2011
|
|
Gure aita, zeruetan eta herbestean zarena zer esanen diegu buruan tirokatuei zer esanen diegu labeetan erretakoei zer esanen diegu ziegetan lurperatuei zer esanen diegu torturatuei, ezabatuei zer esanen diegu haien ondorengoei zer esanen diegu historiaren hondakinei, zu izanik den ororen lehena eta zentzua zure baitan
|
balego
giza- destinoaren giltza esaiguzu, zer esan behar diegu haiei iraindutakoei, odoldutakoei, apurtutakoei, emaizkiguzu kaddish baten hitzak requiem batenak hala behar ezkero esaiguzu non leudekeen errukia, salbabidea otoitzak, arrenak, doluaren sendagarriak, adi gauzkatzu, adi beti ahuspezkatuak zure gurutze salbagarriaren aterbe aurrean gure aita, sufrimenduaren egoitzetan zarena.
|
2012
|
|
Unibertsaltasun abstraktuaren eta konkretuaren arteko tentsioak kudeatu eta gainditzeko moduak areago argitze aldera, baliagarria da adibidetzat aipatzea euskal proiektu nazionalak daukan giza estatus kili kolokoa. Alde batera, hasteko, independentzia lortzearen aldeko jarrera bermerik gabeko dinamika dago eta, bestera, berori eragozten duen indarrean
|
dagoen
giza harreman nagusien esparru politikoa, Estatu menderatzaileek bortizki eratua.
|
|
Posiblearen arte pragmatikoan oinarritzen den jarrera moldakor honekin, badago argudio dexente samar bat defenda daitekeena, eta defendatzen dena: legokeena bainoago
|
dagoen
giza bizian osoki parte hartzeko aukera ederra ematen zaigula, hain zuzen ere, ez gero akaso egongo den, baizik eta hemen eta orain jadanik badagoen egitura politikoan bertan. Hitz batez, antzinako euskalduntasun primarioa konkretuki berrintegratzeko bidea irekita dagoela jada, dagoeneko eratuta dauden Estatuen egituran.
|
|
Zernahi dela gertatzen den huskeria, zera azpimarratzen da: demokrazia
|
dagoen
giza antolabide zuzen eta bidezko bakarra da. Edozein muturretako autoritarismo fundamentalismoen tartean eta aurka kokatuta, demokraziaren oker eta makurrak konpontzeko modukoak dira.
|
2015
|
|
Sen horiek koktel konplikatua osatzen dute. Gero mendeetan zibilizazio eta kultura bakoitzak bere erara puztu, apaldu edo kontrolatuko ditu bulkada horiek, eta kulturak egiten du gizakia, baina hor
|
daude
giza- aberearen senak azpian. Horiez gain, interes indibidualen eta interes kolektiboen arteko oreka ez da nolanahiko malabar ariketa.
|
2017
|
|
Momentu batzuetan beste batzuetan baino ustelduago ageri zen gorpua, eta horrelakoetan galdetzen zion bere buruari nola pentsa zezakeen inork gizakiak berpiztu zitezkeenik. Jakina, kontsolamendu handia da gizakiontzat maite izan ditugunak beste mundu batean, beste dimentsio batean, topatuko ditugula pentsatzea, baina erabat ustelduta
|
dagoen
giza- haragi zati bat ikusi duenak ezin du horretan sinestu, nahiz eta sekulako fedea izan.
|
2019
|
|
Bigarrenik, onartzen badugu garapen kapitalista nahitaezkoa izan dela —ez esatearren beharrezkoa edo desiragarria historiaren edozein unetan, iraganekoan zein gaur egunekoan—, jendeak garapen kapitalista horri aurre egiteko egindako borrokez bestaldean kokatzen dugu gure burua. ..., anabaptistak, 69 hondeatzaileak, 70 ihesean zebiltzan esklabo beltzak eta beren herri lurren hesitzeari aurre egin zieten erreboltari guztiak, edo berdintasunean oinarritutako gizarte ordena bat eraikitzeko borrokatu zirenak —idatziz beren banderetan, Thomas Muntzer ek bezala, Omnia sunt communia [Gauza guztiak komunak dira] —, esan ote dezakegu horiek guztiak historiaren alde okerrean
|
zeudela
giza askapenaren ikuspuntutik begiratuta. Ez da alferreko galdera.
|
|
64. Zer aldea
|
dago
giza historian orain 3000 urte eta orain 500 urte artean?
|
2020
|
|
Ez dute begiek ikusten, buruak ikusten du. Eta gizakiei dagokienez ere, mendeetan zehar, izarrei buruzkoa bezalako aurreiritzia izan zen nagusi, hots, gizonezko zein emakumezkoek ezaugarri aldaezin, finkoak zituztela; identitateari buruz ezin zela nobedaderik, novarik
|
egon
giza ortzian. Horregatik ez ziren homosexualak ikusten, edo oker ikusten ziren, bekatari contra natura batzuk bailiran, sodomatar.
|
|
" Gure aita, zeruetan eta herbestean zarena zer esanen diegu buruan tirokatuei zer esanen diegu labeetan erretakoei zer esanen diegu ziegetan lurperatuei zer esanen diegu torturatuei, ezabatuei zer esanen diegu haien ondorengoei zer esanen diegu historiaren hondakinei, zu izanik den ororen lehena eta zentzua zure baitan
|
balego
giza- destinoaren giltza esaiguzu, zer esan behar diegu haiei iraindutakoei, odoldutakoei, apurtutakoei, emaizkiguzu kaddish baten hitzak requiem batenak hala behar ezkero esaiguzu non leudekeen errukia, salbabidea otoitzak, arrenak, doluaren sendagarriak, adi gauzkatzu, adi beti ahuspezkatuak zure gurutze salbagarriaren aterbe aurrean gure aita, sufrimenduaren egoitzetan zarena"....
|
2022
|
|
Azukre gordina ez
|
dago
giza kontsumora bideratzeko egoera egokian.
|
|
Ondo dakigu denok testua aldez aurretik etxean irakurrita ekarri behar dugula, gero kide guztien aurrean ozen berrirakurri eta bakoitzak bere iritzia edo balorazioa emateko: zergatik aukeratu dugun, zer gogorarazten digun, zerekin lotuko genukeen, geure bizitzako zein alderekin, familiako bizitzarekin edo harremanarekin, puri purian
|
dauden
giza arazoekin edo politikarekin, ekonomiarekin. Liburuan garatzen den gaia garrantzitsutzat jotzen ote duten gazteek, idazleari garrantzizko zaizkion ardurei interesgarri deritzoten arrazoitu behar dute.
|