2000
|
|
Beraz, aurreko bi taulek erakutsi digutenez, albisteen kopuruaren aldetik, EUSKALDUNON EGUNKARIA eta GARAren artean ez
|
dago
ezberdintasun handirik, Euskal Herria irudikatzeko unean. Baina errepara diezaiogun orain albisteen edukiari: zeri buruz mintzatzen dira bi egunkari horiek herrialde edo eskualde bateko zeinbesteko albisteak aipagai dituztenean?
|
|
Hautemaniko segurtasunean
|
dauden
ezberdintasunak modu ezberdinetanebaluatzen dira haurtzaroan edo heldutasunean (errebisio baterako, ikus Yarnoz1995). Laburbilduz, haurrak txikiak direnean, parametro konduktualak hartzen dirakontuan.
|
|
Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean
|
dauden
ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
|
2001
|
|
Baina bi laginen ereduen artean
|
badaude
ezberdintasun batzuk ere, batez ereeuskararen ezagutza mailaren aldagaiak eraginda: aldagai hori boteretsuena balitzbezala agertzen delako euskararen erabileran, lagin osoko kasuan (1 irudia); errazada hori ulertzea, nekez erabili daitekeelako nahiko ezagutzen ez den hizkuntza.Horrez gain, ezberdintasun nagusia jarreren aldagaiekin gertatzen dena da:
|
2004
|
|
Kontua da, ordca, identitatearcn teoriak bcsterikdcfcndatzcn bazuen cre, soiiik deskribapen fisikoak inplikatzen duela haren egoera fisikocierreferentzia egitea. Horick horrela, gogoa oinarri fisikoctan bakarrik gauzatzen dela aitortuarren,
|
badago
ezberdintasun bat gogoa eta burmuinaren artean: gogoaren deskribapena czda burmuinaren deskribapena eta, adibidez, min izatea ez da soilki egocra neuronal jakinbatean egotea.
|
2005
|
|
Taldeen artean
|
dauden
ezberdintasunak: ideia, ikuspegi, iritzi edo planteamendu ezberdinak aztertzea ona da gatazkan dauden aldeentzat.
|
2006
|
|
Ildo beretik doa EvelynNakano Gleen en lana (1994). Aztertzaile honek Estatu Batuetako klase eta taldeetniko ezberdinetako emakumeen artean
|
dauden
ezberdintasunak eta hierarkiakazpimarratzen ditu.
|
|
Bi hitzetan: errebisatutako ikerketen arabera, harremanaren egonkortasunaaurresateko orduan ez
|
dago
ezberdintasun esanguratsurik bikote heterosexual etahomosexualen artean.
|
|
Rothbart eta Derryberry k (1981), erreaktibitatean eta autorregulazioan
|
dauden
ezberdintasun indibidual gisa definitzen dute tenperamentua. Ezberdintasunhoriek gizabanakoak besteekin eta gertaeren aurrean nola erreakzionatzen duenadierazten dute, baita nork bere jokabidea nola erregulatzen duen ere.
|
|
Autore hauek arreta zuzentzen diote emozio hauen adierazpenari, alegia, hauenadierazpen konduktualean banakoen artean
|
dauden
ezberdintasunak ikertzeari.Banakoen arteko ezberdintasun emozionalak baloratzeko, denborazko (erantzunaren latentzia, goreneko intentsitatea lortzeko denbora, errekuperazio denbora) etaintentsitatezko (erantzun atalasea eta beronen intentsitatea) parametroak erabilikodira. Nortasuna ezberdintasun tenperamental hauetan oinarritzen da, eta harremansozialen eta autokontzeptuaren formazioaren bitartez eraldatuz joango da.
|
2007
|
|
Garapenean faktore biologikoek duten garrantziari dagokionez, zenbaitkritikaren arabera, gizakia hornidura genetiko batekin jaiotzen da, eta horixe dapertsonen artean
|
dauden
ezberdintasunen kausa, eta ez bakoitza testuinguru zehatzeta berezi batean bizi izana, ikaskuntzari buruzko teoriak dioen bezala.
|
|
Zenbait autorek uste dute gogamenaren teoria heldurik dagoela haurrekusteak erratuak izan daitezkeela ulertzen dutenean. Autore horien arabera, behingogamenaren teoria garatu eta gero, bizitza mentalari buruz haurrek eta helduekduten ezagutzan
|
dauden
ezberdintasunak kuantitatiboak dira; hau da, ezagutzarenmailari dagozkio (adibidez, Perner, 1991; Wellman, 1990).
|
|
txikienek egozten zizkietelagarbia, lagunkoia eta antzeko balio bakarreko ezaugarriak hiru talde nazionalhorietako kideei; handienek, berriz, balio anitzeko ezaugarriak egozteko joerazuten (adibidez, aldi berean garbia eta zikina; lagunkoia eta etsaia). Halaber, ikertzaileak ohartu ziren hiru talde horiei egotzitako ezaugarrien aldakortasunaareagotu egiten zela adinarekin eta ez
|
zegoela
ezberdintasunik barne taldeari eta bikanpo taldeei egotzitako ezaugarrien aldakortasun mailen artean.
|
2008
|
|
Lege Zaharrean31, ordea, udal partaide guztiek parte hartzen zuten udal gobernuan, baina bakoitzak bere izaera, gaitasun eta eginkizun bereziekin. Udalari deitzeko erabiltzen zen hitzak berak(. Regimiento?) gaur egungo udalarekin
|
zegoen
ezberdintasunaren berri ematen digu, haren eginkizuna herriaren etorkizuna gidatzea edota bideratzea zela adieraziz, eta ez horrenbeste herri horretako auzoen ordezkaritza lana betetzea. Auzoen ordezkariak baino gehiago, herriaren buruancapittulares jartzen diren auzoak dira,??
|
|
– Haurren artean
|
dauden
ezberdintasun handien eragileen inguruan, besteak beste, zenbatgarren haurra den, familiaren izaera edo kultura seinalatuz.
|
2009
|
|
Beste ikerketa batzuek (MacDermid eta beste, 1990; McHale eta Hutson, 1985), aldiz, hauxe adierazten dute: haurrak dituzten eta haurrik ez duten gurasoenartean ez
|
dagoela
ezberdintasunik elkarrekin egindako jarduera kopuruan, bainabai jarduera horien izaeran. Aitatasun zein amatasunarekin bikotekideek partekatzen dituzten jarduera motak aldatu egiten dira.
|
|
Nesken eta mutilen garunaren organizazio funtzionalean
|
dauden
ezberdintasunek azal ditzakete batzuen eta besteen informazio prozesamenduaren estrategietan aurkitu diren aldeak. Horrela, emakumeek bi hemisferioetako neuronenarteko komunikazio handiagoa, eta beraz, bi hemisferioen arteko kooperazio handiagoa dutela ikusi da.
|
|
Hala ere, badagonerabeen gutxiengo bat besteei zuzenduriko agresio ekintzak egiten hasi edojarraituko duena, eta, hasieran aipatutako moduan, agresio ekintza horien izaeralarria dela-eta, gaur egun nerabezaroa hartzen da agresio maila arriskutsuenekogaraitzat. Bestalde, garapenaren aurreko urteetan nesken eta mutilen artean agresiofisikoan
|
zeuden
ezberdintasunak handitu egiten dira nerabezaroan, nahiz eta datuek duela urte batzuetatik honanzko ezberdintasunon murrizketa progresibo batezohartarazten gaituzten. Horrela, Espainiako estatuan, 2001etik 2006ra bitartean 14urtetik 16 urtera bitarteko nerabeek egindako delituak% 51 igo dira.
|
|
Kapitulu honetan eskainitako emaitzek adierazten duten bezala, neskek eta mutilekibilbide antzekoa egiten dute agresibitatearen garapenari loturiko ibilbide eta prozesuetan (Schaeffer et al., 2006). Nesken eta mutilen artean
|
dauden
ezberdintasunak, gai honetan sakonki deskribatu moduan, jarrera eta jokaera agresibo horienezaugarrietan topatuko ditugu.
|
|
Garapenaren teoriaren eskutik, aldiz, nesken eta mutilen artean
|
dauden
ezberdintasunei azalpen egokitzailea ematen zaie. Teoria horren arabera, neskek minfisiko baxua eragiten duten agresio moduak erabiltzeko joera dute, agresio moduhori euren biziak babesteko era baita, izan ere, agresio fisiko altua biziarentzatarrisku faktoretzat har daiteke?.
|
|
Haurtzaroan zehar agresibitatearen garapenak duen ibilbidea aztertzeko buruturiko ikerketen arabera, nesken eta mutilen artean
|
dauden
ezberdintasunak txikiakdira ibilbide horren ezaugarri orokorrei dagokienez. Adibidez, orain gutxi eginikoikerketa batean (Schaeffer et al., 2006), neskei loturiko agresio garapen ibilbideaketa mutilei loturikoak baliokideak direla ikusi izan da.
|
|
Orain arte aipatutako datu hauek guztiek aditzera ematen dute badaudelaagresibitatearen garapenaren ohiko patroi batzuk, ekintza agresibo eta delituzko jokaera gutxiagorekin hasten direnak haurtzaroan eta areagotuz joaten direnak garrantzitsuak bilakatu arte nerabezaroan. Garapen patroi honetan nesken eta mutilenartean
|
dauden
ezberdintasunak modu zabal batean azaldu ahal izateko, hurrengoatalean agresibitatearen adierazpenean adin tarte bakoitzean ikusi izan direnberezitasunak deskribatuko dira.
|
|
Ezadostasunahitzezko agresioa definitu eta neurtzetik eratortzen diren zailtasunen eskutikdatorkigu. Gauzak horrela, adierazpen bide honen inguruan egindako ikerketekondorioztatzen dute neskato eta mutikoen artean ez
|
dagoela
ezberdintasunik, edotaagresio bide hau mutikoek neskatoek baino gehiago erabiltzen dutela.
|
|
Jokabide oldarkorrari dagokionez, berriz, kontrako fenomenoa gertatu ohi da, mutikoena areagotzen doan bitartean, neskatoena murriztu egiten da (Etxebarria, Apodaca, Eceiza, Fuentes eta Ortiz, 2003). Ikerketa burutu zuten autoreek agertzen duten moduan, adin hauetan sexuenarteko ezberdintasunak ulertu ahal izateko, gizarteratzearen eraginari so eginbeharko genioke, ez
|
baitago
ezberdintasun hauek azalduko lituzkeen aldaketabiologikorik.
|
|
Batetik, kiroltasuna zer den deskribatuko dugu. Ondoren, nesken etamutilen artean kiroltasunaren inguruan
|
dauden
ezberdintasunak marraztuko ditugu.Hurrengo atal batean, ezberdintasun horiek nondik etor litezkeen identifikatzearitartea eskainiko diogu. Azkenik eta bukatzeko, zenbait ondorio, egin beharrekobeste zenbait ikerketa eta bukaerako zenbait ohar aipatuko ditugu.
|
|
Inflation tax delakoaren eragin baikor eta ezkorrei buruz egon badago kontuan hartzeko beste gai bat. Zehazki, eragin horiek igartzeko orduan
|
dauden
ezberdintasunak herrialde ezberdinen artean, eta batez ere beraien moneta nazioarte mailako patroi gisa erabiltzen den herrietan (adib.: dolarra).
|
|
10 Enplegu gaietan erregioen artean
|
dauden
ezberdintasunak murriztea.
|
|
Egia da, orobat, ildo ideologiko ezberdinen artean, nabariak direla helburu politikoetan ekonomiari ematen zaion pisuan
|
dauden
ezberdintasunak. Muturreko kasu batzuetan, lehenengo mailako garrantzia ematen zaie ekonomia arloko helburuei.
