2005
|
|
Ikaslearen garapen integrala lortzea hezkuntza komunitateko partaideen nahiada ikastetxe askotan. Administrazio, irakasle, guraso eta ikasleen aldetik gero etakontzientzia handiagoa
|
dago
heziketa prozesuak ikaslearen behar eta ezaugarrietara egokitu behar direla. Ikastetxearen antolamendu mota uniformeak eta homogeneoak saihestuz, gaur egun, eskolaren antolaketa askotarikoak, malguak etahezkuntza komunitatearen beharretara egokituak aldarrikatzen dira.
|
2016
|
|
Horregatik, ingurumen hezitzailearen profila zehaztea komeni da. Ez
|
dago
heziketa espezifiko bati lotutako profil bakar eta definiturik; gainera, aberasgarriagoa da hezitzaileak izan behar dituen dohainak zehaztu ahala zehaztea profila bera ere.
|
2018
|
|
Orduan bai, orduan okurritzen zaigu trebakuntza, prestakuntza, erabilera... planen bat eta urteetako sorgin gurpilean sartzen gara. Disonantzia nabarmena
|
dago
heziketaren eta lan munduaren artean, haundia, haundiegia.. eta galdera da zenbat denboran eutsiko diogun irlandizazio prozesu batean sartu arte. Neronek, arrisku bizia ikusten dut.
|
2021
|
|
Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez
|
dago
heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea.
|
|
Niretzat irakasle ona ezinbestekoa da, dena hasten baita berarekin —jakin badakidan arren ameskeria dela, irakasle guztiak ezin baikara onak izan— Ken Robinsonek dioen bezala, ikaslearen eta irakaslearen arteko harremanak ez badu funtzionatzen edo desagertzen bada, sistemak ezin izango du funtzionatu; ikasleek ez badute ezer ikasten, sistemak ez du funtzionatzen, ez dago heziketarik heziketarik gabeko heziketa litzateke. Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez
|
dago
heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. Alabaina, ez da edozein irakasleaz ari, irakasle onaz baizik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin nola aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar duen bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik.
|
|
Modu batean edo bestean, esandako guztiarekin, Wilcoxek etnografiaren ikuspegi ezkorra ekartzen digu azkenik, datuek ez baitute bestelako irakurketarik egiteko aukerarik eskaintzen. Wilcoxen aburuz, ez
|
dago
heziketa sistema iraultzeko modurik, hori lortzeko ezinbestekoa baita desberdinkeriarekin bukatzea, hots, gizartean nagusi den estratifikazio sozial, ekonomiko eta politikoarekin amaitzea. Bestela esanda, ez da sekula heziketa sistema benetan ezberdinik egongo ordena sozial berria ezarri ezean.
|
|
Ez
|
dago
heziketa Onik edo Zuzenik; ez zentzu absolutuan, behintzat. Horrelakorik ez dago, Wittgensteini jarraituz, horrelako proposizio absolutuak zentzugabeak baitira.
|