2006
|
|
Beraz, horren arabera, biak berdinak izango dira irailaren 23an, Eguzkiaren igoera zuzena 12 h koa denean, alegia. Egun bakoitza pasatu ahala, izar eguna lau minutuz aurreratzen da; eta, hil bakoitza pasatu ahala, izar
|
eguna
bi orduz aurreratzen da.
|
2019
|
|
Telebista ikusten igarotako denboraren kasuan, AAP ren gomendioak betetzen ez zutenenehunekoa, %51, 2a zen haurretan eta %64, 1a nerabeetan (p< 0,01). Gainera, azpimarratzekoa daDerrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleen kasuan, telebista
|
egunean
bi ordu baino gehiago ikustenzuten ikasleen kopurua ia bikoitza zela, bi ordu baino gutxiago ikusten zutenekin alderatuz (%35, 9aeta %64, 1a hurrenez hurren). Ordenagailuaren erabileraren ordu kopuruaren kasuan, AAP rengomendioak betetzen ez zituzten haurren ehunekoa %17koa izan eta nerabeetan %53, 7a (p< 0,001). Azkenik, multimedia gailuetan pasatutako denbora totalari zegokionez, bi adin tarteen artean ereezberdintasunak aurkitu ziren (p< 0,001); AAP ren gomendioak betetzen ez zutenen ehunekoa, haurretan %83, 7a eta nerabeetan %95, 5ekoa zelarik.
|
|
Ondoren azaltzen den 2 Taulan, multimedia jarduera sedentarioak eta Kidmed Indizearenarteko erlazioa adinaren arabera deskribatzen da.Telebista eta ordenagailuaren aurrean igarotakoorduen kasuetan ez zen erlaziorik aurkitu haur eta nerabeen artean. Hala ere, joera bat deskribatu zen.Zenbat eta ordu gehiago eman bi gailuetan, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura okerragoa zen.Bideo kontsolen kasuan, haurretan ezberdintasun estatistikoak aurkitu ziren
|
egunean
bi ordu bainogutxiago eta bi ordu baino gehiago ematen zutenen artean (p< 0,05). Honela, egunean bideo jokoetanjolasten bi ordu baino gutxiago ematen zutenen artean, gehienek (%87, 9a) Dieta Mediterraneoarekikoatxikidura ona zuten.
|
|
Nerabeen kasuan, bideo kontsolari zegokionez, joera bera topatu zen nahiz eta ezzen ezberdintasun estatistikorik deskribatu. Multimedia gailuetan pasatutako denbora totalarizegokionez, haurren kasuan ere
|
egunean
bi ordu baino gutxiago eta bi ordu baino gehiago erabiltzenzutenen artean erlazioa deskribatu zen (p< 0,05). Modu honetan, denbora multimedia totalean eguneanbi ordu baino gutxiago ematen zutenen %20, 9ak Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ona zuten (%20, 9a). Nerabeen kasuan, joera bera topatu zen, nahiz eta ez zen ezberdintasun estatistikorik aurkitu.
|
|
Bestetik, multimedia jarduera sedentarioak eta Dieta Mediterraneoarekiko atxikiduraren arteko erlazioaridagokionez, aurreko ikerketek ere guk deskribatutako asoziazio adierazgarriak erakutsi dituzte (Iaccarino et al., 2017). Honela, gure emaitzen arabera,
|
egunean
bi ordu baino gehiago multimediagailuetan pasatzen zuten haurrek gazteek baino Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura txarragoa zuten; eta era berean, egunean bideo-jokoetan bi ordu baino gehiago jolasten zutenek ere Kidmed Indizeokerragoa zuten. Hortaz, multimedia ohitura sedentarioak eta dieta ez osasuntsuak eskutik zihoazelaematen zuen, beste autore batzuek lehenago ere baieztatu zuten bezala (Hobbs et al., 2015 Autoreenesanetan, erlazio honetako zioak ez zeuden oso argi eta honen inguruan gehiago ikertzeko beharrazegoela azpimarratu zuten..., baina fruitua eta barazkiak gutxiago jaten zuten ikasleek, eta Kilokaloriaaltuko edo nutrienterik gabeko elikagaiak eta edariak hartzen zituztenak, sedentarioagoak zirelaematen zen.
|