|
|
Hemen aipatzen ditugunak, batez ere, ildo ideologikoekin nolabait harremanetan dauden aldagaiak dira. Eta, hori bai, jakina, ez ditugu ahaztu behar ildo ideologikoen eta errealitateko politika ekonomikoen artean
|
dauden
ezberdintasunak. Gutxitan, oso gutxitan aurkitzen dira politika ekonomikoen errealitatean eredu teoriko garbiei jarraitzen dieten adibideak10.
|
2010
|
|
Monoekonomien ezaugarri garrantzitsuena unibertsaltasuna aldarrikatzea da. Hirschman en iritziz, aldiz, gaur egungoeta antzinako garapen prozesuen artean
|
badaude
ezberdintasun nabarmenak. Horien artean, hurrengoak azpimarratzekoak dira.
|
|
Gizartean
|
dagoen
ezberdintasuna eta bazterketa kolonialismoaren eta lehen esportatzailearen ereduaren ondorioak dira. Errepublikako kolonialismoak, sortu zenetik, populazio indigenaren ezberdintasuna eta bazterketa instituzionalizatu ditu, bai gizartean, bai politikan bai ekonomian.
|
|
Prozesu horren aldagaiei jarraitzeko eta zaintzapean izateko oztopo nabaria izan da informazio estatistikoa eta, zehazki, zerbitzuen esparruan
|
dauden
ezberdintasun estrukturalak kontuan ez hartzea. Beraz, urgentzia handiko kontua da, ziur asko, zerbitzu sektorearen bilakaeraren jarraipena egiteko orduan, bi esparru nabari hauek ezberdindu behar direla, balio erantsiaren arabera, oso kontuan hartzea informazio estatistikoan:
|
|
a. Alde batetik, kide diren estatuen artean energia politikan
|
dauden
ezberdintasun nabarien aurrean, Europa mailako eztabaida berria jarri behar da martxan energia iturrien inguruan. Ikuspegi politiko batetik zaila eta arriskutsua da, baina derrigorrezkoa Europako industriaren epe ertaineko etorkizunerako.
|
2012
|
|
Azkenekobi hamarkadetako eztabaidetan gai nagusia izan da: generoa nola txertatuemakumeen artean
|
dauden
ezberdintasunen testuinguruan. Feminismo beltzakfuntsezko ekarpena egin zion herritartasunaren debateari:
|
|
Barneko autodeterminazioaren aldeko apustua UNESCOk zein buruzagi indigena askok egingo dute. Autodeterminazioeskubidearen ikuspegi mugatzailea ezartzeko ahalegin hau ere 31 artikuluaren «ingelesezko» edo «gaztelaniazko» itzulpenen artean
|
dagoen
ezberdintasunean eta ondorengo eztabaidan antzeman daiteke. Ingelesez autonomia ezartzeko moduetariko bat dela dioen artean, gaztelaniaz, berriz, modua, bera eta bakarra omen dena, dela dio.
|
2014
|
|
Ez naiz panpinekin jolastea gustuko duen neskatila izan... ...ndira joaten ginen txabolakegitera, baratzetara sagarrak lapurtzera, beste koadrillakoekin elkar jotzera(...) Gero, kalean beti egotetik halterofilia egiten hastera pasatu nintzen. kirolarekin hastera(...) Kirol munduan ez da diferentziarik igartzen [emakume edo gizonen artean], ateratzekoprestatzen naizenean, orduan bai antzematen dut, baina ez entrenatzeko orduan.gizonekin entrenatzen dut eta ez
|
dago
ezberdintasunik(.) Begiaren marra margotzenduzu edo afaltzera zoaz eta pixka bat ezberdin janzten zara(.) Emakume sentitzennaiz mutil lagunarekin nagoenean, ikusten da bera dela gizona eta ni emakumea, bainahor igartzen dut bakarrik. Aldiz, lagunekin gaudenean, hor ez dut igartzen, guztiok garaberdinak (ibidem:
|
|
Messnerrek une zehatzetan helduoksexuen arteko ezberdintasunak finkatzeko eta azpimarratzeko dugun joera honeladeskribatzen du: une eta eszena zehatzak erabiltzen ditugu orokorrean emakume etagizonen artean (edo neska eta mutilen artean)
|
dauden
ezberdintasunak nabarmentzekoeta eztabaidaezin bilakatzeko.
|
|
Jarrera horrek anbiguoki eta paradoxikoki lotuta jarraitzen duzenbait feministak hain sutsuki aldarrikatzen dituzten (eta beste batzuek, adibidez, Rowlandek, hain sutsuki kritikatzen dituzten) in vitro ernaltze programekin; izanere jarrera horrek derrigorrezko ugalkortasuna hartzen du emakumetasunaren (gukezagutzen dugun moduan) ezaugarri nagusi edo definitzaile gisa, baina, aldi bereangorputz emeak desegokitzat jotzen ditu, alegia, (kasu honetan kirurgikoki) osatuakedo ordezkatuak izan behar diren gorputzat. Bien artean
|
dagoen
ezberdintasuna daberdintasunaren feminista horientzat amatasuna dela gainditu beharrekoa, eta invitro programen jarraitzaileentzat, aldiz, amatasuna dela emakumetasunaren helburugorena edo nagusietako bat. Emakumeen ugaltzeko gaitasunaren alderdi positiboaketa negatiboak dira17.
|
2015
|
|
Horretarakomaila bakoitzean jokalarien j aiotegunen banaketa urtean zehar aztertu nahi izan da, mutilak etaneskak bereiziz. Jakinda neskak mutilak baino lehenago garatzen direla (gazteagoak direnean), ikerketa honetan bi taldetan bereizi dira hauen artean
|
dauden
ezberdintasunak aztertzeko.
|
|
bigarren zikloan haur batek ere ez du P= A identifikazioa egin; aldiz, hirugarren zikloan, tasa hori% 13koa da. Esan den modura, bigarren eta hirugarren zikloko haurren artean
|
dagoen
ezberdintasun nagusia zera da, hirugarrenekoek prozedura gisa lantzen dutela azaleraren eta perimetroaren kalkulua, eta, horrela, zantzuak daude ondoko aierua esateko, hau da, prozesu horiek ondoko oztopo didaktikoa sortzen dute: «perimetroaren eta azaleraren arteko identifikazioa».
|
2017
|
|
Beraz, azpimarratu beharra dago erabilienak diren Watsapp zein Youtube sareetan ez
|
dagoela
ezberdintasun aipagarririk ohiko erabiltzaileei begira. Instagram ordea, emakumeek eta nagusiagoak direnek gehiago erabiltzen dutela argi geratu da.
|
|
Teknika horren bitartez jatorrizko saguen eta TRPV1 KOsaguen hipokanpoetan hartzaile edo entzima desberdinen kantitatea alderatu da. Bestetik, teknikaimmunohistokimikoak erabiliz, argi mikroskopia eta mikroskopia elektronikoaren bitartez hain zuzenere, CB1 hartzailearen espresioan eta kokapen orokor eta zehatzean
|
dauden
ezberdintasunak bilatudira bi sagu moten artean.
|
2019
|
|
Gaur egun herrialde garatuetan, minbizia da gaixotasunek sortutako heriotzen artean bigarren kausa.Minbizia oso erlazionatuta dago populazioak jasaten duen zahartze prozesuarekin eta urtero kasugehiago diagnostikatzen dira. Minbizi ezberdinen ezaugarriei buruz gero eta gehiago dakigun arren, banakoen artean
|
dauden
ezberdintasunek zaila egiten dute gaixotasun honetarako tratamendu orokorbat garatzea. Horregatik, tratamendu egokiago bat lortzeko, funtsezkoa da tumorearen garapen etamantentzean parte hartzen duten erregulatzaile berrien identifikazioa.
|
|
Plecotus austriacus en kasuan espezie barneko gainjartzebalioak esperotakoak baino altuagoak ziren (Ojk= 0,6399; p= 0,001), seguruenik pinu beldarrarenkontsumo ugaria dela eta. Hypsugo savii ren kasuan, ez
|
zegoen
ezberdintasun esanguratsurikbehatutako eta esperotako gainjartze balioen artean (Ojk= 0,2622; p= 0,332).
|