Emaitzak: 7
2007 | ||
Han | zegoen hizkuntz egoerari, Psichari eta Fergusonez geroztik, diglosia deritzo zentzu hertsian. Alegia: | |
2011 | ||
Hori dela eta, ezin eman daiteke orokortzeko moduko arrazoi unibertsal bakar bat; kontuan hartu beharra dago hizkuntza bakoitzaren historia eta idiosinkrasia. Hizkuntzen ukipen egoeren artean desberdintasun itzelak daude; bistakoa da erabat desberdinak direla, esate baterako, ekonomia ahaltsuen presiopean baztertuta dauden komunitate indigenen hizkuntzen kasua, beste talde indigena batzuen presiopean dauden komunitate indigenen hizkuntzen egoera, eta prestigio historiko eta ekonomiko handia izan arren munduko hizkuntza nagusien eraginpean | dauden hizkuntzen egoera. Hain zuzen ere, egoera bakoitzean oso arrazoi eta ondorio desberdinak ageri dira? | |
–Desagertzeko arriskuan | dauden hizkuntzak egoera larrian dauden kulturetako hizkuntzak dira. Hizkuntza eta kultura bereiztezinak dira, beraz. | |
2016 | ||
Hor ezagutzan ez dago ia aurrerapenik, eta dagoena erabileratik etorriko da. Horiek euskaraz egiten badute, normalizazio prozesuak urrats kualitatibo ikaragarria egingo du, eta hurbiltzen hasiko gara egoera normalizatuan | dauden hizkuntzen egoerara. Eta hori lortzen ez badugu, hemendik hogei urtera 30 urte inguruko jende guztiak euskaraz baldin badaki baina inork ez badu erabiltzen, hurrengo belaunaldia galdutzat eman genezake. | |
2017 | ||
Egoera linguistikoak arazo bihurtzeak zera ekarri du berekin: hizkuntzak borroka politikoaren erdian kokatzea, eta lehendik | zeuden hizkuntza egoerak eraldatzea? 171. | |
2019 | ||
Iritzi hauek eskaintzen duten ikuspegia ondo ezkontzen da arriskuan ez | dauden hizkuntzen egoerarekin, hizkuntzen bilakaera prozesu arruntak deskribatzen dituztelako. Baina bere burua arriskuan ikusten duten hizkuntzei dagokienez, arrangura eta kexu horiek hizkuntzen aldaketa prozesu, ohiko, etatik harat dauden arriskuak dituzte gogoan: | |
Eta hor planteatzen zaigu bidegurutzea: edo lortzen dugu ia ezagutzaren unibertsalizaziora iritsi den belaunaldi gazte honek erabileran urrats kuantitatibo eta kualitatibo nabarmenak ematea, eta orduan, normalizatuta | dauden hizkuntzen egoerara hurbiltzeko bidea hartuko dugu; edo, ia ezagutzaren unibertsalizaziora iritsi den belaunaldi honen gehiengoak erabilerari bizkar ematen badio eta erdaraz egiten jarraitzen baldin badu, hurrengo belaunaldiak, hemendik 20 bat urtera jaioko diren beraien seme alabek, jasoko duen mezua izango da guraso guztiek euskaraz jakin arren ez dutela erabiltzen, hau da, euskarak ez duela inolako garrantzirik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
egon hizkuntza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egon hizkuntza egoera | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |