2005
|
|
Hau guztia aurrekoaren ondorio zuzen zuzena izango litzateke. Gaur
|
egun
gizartera heltzen den euskararen disku rtsoa ezberdina eta askotan kontrajarria da. Diskurtso ofizial eta epelaren ondoan bestelako diskurtso erradikala, erasokorra heltzen zaio.
|
2007
|
|
Internet euren tranpolina bilakatu da, euren eremu naturala, euren errebindikazioen bozgorailu indartsua. Arraina uretan legez, horrela dabiltza gaur
|
egun
gizarte mugimendu gehienak sarean. Mugimendu asko eta asko sarean bertan jaio, biderkatu eta hedatu dira; baita sarearen begietan katramilatu eta hil ere egin dira batzuk, paradisu birtual batek itota.
|
2014
|
|
Data horretatik hona, zentro horrek baliabidez eta edukiz hornitzen jarraitu du. Hasieran Goierriko Berrikuntza Guneko langile eta irakasleen eskura jartzeko sortu arren,
|
egun
gizarte osorako zabaltzeko asmoarekin lan egiten dute.
|
2016
|
|
Gaur
|
egun
gizartean guztiz hedatuta dagoen kontzeptua da erabakitzeko eskubidea, bizi bizirik. Are gehiago esan dezakegu, agenda politikoaren lehen mailako gaia bihurtu da; halako garrantzia hartu du, ezen erabakitzeko eskubidearen inguruan akordioa lortzeko gaitasunik ezak ekarri baitu Espainiako hauteskundeak errepikatu behar izatea.10 Erabakitzeko eskubidearen inguruko adostasunean datza, askoren iritziz, Espainiako estatuak bere trantsizio demokratikoari heldu ahal izatea ala ez.
|
2017
|
|
Baina umore horren jatorria zein izan den ezagututa ere, gaur
|
egun
gizartean hain errotua eta barneratua dagoela ikusirik, beharbada zuzenagoa da pentsatzea euskal kultura nazionalaren (edo bederen horren zati baten) umore sena dela dagoeneko. Hots, hainbeste urtetako (mendetako) jarioaren ostean gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua badago, inoiz kolonizazio kulturala izandakoa kultura ‘autoktonoa’ bihurtzen bukatu duelako izan liteke.
|
|
Baina umore horren jatorria zein izan den ezagututa ere, gaur egun gizartean hain errotua eta barneratua dagoela ikusirik, beharbada zuzenagoa da pentsatzea euskal kultura nazionalaren (edo bederen horren zati baten) umore sena dela dagoeneko. Hots, hainbeste urtetako (mendetako) jarioaren ostean gaur
|
egun
gizartean hain errotua eta barneratua badago, inoiz kolonizazio kulturala izandakoa kultura ‘autoktonoa’ bihurtzen bukatu duelako izan liteke. Maila horretan, akaso, baloratu litzateke zein punturaino gabiltzan espainiar kultura nazionalaren XIX. mendeko umoreaz edo XXI. mendeko umore euskaldunaz hizketan.
|
2022
|
|
Gobernantza berri honen oinarria orain indarrean dagoen eskumen banaketatik arretaren jarraitutasuna bermatuko duen banaketa batera igarotzea izan litzateke. Ez da nahikoa
|
egun
gizarte zerbitzuen sisteman banatuta dauden eskumenak batzearekin, 7 guztiz beharrezkoa izango da hori egungo bi sistemen arteko harremana beste modu batean artikulatuz pentsatzea: osasun sistemaren eta gizarte zerbitzuen artean.
|
2023
|
|
Hori dena berria bezain zaharra egin zaigula esan dugu, badugula genealogia bat non begiratu, ez baita, gurean, bestela pentsatzen jartzen garen lehen aldia. Euskal pentsamendu berria, 56ko belaunaldiarekin abiatu zena eta
|
egun
gizarte berrikuntza deitzen dugunaren eredu garbia dena berrikuntza, eta are eraldaketa, euskal pentsamendu berriaren DNA baita, hil ala biziko kordokan, 36ko gerraren ondoren hori ere mundu baten akabera zen, gerrak txikitu zituen zirenak eta ez zirenak, eta euskara jendearekikoak kasik eginda zeudela, hutsetik hasi zen, ordura arteko munduaren pentsamenduaren mugak arrakalatuz. Zer pentsatu du, baina, euskal pentsamenduak?
|