2001
|
|
kimika organikoa ez beste guztia irakatsi omen zuen Mitxelenak Torrelavegako Institutuko irakasle izan zen urteetan. Gure gaurko garaiotan guztiz galdua
|
dagoen
heziketa jasotako gizona izaki, Mitxelenarentzat gizakiaren kezka intelek  tual oro zen jakingarri, ez zegoen zientzia arloko deus Mitxelena epel utziko zuenik. Gauzak ulertzen saiatzetik eta adimenaren eremuetatik datozen emozioetan sinesten zuena genuen Mitxelena.
|
2005
|
|
Ikaslearen garapen integrala lortzea hezkuntza komunitateko partaideen nahiada ikastetxe askotan. Administrazio, irakasle, guraso eta ikasleen aldetik gero etakontzientzia handiagoa
|
dago
heziketa prozesuak ikaslearen behar eta ezaugarrietara egokitu behar direla. Ikastetxearen antolamendu mota uniformeak eta homogeneoak saihestuz, gaur egun, eskolaren antolaketa askotarikoak, malguak etahezkuntza komunitatearen beharretara egokituak aldarrikatzen dira.
|
2006
|
|
Alegia, zuzendaritza taldea aukeratzeko eta aldatzeko prozesuak, irakasleen arteko koordinazioan eragiten duten faktoreak, ikastetxearen planifikazio prozesua, bertan berrikuntza bultzatzeko estrategiak, talde lana dinamizatzeko teknikak eta gatazken konponbidea. Izan ere, zuzendaritza taldearen esku
|
dagoenez
heziketa erakundearen etorkizuna, osatzen dutenen formazioa ezinbesteko da, kargua hartu aurretik nahitaez betetzekoa. y
|
2007
|
|
Hilabete hauetan zabaltzen ari da fiskaltzak haurrak eskolaturik ez dauzkaten familiekiko hartu duen jarrera. Sekula jarrera hori hartu behar ez duenik esan gabe ere, garbi ikusten da, azken kasu hauetan, badagoela ikasketa prozesu bat, eta ziurrenik, erabat pertsonalizatua eta mamitua
|
dagoen
heziketa proiektu bat ere, haur horien inguruan. Estatuak hartzen du kasu hauetan ez adin txikikoen tutela, ez bada, gurasoen tutela.
|
|
Era horretako elkarrizketa —berriketa hutsean erortzen ez denean— ez-ohiko gertakaria da, zeinak gizakiaren inplikazio existentzialaren ahalegin guztia behar duen. Bitartean ezinbestean erabili dira, denbora zatirik handienean gainera, elkarri loturik
|
dauden
heziketa eta edukien irakaskuntza, bai eta isilune ugariak. Baina horrek zera esan nahi du:
|
2010
|
|
Eta Elbira Zipitriak etxe eskoletan egin zuen bezala, ikastolek ere iturri pedagogiko berri haietatik edan zuten: hezkuntza ez zen jada lau pareten artean gelditu beharreko jarduera, baizik eta haurraren ekintza orotan
|
zegoen
heziketa; memoriaz ikasteko prozesuaren ordez, haurraren jakin mina piztu beharra zegoen; eta irakaslea protagonista eta ikaslea objektu hutsa izatetik, haurra bihurtu zen hezkuntza prozesuaren subjektu eta ardatz.
|
2011
|
|
Sexu heziketa ez da derrigorrezko ikasgaia eskoletan, eskolaren borondatearen esku geratzen da. Sexu heziketarik ez
|
dagoenez
heziketa feministarik ere ez dago, ezta hezkidetzarik ere. Eta emakume askok oso tratu txarra jasaten dute nerabezaroan, nerabeen arteko erasoak eguneroko ogia dira, baina ezikusiarena egiten dugu.
|
|
Heziketa bereziko mapako bost ikasle ditugu Elgetan. Nire lehentasuna dira, baina eskola batean
|
badaude
heziketa bereziko premiarik izan gabe zailtasunak dituztenak umeak. Horiek ere badira nire zeregina.
|
2012
|
|
Haurren identifikazioa errazteko eta horien seme alabatasuna erregistratzeko beharrezko neurri guztiak hartuko ditu.Inolaz ere du beraien estatutu pertsonala aldarazi, ezta bere menpe
|
dauden
heziketa edo erakundeetan izena eman ere.
|
|
Programatik kanpo gera daitezke behin eta berriz lanera ez agertzea edo berandu iristea justifikatzen ez duten ikasleak, jarrera desegokia dutenak edo praktikak aprobetxatzen ez dituztenak eta lantokiko prestakuntza programa betetzen ez dutenak. Bestalde, lanaldi osoaren arabera, matrikulatuta
|
dauden
heziketa zikloarekin zerikusia duen urtebeteko gutxieneko lan esperientzia egiaztatzen duten ikasleek Lantokiko Prestakuntzako modulutik erabat edo partzialki salbuesteko eskatu ahal izango dute. LHn gaitasun profesionalak eskuratzeko aukera Itxaropenak betetzen direla eta ikasleen bilakaeraren jarraipena egiteko, ikasle bakoitzak orientatzen eta aholkatzen duten bi tutore ditu:
|
2015
|
|
Eta heziketa hori ari da lekua egiten lan merkatuan. Gainkualifikazioaz hitz egitea ez da egokia, Esnaolaren arabera? «heziketa inoiz ez da gehiegizkoa»?, baina aitortu du «dibergentzia»
|
dagoela
heziketaren eta lan merkatuko eskariaren artean. «Ezagutzaren ekonomiara bideraturiko heziketa daukagu, baina, gaur gaurkoz, enplegua sortzen ari diren sektoreak produktiboak dira.
|
|
Lanpetuta
|
nago
heziketa fisikoarekin.
|
2016
|
|
Horregatik, ingurumen hezitzailearen profila zehaztea komeni da. Ez
|
dago
heziketa espezifiko bati lotutako profil bakar eta definiturik; gainera, aberasgarriagoa da hezitzaileak izan behar dituen dohainak zehaztu ahala zehaztea profila bera ere.
|
2018
|
|
Orduan bai, orduan okurritzen zaigu trebakuntza, prestakuntza, erabilera... planen bat eta urteetako sorgin gurpilean sartzen gara. Disonantzia nabarmena
|
dago
heziketaren eta lan munduaren artean, haundia, haundiegia.. eta galdera da zenbat denboran eutsiko diogun irlandizazio prozesu batean sartu arte. Neronek, arrisku bizia ikusten dut.
|
2021
|
|
Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez
|
dago
heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea.
|
|
Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez dago heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez
|
dago
heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. Alabaina, ez da edozein irakasleaz ari, irakasle onaz baizik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin nola aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar duen bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik.
|
|
Modu batean edo bestean, esandako guztiarekin, Wilcoxek etnografiaren ikuspegi ezkorra ekartzen digu azkenik, datuek ez baitute bestelako irakurketarik egiteko aukerarik eskaintzen. Wilcoxen aburuz, ez
|
dago
heziketa sistema iraultzeko modurik, hori lortzeko ezinbestekoa baita desberdinkeriarekin bukatzea, hots, gizartean nagusi den estratifikazio sozial, ekonomiko eta politikoarekin amaitzea. Bestela esanda, ez da sekula heziketa sistema benetan ezberdinik egongo ordena sozial berria ezarri ezean.
|
|
Ez
|
dago
heziketa Onik edo Zuzenik; ez zentzu absolutuan, behintzat. Horrelakorik ez dago, Wittgensteini jarraituz, horrelako proposizio absolutuak zentzugabeak baitira.
|
2022
|
|
1934 urtearen inguruan gertatu zen hori, eta Cidek garai hartan sexualitateaz
|
zegoen
heziketa faltarekin lotu du: «Sexu informazio oso gutxi zegoen, eta gizonek bazuten presio bat; askotan joaten ziren prostitutekin ikastera, nolabait esateko».
|
|
1934 urtearen inguruan gertatu zen hori, eta Cidek garai hartan sexualitateaz
|
zegoen
heziketa faltarekin lotu du: «Sexu informazio oso gutxi zegoen, eta gizonek bazuten presio bat; askotan joaten ziren prostitutekin ikastera, nolabait esateko».
|