Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2006
‎Beraz, horren arabera, biak berdinak izango dira irailaren 23an, Eguzkiaren igoera zuzena 12 h koa denean, alegia. Egun bakoitza pasatu ahala, izar eguna lau minutuz aurreratzen da; eta, hil bakoitza pasatu ahala, izar eguna bi orduz aurreratzen da.
2019
‎Telebista ikusten igarotako denboraren kasuan, AAP ren gomendioak betetzen ez zutenenehunekoa, %51, 2a zen haurretan eta %64, 1a nerabeetan (p< 0,01). Gainera, azpimarratzekoa daDerrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleen kasuan, telebista egunean bi ordu baino gehiago ikustenzuten ikasleen kopurua ia bikoitza zela, bi ordu baino gutxiago ikusten zutenekin alderatuz (%35, 9aeta %64, 1a hurrenez hurren). Ordenagailuaren erabileraren ordu kopuruaren kasuan, AAP rengomendioak betetzen ez zituzten haurren ehunekoa %17koa izan eta nerabeetan %53, 7a (p< 0,001). Azkenik, multimedia gailuetan pasatutako denbora totalari zegokionez, bi adin tarteen artean ereezberdintasunak aurkitu ziren (p< 0,001); AAP ren gomendioak betetzen ez zutenen ehunekoa, haurretan %83, 7a eta nerabeetan %95, 5ekoa zelarik.
‎Ondoren azaltzen den 2 Taulan, multimedia jarduera sedentarioak eta Kidmed Indizearenarteko erlazioa adinaren arabera deskribatzen da.Telebista eta ordenagailuaren aurrean igarotakoorduen kasuetan ez zen erlaziorik aurkitu haur eta nerabeen artean. Hala ere, joera bat deskribatu zen.Zenbat eta ordu gehiago eman bi gailuetan, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura okerragoa zen.Bideo kontsolen kasuan, haurretan ezberdintasun estatistikoak aurkitu ziren egunean bi ordu bainogutxiago eta bi ordu baino gehiago ematen zutenen artean (p< 0,05). Honela, egunean bideo jokoetanjolasten bi ordu baino gutxiago ematen zutenen artean, gehienek (%87, 9a) Dieta Mediterraneoarekikoatxikidura ona zuten.
‎Nerabeen kasuan, bideo kontsolari zegokionez, joera bera topatu zen nahiz eta ezzen ezberdintasun estatistikorik deskribatu. Multimedia gailuetan pasatutako denbora totalarizegokionez, haurren kasuan ere egunean bi ordu baino gutxiago eta bi ordu baino gehiago erabiltzenzutenen artean erlazioa deskribatu zen (p< 0,05). Modu honetan, denbora multimedia totalean eguneanbi ordu baino gutxiago ematen zutenen %20, 9ak Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ona zuten (%20, 9a). Nerabeen kasuan, joera bera topatu zen, nahiz eta ez zen ezberdintasun estatistikorik aurkitu.
‎Bestetik, multimedia jarduera sedentarioak eta Dieta Mediterraneoarekiko atxikiduraren arteko erlazioaridagokionez, aurreko ikerketek ere guk deskribatutako asoziazio adierazgarriak erakutsi dituzte (Iaccarino et al., 2017). Honela, gure emaitzen arabera, egunean bi ordu baino gehiago multimediagailuetan pasatzen zuten haurrek gazteek baino Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura txarragoa zuten; eta era berean, egunean bideo-jokoetan bi ordu baino gehiago jolasten zutenek ere Kidmed Indizeokerragoa zuten. Hortaz, multimedia ohitura sedentarioak eta dieta ez osasuntsuak eskutik zihoazelaematen zuen, beste autore batzuek lehenago ere baieztatu zuten bezala (Hobbs et al., 2015 Autoreenesanetan, erlazio honetako zioak ez zeuden oso argi eta honen inguruan gehiago ikertzeko beharrazegoela azpimarratu zuten..., baina fruitua eta barazkiak gutxiago jaten zuten ikasleek, eta Kilokaloriaaltuko edo nutrienterik gabeko elikagaiak eta edariak hartzen zituztenak, sedentarioagoak zirelaematen zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia