2004
|
|
Munduko hizkuntza baztertu gehienen antzo, euskararen mendez mendeko iraupen katearen kate-begirik irmoena euskaldunaren aho mihietan lan mintzaira izatean zetzan. Eremu sozio-ekonomikoaren egiturari eta jarduerari
|
zegozkion
giza harremanak euskarazkoak ziren bitartean, diglosiarik gogorrenari ere aurre egiteko gauza izan da euskara. Jakina, euskaldungoaren bazter izaera sistema sozio-ekonomiko modernoaren baitan murgildu ahala, lan mundu tradizionalaren mugarriak erauzi ahala, bizitzaren izari ekonomiko berrian erdal munduan ito da euskaltasunaren arnasa.
|
2005
|
|
Euskal kontsumo gizartea aztertzen lanean, kontsumoaren alorrean Euskal Herrian XX mendean zehar eta geroztik eman diren aldaketen berri eskaintzen zaigu, aldaketa horiek etorkizunari begira norantz eraman gaitzaketen ohartasunez begiratuz. Azterketa egiteko garaian, bere aitite Bonifaziok eta amama Isabelek zeukaten dendaren deskripziotik abiatzen da EHUko irakaslea, denda haren inguruan
|
zeuden
giza harremanetan arreta berezia jarriz, gaur egun merkatuan bizi dugun egoerara iritsi arte. Euskal Herria kontsumoaren ikuspuntutik nola aldatzen ari den azaldu nahi zuen, eta oraingo martxan jarraituz gero orokorrean zein izan daitekeen gure gizartearen etorkizuna.
|
|
Baina beti, hori ere egia da, anbiguetate pittin batekin; izan ere, bedeinkatutako distopia egotea ere posible da, gerra nuklear eta hondamen ekologiko batetik bizirik ateratakoak pozik bizi diren tokiak eta guzti. Orduan, teknozoriontasunaren mitoa ez
|
legoke
giza harremanen bitartez eraturiko mundu batean, ente misteriotsuen artekoustezko elkarrizketen mozorroaz jantzi arren. Baina harreman horien mundu artifizialak, azken buruan, joko batenpa rte dira, El Aviador Dro ren ludikotasunaren jokoarenak.
|
2007
|
|
Autore hauentzat historiako garai berri baten hasieran
|
gaude
giza harremanen arautzeari dagokionez; jadanik ez da nahikoa gizakiari bere eskubide zibil eta politikoak bermatzea gizabanako gisa, hori ez ezik gizabanakoaren ikuspegi hori gizakiaren alderdi sozialarekin ere uztartu behar da. Horrela baino ez da lortuko, haien iritziz, kultur eta nazio aniztasunaren gai korapilatsuari erantzun egokiak ematen hastea.
|
2012
|
|
Unibertsaltasun abstraktuaren eta konkretuaren arteko tentsioak kudeatu eta gainditzeko moduak areago argitze aldera, baliagarria da adibidetzat aipatzea euskal proiektu nazionalak daukan giza estatus kili kolokoa. Alde batera, hasteko, independentzia lortzearen aldeko jarrera bermerik gabeko dinamika dago eta, bestera, berori eragozten duen indarrean
|
dagoen
giza harreman nagusien esparru politikoa, Estatu menderatzaileek bortizki eratua.
|
2015
|
|
17 Zentauroa, esana dagoen bezala, piztia adimentsua da, herrikoia eta konprometitua. Oso kezkatuta
|
dago
giza harremanez eta arazoez, gizartearen martxa makurraz, gazteen etorkizunaz. Politikak apasionatu egiten du.
|
2017
|
|
Ikerkuntza elkarlana kontzeptu ulerterraz eta esanguratsua den arren, egiatan gauzatzen den ikerkuntza elkarlana neurtzeak erronka nabarmen baten aurrean jartzen du fenomeno horren analisian diharduen ikertzailea. Mellin eta Person ek (1996) adierazten dutenez, ezagutza eta trebetasunak elkarrekin banatzea eta informazioa elkarrekin trukatzea dira ikerkuntza elkarlanaren muinean bertan dauden aldagaiak; hala ere, truke hori neurtzeko eskuragai dauden erremintak mugatuta
|
daude
giza harremanen konplexutasun guztia atzemateko orduan. Ikertzaileen artean mota askotako hartu emanak sortzen dira, eta hartu eman horiek oso ezaugarri desberdinak izan ditzakete ikerkuntzaren helburuen, erabiltzen diren metodoen edo lana egiten den testuinguruaren ezaugarrien arabera, bestelako aldagai demografikoek ere eragin nabaria dutelarik (Subramanyam, 1983).
|
2020
|
|
Izan ere, hemengo hamarrak ditu, nik dakidala, liburu argitaratuan behintzat ateratako ipuin bakarrak. Zalduaren ipuinekiko diferenteak dira, noski, nola ez ez dute irakurlearen estrainiamendua bilatzen, gaiak are fokatuagoak
|
daude
giza harremanen aspektu batzuetan; baina badute ezaugarri komunik: hazkura eragiten dute, deserosoak dira, ez bertan goxo irakurtzeko modukoak.
|
|
Ez
|
dago
giza harreman bakar bat bestea une oro maite duzuna segidan Richek.
|