Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2005
‎Ikaslearen garapen integrala lortzea hezkuntza komunitateko partaideen nahiada ikastetxe askotan. Administrazio, irakasle, guraso eta ikasleen aldetik gero etakontzientzia handiagoa dago heziketa prozesuak ikaslearen behar eta ezaugarrietara egokitu behar direla. Ikastetxearen antolamendu mota uniformeak eta homogeneoak saihestuz, gaur egun, eskolaren antolaketa askotarikoak, malguak etahezkuntza komunitatearen beharretara egokituak aldarrikatzen dira.
2016
‎Horregatik, ingurumen hezitzailearen profila zehaztea komeni da. Ez dago heziketa espezifiko bati lotutako profil bakar eta definiturik; gainera, aberasgarriagoa da hezitzaileak izan behar dituen dohainak zehaztu ahala zehaztea profila bera ere.
2018
‎Orduan bai, orduan okurritzen zaigu trebakuntza, prestakuntza, erabilera... planen bat eta urteetako sorgin gurpilean sartzen gara. Disonantzia nabarmena dago heziketaren eta lan munduaren artean, haundia, haundiegia.. eta galdera da zenbat denboran eutsiko diogun irlandizazio prozesu batean sartu arte. Neronek, arrisku bizia ikusten dut.
2021
‎Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez dago heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea.
‎Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez dago heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. Alabaina, ez da edozein irakasleaz ari, irakasle onaz baizik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin nola aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar duen bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik.
‎Modu batean edo bestean, esandako guztiarekin, Wilcoxek etnografiaren ikuspegi ezkorra ekartzen digu azkenik, datuek ez baitute bestelako irakurketarik egiteko aukerarik eskaintzen. Wilcoxen aburuz, ez dago heziketa sistema iraultzeko modurik, hori lortzeko ezinbestekoa baita desberdinkeriarekin bukatzea, hots, gizartean nagusi den estratifikazio sozial, ekonomiko eta politikoarekin amaitzea. Bestela esanda, ez da sekula heziketa sistema benetan ezberdinik egongo ordena sozial berria ezarri ezean.
‎Ez dago heziketa Onik edo Zuzenik; ez zentzu absolutuan, behintzat. Horrelakorik ez dago, Wittgensteini jarraituz, horrelako proposizio absolutuak zentzugabeak baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia