Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 226

2000
‎Argitu dezagun, hala ere, modan egon arren, burujabetasunaren gaia ez delainteresgarria modan dagoelako bakarrik. Euskal txokora modak nortzuek eta zertarako ekartzen dituzten jakinik, modan egotea ez da kasu gehienetan batere seinaleona izaten. Ez dugu, burujabetza?
‎Berez, beren burua desberdin (hizkuntza, erlijio, etnia, eta abar tartean direla) ikusten duten taldeak soilik inplikatzen dira beren ezaugarri funtsezkoak babesten, estatu bateko herritar gisa integratuak egon zein egon ez.
‎Konfidentzia hau bi eratara bakarrik altxa daiteke: edo psikoanalistak altxatzen du, bera ere konfidentziala den superbisioaren esparruan, edo bere analisia burututzat ematen duen subjektu batek, bertan ikasitakoapsikoanalistez eta beste psikoanalizatzailez osatutako kolektibo bati helarazten dio.Praktika modura psikoanalisia den horretatik ondorioztatzen da ezen, analista batanalista izatearen bermea, konfidentzia hori ebaluatzeko gune izan daitekeen komunitate batek bakarrik erakar dezakeela. Hori da gure aldetik Eskola deritzoguna.Zenbat eta zabalagoak izan bere oinarriak, hainbat eta gehiago onartu nahi zaiogaiari buruzko ezagutza baten ustea, nahiz eta hor ere berme absoluturik egon ez.
‎Subjektu batek bertan joka ditzakeen antzeko rolen errepikapenen bidez, terapia taldeek egoera hauek argi ikustea ahalbidetzen dute. Adibidez, ikus daiteke (eta hau neurri handiagoan edo txikiagoan unibertsala dela esan genezake), esperientzia eta eraso latzen biktima moduan kexatu eta ager daitekeela pertsonabat, agerian eta bere ustez, horretarako arrazoi justifikagarririk egon ez arren. Halaere, ezin da konturatu besteekiko duen jarrerak, berarekiko portaera hotzak edoerasokorrak erakartzen dituela; beraz, azkenean egoera errepikatu egiten da, etaberriro ere ingurunearen, bidegabeko erasoaren?
‎Bi aipatzearren, nik neuk biziki estimatutakoak, joandako bat, ImanolBerriatua, eta bizirik dirauen beste bat, Txillardegi bera, aipatuko nituzke. Honeksorrarazi zidan miresmena ez da sekula itzali nigan, eta gaur egun areagoturik dago, konturaturik bainago ez zela izan egun bateko lore zimelerraza, bizitza osoko ibilbidemugagabeak behin eta berriro helburu bererantz doazen ildoak ireki dituen goldeabaizik.
‎Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz. Zer esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei. Eta horrekekarri du bazterketa ofiziala; baina, aldi berean, horrek sortu du askorengan berelanagatiko eta ibilbide osoagatiko estimua.
‎Ez dut esango (mozkortuta ere ez), gizon handi guztien atzean emakume handia dagoela, hori ergelkeriahutsa delako. Nonbait egotekotan ez dago atzean, aurrean baizik. Txillarrek bainohobeto inork ez daki zenbateraino dagokion Joneri berari buruz esaten ari den hainbatgauza.
‎Errigoitin hegoaldeko haizeaizendatzeko jaso da (ego aize eta goiko aize izenekin batera), baina Mendatanekialdekoa izendatzeko. Hala ere, Nabarniz ez dago ez Errigoitiren hegoaldean, ezMendataren ekialdean.
‎Goi mailako zientzialari batzuek ez dituzte gustuko herrikoitasun usaina duten gaiak. Horientzat fisikotasuna da kulturaren eredua, ez bizitza.Garbi dago ez zaidala jarrera egokia iruditzen. Herritarren bizitzan, kultur tradizioanbildutakoak izugarrizko garrantzia du, maiz bere kultur nortasunaren agerpen nagusiaizateraino ere.
‎Kulturari dagokionez ez dira etxe erraldoiak, baizik kultura transmititzeko gizaegiturak. Gureak eta guretzat behar ditugu, mundu osoan dagoen jakinduria gureanjorratzeko.
‎Seigarrena, hizkuntza desberdinak egoteak ez du esan nahi soinu desberdinakerabiltzen direnik; aparatu fonatzaileak eskaintzen dituen aukeretatik, hizkuntzabakoitzak kopuru mugatua hartzen du eta asko komunak dira hizkuntzen artean, bainadenak ez. Honegatik hiztunak beren hizkuntzetako soinuak ekoiztera egokitzen dira (praktikoagoa da erabiltzen diren soinuak baino ez kudeatzea, alferrikako jakintzakhorixe baitira, alferrikakoak).
‎Nahikoa erakutsidugu: produktuen forma monetarioa beraien neurri objektibo bakarra denez, formahoriek egonen ez balira, orduan ekonomia nazionala kaos bat izanen litzateke: heterogeneoak diren produktu fisikoak neurgarri bilakatzeko, ekonomiak ez lukeelakoinolako mediorik eskutan. Harturiko hilabeteko produkzio faktoreen alokairuzko etaez alokairuzko ordainsari guztien ordainketan x moneta unitateren bat bateko sormen/ deuseztapenak produktu korrespondenteari joan etorriko mugimenduari behartzendio, zeinaren bidez produktua x moneta unitateek osatzen duten, moldean?
‎Zergatik? Zesarrekahalmena duelako, baina ez ziurtasuna, orduan ez bailegoke ez benetako etorkizunikez proiekturik?. Euskarak ederki adierazten du geroarenganako gizakion funtsezkozalantza eta ezinegona, geroa ez da gurea?
‎Jakintsuak egia adierazten saiatubeharko luke, egiara apalki hurbiltzen. Izan ere, Luis Berrizbeitia-ren esanetan, egianon dagoen ez dakit, baina badakit hurbilago duela bila dabilkionak? 25.
‎Beraz, datuak iturri primarioetatik edo beste autore batzuek albiste fokua edo foco de la noticia deitutakotik ateratzen baditugu, bitartekaririk gabe atera ere, berriemailea aserik eta pozik geratzen da egindako lanaz. Hala ere, informazio iturrien menpe larregi egon ez arren eta geure lanarekin konforme gertatu arren, dena alferrikoa izan daiteke, irratilariak bere lana etikoki eta profesionalki bete ezean.
‎Leada laburra eta argia izan behar da, bertan albistearen datu garrantzitsu guztiak egon ez arren. Egia esan, prentsako informazio titularren antz handia dauka:
‎–Zenbat eta irrati estazio gehiago egon, hainbat eta homogeneoago agertzen da beraien programazioa. Antza, ez dago ez denborarik ezta bitartekorik ere programazioak berriztatzeko, ekoizkin berriak eta estilo desberdinak esperimentatuz. Arrakastatsuak diren irratsaioak imitatzeko joera arriskutsua dago, ia ezer aldatu gabe?, epe laburreko etekinean baino ez baita pentsatzen.
‎Sarean egoteak ez dakar diru inbertsio handirik. Ziber espazioko entzuleengana iristea edonoren esku dago, diru gutxi behar baita irratigunea muntatzeko.
‎Horrela, gero eta gehiago dira turismotik irabaziak ateratzen dituzten karrantzarrak. Baina haranean turismoa bultzatu nahi bada, azpiegitura egokiak garatu dira, gaur egun daudenak ez baitira nahikoak; ostatu zein jantoki gutxi daude eta tren eta autobus gutxi dira Bilbotik edo Kantabriatik egunero Karrantzara iristen direnak.
‎Bidea ezkerretara utzi eta basoan barneratuta, erreka zuloaren ondotik (maldan behera joateko bide seinalaturik gabe) jarraitu behar da. Bide garbirik egon ez arren, ohianpea oso argia denez, bidezidorretatik Lanestosa eta La Calera del Prado arteko errepidera inolako arazorik gabe atera daiteke.
‎Hego Euskal Herriari dagokionez, gai honek izugarrizko garrantzia izango zuen (kontuan harturik gainera, orain dela urte gutxi arte ez dela aldaketarik izan), alde batetik euskal unibertsitate barrutirik ez zegoelako ez baitzegoen euskal unibertsitaterik eta, bestetik, bi unibertsitateekiko menpekotasunak euskal herrialdeen arteko banaketa edota zatiketa indartzen zuelako (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa Valladolid-eko barrutian, eta Nafarroa, berriz, Zaragoza-koan). Unibertsitate barruti bakoitzeko zuzendaritza erregeak izendaturiko errektorearen190 esku geratu zen; eta errektorea unibertsitateko buru izateaz gain, barrutian zegoen irakaskuntza publikoko zentro guztien goreneko buru ere izango zen191 Bestalde, barruti bakoitzak gobernuak izendatutako idazkari orokorra zuen.
2001
‎Jakina, hitz horiek nondik eginda dauden ez dugu bistatik galdu behar (kultura proiektu handi bat...). Edonola ere, berriro azpimarratu nahi nuke, guztionesku baitago, arestian esandako zerbait:
‎Erantzunak irakurrita, garbi dago ez dagoela aparteko arazorik, lau ikaslekizan ezik, beste guztiek badaukate-eta bideo aparatua. Ez daukatenek daukanenbatekin elkartuta burutu lituzkete proposatutako ariketak.
‎Prozedurarik usuena hauxe izan da: ikasleei bideo pasartea ikusarazi eta, amaieran, ikusitakoari buruzko ariketarenbat proposatu, gehienetan galderei erantzutean oinarritutakoa. Horrela pentsatutako jardueretan, ez dago ez girotze faserik, ez eginkizunaren fokalizaziorik, ezlanketa integraturik; eta, jakina, ulermen lanketa taxuzkorik ere ez.
‎lurperaketak egiteko orduan erakusten diren ohiturak.Izan ere, atzemandako errituak mota askotakoak dira, bai hilobien norabideari dagokionez, bai gorpuen jarrerei dagokienez: lepamozketaren bat daukagu, eskeletoak jarrera bortxatuetan, gizakien haginak buruhezurraren inguruan edo bularreanlerroan jarrita, asto eta zaldien haginak hildakoaren buruaren ondoan jarrita, etab.Lurperatzeko ohitura hauek kontuan hartuta, argi dago ez dela kristautzearen seinaletxikienik ere aurkitu.
‎Errealismoa iristea ez legoke euskal idazlearen esku euskararen baliotasunsoziala segurtaturik ez dagoen bitartean, alegia, euskara bera erreala ez deno.Lasagabasterren tesi bakhtiniarrari jarraikitzen bagatzaizkio, eleberriaren ezaugarrinagusia, bere berezitasuna egiten duena, errealitatearen aniztasun sozial, linguistiko nahiz ideologikoa islatzeko gaitasun polifonikoan datza. Horrexegatik esandaiteke ohiturazko eleberria, zeinen arketipoa Txomin Agirreri zor baitiogu, errealitatean aurkitzen diren osagaiez harilkatuta egonagatik ez dela errealista.Kresalaren egileak hauxe diosku hitzaurrean:
‎Esan beharra dago ez direla eredu eta eztabaida guztiak hemen azalduko, luzeegi joko lukeelako; berriz ere aukeratu beharrean, erabilienak edo interesgarrienak aurkeztuko dira ondoren:
‎Argi dago: zorpeko herrialdeek beren kanpo zorraren gutxitzeren bat lortuko zuten, baldin eta inflazio tasa haien kontra egongo ez bazen. Baina, de facto, haiek galera hori konpondu behar izan dutenez, beren defizit berriek zor berri bat ekarri diete, eta horren zama erreala 82 miliardo dolarrei gehitu zaie uler bedi 82 miliardo dolar konstanteei, ez dolar depreziatuei.
‎Rueff izan zen aspaldian egoera hori argiro salatu zuen ekonomialari bakarrenetarikoa. Izan ere, urre truke estandarra analizatuz zeina, nazioarteko transakzioak ordaintzeko giltza moneten erabilerari dagokionez ez baita dolar truke estandarretik hain ezberdin, ekonomialari frantsesak ondokoa azpimarratu zuen (Rueff 1963), alegia, giltza monetako herrialdeek atzerritar baliabideak eskura ditzaketela inoiz ezer ordaindu barik. Horixe da, hain zuzen ere,, malkorik gabeko defizita?.
2002
‎ekipo ondasunek, garraio materialek eta ondasun metalikoek laburbiltzen dute ehuneko handi batez euskalmerkataritzaren edukia. Horretan aldaketarik egon ez den arren, merkataritzarenteknologia edukian gorako joera sumatzen da. Ondorioz, Europako sare produktiboan euskal ekonomiaren espezializazioa ongi finkatuta agertzen da, kapital etateknologia eduki ertaineko produkziogintza izanik horren gakoa, etorkizunerakoelkartruke bidean hobekuntzen izpiak sumatuz.
‎Gainera, egindako lanak ez dira inolaz ere balioesten, eta izugarrizko lan ordupiloa behar da testu duinak egiteko. Ez dago ez laguntzarik, ez ordainik, ez arduraldien murrizketarik, ez ezer. Testugintzan egiten den lana beste jardueren kaltetan dago beti (ikerkuntza lanaren kaltetan, batez ere), eta unibertsitatean indarreandagoen lehiakortasuna ikusita, izugarrizko zama izan daiteke irakasleen etorkizunprofesionalerako.
‎«Niretzat, berriz, Euskal Herrian egotea ez da nahikoa. Nire ustez, egote huts horrekez du zilegi Euskal Unibertsitate izena erabiltzea.
‎Batzuetan azaleramenduak ez daude eskura (Unanibi. Idiazabal?), eta horrek argi dezake berezko tontor bat aprobetxatzeaz gainera, hain lodiera kaxkarra (30 bat zentimetro) duen hareharrizko tumulua eraikitzea. Baina lurraldebatzuetan harririk ez dago, edo dagoenak ez ditu betetzen horretarako behar direnbaldintzak. Horrelakoetan, aukeretako bat zurezko ganbera bat egitea izango litzateke, edo harkoskoak hain gertu ez dauden azaleramenduetatik garraiatzea.
‎Mugetan sinesteak irudi bat errepresentatzea eta bere mugiezintasuna nahi izatea da. Pentsatzea, aldiz, errepresentazioak definitzea uzten ez duen errealitate bati aurre egitea da; mugaren barnean eta kanpoan mugitzea da; modu efektiboan eta politikoan onartu beharra dago dibertsitatea eta baztertua barnean, kanpotik eraikia izaten jakitearekin batera; jakin beharra dago ez daudela nortasun eta diferentzia zehatzak, bere testuingurua amaiezina baita eta botere jokoek etengabe aldatzen baitituzte; mugek ez dituzte soilik euren bideak eraldatzen, baita esanahia ere. Herri bat soilik politikoki egiten da, historian.
‎Irun eta Hondarribian euskarak ofizialtasuna du, Pausuan eta Biriatun, ordea ez. Hendaian, berriz, egoera bitxia dago, Patzuergoaren bidez euskarak ofizialtasuna badu ere, frantziar Estatuari dagokionez ez da horrela gertatzen12.
‎eta beste bost zinegotzik parte hartzen dute. Zinegotziak udal hauteskundeen emaitzen arabera aukeratuak izaten dira, eta ordezkaririk gabeko alderdirik egon ez dadin, talde guztiek dute ordezkari bana izateko aukera. Kontseilu horren funtzioen artean, udal komunikabideen13 arduradun teknikoa izendatzea dago.
‎Teknologia komunikatibo berriei esker, esate baterako, Ameriketako euskaldunek euskarazko produktu kulturala kontsumi dezakete, Euskal Herriko mugetatik at, eta balizko Euskal Herri batean senti daitezke. Muga kartografikorik egon ez arren, muga kulturalaren moduko bat ezar daiteke, kontzientzia kolektiboan baino ez bada ere.
‎Bakarrik izatea eta bakarturik egotea ez dira gauza bera. Batzuetan, bakarrik paseatu gura da, lagunengandik aparte, buruari lasai eragiteko.
‎Eta horrela idazten da historia. Hedabideetan ez dagoena ez da egongo historian. Hedabideen lekukotasuna falta duenak nekez idatziko du historia.
‎Telebistak eskaintzen duen erreportaje batean, esate baterako, pertsona bat ikusten dugu lehergailu bat soinean daramala polizia dotazio baten kontra abiatzen, eta bere autoinmolazioaz akabatu egiten ditu. Hori hor dago, ikusi egiten dugu, ezin esan egon ez denik. Irudiaren arazoa da, agian, faktua deskontestualizatzen duela, ez dituela erakusten sabotaje hori burutzearen azpian dauden historia, arrazoia eta konbentzimendua; ezta autoinmolazioa, ekintza moduan, zelan ulertzen den, praktikatua izan den gizartean (ez da berdin ulertzen ekintza mota hori Ekialdean edo Mendebaldean).
‎Gaur hedabideetan ez dagoena ez da biharko historian egongo. Utopia eskuragarri bilakatzen ez dugun heinean, ezabatua izango da, eta beragaz batera gu desberdin guztiok.
‎zu, berriz, inoiz ez zara zu aztertzeko edo entzuteko duin izan. Eginbeharron errua ez inori ezarri, egiten zenitunean ez bait zenuen gura bestearekin egon; aitzitik zerorrekin egoterik ez bait zenuen.
‎Horrelako burutazioak kabutan, Milonen atera iritsi nintzen eta, esan ohi den bezala, «azeria mingainean, hura bera oilategian», etxean ez baitzegoen ez Milonik ez haren emazterik; ene Fotide maitea zegoen bakarrik. Haragi xehe eta talotuaren platera ari zen prestatzen bere ugazabentzat, eta okela xerrak saltsan atontzen, eta baita idiki zezinatua ere, oso gozoa nonbait, nire sudurretara zetorren usaintxoaren arabera.
‎erregelen testuinguruan aipatzen ez direnean, lexiko mailan egongo ez balira bezala jokatuko da. Morfema muga adierazten duen+ lexikoko karakterea ere ez da egokia atal honetarako, testuinguruetan garrantzi handia du-eta.
2003
‎Disidentziak kokapen alternatiboakbilatu behar izan ditu bildu ahal izateko, esaterako, unibertsitatea edo alde baterautzitako Shareworld zinema estudioak, besteak beste. Alexandrako ghettotikSandtoneko egoitza ofizialerako iragarritako ibilaldia egin baino egun bat lehenago, gutxienez hiru deialdi izan ziren, horietariko bat legez kanpokoa, prentsaren iritziz.Hurrengo egunean, bi ibilaldi egon zirela irakurri eta entzun zitekeen (El Pais, 2002ko irailaren 1a), bat baino egon ez zenean, Lurrik Gabeko Mugimenduak etaHegoafrikako mugimendu sozial ugarik deitua, INDABA buru. Beste ibilaldi bat, sasiofiziala, ANC eta COSATUk deitua, ez zen Alexandrako estadiotik irten ereegin, 3000 lagun bildu ez zituelako, nahiz eta Hegoafrikako hainbat ministro eta nazioarteko buruzagik ere beren presentzia iragarri.
‎Buruz ari naiz, baina nago ez ote den Liluraren kontra Mikel Laboaren kantu ezinederrago baten izenburua (Lilurarik ez/ ez dago itzultzerik/ eguna atean dago/ haize hotza dakar/ ez da izango beste goizerik...); nago, halaber, ez ote direnBertolt Brechtenak kantuaren hitzak. Edozelan ere, abesti hori, bere gordinean, bizitzari eginiko gorazarrerik ederrenetakoa dela begitantzen zait; izan ere, kontsolamendu erraz/ nagiak, ameskeriak, aldiro zerua urratzen duten bolanderaketa lilura faltsua bazter utzi eta, kontraesanak oro geure eginez, bizitzari gogotsulotu beharraz mintzo baita.
‎argi adierazi zuenez (EuskaldunonEgunkaria,): . Orain Iruñean bukatzea da gure asmoa eta, 2000 2007urte bitarteko egitasmoaren arabera ez dago ez baliabiderik ez egutegirik Iruñetikiparraldera igotzeko Abiadura Handiko Trenarekin?, eta nazioarteko zabalera duentrenbideak jarraitu, jarraitu zuela, baina hori 2007tik aurrera aztertubeharko zela erantsi zuen.
‎Lehena, eta bortitzena, Txillardegirena izan zen. UEUren Talde Laguntzailearen bileran egon ez arren, hurrengo asteko Argia n. UPV, UEUren aurka, izeneko artikulua kaleratu zuen102 Bertan esaten zenez, UPVren eta UEUren arteko dikotomia beste maila batzuetan ere gertatzen ari zen borroka latzaren atala zen.
‎Aurten Hegoaldean egiteko baimena eskatzean, Euskaltzaindiaren babesean baldin bazegoen ez zegoela agintarien aldetik eragozpenik, jakinarazi ziguten. Honekin esan nahi dudana zera da, nahiz Ikas, Elhuyar, Jakin eta beste euskal kultur arloko elkarte batzu diren antolakizun osoaren zama daramatenak, agintarien aurrean erantzukizun osoa Euskaltzaindiarena dela.
‎Falta zirenen artean zegoen Labayru Ikastegia. Erakunde horrek ez zuen iritzi zehatzik argitaratu koordinazioaren inguruan, baina agerian zegoen ez zuela bere burua horrelako mugimenduetan eroso sentitzen. Antzeko jarrera zuen Euskal unibertsitatearen inguruan.
‎Kontseiluaren lehenengo bilera Durangon egin zen, 1977ko urriaren 30ean. 30 lagun bildu ziren, horien artean lehenengo zerrendan egon ez ziren zenbait lagun119 Batzarrak ontzat eman zituen Kontseilua eratzeko eskema eta batzorde kopurua, baina kide gehiago sartzea proposatu zen, EKTetako ordezkariak eta Arabako ordezkariak tarteko. Batzordeen lanei buruzko bi araudi egitea proposatu zen:
‎Etxebarria eta abar49 Irakasle askok ez zuen unibertsitatearekin harreman zuzenik. Guztira 31 hitzaldi eman ziren; beraz, ez zen programa osoa bete, eta, egitarauan egon ez arren, Madalen Jauregiberrik beste bi hitzaldi eskaini zituen.
2004
‎Politikaren kasuan, Aristoteles ez dator bat Platonekin. Orainpoetikaz ez dago ez mesfidantzarik ezta zentsurarik ere. Emozioa ez da galgarria, arimarenzati irrazionalari zor zaio betea, neurrigabea, hybris delakoari nahi duena egiten ez utziz.Antzerkiak du bereziki garrantzia, beldurra eta urrikia pizten dituelako modu artifizialean.Sentimendu horiek bameratzen baditu ikusleak, antzerki lana kausitua da.
‎eta, bihar eguzkia aterako da? usteak dituen mundu errakitikoa baldin badugu, hemen ez dainkontsistentziarik sortzen, baina argi dago ez dela nahikoa bi uste horiek justifikatu ahalizateko. Beraz, usteek erlazionatu egin behar dute elkarrekin, sistema edo taldea ez dadinizan soilik metaketa; usteen arteko inferentzia antzeko zerbaiten bttartez elkarrekin erlazionatu behar dute.
‎Hala izango da. Alabaina, ongi crakutsita dagoena ez da humanismo horren sustraia, Marxen pentsamcnduaren izaera kritikoa baino. Horrela, izkribu honetan Hegelekeginiko estatuari buruzko planteamcndua bcrriro krjtikatzen du Marxek; halaber, ezker hegeliarrarenideiak auzipean jartzen ditu, lehengo aldiz. lanaren bestercntzea analizatzen hasten da, eta ekonomiapolitikoaz proposamen garrantzizkoak garatzcko oinarriak fmkatz.cn ditu.
2005
‎Azkenean epaiketa hori galdu dute, berriro arrazoi ustez historiko horiek ukatuz. Eta nago ez ote den izan. Euskal Herriaren borondatea, bezalako esaldiengatik, zeren eta fiskalak, teorian emakumeen eskubideak bermatu behar zituenak, betikoek ere defendatzen ez dutena defendatzen baitzuen bere txostenean:
‎Oraingoan ere, gertakizun hau, diktadura errepresibo baten ereserkiarenukapena? ez nuke aipatuko, bigarren zati deigarri bat egongo ez balitz. Zuzeneanloturik ez badaude ere, bi urte pasa ostean, Alardearen inguruko, zenbait notablek, jeneralaren aldaketa eskatu zioten udalari.
‎Neronek, pertsona izate hutsagatik, tabernazehatz horretan sartu nahi dut eta beste autobus horretan bidaiatu nahi dut eta berdin zait garestiagoa eta itsusiagoa izatea. Aukera gehiago egoteak ez du nire eskubidearen egikaritza bermatzen. Hori eztabaida desbideratzea eta nahastea da.
‎Epai horietan adierazten denez, beste Alarde bat antolatzeko aukera dagoenbitartean ez dago diskriminaziorik eta adierazpen hau ez dator bat inolaz ere soldadu gisa parte hartu nahi duten emakumeen eskaerarekin. Emakumeen parte hartzearen alde gaudenok ez dugu Alardea antolatzeko eskubidea aldarrikatzen, baiziketa betidanik ezagutu izan dugun Alardean parte hartzeko eskubidea onartzea etadiskriminaziorik ez pairatzea. Hori da afera guztiaren funtsa eta ez beste Alarde batantolatzeko aukerarik dagoen edo ez eztabaidatzen duen debate antzua.
‎Aktore politikoen artean elkarrizketa prozesu bati ekiteak ondorio onuragarriak ekarriko lituzke auzi honen konponketan. Baina horrelako prozesu zail etagogor bati ekiteko borondate politikoa egon behar da eta horixe izan da, hainzuzen ere, urte hauetan egon ez dena. Elite politikoek paper pedagogikoa jokadezakete auzian eta ondorioak sortu gizarte osoarengan.
‎Aldaketarenbat egon litzateke prozesuari ekiteko, eta hori erabatekoa edota gradualaizan daiteke: ezbehar serio batek edota erabaki politiko zein judizial batek txinpartapiztu dezake; era berean, epe ertain eta luzera bi Alardeen arteko lehia sor daiteke, gaur egun bien artean egon ez dagoen lehia, hain zuzen ere. Horrela izanik, Irunenegoera aldatu egin da, nolabaiteko, desarmea?
‎Tonu altuaren eta baxuaren arteko muga non dagoen ez da erraza jakiten, baina autore askok diotenez, 200 Hz etan dago muga edo. Gizonezkoen ahotsak, gehienak, 80 eta 200 Hz en artean dabiltza, emakumezkoenak 150 eta 350 Hz en bitartean.
‎Sarritan subsidentziari buruz hitz egitean, Lurraren gaineko subsidentzia tektonikoa eta uraren azpiko subsidentzia tektonikoa bereizten dira. Hurrenez hurren, Lurraren azalean ez urik ez sedimenturik egon ezean gertatuko litzatekeena, eta uraren azpitik sedimentu pilaketarik egongo ez balitz eta ozeanoen hondoa laua izango balitz gertatuko litzatekeena dira.
‎Kasu batzuetan ale berria gameto eme ernaldubako batetik abiatzen da. Partenogenesi haploideo esaten zaio berorri; sexualtzat joko dugu, zeren, ernalketarik egon ez arren, arrautza meiosia jasan duen zelula sexual bat izaten baita, hau da, informazio genetikoaren aldaketa dago gurasoetatik ondorengoetara. Nolanahi, partenogenesi haploideoa izendatzeko, partenogenesi miktiko eta partenogenesi gamofasiko terminoak ere erabiltzen dira.
2006
‎Zaintzaileen erantzun hauekin, haurraren jarrerapatroiaren eta gurasoen jokabide patroiaren ziklo etengabea sortzen da, behin etaberriro errepikatua. Horrela, adibidez, haurrak adopzioko amaren zaintzarik beharizango ez balu bezala jokatuz gero, amak berak normalean urruntzera joko du, berebeharrik egongo ez balitz bezala. Haurrak zaintzailearen kontaktuarekiko erresistentzia agertzen badu, zaintzaileak haserrearekin erantzun dezake.
‎Bakearen zain daudenak ez daude berez ezeren zain. Gero eta arrazoi gutxiago daudeberririk ez izateko.
‎Ergel sentiarazi nahi ninduten inguruko guztiek, politika axola ez zitzaidalako eta ETAren alde ez nengoelako. Gainera ETArenalde egotea ez zen nahikoa, bi ETA zeudelako, militarra eta politiko militarra. Horigutxi balitz bezala, komando antikapitalistak ere sortuko ziren.
‎Garai batean PERIFERIAren kontzeptua erabiltzen nuen esan nahi dudanaadierazteko. Orain, berriz, gehiago gustatzen zait EZKARATZA kontzeptua.Ezkaratzan, etxeko sarreran, alegia, ez zaude ez barruan ez kanpoan. Ez zeruan ezinfernuan, batek baino gehiagok aurpegiratuko lidakeen bezala.
‎Gernika Batailoian, Comete sarean, euskaldunak egon ziren II. Mundu Gerran. Gerran egon ez ziren batzuk ere izanziren Gurseko kontzentrazio zelaian. Orixek horren testigantza uzten digu.
‎Eta, era berean, elizaren erakunde handirik ezak, euskal hiru probintzietako Goi Erdi Aroaz ia ezer ez jakitea dakar. Ia ez dago ez diploma ez dokumentu hiru probintzien ingurukorik; izan ere, gune monastikoak 1200 aurreko dokumentazioaren gordailu izateaz arduratzen ziren garai hartan (Martínez Díez, 1975: 11 eta hurrengoak).
‎goiz hasi zen baskoien kristautzea K. o. III. eta IV. mendeetan (Behe Inperioan, alegia); horrek ez du esan nahi oraindik VII. eta VIII. mendeetan talde jentilik egongo ez zenik (eta ohiturek geroago ere iraun zuten), beste leku batzuetan bezala (Mañaricúa, 1978: 71 eta 1985:
‎Mapa hau ere beste antzeko mapa historiko batzuekin konparatuko dugu antzekotasunak eta desberdintasunak ikusi ahal izateko. Daudenek ez dute Euskal Herria osotasunean hartzen, baina zatika irudi orokor bat eskain diezagukete (gure maparen iturritzat ere erabili baitira kasuren batean edo bestean).
‎dioen axiomarekin. Erabat arrazionalizatutako munduan ez dago ez Destinorik ez Probidentziarik ez Naturarik. Indibiduo bakoitza bakarrik egin beharreko ariketaren aurrean agertzen da:
‎Baina, gure autoreak zeharo errefusatzen du munduan eta historian norabide orokor bat dagoelako ustea: ez dago ez lege historiko onik (hoberako biderik) ezta txarrik ere (txarrerako biderik). Lilura galdu duen munduan ez dago historiaren hariak mugitzen dituen indar txar zein onerako lekurik.
‎Horregatik, hasieratik argitu beharra dago Weber-entzat benetan jokoan zegoena ez zela Mendebaldea, balio hutsune, batean murgiltzea (ezinezkoa ere badena), baizik eta geure bizitzak antolatzeko ipartzat ditugun balioak eta azken helburuak arrazionalki justifikatzeko ezintasuna (arrazionaltasun instrumentaletik haragoko arrazionaltasun eredu bat oinarri hartuta).
‎Beraz, arrazoi hauengatik guztiengatik, astro bat konstelazio batean edo beste batean egoteak ez dauka inolako esanahi fisiko berezirik. Hala ere, astrologoek aparteko esanahia ematen ohi diote ideia horri, inolako euskarririk gabe bada ere.
‎Esan den bezala, ezkutuko publizitatea ez zilegia da, bere helburuak publizitate mezua gorde edo ezkutatzen duelako, horrelako mezurik egongo ez balitz bezala; hori dela eta, hartzaileak ez du hartuko babes neurri psikologikorik publizitate mezuaren aurka. Ezkutuko publizitateak, ikuspegi horretatik, babesik gabe uzten ditu hartzaileak mezuaren baliabide limurtzaileen aurrean (De la Cuesta, 2002:
‎PLOren 16 artikuluan aipatzen da obligazio hori. Kasu gehienetan, konfiantza harremanak iraupena eskatzen du, nahiz eta publizitate jarduerak bakanak eta zehatzak izan, eta alderdi biak behartuta daude ez egiteko prestazioak betetzera.
‎Erantzuna baiezkoa balitz, etete hori gauzatuko litzateke (Publizitatearen Lege Orokorraren 26.2 artikulua). Aldiz, edo etetea gertatuko ez balitz, eteteko eskaera eginda dagoela justifikatzen bada, dei egin duenak Publizitatearen Lege Orokorraren 29 artikuluan aurreikusitako ekintza aurkeztu ahal izango du baldin eta, erantzuna ezezkoa izatekotan, erantzunik egongo ez balitz.
‎Sailaren akordioak gehiengoz hartuko dira. Kideren bat ados egongo ez balitz, boto partikularra eman ahal izango luke, eta ebazpenarekin batera aurkeztuko litzateke. Berdinketa gertatuz gero, kalitatezko botoa izango du presidenteak.
‎Orobat, 21 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, ez betetzea erabat justifikatuta legoke ez hedatzeko arrazoia iragarle edo agentziari egotz dakiokeenean; esaterako, lana biltzen duten euskarriak hedabideari banatu ez izana. Benetan, frogatu den moduan, iragarleak edo agentziak edozein unetan utz dezake kontratuazio unitateak osorik edo partzialki bete ez baditu (Pérez de la Cruz, 2001:
‎Jabego bakoitzaren erregimenari egin diogun azterketa azkarraren ondoren, esan dezakegu jabego intelektualaren erregimenak zein jabego industria larenak ez diotela irtenbide egokirik ematen publizitate obraren babesaren gaiari. Nolanahi ere, obra horren gainean esklusiba eskubiderik ez egoteak ez du esan nahi babesik ez dutenik. Konpetentzia desleiala zigortzen duten arauetan aurki daiteke babes hori.
‎Sortzaileak obraren gainean egiten duen ekarpen formala originala dela erabaki behar da, eta emaitza singularra, ezberdina eta hautemangarria dela erakutsi; dena den, babes juridikorako, berez, ez da epaitzen ia meritu kulturalik (grafikoa, literarioa, zinema arlokoa, etab.) ba ote duen. Hau da, publizitate obra merkataritza komunikaziora zuzenduta egoteagatik ez da baztertzen jabego intelektualaren babesetik. Izan ere, sormeneko ahaleginak eragingo du publizitate lan batek berezko meritua eta ezaugarri originalak izatea, merkataritza komunikazioaren helburuak beteko badira.
2007
‎Ez ginen prozesu horrekin hasi krisialdian geundelako edo krisialdia pasatu berrigenuelako. Krisialdian egon ez arren, edonori esango diot nik komunikazioabeharrezkoa dela, oinarrizkoa dela komunikazioa izatea eta jende guztiak. Askotan, enpresarien eta langileen artean egoten diren mesfidantzak, komunikaziorik eta informaziorik ez dagoelako sortzen dira.
‎Gure helburua, une honetan, gaur egun EITBn komunikazio hori nola gauzatzen den jakitea da.Beti dago komunikazioa, komunikazioaren inguruan ezer egiten ez bada ere, komunikazioaz inor arduratzen ez bada ere. Agian, ohar taula bat dago, inorkkoordinatzen ez duen arren; edo jendea noizbehinka bere arduradunarekin biltzenda eta zer edo zer komunikatzen da, sistematizatuta egon ez arren.
‎Inkestan parte hartutakoen% 75 soilik fidatzen zen gobernuez, eta% 35 hedabideez. Beraz, konfiantza mailasoilik% 35ean egotea ez da ez suziriak botatzeko modukoa. Orain arte esandakoakbadu gure etxean aipatutakoarekin oihartzunik, eta badu nolabaiteko loturarik.
‎Giza taldeei dagokienez, era berean, argi dago ez dela aski atxikipen orriabetetzea taldekide izateko eta beste kideak ezagutzeko. Bizi harremanik ez badago, gero eta gutxiago parte hartuko dugu haien jardueretan eta haiek gureetan.
‎Finkatzen saiatzen ari garen ordena logiko eta natural horrekin ez dator batautoktonoek edota etorkin taldeek prozesua alderantzikatu nahi izatea, hau da, bertakoak etorkinen taldera eta euren kulturara egokiarazten saiatzea. Mailaintelektual handiagoa izanik ere, argi dago ez dela onuragarria jatorrizko bizilagunarentzat edo taldearentzat ustezko nagusitasun horren ahalmenak erabiltzeabere kultur koordenatuak inposatzeko. Hori bai, jatorrizko bizilagunek markatubehar dituzte beren interes ebolutiboak eta ez beste inork, eta kontrakoa oso argidago naturaren aurkako prozesua dela.
‎Horientzat fisikotasuna da kulturareneredua, ez bizitza. Garbi dago ez zaidala jarrera egokia iruditzen. Herritarrenbizitzan, kultur tradizioan bildutakoak izugarrizko garrantzia du, maiz bere kulturnortasunaren agerpen nagusia izateraino ere.
‎Kulturari dagokionez ez dira etxe erraldoiak, baizik eta kultura transmititzekogiza egiturak. Gureak eta guretzat behar ditugu, mundu osoan dagoen jakinduriagurean jorratzeko.
‎Kultura hitza erabiltzen dugunean, zein maila diskurtsibotan kokatzen gara. Garbi dago ez garela abere, landare eta mineralen eremuaz soilik ari. Arrazoidunmaila batean kokatzen gara.
‎Atzean utzitakoari berriro ekin, lehengo hurrenkera horretako urratsetanjauzika ibili. Bizitza antolatzeko eredu berriak ditugu, batere linealak ez direnak.Baina argi dago ez daudela guztion eskura.
‎Hortxe, noiz edo noiz, euskal kulturak sartu irtenak egiten ditu; badu zer eskaini. Bainaargi dago ez dela hori euskal kulturaren joko zelairik erosoena. Euskal kulturaetnografoen herri kulturetatik hurbilago omen dabil.
‎bateramugatu duelako. Postmodernista harroputzak nahasten ditu nortasun eta identitateguztien izaera performatiboa (eraiki izanak, hain zuzen) eta norberaren autonomia.Identitateak jendeak eraiki ditu, bai; baina eraikitzeko tresnak ez daude guztieneskura modu berean eta, are gehiago, egon ez daitezen identitateen performatibitatea aldarrikatzen da. Honelaxe dioskute:
‎Argi zegoen talde bakoitzaren identitatea (gurean musulmanek, juduek, frankoek, berena mantentzen zuten bertako euskaldunen artean bizi baziren ere). Gehienek ez zuten arinki amore ematen nortasuna aldatzeko; bizikidetzaren egitura klan berezietan antolatuta zegoelako ez baitzen beti erraza. Talde identitarioenfuntzio naturala zen:
‎Gaur egungo nazioarteko ordainketen sisteman, gaizki dagoena ez da herrialdezordunduek beren hartzekodunei merkataritza esportazio neto baten bidez ordaintzen dietelako gertaera, baizik eta beraiek errenta nazionalaren kopuru positibobaten transfer unilateralak sortzen duen kostua ere estali behar izatea. Giltzamoneta atzerritar baten bidez ordaintzera beharturik egonda, gutxi garatutakoherriek soilik lortzen dute beren errenta nazionalari eragiten dion galera alboratzea, beren erreserba ofizialen gutxitze baliokidea jasatera behartuak izanik edo berenkanpo zorraren gehitze baten bitartez onartuz.
‎izan dadin; hau da, bai ikertzailearen portaerak bai behatzen dengizabanakoarenak berezkoak izan behar dute. Ikertzaileak ez du aldagai berririksartzen behaketa mota horretan, eta daudenak ez ditu manipulatzen.
‎Kultura batean bortizkeria justifika dezaketen zenbait alderdi egoteak ez duesan nahi kultura hori, oso osorik, bortitza denik, kultura horren alderdi jakin horiek kultura bortizkeria islatzen dutela baizik. Kultura bortizkeria ez da zuzenekobortizkeria bezalako ekintza bat, ez eta egiturazko bortizkeria bezalako prozesu batere, denbora pasatu ahala aldatzen ez den zerbait baizik.
‎haurrak eskuratzen dutenaren eraginpean badaude, ondorioztatubehar da eskuratu duten hori zuzeneko ikaskuntzaren eraginez gertatu dela. Baina, argi dago ez dutela nahitaez lotuta egon behar eragiten duen hori eskuratzeak etaikaskuntza zuzena izateak eskuratze mekanismoa. Eraginpean egoteak baliodezake beste prozesu batzuk suspertzeko, eskuratzea ekarriko dutenak horiek ere.Esate baterako, Einstein-ek erlatibitatearen teoria edo Darwin-ek eboluzioarenaproposatu aurretik, zientzialariek ez zituzten eskuratuak ideia horiek; aitzitik, ideiahoriek azaldu zirenean eskuratu zituzten.
‎Kritikatua izan da, gogorki sarritan, baina ez da sekula erabat baztertua izan; ezinezkoa baita ekintza humanoa argudio barik, limurketa barik, erretorika barik: horiek gabe, ez legoke ez filosofiarik, ez erlijiorik, ezta politikarik ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egon 70 (0,46)
dago 36 (0,24)
egongo 20 (0,13)
egoteak 13 (0,09)
egotea 11 (0,07)
dagoena 10 (0,07)
dagoenak 6 (0,04)
zegoen 5 (0,03)
dagoen 4 (0,03)
dagokionez 4 (0,03)
daude 4 (0,03)
legoke 4 (0,03)
dagoela 3 (0,02)
daudenak 3 (0,02)
baitzegoen 2 (0,01)
egonagatik 2 (0,01)
egoteagatik 2 (0,01)
egotekotan 2 (0,01)
gaude 2 (0,01)
nago 2 (0,01)
zegoelako 2 (0,01)
Daudenek 1 (0,01)
bailegoke 1 (0,01)
bainago 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
dagoen bitartean 1 (0,01)
dagozkienak 1 (0,01)
dauden 1 (0,01)
daudenean 1 (0,01)
daudenek 1 (0,01)
egonen 1 (0,01)
egonez gero 1 (0,01)
egoterik 1 (0,01)
gaudenok 1 (0,01)
zaude 1 (0,01)
zegoena 1 (0,01)
zeudela 1 (0,01)
zeuden 1 (0,01)
zeudenak 1 (0,01)
zeudenik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia