2015
|
|
Diziplina anitzeko eremua da hori, nahasia batzuetan, aukerak ematen dizkiguna cyborgaren irudia metafora gisa zein zerbait oso berriaren paradigma gisa erabiltzeko. Teknologiek gaur
|
egun
gizartearekin, giza gorputzarekin edo «subjektuarekin» dituzten erlazioen ezaugarri batzuk bederen ulertzeko metafora da; metafora postmodernoa edo «moderno berankorra», batzuen ustez. Harawayren cyborgak ez du aurretik determinaturiko natura edo izaera bat, ez du identitate egonkorrik, horra hor gakoa.
|
|
Marxek eman zion zentzua, errealitatearen estaldura gisa kapitalismoan? albo batera utzirik, gaur
|
egun
gizarte osoa, edo gizartearen zati bat (klasea, nazioa), helburu duen ideia multzo bezala ulertzen da ideologia: gizartearen edo munduaren aurrean gizakiak duen ideia sistema bat.
|
2019
|
|
nahia erabiltzea, hain zuzen, hura zinezkotasun faltara kondenatzea da. Esana dut zenbat nahasmendu sortzen dituzten psikoanalistek maskulino femenino kategoriak bere hartan onartzeagatik, gaur
|
egun
gizarteak definituak dituen moduan. Izan ere, gizonak positiboa eta neutroa irudikatzen ditu gaur egun, hau da, gizonezkoa eta gizakia, eta emakumea, berriz, negatiboa besterik ez da, emakumezkoa.
|
2020
|
|
...desagertu denean, azken urteetan gurekin datozen milaka turistak alde egin dutenean, eta gure etxeetan gordeta, isiltasuna iritsi denean, konturatu gara gure zerbitzu publikoak mugan daudela; kanpoan, merkatu basatian, produktuak erosi behar ditugula, ez ditugulako ekoizten; ikerketaren garrantziaz ohartu gara, eta gaur egun elkartasun publikoa behar dugula horretan inbertitzeko; eta tamalez, gaur
|
egun
gizartearen zati ahulena zaintzeko gure modua nahiko kaskarra da.
|
2023
|
|
Artxipelagoak gizarte zerbitzuen egungo sistemari egiten dio erreferentzia. Lehenago ere aipatu izan dugunez,
|
egun
gizarte zerbitzuen sistemak egitura zatikatu bat du oinarrian eta horren ondorio gisa ematen dira askotan lurralde historikoen artean gerta daitezkeen ezberdintasunak (Arrieta, 2019). Zatikatze honek erakunde sistema eta honen antolaketa jartzen ditu erdigunean, eta bertatik eratortzen diren langile, aurrekontu eta arreta ereduen arteko talkak aski ezagunak dira gurean.
|
|
Horiek eskubide gisa kontsideratzeak beraien unibertsalizazioa ekarri zuen eta, beraz, karitatearen aterki asistentzialistatik ateratzen joan ziren poliki poliki. Baina, hala ere, zaintza eta pobrezia bezalako beharrak (eta gaur
|
egun
gizarte zerbitzuen sistema osatzen duten beste hainbat) eredu horretatik kanpo geratu ziren. Arrazoi askoren artean, denbora luzean zehar gizarteak behar horiek beste maila batean ikusi izana aipa daiteke (esfortzuaren garrantziaren logika azpimarratuz edo norberaren ibilbidea egin beharraren logika), eta baita komunitateak eta familiak jokatutako rola ere, hornitzaile papera hartuz zaintzaren arloan nagusiki.
|