Halaber, eskaera egiten den egunean etxebizitzaren errentariak izan dute, errentatzailearekin hirugarren gradura arteko ahaidetasunik ez izatea eta ohiko bizilekua alokatutako etxebizitzan finkatua izatea.
‎Duela hogei urte inguru ez bezala, gaur egun gizartearen gehiengoak" normaltzat" jotzen du euskararen ezagutza eskatzea edo merezimendu gisa baloratzea herri administrazioetan lanpostu bat eskuratzerakoan, tirabirak tirabira eta osasun zerbitzuez dihardugula, jadanik aipatu ditugun moduko arduragabekeriak salbu?. Baina gaur oraindik gehienek ez dute" normaltzat" hartzen administrazioan lan hizkuntza ohikoa euskara ere izatea.
2010
‎Zeintzuk dira gaur egun gizartean dauden hizkuntzekiko irudikapenak. Galdera horri erantzuteko, zenbait gogoeta eskaintzen dira aztertzen ari garen komunikazioan.
‎Azken emaitza LPLn aurreikusitako epeen fruitua da: helegitea iragartzea errekurritu nahi den sententzia edo autoa eman eta hurrengo 5 egunen barruan haiek eman dituen organo jurisdikzionalaren aurrean (LPLren 192.1 art.). Helegiteko baldintza guztiak betetzen badira, letratuak jardundakoak audientzia bateko epean (egun bat) jasotzen ditu eta helegitea 10 egunean Gizarte Epaitegiaren aurrean jartzen du (LPLren 193.1 art.). Konpongarria den akats edo hutsik ematen bada, 5 egun aintzatetsiko zaizkio gehienez konpontzeko (LPLren 193.3 art.). Helegitea denboran eta forman jarria, Gizarte Epaitegiko magistratuak probidentzia emango du helegitea onartuz, 2 egunez aztertuko du eta alde errekurrituari helaraziko dio 5 egunez, honi (eta hauei) 5 egun aintzatetsiz ... Epe hori igarota, aurkaratzea aurkeztuta edo ez, jardundakoak, helegite idazkia eta aurkaratze idazkiak (egonez gero) Justizia Auzitegi Nagusira igotzen dira hurrengo 2 eguneko epean (LPLren 195 art.). Justizia Auzitegi Nagusiak aipatutakoak jasota, honek akats edo huts konpongarririk atzematen badu, alderdiei, gehienez, 8 eguneko epea emango die zuzentzeko (LPLren 197 art.). Helegitea onartuz gero, aretoak sententzia 10 eguneko epean emango du (LPLren 1991.1 art.).
‎Gaur egun gizartea plurala den kontzientzia zabalduz doa, eta akonfesionaltasun eta laikotasun hitzak ez dira garai batean bezain arrotzak. Azken urteotako Estatuaren eta Elizaren arteko liskarren ondorengo eztabaidetan, zenbait lege bitarteko, hitz horiek hitzetik hortzera erabili dira komunikabide nahiz eztabaidetan Estatua akonfesionala dela defendatzeko, lege horien zilegitasuna eta legezkotasuna defendatzeko.
2011
‎Film labur horiek musikaren arloko hainbat artistaren bizitzaren berri ematen dute, musikaz legez kanpoko deskargarik gabe gozatzeko deia eginez. Kanpainaren sortzaileen ustez, gaur egun gizarteak ez dio aitortzen musikari benetan daukan balioa. Kanpainaren webgunean ikus daitezke filmak, www.whymusicmatters. org helbidean.The Beatlesen inguruko filmean Octopu' s Garden, Something eta Hey Jude kantuen zatiak entzuten dira, John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr eta George Harrison taldekideen irudietan oinarritutako marrazkiek kantatu eta joak.
‎Estatutu hasieran gogorarazten da Eskoriatzako herriari utzitako legatua (1908 urteko 200.000 pezeta) edateko ur horniketa sarerako, ikastetxerako eta ospitalerako bideratu zela. Horrela, gaur egun gizarte ongizate bezala ezagutzen dugunaren oinarrizko pilareen eraikuntzan aitzindaria izan zen Arana.
‎Oñatiko Zuazola Larraña institutuko zuzendari Kepa Altubek energia fotovoltaikoarekin ikasleek egindako proiektua erakutsi zigun, eta, bere hitzetan," argi dago ikastetxeak eta Lanbide Heziketa zentroak sektore berrietan sartu behar dela. Gero eta gehiago saiatzen gara hezkuntza gaur egun gizarteak dituen erronketara egokitzen".
2012
‎Gaur egun gizartearen %20 da 65 urtetik gorakoa. Gizartearen zati hain handi eta garrantzitsua alboratua geratu ez dadin lan egiteko" mundu mailako mugimendu zabal baten parte" bezala aurkeztu dute domekako martxa:
‎Esan dezakegu, gure baserritar gazte onek, baserritarrak laguntzeko aukeratu dituen bide berriak, ontzat artu dituztela, gaurko europatar iraultz langille askok. Pitraukin izandu dituzten arremanetan oartu dira, gizon onek dauzkala gaurko egunean gizarte berri bat osatzeko egiazko giltzak. Bakarrik au esan bearra dago:
‎–2012 Women for Obama? hauteskunde kanpainarako dirua biltzeko ekitaldian, emakumeek gaur egun gizartean betetzen duten paper garrantzitsua azpimarratu zuen: –Beti esaten dudan bezala, Barackek beti dioen bezala, horrela egiten dira gizarte aldaketak.
‎Beraz, eraikuntza soziopolitiko eta kulturala da. Gaur egun gizarte gutxik aukeratzen dituzte eskubideak eraikuntza horren abiapuntu bezala; ohikoagoa da beharretatik eta gabezietatik abiatzea.
‎Hortaz, hezkuntza ez da kontu pribatuhuts bat, zenbait ikuspegi liberalek planteatzen duten moduan, ezta arduraadministratibo huts bat ere, herritarren borondatea kontuan hartu barik garatzendena, alegia. Hala ere, Euskal Herrian ez ezik, gaur egun gizarte demokratiko askotanere indar biziz garatzen den eztabaida dugu hau: nork du eskubidea hezkuntzarennorabidea ezartzeko?
‎EBk flexiguritatea sustatzen duenean, Euskal Herriko enplegu arloko ministerioak, bere politika propioa garatuz, sindikatu eta patronalaren arteko akordioabultza lezake( egun gizarte elkarrizketaren egoera kritikoa alde batera utzita), etaeredu propioa garatu.
‎Miseriazko bizimodua eduki zuten, bai, baina bizitza gizatiarra eta miresgarria izan zen haiena, aldi berean. Gaur egun gizarte burgestu batean bizi gara (langabetuek eta etorkinek batez ere, muturrekoa emango didate hori esateagatik, baina tira), eta ez dakigu baloratzen haiek bizitakoa. Gaurko jendeak agertzen al du interesik, gure aurrekoen historia txikiak biltzen dituzten liburuekin, zure liburuekin konparazio batera. Liburu merkatua ez dut kontrolatzen, baina badakit jendeak erosten dituela horrelako liburuak; baina inpresioa dut ez dela irakurtzeko, argazkietan euren familiarrak agertzen direlako batez ere.
2013
‎Zoritxarrez hala da. Gaur egun gizartean eta kalean gertatzen ari dena ikaragarria da. Kristoren iruzurra egin digute, argi eta garbi, iruzurra beste izenik ez baitauka gaur egun dagoen egoerak, eta inork ez du ezer esaten.
‎Baina, bestalde, nolakoa da orokorrean gizartearen egoera? Izan ere, gaur egun gizartearen ekonomi hazkundea edota garapena oztopatzen duen indarra besterik ez da burtsa. Hazkundea engainatzea ezinezkoa da.
‎Giza baliabideen sailak enpresa agiria egin dio horretarako. Eta agiri horretan zehaztutako azken 180 egunetako Gizarte Segurantzako kotizazio oinarrien arabera kalkulatuko da prestazioaren zenbatekoa.Langileentzako informazioa. Oro har, giza baliabideen sailak berari dagozkion zeregin eta atazekin lotutako informazioa eman die langileei, eta administrazio kontuen inguruko zalan­tzak argitu dizkie, hala nola kontratuarekin, nominekin edo Gizarte Segurantzako kotizazioekin lotutakoak.Hainbat baliabide erabiliko ditu horretarako:
‎Artikulu hau, gaur egun gizartean ardura sortzen duen eta gero eta hedatuago dagoen gai batetik eratortzen da, alegia, hezkuntza eleaniztunean ikasleak trebatzeko, curriculumeko edukiak, atzerriko hizkuntzetan irakasteko testuingurutik. Artikulu honetan agertzen den ikerketaren jomuga HUHEZIko unibertsitatean, Lehen Hezkuntzako Graduan, CLIL/ EAHII metodologiaz (Edukien eta Atzerriko Hizkuntzaren Ikaskuntza Integratua) baliatzen den irakaslearen diskurtsoa aztertzea da.
‎Onuradunek askotariko programetan parte hartzen dute, baina «nagusiak, ezinduak, gazteak eta familiak nabarmentzen dira». Hala ere, aitortzen du gaur egun gizarte helburuen laukitxoa markatzen ez duten zergadun guztiek egingo balute, 2012an bildutako 270 milioi euroen ordez, 500 milioi euro baino gehiago lor daitezkeela eta aztertutako pertsonen kopurua bikoiztu egingo litzatekeela». Zer gertatzen da gizarte helburuen laukitxoa ez badago?
‎Bulkada nerabe ohikoa da, eta uhin kultural ideologiko baten forma landuagoa hartu izan du gurean. Haustea, oro har, balioa da gaur egun gizarteko mezu publizitarioetan ere. " Rompe con..." eslogan hasiera ona da iragarkietan, nortasuna azpimarratzen dizu hiper nerabezaro hedatu honetan.
2014
‎lan bizitzan behar adina aurrezteko modurik izan ez bada, zer nolako etorkizuna izango da gaur egun gizarteari ekarpenak egiten ari zaizkienentzat?
‎Esan bezala, lana Akademiaren IKT batzordearen gidaritzapean burutu da. Batzorde horretako arduraduna den Andoni Sagarnaren esanetan,. Euskaltzaindiak garbi dauka gaur egun gizartearekiko harremanetarako ezinbestekoa dela informazio eta komunikazio teknologiak erabiltzea. Azken urteotan informazio teknologien erabiltzaileek noiznahi eta nonahi edukiak eskura izatea eskatzen dute gero eta gehiago?.
‎1 Oso garrantzitsua da energia duten elementuak eskura izatea, gaur egun gizartean erabiltzen ditugun bitartekoak funtzionarazteko. Gureak egingo luke energia barik!
‎Data horretatik hona, zentro horrek baliabidez eta edukiz hornitzen jarraitu du. Hasieran Goierriko Berrikuntza Guneko langile eta irakasleen eskura jartzeko sortu arren, egun gizarte osorako zabaltzeko asmoarekin lan egiten dute.
2015
‎Diziplina anitzeko eremua da hori, nahasia batzuetan, aukerak ematen dizkiguna cyborgaren irudia metafora gisa zein zerbait oso berriaren paradigma gisa erabiltzeko. Teknologiek gaur egun gizartearekin, giza gorputzarekin edo «subjektuarekin» dituzten erlazioen ezaugarri batzuk bederen ulertzeko metafora da; metafora postmodernoa edo «moderno berankorra», batzuen ustez. Harawayren cyborgak ez du aurretik determinaturiko natura edo izaera bat, ez du identitate egonkorrik, horra hor gakoa.
‎Marxek eman zion zentzua, errealitatearen estaldura gisa kapitalismoan? albo batera utzirik, gaur egun gizarte osoa, edo gizartearen zati bat (klasea, nazioa), helburu duen ideia multzo bezala ulertzen da ideologia: gizartearen edo munduaren aurrean gizakiak duen ideia sistema bat.
‎2010ean CorreoTVren arduraduna aldatu zuten; harrezkero Vocento taldeko egunkarietan hasiak ziren bideogintza lantzen. Gaur egun gizarte gaietako ikus entzunezkoak produkzio propiokoak izaten dira, kasurik gehienetan, ez horrela politika arloko bideoak (Unai Izquierdo, 2014an egindako elkarrizketa).
‎UPNk egunotan kanpaina bezala erabiltzen ari den beldurraren kanpainaren zentzugabekeria nabarmendu du. Datozen egunetan gizarte eragile eta ekonomikoekin erronda bilera hasiko duela ere iragarri du Geroa Baik.
‎batzuk gazteagoak besteak baino; hauek osasun hobea haiek baino; eta bakardadea batzuentzat besteentzat baino gordinagoa. Eta gaur da eguna gizarteak egoera horri aurre egiteko hausnarketa serio bat hasi ez duena; baina gizartearen arazoa da, ez da garai batean bezala seme alaben esku geratzen zen egitekoa. Ezin dute, ez dira horretarako gauza.
2016
‎inon erabiltzekotan hemen erabiliko da, eta guri dagokigu, ez beste inori? horri eustea; 2) gaur egun gizarte eleaniztunean bizi gara, ez gizarte elebidunean; 3) ofizialtasuna eta lege babesa behar ditu euskarak; izan ere, hizkuntza politikari euskarri eta sostengu juridikoa eman behar zaio, eta horrek eskatzen du gurean ditugun hizkuntzen estatus legalak ondo xedatzea, banaketa administratiboaren arabera ezinbestean. Hizkuntzen estatusak definitzean, arestian esan dugunez, euskarak behar du berezkotasunaren marka, eta ondoren datoz besteak, frantsesa eta gaztelania, eta gainontzekoak.Akordio soziopolitiko horrek sozializazio lan eskerga eskatzen du.
‎Gakoa da nola den posible gorpuzturiko objekturik ere ez daukan zerbaiten ekoizpenean eta zirkulazioan hein batean oinarritzen den «ekonomia» garatu ahal izatea. Itaun horren arrapostuan arte hezkuntza eta arte ikerketa bera gainditzen dituzten klabe filosofikoak izango ditugu seguruenik, orrialde xehe hauetatik erantzuteko gai ez garenak eta gaur egun gizarte zientziek zein zientzia ekonomikoek ahotan darabilten fikziozko kapitalismoaren ildoak bezainbat, aberastasun immaterialari aspalditik ere egotzi zaizkionak. Ondare immaterial baten errepresentazio eta sinboloen sortze elkarbanatze batukorrean sostengua luketen horiek, hain zuzen ere.
‎Gaur egun gizartean guztiz hedatuta dagoen kontzeptua da erabakitzeko eskubidea, bizi bizirik. Are gehiago esan dezakegu, agenda politikoaren lehen mailako gaia bihurtu da; halako garrantzia hartu du, ezen erabakitzeko eskubidearen inguruan akordioa lortzeko gaitasunik ezak ekarri baitu Espainiako hauteskundeak errepikatu behar izatea.10 Erabakitzeko eskubidearen inguruko adostasunean datza, askoren iritziz, Espainiako estatuak bere trantsizio demokratikoari heldu ahal izatea ala ez.
‎Bertsualdi bikainak izan dira, goi mailakoak asko. Gaurko egunean gizartea hunkitzen duten gaiak ere emanak ziren. Hala nola, ostatuko jateko ondarrak botatzeko manua ukanik, kezkatuak agertu dira Miren eta Odei; gerlako hilen monumentuaren aitzinean gogoetan egon dira Amets eta Sustrai, ororen buru egia handiak erranez; Internet eta telefonoarekin kezkak direnean kausitzen diren trabak; militantzia lan batek bikote baten gogoetan ekar dezazken arrangurak eta abar...
2017
‎Azken hamarkadetan, konpainia pribatuengan erantzukizun hori ere agertu da. Hala ere, gaur egun gizarte osoa gutxinaka kontzientziatzen ari da krisien kudeaketaren ardura osoa erakunde publiko eta konpainia pribatuengan ezin daitekela utzi. Horregatik, erakunde publiko eta konpainia pribatuez gain herritarren partaidetza geroz eta beharrezkoagoa da errealitate berdinaren ikuspuntu desberdin guztiak partekatu eta lerrokatzeko.
‎Batetik, erregimenaren krisia. Haien arabera, 78an onartutako konstituzioak ez du balio gaur egun gizarte ereduarentzat eta herritarren zein nazioen beharrentzat. " Espainiko Konstituzioak ez zuen ezer itxi.
‎Baina umore horren jatorria zein izan den ezagututa ere, gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua dagoela ikusirik, beharbada zuzenagoa da pentsatzea euskal kultura nazionalaren (edo bederen horren zati baten) umore sena dela dagoeneko. Hots, hainbeste urtetako (mendetako) jarioaren ostean gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua badago, inoiz kolonizazio kulturala izandakoa kultura ‘autoktonoa’ bihurtzen bukatu duelako izan liteke.
‎Baina umore horren jatorria zein izan den ezagututa ere, gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua dagoela ikusirik, beharbada zuzenagoa da pentsatzea euskal kultura nazionalaren (edo bederen horren zati baten) umore sena dela dagoeneko. Hots, hainbeste urtetako (mendetako) jarioaren ostean gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua badago, inoiz kolonizazio kulturala izandakoa kultura ‘autoktonoa’ bihurtzen bukatu duelako izan liteke. Maila horretan, akaso, baloratu litzateke zein punturaino gabiltzan espainiar kultura nazionalaren XIX. mendeko umoreaz edo XXI. mendeko umore euskaldunaz hizketan.
‎Zein izan da azken hamarkadetan ezagutza sortzeko eta zirkularazteko erabili den metodologia nagusia feminismoan? Nola iristen da egun gizartera edo beste gune batzuetara, gune feministetan sortutako ezagutza?
‎Beste ideia batzuk ere izan nituen bueltaka buruan: gau batean, Edgar Allan Poeren Amontillado upela berrirakurrita, pentsatu nuen fikzioan Patxi, dagoeneko gizon heldu eta errespetagarri bihurtuta, gezur batekin engainatu, ohol gaztelura eraman eta han hil nezakeela, bururatzen zitzaidan modurik lazgarrienean, mendeku ankerrean; genero indarkeriaren gaiak gaur egun gizartean duen oihartzunari erreparatuta, pentsatu nuen protagonista ohol gazteluan sexu abusuak jasandako neska koskor bat izan zitekeela; fikzioari ihes egin eta garai hartako egurzaleak elkarrizketatuz eta bide bazterretako ohol gazteluen argazkiak bilatuz dokumental bat egiteko aukera ere aztertu nuen. Baina ez ninduen aukera horietako bakar batek ere asebetetzen.
‎Segidan" Les ânes ont soif" filmaren proiekzioa eta Pierre Carles egilearekin eztabada, gaia: gaur egun gizartean, komunikabide nagusien lekua eta rola, bozka denboran bereziki. Arratseko 9.00etan" On revient de loin" filmaren proiekzioa eta hemen ere Pierre Carles kin debatea:
2018
‎Euskararen etorkizuna aurreikusteko eta planifikatzeko saiakerak ezin ditu alde batera utzi egun gizartean eragiten ari diren beste hainbat faktore eta prozesu. Adibide batzuk burura etorri ahala jarriz:
‎Seme alaba edo etxean hartutako adingabea da, eta gutxienez %33ko ezgaitasuna du. Eta uztailaren 4ra arte bezala, aitatasun baimenaren egunetan Gizarte Segurantzak oinarri arautzailearen 100 ordaintzen du. hau da, atxikipenen aurretik soldata 30 egunez zatituz lortzen den eguneko kopurua.
Egun gizarte sistema osoa kolokan dagoelako zeinuak badaude ere; eta lanik gabeko eta% 100 robotizatutako etorkizunen inguruan pentsalari ezkertiar asko proposamen interesgarri zein zentzudunak egiten ari badira ere (Srnicek, N.; Williams, A. 2016), ezin uka daitekeena da lanean ala ez, etorkizunean ere produkziorako eta hiriak zerbitzatzeko espazioak ditugula. Are gehiago, hiriguneen populazioen hazkunde azkarra ikusirik.
‎Euskal eta nafar identitateen kontua oso sustraituta dago gizartearen sektore guztietan, jarrerak bateraezinak dira eta tentsio maila altuegian mantentzen da. Nik uste dut gaur egun gizarte honetan gainditu beharreko erronka handia dela egun bizi den enfrentamendua.
‎Honenbestez, gurean egun gizartean teatroarekiko den atxikimendu ez jendetsua ulertzeko, esanguratsua da XX. mendeko euskal teatroaren historia zatia. Horretaz jabetuta, azken aldian teatrogintzaren ikerketa esparruaz interesatu diren ikerlari berriak zeregin horri heldu diote, lehendik Patri Urkizu edota Eugenio Arozena bezalakoek utzitako lanei jarraipena emateko asmotan.
2019
‎Beraien helburua, herri euskaldunetara etortzen diren jatorri anitzeko herritarrekin euskararen inguruko lanketa burutzea zen. Orduz geroztik hainbat herritako udalek kontratatu dute zerbitzua, hasiera batean euskara sailetik egiten bazen ere, gaur egun Gizarte sailetik ere bideratzen delarik. Lehenik eta behin, herriko dinamizatzaile bat kontratatzen da eta bere ardura izan ohi da euskaratik urrun dauden jendea
‎nahia erabiltzea, hain zuzen, hura zinezkotasun faltara kondenatzea da. Esana dut zenbat nahasmendu sortzen dituzten psikoanalistek maskulino femenino kategoriak bere hartan onartzeagatik, gaur egun gizarteak definituak dituen moduan. Izan ere, gizonak positiboa eta neutroa irudikatzen ditu gaur egun, hau da, gizonezkoa eta gizakia, eta emakumea, berriz, negatiboa besterik ez da, emakumezkoa.
‎Izan ere, historikoki naturalak izan diren BA topaketak desagertzen ari dira gizartearen egituren aldaketak direla-eta. Gainera, gaur egun gizartearen adintzea dela-eta, belaunaldien arteko distantzia areagotu egiten da beharrezkotzat emanez belaunaldi desberdinetako pertsonen arteko topaketak ahalbidetzen dituzten espazioak. Profesionalen hitzetan:
‎Poetak Maiatzean jaialdian landuko diren gaiak gaur egun gizartean pil pilean daudenak izango dira: integrazioa, berdintasuna, kulturartekotasuna, aniztasuna eta euskara, besteak beste.
‎Ildo horretan, jaialdian landuko diren gaiak gaur egun gizartean pil pilean daudenak izango dira: integrazioa, berdintasuna, kulturartekotasuna, aniztasuna eta euskara, besteak beste.
‎Txoko hauen arteko antzekotasunak bilatu eta ildo komun bat lantzean, hobetzeko hautu kolektibo hori aldarrikapen edo borroka bihurtzen da. Badaude gaur egun gizartean ezagunak diren honelako hainbat mugimendu: feminismoa, abertzaletasuna, LGBTI+, komunismoa, ekologismoa…
‎Bai, baina egoerari aurre egiten ikasten duzu. Gaur egun gizarteak beste aukera batzuk ditu denontzat, eta aprobetxatzen hasiak gara. Ilusio handia daukagu arlo gehiago lantzeko.
2020
‎Gaur egun gizartea oso arduratuta dago, besteak beste, mikroplastikoek ingurunean duten presentziaz; batez ere, itsasoan duten presentziaz eta itsas animaliengan eta giza osasunean duten eraginaz. Modako gaia da, komunikabideetan izugarrizko oihartzuna izaten ari da, gainera, nahiz eta hamarkadak daramatzan plastikoak ingurunean barreiatuta.
Egun gizarte gaixo batean bizi garenez, nik uste jendea geroz eta kontzienteagoa dela zer garrantzia duen elikadura zaintzeak. Hala ere, iruditzen zait jendearen kontzientzia hori obsesiotik datorrela neurri askotan, gizarteak ezarritako kanonak jarraitze aldera, baina osasuna neurri errealean zaindu gabe.
‎Aurreko egunetan gizarte behar urgenteenei erantzuten aritu gara, herri eragileekin boluntario sarea osatu eta koordinatzen, Caritasekin elkarlanean laguntza beharra duten familiei artatzea bideratzen, garbiketa eta desinfekzio lanak antolatzen eta beharretara moldatzen…
‎...desagertu denean, azken urteetan gurekin datozen milaka turistak alde egin dutenean, eta gure etxeetan gordeta, isiltasuna iritsi denean, konturatu gara gure zerbitzu publikoak mugan daudela; kanpoan, merkatu basatian, produktuak erosi behar ditugula, ez ditugulako ekoizten; ikerketaren garrantziaz ohartu gara, eta gaur egun elkartasun publikoa behar dugula horretan inbertitzeko; eta tamalez, gaur egun gizartearen zati ahulena zaintzeko gure modua nahiko kaskarra da.
‎LAIA: …eta, hain zuzen ere, gaur egun gizartean indarrean dugun balore sistema, zeinean emakumearen presentzia, edo hobeto esateko, absentzia ulertzeko, sarraski hauek aipatzea behar beharrezkoa dela iruditzen zaidan. Sarraski maila eman emakumeon gainean historian zehar gauzatu den indarkeria fisiko, bortxa psikiko eta egiturazkoari.
2021
‎Lehentasun horiek gaurko eskakizun nagusi bezala ageri zaizkigu eskolari egiten zaizkion eskakizunetan, bereziki hizkuntza gutxiagotuen indarberritzea baldin badute helburu. Garai batean eskolaren helburu nagusia zen ikasleei irakurtzen, idazten eta oinarrizko kalkuluak egiten irakastea, baina helburu hori zaharkitua geratu da gaur egun dugun gizartearen beharrei erantzuteko, are gehiago jomugan eskola eleaniztuna dugunean; izan ere, gaur egun gizartean moldatzeko beharrezkoak diren idatzizko gaitasunak ez ezik ahozkoak ere landu behar dira, eta horrek garrantzia handia du hizkuntza gutxituan ardaztutako sistema eleaniztun batean ikasi behar bada.
‎IE2 ren iritziz, irakurketa prozesu konplexua da, kodetzeaz eta deskodetzeaz harago doana eta gizartean oso funtzio desberdinak dituena. Garapena izan duen jarduera izanik, gaur egun gizartean testu mota eta euskarri diferenteak eta askotarikoak aurki daitezkeela azaltzen du, eta horrek irakurketa motak ere oso ezberdinak izatea dakarrela: adibidez, irakurketa laburragoak eta batbatekoagoak edota interkonektatutako testuekin aritzea.
‎Epaiketaren bezperan «urduri» dago Irune Costumero (Santurtzi, Bizkaia, 1978). Auzitegietan bide luzea egin ostean, lortu baitu Bizkaiko Foru Aldundia eta bertako lau langile akusatuen aulkian esertzea —horietako bat da Sergio Murillo, egun Gizarte Ekintzako diputatua— Bihar hasi eta asteazkenera bitarte izango da epaiketa, ebazteko ea foru aldundiak prebarikazioa, tratu txarrak eta lesio psikologikoak eragin dituen. Izan ere, duela ia lau urte haurra bidegabeki kendu ziotela azaldu du Costumerok.
‎Goazen ordea, gaur egun gizartearen interesa berpiztu duen gaira. Ba ote dago loaren kopurua eta kalitatea txertoen erantzun immunologikoarekin lotzen duen inolako ikerketarik?
2022
‎Abuztuan hasiko dituzte egoitza berria egokitzeko lanak eta atorren urte hasieran zerbitzua kokapen berrian ematen hastea aurreikusten dute. Udaletxeko bigarren solairuan daude gaur egun Gizarte Zerbitzuen bulegoak, eta" lekua txiki gelditzen ari delako eta herritarrei zerbitzuak gerturatzeko" erabaki du udalak tokiz aldatzea.
‎Udaletxeko bigarren solairuan daude gaur egun Gizarte Zerbitzuen bulegoak, eta" lekua txiki gelditzen ari delako eta herritarrei zerbitzuak gerturatzeko" erabaki du udalak tokiz aldatzea. Azken urteetan Gizarte Zerbitzuen saila" asko hazi" dela nabarmendu du udalak," bai zerbitzuen kopuruan eta baita herritarren beharrei erantzuteko giza baliabidetan ere".
‎Azken urteetan Gizarte Zerbitzuen saila" asko hazi" dela nabarmendu du udalak," bai zerbitzuen kopuruan eta baita herritarren beharrei erantzuteko giza baliabidetan ere". Hamar langile ditu gaur egun Gizarte Zerbitzuen sailak: zerbitzuaren arduraduna, bost gizarte langile eta lau administrari.
‎Hitz egin behar dugu, baizik, gizon eta emakumeen arteko harremanen garapen historikoaz. Produkziorako eta erreprodukziorako eta giza gizarteen garapenaren berezko parte den garapen hori nola konkretatzen den gaur egun gizarte burgesean modu jakin batean.
‎Ohartarazi dute egungo legea errotik aldatzen ez bada hezkuntza sistema «desorekatua eta diskriminatzailea» izango dela aurrerantzean ere. Are, gaineratu dute euskal eskola publikoa merkeagoa eta ekologikoagoa dela, eta gaur egun gizarteari ekarpen handiena egiten diona: «Euskal gizartearen kohesioari ekarpen handiena egiten diona eta baldintzarik zailenetan ere ikasle gehien euskalduntzen duena».
‎Saezek asko begiratzen die AEBei, eta, joera aldaketarik ezean, AEBak uztail amaieran sartuko dira atzeraldian. Europara hilabete batzuk geroago iritsiko da, egun gizartea udako zirraran murgilduta baitago: «Azken hilabeteetan inoiz ez bezala kontsumitzen ari gara.
‎Oihalaren industriak sortzen dituen albo kalteez jakitun eta egun gizarteak industria honen aurrean dituen erronkak aintzat hartuta, Antzuolako Anelkar elkarteak eta Andramanuelak emakume taldeak indarrak batu dituzte. Hala, tokiko ikuspegitik, industria horren ondorioei erantzuna eman nahian bigarren eskuko arropa azoka egitearen aldeko hautua egin dute.
‎Gobernantza berri honen oinarria orain indarrean dagoen eskumen banaketatik arretaren jarraitutasuna bermatuko duen banaketa batera igarotzea izan litzateke. Ez da nahikoa egun gizarte zerbitzuen sisteman banatuta dauden eskumenak batzearekin, 7 guztiz beharrezkoa izango da hori egungo bi sistemen arteko harremana beste modu batean artikulatuz pentsatzea: osasun sistemaren eta gizarte zerbitzuen artean.
2023
‎Atsedenaren errutinak ere eragiten du, baita estresaren kudeaketa egokia egiteak ere. Gaur egun gizarteko gaixotasuna da estresa, eta horrek beste gaixotasun asko eragiten ditu. Bestetik, hilekoarekin erabiltzen ditugun produktuek dituzten substantzia toxikoak sahiestea gomendagarria da, baita giro sozial egokia izatea ere.
‎Adimen artifizialak arauak aldatzen hasi da. Orain arte, herrien garapenean kapitala garrantzitsuena bazen, Mujicak dio gaur egun gizarteen adimena dela aldagai erabakigarria. Errealitate honek munduan banaketa berria dakar:
‎Baina errealitatean, gizarte mugimenduetan mobilizatu izan direnak ez dira inoiz gizartearen gehiengoa izan. Gehiengoa izan balitz, gaur egun gizarte justuago, berdinzaleago eta hobe batean biziko ginateke, zalantzarik gabe.
‎«Nekatuta!». Gaur egun gizartean hedatuta dagoen «ondoezaren» ezaugarrietako bat dela uste dute, eta gai horren inguruan liburu bat idatzi dute: Malestamos.
‎Tolosako Inmakulada Lanbide Ikastolan oso garrantzitsua da talentua eta ekintzailetza sustatzea, Ana Monge zuzendariak azpimarratu duenez: «Arduraz hartzen dugu gaur egun gizartean hain baloratua den talentua sustatzeko enkargua. Ikasle autonomo, kritiko eta iniziatibadunak ezinbestekoak dira informazioaren gizartean.
‎" Independiente sartu nintzen ze­rrendan, Naia Landa alkategaiaren fa­milia eta nirea lagun minak garelako, baina ez nuen zinegotzi ateratzeko au­ke­rarik". Gaur egun gizarte langilea da Lea Artibaiko eskualdean. " Hainbat arlotako he­rritarrei aholkuak ematen dizkiegu:
‎Adibideen arten jarri ditu esaterako, herritar orok etxebizitza bat izateko eskubidea izatea eta nahi duen tokian bizi ahal izatea; eta langileen eskubideetan ere aurrera pausoak ematea. Gainera, EH Bilduren kongresuko bozeramaileak, egun gizartean duen beste arazo nagusienetariko bat ere mahai gainean jarri nahi izan du. " Biztanleria geroz eta zaharragoa dugu, eta pertsona helduentzat zein ume txikinenentzat, kalitatezko zaintza hobetzea eta bermatzea lehentasuna izan luke, eta guri dagokigunez horretan saiatuko gara" adierazi du Matutek.
‎Artxipelagoak gizarte zerbitzuen egungo sistemari egiten dio erreferentzia. Lehenago ere aipatu izan dugunez, egun gizarte zerbitzuen sistemak egitura zatikatu bat du oinarrian eta horren ondorio gisa ematen dira askotan lurralde historikoen artean gerta daitezkeen ezberdintasunak (Arrieta, 2019). Zatikatze honek erakunde sistema eta honen antolaketa jartzen ditu erdigunean, eta bertatik eratortzen diren langile, aurrekontu eta arreta ereduen arteko talkak aski ezagunak dira gurean.
‎Horiek eskubide gisa kontsideratzeak beraien unibertsalizazioa ekarri zuen eta, beraz, karitatearen aterki asistentzialistatik ateratzen joan ziren poliki poliki. Baina, hala ere, zaintza eta pobrezia bezalako beharrak (eta gaur egun gizarte zerbitzuen sistema osatzen duten beste hainbat) eredu horretatik kanpo geratu ziren. Arrazoi askoren artean, denbora luzean zehar gizarteak behar horiek beste maila batean ikusi izana aipa daiteke (esfortzuaren garrantziaren logika azpimarratuz edo norberaren ibilbidea egin beharraren logika), eta baita komunitateak eta familiak jokatutako rola ere, hornitzaile papera hartuz zaintzaren arloan nagusiki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egun 89 (0,59)
egunean 4 (0,03)
egunetan 4 (0,03)
Egun 3 (0,02)
Eguna 1 (0,01)
Egunak 1 (0,01)
eguna 1 (0,01)
egunetako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egun gizarte zerbitzu 7 (0,05)
egun gizarte oso 4 (0,03)
egun gizarte hain 3 (0,02)
egun gizarte segurantza 3 (0,02)
egun gizarte ukan 3 (0,02)
egun gizarte ekarpen 2 (0,01)
egun gizarte guzti 2 (0,01)
egun gizarte hau 2 (0,01)
egun gizarte mugimendu 2 (0,01)
egun gizarte pil 2 (0,01)
egun gizarte zati 2 (0,01)
egun gizarte zientzia 2 (0,01)
egun gizarte adimen 1 (0,01)
egun gizarte adindu 1 (0,01)
egun gizarte aldatu 1 (0,01)
egun gizarte ardura 1 (0,01)
egun gizarte aurretu 1 (0,01)
egun gizarte behar 1 (0,01)
egun gizarte bera 1 (0,01)
egun gizarte berri 1 (0,01)
egun gizarte berrikuntza 1 (0,01)
egun gizarte beste 1 (0,01)
egun gizarte bete 1 (0,01)
egun gizarte burges 1 (0,01)
egun gizarte burgestu 1 (0,01)
egun gizarte definitu 1 (0,01)
egun gizarte demokratiko 1 (0,01)
egun gizarte egoera 1 (0,01)
egun gizarte egon 1 (0,01)
egun gizarte ekintza 1 (0,01)
egun gizarte eleaniztun 1 (0,01)
egun gizarte elkarrizketa 1 (0,01)
egun gizarte epaitegi 1 (0,01)
egun gizarte erabili 1 (0,01)
egun gizarte eragile 1 (0,01)
egun gizarte eragin 1 (0,01)
egun gizarte erakunde 1 (0,01)
egun gizarte eredu 1 (0,01)
egun gizarte ez 1 (0,01)
egun gizarte ezagun 1 (0,01)
egun gizarte ezaugarri 1 (0,01)
egun gizarte gai 1 (0,01)
egun gizarte gaixo 1 (0,01)
egun gizarte gaixotasun 1 (0,01)
egun gizarte gehiengo 1 (0,01)
egun gizarte gutxi 1 (0,01)
egun gizarte hainbat 1 (0,01)
egun gizarte harreman 1 (0,01)
egun gizarte hedatu 1 (0,01)
egun gizarte helburu 1 (0,01)
egun gizarte heldu 1 (0,01)
egun gizarte hezitzaile 1 (0,01)
egun gizarte hunkitu 1 (0,01)
egun gizarte indar 1 (0,01)
egun gizarte industria 1 (0,01)
egun gizarte industrial 1 (0,01)
egun gizarte interes 1 (0,01)
egun gizarte iparramerikar 1 (0,01)
egun gizarte jabetu 1 (0,01)
egun gizarte jasan 1 (0,01)
egun gizarte justu 1 (0,01)
egun gizarte komunikazio 1 (0,01)
egun gizarte langile 1 (0,01)
egun gizarte mezu 1 (0,01)
egun gizarte moldatu 1 (0,01)
egun gizarte ongizate 1 (0,01)
egun gizarte oraindik 1 (0,01)
egun gizarte plural 1 (0,01)
egun gizarte sail 1 (0,01)
egun gizarte sentsibilizatu 1 (0,01)
egun gizarte sistema 1 (0,01)
egun gizarte talde 1 (0,01)
egun gizarte teatro 1 (0,01)
egun gizarte testu 1 (0,01)
egun gizarte uda 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia